Manchester City - Klubbtråd

Svar
Sodajr

Re: Manchester City - Klubbtråd

Legg inn av Sodajr »

Faquarl skrev: fre jun 24, 2022 8:51 pm
Lars Jubas skrev: fre jun 24, 2022 8:45 pm Spiller førstevalget til toppklubber 90 minutter alle kamper? eller er det lurt med dekning Rodriplassen også? Eller er han bare en blek Rodrikopi?
Jeg tror vi kommer oss dit tilslutt, Lars.

Hvorfor kjøpte man engelske Kalvin til £45m som andrevalg når man kunne kjøpt en rekke gode nok andrevalg til langt mindre?

Hvorfor kjøpte man engelske Grealish for £100m som enda et andrevalg, når man kan kjøpe en rekke andre gode nok spillere til langt mindre?

Hvorfor vurderte man engelske Kane for £150m forrige sesong når man uansett hadde planlagt at man skulle kjøpe Citysupporter Haaland når han var bare barnet?

Bøtte, varmt vann, grønnsåpe. Her skal det vaskes.

Vil du ikke hjelpe Mansour med badegulvet?
Fordi mann må ha minimum 8 home grown(engelskmenn) i 25 manns troppen i PL

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Rensenbrink82 skrev: fre jun 24, 2022 8:59 pm Hvorfor er det så sikkert at de skal benkes? Ringer det en bjelle hvis jeg nevner Foden?Stones? Walker? Sterling? Tyder disse noe på at Pep bare har hatt og brukt disse flittig fordi de er engelske?
Sportsvaskingsargumentet ditt er så dumt at jeg ikke gidder kommentere det mer enn jeg har gjort.
Mulig at du genuint ikke vet at Rodri er en betydelig bedre spiller enn Kalvin, men nå vet du ihvertfall det. Så han havner på benken. Sammen med Grealish og Stones. £200m med engelskmenn på benken. Hvorfor er det sånn?

Walker er verdt sin vekt i gull på overganger i mot, så der skal jeg ikke si noe. Sterling var et forståelig kjøp når det skjedde. Ser ut som han er på vei ut.

Foden har ikke noe med dette å gjøre.

Dette er et av elementene i sportsvasking, uansett om du vil det eller ikke. Engelske fans liker engelske spillere. Naturlig nok.

Men dette er gjengangeren. Man ønsker ikke å forstå hva sportsvasking faktisk er.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Sodajr skrev: fre jun 24, 2022 9:06 pm
Fordi mann må ha minimum 8 home grown(engelskmenn) i 25 manns troppen i PL
Man må ha £200m med engelskmenn på benken for å fylle kvota?

Den er ny!

Hva i alle dager..?

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Big George skrev: fre jun 24, 2022 8:55 pm Overgangsvinduet varer lenge i England 10. juni 1. september

Noen som våger seg seg på å gi en City oversikt over spillere inn og ut så langt ?
2022.Torres til Barca. Bazunu Soton.
Inn: Alvarez,Haaland,Phillips.
Kommende transfers: Jesus,Sterling?
Kommende inn Cucurella

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Sodajr skrev: fre jun 24, 2022 9:06 pm
Faquarl skrev: fre jun 24, 2022 8:51 pm
Lars Jubas skrev: fre jun 24, 2022 8:45 pm Spiller førstevalget til toppklubber 90 minutter alle kamper? eller er det lurt med dekning Rodriplassen også? Eller er han bare en blek Rodrikopi?
Jeg tror vi kommer oss dit tilslutt, Lars.

Hvorfor kjøpte man engelske Kalvin til £45m som andrevalg når man kunne kjøpt en rekke gode nok andrevalg til langt mindre?

Hvorfor kjøpte man engelske Grealish for £100m som enda et andrevalg, når man kan kjøpe en rekke andre gode nok spillere til langt mindre?

Hvorfor vurderte man engelske Kane for £150m forrige sesong når man uansett hadde planlagt at man skulle kjøpe Citysupporter Haaland når han var bare barnet?

