Skytingen på London Pub

Svar
Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Re: Skytingen på London Pub

Legg inn av newsflash »

Justice 97 skrev: man jun 27, 2022 5:54 pm Opplysninger til NRK etter pride-avlysning: Politiet mangler oversikt over flere personer

– På bakgrunn av informasjon fra PST og at det skeive miljøet er en del av fiendebildet til ekstreme islamister, er politiets klare anbefaling at kveldens pride-arrangement i Oslo utsettes og eventuelt andre pride-arrangementer andre steder i landet, blir vurdert utsatt inntil videre, meldte politidirektør Benedicte Bjørnland i en pressemelding mandag.
"Mangler oversikt over flere personer" høres jo lite lovede ut. Jeg trodde jo nettopp det var PSTs oppgave å holde oversikt over personer det var verdt å følge med på.

Kanskje en ide for PST å bruke mindre tid på å overvåke facebookgrupper der folk er misfornøyd med strømprisene og mer tid på å følge med på ekstreme islamister?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: man jun 27, 2022 5:53 pm
Fordomsfull skrev: man jun 27, 2022 5:00 pm Enig i at det var et heltbortiveggene kørka spørsmål til nettopp deg. Du og Texars virker svært opptatte av muslimer.
Det er vanskelig ikke å være opptatt av denne ideologien når det omtrent daglig er en eller annen alvorlig volds- eller terrorhendelse å lese om, enten det dreier seg om to norske jenter som ble slaktet på ferie i Marokko, eller de utallige terrorangrepene i Frankrike de siste årene.
Det er høyreekstreme som utgjør den største faren.
Liten interesse å spore fra deg om den værste trusselen. Du sier merkelig nok ikke et negativt ord om dem.
Lett å se agendaen din. Du er sykelig opptatt av å hate muslimer.

https://www.pst.no/alle-artikler/trusse ... /ntv-2022/

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Nattevakt skrev: man jun 27, 2022 5:59 pm Marokko saken er fra 2019
At du ga blaffen i hele saken et par dager etter at den skjedde betyr ikke at andre gjorde det samme, 3 år ikke er spesielt lenge i draps- og terrorsammenheng.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Veldig mye fokus på at skytingen foregikk på en fredelig kveld.
Hva er en ufredelig kveld i Oslo, Norge og er det vanlig?

Mehell

Legg inn av Mehell »

Fordomsfull skrev: man jun 27, 2022 5:57 pm
Mehell skrev: man jun 27, 2022 5:51 pm
newsflash skrev: man jun 27, 2022 5:46 pm PST sier nå at alle eventuelle Pridearrangement over hele landet bør utsettes, da det foreligger en ekstraordinær trusselsituasjon.

Er det bare "føre var" eller er det indikasjon på at det planlegges noe mer?
Hvis de har en konkret trussel så er det vel slik de uansett ikke kan si offentlig vil jeg tro.
-------
Tenk litt høyt her; om de hadde en konkret trussel, hvorfor skulle de ikke si noen om hvor, når og ALT de viste om trusselen og proklamere det så høyt de kunne? For slik å få skremt de som stod bak til ikke å begå terror og få trusselen avverget. Videre kunne de/politiet oppfordre de som visste hvem som kunne stå bak denne trusselen - om terror - til å avsløre og fortelle politiet. Slik at de kunne arresteres. Hva var det verste som kunne skje? At den eventuelle terroren ble begått et annet sted? Ville det være verre da?
De ville nok informert de som var i risikosonen.

PST vet selvfølgelig mye mer enn det vi får beskjed om. De åvervåker sikkert dette forumet også, for å se etter radikale ytringer.

12dd

Legg inn av 12dd »

Malacay skrev: man jun 27, 2022 4:49 pm
12dd skrev: man jun 27, 2022 4:36 pm
Malacay skrev: man jun 27, 2022 4:25 pm

Alle som deltar er klar over dette. Tror du at du at Resett/Rights/Document-gjengen hadde akseptert at 17.mai toget hadde blitt avlyst på grunn av trusler fra islamister ?

Det er veldig spesielt at det aldri er et problem å beskytte Sian selv om det er akkurat den samme gjengen som kommer med trusler der.
Jeg bryr meg ikke om hva resettfolk mener. Hvis politiet mente at det var fare for terror under 17.mai så forventer jeg at politiet gjør jobben sin og avlyser.
Egentlig er det spesielt at SIAN trenger beskyttelse all den tid det er snakk om 5 imbesille oldiser som reiser rundt. Politiet burde selvsagt sørge for at de har ytringsfrihet, men det hadde holdt med en helg eller 2 i året. Disse idiotene bruker urettmessig mye ressurser fra felleskassa for å repetere et budskap alle har hørt.

