Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Lew_Ashby

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Lew_Ashby »

chelsea8 skrev: søn jun 26, 2022 10:32 am Ja. Litt skremmende at Bohely er så sentral i forhandlingene. Heldigvis har han nok flere støttespillere rundt seg som kan fotball, deriblant Tuchel.
Næsj, skal vi si Sterling, Dembele, Rice, De Ligt, Raum og Gleison inn da? Skal heller si oss fornøyd med det.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Orakelet skrev: søn jun 26, 2022 10:08 am
Tilsvarende i forhold til overganger. Jeg har inntrykk av at i USA kan hvem som helst flytte på seg hvor som helst og det er klubbene som bestemmer. Boehly er nok i ferd med å innse at sånn er det ikke i Europeisk fotball. Her bestemmer spillerne veldig mye og det gjelder både inn og ut (derav mindre spillerbytter i Europa enn i USA).
Spillerne har ingenting de skulle sagt angående overganger under kontrakt i amerikansk idrett, med mindre de har en «no trade clause», som knapt noen får.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Lew_Ashby skrev: søn jun 26, 2022 10:39 am
chelsea8 skrev: søn jun 26, 2022 10:32 am Ja. Litt skremmende at Bohely er så sentral i forhandlingene. Heldigvis har han nok flere støttespillere rundt seg som kan fotball, deriblant Tuchel.
Næsj, skal vi si Sterling, Dembele, Rice, De Ligt, Raum og Gleison inn da? Skal heller si oss fornøyd med det.

Jeg frykter at det er slik han tenker. Når jeg skriver "frykter" er ikke det fordi jeg er negative til spillerne (tvert i mot), men det virker så fryktelig urealistisk at vi skal lykkes på flere av disse.

Vi har hatt en stopper "klar" i ett år nå (Kounde), men jeg ser at han ikke er blant spillerne du nevner. Samtidig går det rykter om at han velger Barca fremfor oss. Dette kan ha noe med avgangene til Buck og Marina å gjøre. Det er trolig de som har pleiet kontakten med Kounde og hvis den kontakten nå er "død" skjønner jeg at han kan få "kalde føtter".

Du nevner tre andre stoppere som vi har vært linket til i kortere perioden (De Ligt, Raum og Gleison). Jeg er redd Boehly undervurderer hvor lang tid det tar fra første kontakt og frem til en endelig avtale om en spiller på det nivået (ref også Kounde). Det er snart bare en måned til ligaen starter og vi har mistet to eller tre stopper (Rudiger, Christensen og Azpi?). Det haster ikke litt, det haster enormt!

Tilsvarende med Rice. Det er en overgang som man kan jobbe med fra nå og frem til slutten av overgangsvinduet uten å komme i mål. Videre vil en slik prosess ta tid fra andre "targets" og overganger ut, slik at man må vurdere om man bør prioritere det nå. Forsvaret haster klart mest.

Når det gjelder Sterling og Dembele er jeg mer optimistisk. Av en eller annen grunn virker City å være relativt lette å kjøpe fra i år så der kan det skje noe og Dembele er Bosman. Begge de to avtalene kan komme på plass, men det er ikke der "skoen trykker" så jeg håper ikke vi bruker mye fokus der.

Jeg misunner City og Liverpool som trolig er ferdig med sine kjøp. Det er best practice. Vi visste at vi ikke ville bli så effektive denne sommeren, men jeg må innrømme at jeg i det minste hadde trodd vi hadde fått Kounde i mål nå, og at det var enda sterkere rykter om Rice. Sistnevnte må trolig levere transfer request hvis noe skal skje i sommer og det er ikke en gang antydninger til noe slikt.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Orakelet skrev: søn jun 26, 2022 4:49 pm Rice må trolig levere transfer request hvis noe skal skje i sommer og det er ikke en gang antydninger til noe slikt.
Han virker ikke helt som typen til å gjøre det.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

chelsea8 skrev: søn jun 26, 2022 9:12 pm
Om Chelsea selger Colwill i sommer blir jeg ca like skuffet som da Mourinho solgte KdB.

Tror det blir et massivt tabbesalg.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Jeg kan ikke forestille meg at vi gjør det, spesielt når vi vet hvordan stoppersituasjonen er per dags dato.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Lew_Ashby skrev: søn jun 26, 2022 9:26 pm
chelsea8 skrev: søn jun 26, 2022 9:12 pm
Om Chelsea selger Colwill i sommer blir jeg ca like skuffet som da Mourinho solgte KdB.

Tror det blir et massivt tabbesalg.
Enig blir nok av spilletid på han med 50-60 kamper om vi skal fortsette med 3 backslinje. TSilva kan ikke spille alt. Orker ikke Sarr sånn helt seriøst

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Litt overgangsrykter på morgenkvisten ☕️ Det er lite konkret for øyeblikket.








Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Er på ferie og får ikke skrevet så mye som jeg burde om bekymringene for hvordan Chelsea/Boehly ser ut til å operere hittil dette vinduet, men nå begynner jeg å bli litt stresset.

Hvem andre enn Boehly og Tuchel sitter rundt bordet nå? Vi vet det må være flinke folk tilstede, og Boehly er ikke en idiot, men skulle gjerne hatt noen navn. Og en eller annnen The Athletic-sak om strategi og folkene rundt Boehly som beroliger meg.



Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ellers er det bare å takke Cech for det han har gjort for klubben. Først som en av tidenes beste målvakter for Chelsea, deretter som stødig figur på ledersiden gjennom den mest turbulente perioden kanskje i hele klubbhistorien.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jobben fortsetter med å finne en sportsdirektør, Michael Edwards og Paul Mitchell skal være øverst på listen pr nå.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Todd Boehly har heldigvis spurt Petr Cech om å bli med videre, men Cech har selv valgt å tre av i solidaritet med Roman Abramovich. Det samme skal gjelde for Marina og Bruce.




Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Merkelig at Buck og Cech skal tre av i solidaritet. Jeg skjønner Granovskaia, men ikke de to andre.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »








Orakelet

Legg inn av Orakelet »

chelsea8 skrev: tir jun 28, 2022 7:41 am





Fint hvis noen kommer på plass snart, men jeg må si at dette er det motsatte av hva jeg og mange andre forbinder med en "Liverpool-modell". Her har vi scoutet stoppere i flere år og landet på at Kounde er mannen vi tror mest på. Så bytter vi hele den sportslige (og administrative) ledelsen og plutselig jakter vi alle stoppere som finnes (noe overdrevet, men likevel).

Jeg tipper vi fremstår som ganske desperate i markedet nå og at vi må betale en del mer enn "Marina-pris" pga det. Ikke ideelt, men la oss håpe at vi kommer i mål med de vi trenger og at vi har en sportsdirektør på plass lenge før neste vindu.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Hvis både Werner og Ziyech er på tur bort, i tillegg til Lukaku, må det forsterkes en del offensivt også.


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

LeEquipe melder nå at Chelsea endelig har gitt Dembele et konkret forslag. Han må da velge mellom vårt kontraktsforslag og Barca sitt, der sistnevnte klubb sitt er lavere. Legger ikke ut lenken slik at det ikke blir for mye Twitter-poster her fra meg. Som Romano melder over håper nok Dembele-campen at man kan presse Barcelona til å høyne sitt tilbud noe basert på Chelsea sitt.

Kan vi håpe at Tuchel-forbindelsen avgjør? Frykter imidlertid at han velger Barcelona.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Lew_Ashby skrev: tir jun 28, 2022 10:18 am Legger ikke ut lenken slik at det ikke blir for mye Twitter-poster her fra meg.
Jeg syns ikke det gjør noe med Twitter-lenker. Da slipper man å gjengi innholdet og brukere kan selv klikke seg inn og lese mer.

Ikke noe særlig nytt, men det dreier seg i stor grad om disse spillerne for Chelsea:

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ben Jacobs leverer en del bra Chelsea-nyheter om dagen som fremstår reellt og med gode kilder. Siste:

- Klubbene skal være nær enighet om pris for Sterling, og det er håp om å få avtale på plass allerede denne uken

- Chelsea skal IKKE ha lagt frem et konkret tilbud til Dembele, som fortsatt kun har tilbud fra Barca. Chelsea skal være keen, men ønsker ikke å bli bli brukt som brikke i agentens forhandlinger med Barcelona. Man ser an muligheten for å eventuelt signe Dembele etter forhandlingene mellom klubb og spiller er igang denne uken.

Håper vi får fingrene i begge spillerne, vil emm være åpenbare forsterkninger for oss offensivt på høyrekant (Sterling og Dembele), venstrekant og sentralt (Sterling).
Sist redigert av Lew_Ashby den tir jun 28, 2022 1:31 pm, redigert 1 gang totalt.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Uverifiserbare kilder skal ha det til at vi prøver oss hardt på Rice i sommer. Blir fort Broja andre veien for å få inn midler da.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lew_Ashby skrev: tir jun 28, 2022 1:30 pm Ben Jacobs leverer en del bra Chelsea-nyheter om dagen som fremstår reellt og med gode kilder.
Det er mulig at Ben Jacobs sin tilknytning til USA er årsaken til at han har levert såpass mye nyheter ifm Boehly-kjøpet og nå ifm overgangene til Chelsea. Enten at han brukes aktivt for å formidle ting man ønsker å få ut, eller at han har gode relasjoner til insidere i campen til våre nye eiere.

Får se om han blir den nye mannen å stole på for upubliserte Chelsea-greier.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Lukaku flyr til Milano i dag og skal gjennomgå medical i morgen ✈️ Han skriver under på en låneavtale til juni 2023 uten noen kjøpsklausul.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Kun jeg som mener £60 mill for Richarlison er galskap?


KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Lew_Ashby skrev: tir jun 28, 2022 5:14 pm Kun jeg som mener £60 mill for Richarlison er galskap?

Nei, han er ikke verdt det. Glad det ikke er vi som blåser 60m pund for han

MentalM

Legg inn av MentalM »

Lew_Ashby skrev: tir jun 28, 2022 5:14 pm Kun jeg som mener £60 mill for Richarlison er galskap?

Synes ikke det er så ille mtp hvordan han har spilt for klubb og landslag

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Lew_Ashby skrev: tir jun 28, 2022 5:14 pm Kun jeg som mener £60 mill for Richarlison er galskap?
Det er mye penger. Men hvordan er det målt opp mot Lukaku som ender opp med utlån denne sesongen? Det kjøpet var galskap.
Så lenge Richarlison konsentrerer seg på det han skal, så tror jeg det blir bra.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Chelsea kan vel ikke være reelt interessert i å kjøpe både Sterling OG Richarlison? Det må vel være en av dem? Pluss Dembele?

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

KongOlav2 skrev: tir jun 28, 2022 5:24 pm Chelsea kan vel ikke være reelt interessert i å kjøpe både Sterling OG Richarlison? Det må vel være en av dem? Pluss Dembele?
Tipper Sterling og Dembele om han ikke blir enig med Barca.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»