Bøtte, varmt vann, grønnsåpe. Her skal det vaskes.

Vil du ikke hjelpe Mansour med badegulvet?
Fordi mann må ha minimum 8 home grown(engelskmenn) i 25 manns troppen i PL
Om man faktisk vil ha 25-mannstropp

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

fazz skrev: fre jun 24, 2022 9:03 pm
Rensenbrink82 skrev: fre jun 24, 2022 9:00 pm Igjen altså,uansett hva City gjør, selv her når man får en spiller til en bra pris så er det feil, hver jævla gang.
Saken er vel så enkelt at de kan legge frem finansene sine, i stedet for å gjøre alt de kan for å hindre innsyn, så kan de enkelt få oppklart eventuelle misforståelser og slippe all denne kritikken.
Det hadde med at UEFA lakk som en sil og forhåndsdømte. Og at City derfor ikke anså etterforskningen som nøytral/seriøs.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Faquarl skrev: fre jun 24, 2022 9:06 pm
Rensenbrink82 skrev: fre jun 24, 2022 8:59 pm Hvorfor er det så sikkert at de skal benkes? Ringer det en bjelle hvis jeg nevner Foden?Stones? Walker? Sterling? Tyder disse noe på at Pep bare har hatt og brukt disse flittig fordi de er engelske?
Sportsvaskingsargumentet ditt er så dumt at jeg ikke gidder kommentere det mer enn jeg har gjort.
Mulig at du genuint ikke vet at Rodri er en betydelig bedre spiller enn Kalvin, men nå vet du ihvertfall det. Så han havner på benken. Sammen med Grealish og Stones. £200m med engelskmenn på benken. Hvorfor er det sånn?

Walker er verdt sin vekt i gull på overganger i mot, så der skal jeg ikke si noe. Sterling var et forståelig kjøp når det skjedde. Ser ut som han er på vei ut.

Foden har ikke noe med dette å gjøre.

Dette er et av elementene i sportsvasking, uansett om du vil det eller ikke. Engelske fans liker engelske spillere. Naturlig nok.

Men dette er gjengangeren. Man ønsker ikke å forstå hva sportsvasking faktisk er.
Dette bekrefter bare hvor latterlig lite du har sett City de siste åra. Ingen av de jeg nevnte har lite/ingen spilletid og sitter på benken hele tiden, så det du sier om Stones og Grealish er løgn.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7869

Legg inn av Big George »

Lars Jubas skrev: fre jun 24, 2022 9:10 pm
Big George skrev: fre jun 24, 2022 8:55 pm Overgangsvinduet varer lenge i England 10. juni 1. september

Noen som våger seg seg på å gi en City oversikt over spillere inn og ut så langt ?
2022.Torres til Barca. Bazunu Soton.
Inn: Alvarez,Haaland,Phillips.
Kommende transfers: Jesus,Sterling?
Kommende inn Cucurella
Takker
Er det noe nytt om U-23 gutta som vant sin liga ?

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Rensenbrink82 skrev: fre jun 24, 2022 9:15 pm Dette bekrefter bare hvor latterlig lite du har sett City de siste åra. Ingen av de jeg nevnte har lite/ingen spilletid og sitter på benken hele tiden, så det du sier om Stones og Grealish er løgn.
Det er ingen som har sagt dette til deg, men det er dette du vil at denne samtalen skal handle om for å dekke over at du ikke vet og ikke vil vite hva sportsvasking er.

fazz

Legg inn av fazz »

Lars Jubas skrev: fre jun 24, 2022 9:12 pm
fazz skrev: fre jun 24, 2022 9:03 pm
Rensenbrink82 skrev: fre jun 24, 2022 9:00 pm Igjen altså,uansett hva City gjør, selv her når man får en spiller til en bra pris så er det feil, hver jævla gang.
Saken er vel så enkelt at de kan legge frem finansene sine, i stedet for å gjøre alt de kan for å hindre innsyn, så kan de enkelt få oppklart eventuelle misforståelser og slippe all denne kritikken.
Det hadde med at UEFA lakk som en sil og forhåndsdømte. Og at City derfor ikke anså etterforskningen som nøytral/seriøs.
Ja, og Saddam hadde masseødeleggelsesvåpen. Ærlig talt, dette er grunnen til at også supporterne får denne kritikken rett i fleisen, rett og slett fordi de kommer med slike tåpeligheter som er "talking points" hentet rett fra Mansour selv. Når all kritikk skal avfeies med nærmest konspirasjonsteorier som ikke har noen rot i virkeligheten da blir det bare platt og egentlig ganske tydelig at suksessen trumfer alt.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Man City henter selvsagt ikke engelske spillere pga sportwashing.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