Forøvrig interessesant at du drar inn SIAN, 17.mai og Resett/Rights/Document-gjengen? Prøver du å insinuere at jeg tilhører noen av de gruppene? Det har jo ingenting med trådens tema å gjøre. Dårlig debattskikk å "Hitle" !!!
Nei. Jeg stiller spørsmål om hvorfor man klarer å beskytte Sian-folka og ikke homofile når det er ytterliggående muslimer som utgjør truslene for begge grupperinger.

Det handler om antall. Politiet sa de kunne ha kontroll på Rådhusplassen, men så viste det seg at det ble større en antatt/planlagt.

Kjøtteter

Legg inn av Kjøtteter »

Merkelig å syte over at politiet advarer folk mot å delta når man vet at gjerningspersonen har vært del av et islamistisk nettverk, og politiet ikke har fått kartlagt situasjonen ennå. Å sammenlikne det med en hvilken som helst SIAN-markering blir banalt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

LANISTA skrev: man jun 27, 2022 6:14 pm Veldig mye fokus på at skytingen foregikk på en fredelig kveld.
Hva er en ufredelig kveld i Oslo, Norge og er det vanlig?
Det er vel puletorsdagen som det har vært mest uro rundt..?
Jeg tror det må bli den

Tullekoppen

Legg inn av Tullekoppen »

Fordomsfull skrev: man jun 27, 2022 5:57 pm Tenk litt høyt her; om de hadde en konkret trussel, hvorfor skulle de ikke si noen om hvor, når og ALT de viste om trusselen og proklamere det så høyt de kunne?
Fordi de vil ta dem og få de dømt.

Myril

Legg inn av Myril »

Politiet sier jo ganske klart at trusselsituasjonen er såpass uavklart, at det er sannsynlig at et nytt angep kan forekommer. Høres ut som riktig av politiet å anbefale de å utsette det da... Så kunne de sikkert være mer konkret etc. men det er ikke vanlig kost i det fagmiljøet

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »


LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Henningsen skrev: man jun 27, 2022 6:27 pm
LANISTA skrev: man jun 27, 2022 6:14 pm Veldig mye fokus på at skytingen foregikk på en fredelig kveld.
Hva er en ufredelig kveld i Oslo, Norge og er det vanlig?
Det er vel puletorsdagen som det har vært mest uro rundt..?
Jeg tror det må bli den
Er det en egen dag for den type virksomhet? Da har jeg syndet på mange mandager.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Texas_John skrev: man jun 27, 2022 6:13 pm
Nattevakt skrev: man jun 27, 2022 5:59 pm Marokko saken er fra 2019
At du ga blaffen i hele saken et par dager etter at den skjedde betyr ikke at andre gjorde det samme, 3 år ikke er spesielt lenge i draps- og terrorsammenheng.
Det stemmer, 3 år i drapssammenheng er ikke lenge
Sist redigert av Ostemanden den man jun 27, 2022 7:03 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Ser ut som at Pridemarkeringer vil foregå som planlagt flere steder, til tross for PSTs advarsler.

Satser på at arrangørene har kontroll og at det går fredelig for seg.

Mehell

Legg inn av Mehell »

LANISTA skrev: man jun 27, 2022 6:48 pm
Henningsen skrev: man jun 27, 2022 6:27 pm
LANISTA skrev: man jun 27, 2022 6:14 pm Veldig mye fokus på at skytingen foregikk på en fredelig kveld.
Hva er en ufredelig kveld i Oslo, Norge og er det vanlig?
Det er vel puletorsdagen som det har vært mest uro rundt..?
Jeg tror det må bli den
Er det en egen dag for den type virksomhet? Da har jeg syndet på mange mandager.
Ajajajaj. Dette er virkelig ikke bra. Puling på torsdagen, blow job på fredagen. Mandager er fiskepinnedagen.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

DoktorS skrev: man jun 27, 2022 12:04 pm Helt vanvittig hvordan de som kaller seg liberale, åpne og inkluderende forsøker å kneble enhver kritikk. Jeg trakk jo nettopp frem denne redaktørens tydelige og reflekterte syn på lørdag.... Ja, han er både homofil og er ikke hvit i huden heller... Tegnet et abonnement på Subjekt nå. Har jo tenkt på det en stund, uansett, men i alle fall, utløsende faktor....