fazz skrev: fre jun 24, 2022 9:17 pm
Lars Jubas skrev: fre jun 24, 2022 9:12 pm
fazz skrev: fre jun 24, 2022 9:03 pm

Saken er vel så enkelt at de kan legge frem finansene sine, i stedet for å gjøre alt de kan for å hindre innsyn, så kan de enkelt få oppklart eventuelle misforståelser og slippe all denne kritikken.
Det hadde med at UEFA lakk som en sil og forhåndsdømte. Og at City derfor ikke anså etterforskningen som nøytral/seriøs.
Ja, og Saddam hadde masseødeleggelsesvåpen. Ærlig talt, dette er grunnen til at også supporterne får denne kritikken rett i fleisen, rett og slett fordi de kommer med slike tåpeligheter som er "talking points" hentet rett fra Mansour selv. Når all kritikk skal avfeies med nærmest konspirasjonsteorier som ikke har noen rot i virkeligheten da blir det bare platt og egentlig ganske tydelig at suksessen trumfer alt.
UEFA var jo greit ute og lakk straffer og annet fra enkelte komiteer.Hadde du stolt på en "domstol" som lekker til VG?

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Faquarl skrev: fre jun 24, 2022 9:16 pm
Rensenbrink82 skrev: fre jun 24, 2022 9:15 pm Dette bekrefter bare hvor latterlig lite du har sett City de siste åra. Ingen av de jeg nevnte har lite/ingen spilletid og sitter på benken hele tiden, så det du sier om Stones og Grealish er løgn.
Det er ingen som har sagt dette til deg, men det er dette du vil at denne samtalen skal handle om for å dekke over at du ikke vet og ikke vil vite hva sportsvasking er.
Løgn igjen.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Sportsvasking: Citys eiere ? Ja! Blir de mer populære i Europa? Neppe! Muligens i andre verdensdeler med annet syn på ting.
Klubber,utøvere som får penger fra Saudi telecom,Malaysia Airlines,SC eller andre med link til regimer vi ikke liker eller terrorister er med på sportsvasking.Deltar man i Qatar-Vm eller klubbmesterskap i de samme landa er man også med på det.
Kanaler som viser kommende VM er med på det og så også seerene.
Det samme gjelder mesterskap i Russland og Kina de siste årene.Fenomenet er globalt og City er bare en brikke i det store bildet.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Lars Jubas skrev: fre jun 24, 2022 10:05 pm Sportsvasking: Citys eiere ? Ja! Blir de mer populære i Europa? Neppe! Muligens i andre verdensdeler med annet syn på ting.
Kjøper vi spillere for at Abu Dhabi skal skinne? Nei! Klubben driftes av direktørene og de ønsker suksess ikke utelukkende for å sportsvaske.
Klubber,utøvere som får penger fra Saudi telecom,Malaysia Airlines,SC eller andre med link til regimer vi ikke liker eller terrorister er med på sportsvasking.Deltar man i Qatar-Vm eller klubbmesterskap i de samme landa er man også med på det.
Kanaler som viser kommende VM er med på det og så også seerene.
Det samme gjelder mesterskap i Russland og Kina de siste årene.Fenomenet er globalt og City er bare en brikke i det store bildet.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Klarte jeg faan meg å sitere meg selv også.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Håper det er greit at jeg minner folket her inne på at vi nå har egne tråder om sportsvasking. Tror kanskje enkelte Man.City-supportere hadde satt pris på om diskusjoner rundt temaet kunne blitt tatt der.

Og bare til etteretning: Vaskedamen jeg bruker tar bare 700,- i uken for å vaske hos meg.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Mehell skrev: fre jun 24, 2022 10:21 pm Håper det er greit at jeg minner folket her inne på at vi nå har egne tråder om sportsvasking. Tror kanskje enkelte Man.City-supportere hadde satt pris på om diskusjoner rundt temaet kunne blitt tatt der.

Og bare til etteretning: Vaskedamen jeg bruker tar bare 700,- i uken for å vaske hos meg.
Helt enig,men bralepatruljen invaderer jo alle Citytråder.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7869

Legg inn av Big George »

Lars Jubas skrev: fre jun 24, 2022 11:29 pm
Mehell skrev: fre jun 24, 2022 10:21 pm Håper det er greit at jeg minner folket her inne på at vi nå har egne tråder om sportsvasking. Tror kanskje enkelte Man.City-supportere hadde satt pris på om diskusjoner rundt temaet kunne blitt tatt der.

Og bare til etteretning: Vaskedamen jeg bruker tar bare 700,- i uken for å vaske hos meg.
Helt enig,men bralepatruljen invaderer jo alle Citytråder.
" vi nå har egne tråder om sportsvasking"
Inkluderer det vasking av svarte penger ?

Mehell

Legg inn av Mehell »

Big George skrev: fre jun 24, 2022 11:53 pm
Lars Jubas skrev: fre jun 24, 2022 11:29 pm
Mehell skrev: fre jun 24, 2022 10:21 pm Håper det er greit at jeg minner folket her inne på at vi nå har egne tråder om sportsvasking. Tror kanskje enkelte Man.City-supportere hadde satt pris på om diskusjoner rundt temaet kunne blitt tatt der.

Og bare til etteretning: Vaskedamen jeg bruker tar bare 700,- i uken for å vaske hos meg.
Helt enig,men bralepatruljen invaderer jo alle Citytråder.
" vi nå har egne tråder om sportsvasking"
Inkluderer det vasking av svarte penger ?
Beste tipset jeg har er å gå inn i en av de trådene og spør der.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Big George skrev: fre jun 24, 2022 9:15 pm
Lars Jubas skrev: fre jun 24, 2022 9:10 pm
Big George skrev: fre jun 24, 2022 8:55 pm Overgangsvinduet varer lenge i England 10. juni 1. september

Noen som våger seg seg på å gi en City oversikt over spillere inn og ut så langt ?
2022.Torres til Barca. Bazunu Soton.
Inn: Alvarez,Haaland,Phillips.
Kommende transfers: Jesus,Sterling?
Kommende inn Cucurella
Takker
Er det noe nytt om U-23 gutta som vant sinliga ?
Usikker på Doyle,Macatee,Delap og Palmer.
Lån eller A-laget?

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Jesus angivelig klar for Arsenal for 45 mill pund pluss add ons.Flott spiller,men vil bort og vi nesten dobler det vi ga for han.

taknina

Legg inn av taknina »

Lars Jubas skrev: lør jun 25, 2022 12:57 pm Jesus angivelig klar for Arsenal for 45 mill pund pluss add ons.Flott spiller,men vil bort og vi nesten dobler det vi ga for han.
Jesus er for meg en mye mer Citytype spiller enn Sterling så han er den som burde gå.

Grealish on song neste år sesong blir ei rimelig grei oppgradering der med mye av de samme egenskapene som Sterling samt en mye bedre nærteknikk og ikke minst oversikt på hva som foregår rundt seg. Spillerforståelse om å gå eller slippe ball til rett tid.

Mulig Sterling er noget bedre i en ren noe flytende spissrolle men de drifter jo rundt hele tiden.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Mehell skrev: fre jun 24, 2022 10:21 pm Håper det er greit at jeg minner folket her inne på at vi nå har egne tråder om sportsvasking. Tror kanskje enkelte Man.City-supportere hadde satt pris på om diskusjoner rundt temaet kunne blitt tatt der.

Og bare til etteretning: Vaskedamen jeg bruker tar bare 700,- i uken for å vaske hos meg.
Tross eksisterende tråder for temaet og tidligere oppfordringer, er det tydeligvis noen som ikke virker å klare å skille eller holde seg saklige!

Støtter din oppfordring og litt respekt for fansen & klubbtråden er å forvente..!

Hilsen en United-fan.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Viktig med safe space på et debattforum.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Ikke vanskelig dette og litt respekt er vel ikke mye forlangt? 😉

Hilsen en som fortsatt er United-fan.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Gayabi og Porro solgt.Henholdsvis 5 og 7 mill pund

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Zack Steffen muligens ut pgs spilletid.
Ortega inn på fri transfer.

taknina

Legg inn av taknina »

InsVerderben skrev: lør jun 25, 2022 3:04 pm Ikke vanskelig dette og litt respekt er vel ikke mye forlangt? 😉

Hilsen en som fortsatt er United-fan.
Ingen respekt for andres meninger, ingen debatt. Det er jo ikke vanskeligere enn det.

Skal en oppholde seg på ett debattforum så kan en ikke oppføre seg som noen i første rekke mot politiet der det er riots in the streets.

Mer som en prematch pressekonferanse der du stiller spørsmål til er manageren som du vet reiser seg opp å går om det blir møkkagraving men svarer skikkelig på relevante spørsmål og du da alså selv er pressen som vil stå på god fot med manageren for å være sikker på å få komme inn også neste gang.

Diskusjoner må være å utveksle innformasjon og meninger, legge fram dine og teste de opp mot andre sine meninger og kanskje få en ahaopplevelse via dette.

Mehell

Legg inn av Mehell »

taknina skrev: lør jun 25, 2022 7:23 pm
InsVerderben skrev: lør jun 25, 2022 3:04 pm Ikke vanskelig dette og litt respekt er vel ikke mye forlangt? 😉

Hilsen en som fortsatt er United-fan.
Ingen respekt for andres meninger, ingen debatt. Det er jo ikke vanskeligere enn det.

Skal en oppholde seg på ett debattforum så kan en ikke oppføre seg som noen i første rekke mot politiet der det er riots in the streets.

Mer som en prematch pressekonferanse der du stiller spørsmål til er manageren som du vet reiser seg opp å går om det blir møkkagraving men svarer skikkelig på relevante spørsmål og du da alså selv er pressen som vil stå på god fot med manageren for å være sikker på å få komme inn også neste gang.

Diskusjoner må være å utveksle innformasjon og meninger, legge fram dine og teste de opp mot andre sine meninger og kanskje få en ahaopplevelse via dette.
Jeg er enig. Så enkelt, eller eventuelt så vanskelig, er det.
Respekt for andre brukere på FD må ligge i bunn etter min mening. Man vet som regel veldig lite om de man diskuterer med på et forum som dette. Kanskje noen har problemer i hjemmet, sykdom i familien, psykiske eller fysiske lidelser eller lignende. Noen opplever kanskje mye mobbing privat, noen er kanskje helt alene uten venner og familie. Da kan det fort være sårt å oppleve hets eller regelrett mobbing også når du kommer som anonym på et nettforum.

Vi må huske på at vi har et vidt spekter av mennesker her inne. Noen er sikkert ungdomsskoleelver, andre er pensjonister. Noen er langtids arbeidsledige eller uføre, andre er høyt utdannede og sitter i lederstillinger. Noen er ekstremt skoleflinke, andre er dyslektikere. Noen har god humor, andre eier ikke humor (og her har du i tillegg slike som meg, som har elendig humor, men som likevel tror jeg kan være hysterisk morsom). Vi har sikkert mennesker fra alle samfunnslag her inne, og det er slikt som det kan være greit å tenke over innimellom.

FD er et diskusjonsforum, så debatter og diskusjoner er selvfølgelig noe vi ønsker å ha her inne. Men samtidig må vi huske på at vi diskuterer mot virkelige personer så da er det greit å diskutere saker i stedet for å angripe disse personene.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»