https://www.nettavisen.no/nyheter/kom-m ... -95-549215
Den her facebooktiraden (https://www.facebook.com/torseth) til SV-politiker Christian Torseth er min favoritt til nå. Han starter selvsagt posten med å henvende seg til sinte, hvite menn.
Problemet med radikalisering innen enkelte muslimske miljø nevnes selvsagt ikke med et ord. Utidig å blande hudfarge inn i denne debatten, men om man insisterer så tror jeg faktisk holdningene til homofili generelt er mer problematisk hos folk med litt mer farge i huden. Men floskelsen om de slemme hvite mennene må man ha med.

Limer inn siste avsnittet. På et enkelt avsnitt klarer han altså å bruke følgende beskrivelse på de som har litt andre tanker om pride: Barbarer, jævler, femtekolonister. Mens han , han er en av dem som velger kjærligheten. Ligger mye kjærlighet til femtekolonistene som ikke er helt enig med ham, ja.

Det er ikke lov å bli overrasket over at det går feil vei, hvis vi velger passivitet mens femtekolonistene organiserer seg. Det er utrolig flott med Prideflagg i juni, men vi må banke ned et gjerde mot barbarene en gang for alle! Det må bli slutt på diskusjonene om hvorvidt kvinner, homofile, transpersoner, muslimer, samer, uføre, mennesker med funksjonsvariasjoner, eller en hvilken som helst annen utsatt gruppe "egentlig" er som "oss". Hvis vi skal velge kjærlighet, må samtalen nå være over. Det er ikke lov å lure på dette lenger, da er du bare en jævel som må få beskjed om å skjerpe seg.

Nå må voksne politikere diskutere som voksne folk. Har kikket med undring og bekymring på hvor polarisert og ubrukelig den offentlige debatten har blitt i USA, og priset meg lykkelig over at sånn har vi det heldigvis ikke her hjemme. Men jeg begynner å innse: vi nærmer oss.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

LANISTA skrev: man jun 27, 2022 6:48 pm
Henningsen skrev: man jun 27, 2022 6:27 pm
LANISTA skrev: man jun 27, 2022 6:14 pm Veldig mye fokus på at skytingen foregikk på en fredelig kveld.
Hva er en ufredelig kveld i Oslo, Norge og er det vanlig?
Det er vel puletorsdagen som det har vært mest uro rundt..?
Jeg tror det må bli den
Er det en egen dag for den type virksomhet? Da har jeg syndet på mange mandager.
Jeg har navngitt den feil... Du har sikkert hørt om den, det er politiets knulle-torsdag.
Det ble en del oppstyr rundt den, så jeg tenkte det var motsatsen til en 'fredelig dag'

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Og nå har politiet offentliggjort akkurat det jeg har sagt noen timer at de sikkert ikke har oversikt over alle personer i miljøet rundt Bhatti, og kanskje også Bhatti selv.
Politiet mangler oversikt over flere personer i et bestemt miljø. Dette skal være en av årsakene til Pride-avlysningen, ifølge NRK.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Nattevakt skrev: man jun 27, 2022 6:49 pm
Texas_John skrev: man jun 27, 2022 6:13 pm
Nattevakt skrev: man jun 27, 2022 5:59 pm Marokko saken er fra 2019
At du ga blaffen i hele saken et par dager etter at den skjedde betyr ikke at andre gjorde det samme, 3 år ikke er spesielt lenge i draps- og terrorsammenheng.
Det stemmer, 3 år i drapssammenheng er ikke lenge
Å bruke 3 år på og grave på nettet etter muslimhat derimot, det er bare søkt..
Mye rare hobbyer folk har.
Det var jo en her inne som loggførte antall etnisiteter i tv-program, og texas-jånni bruker all sin tid på å hate muslimer, og tråle etter noe å sverte den gruppen mer. Så mye tid brukt på noe man misliker...

Selv mener jeg en verdifull og produktiv hobby er å bruke tid på å gjøre ting man faktisk liker å gjøre. Finner det langt mer givende.
Jeg bruker så mye tid jeg kan på fluefisking og det som hører med, og kona strikker masse.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

VivaLV skrev: man jun 27, 2022 7:02 pm Og nå har politiet offentliggjort akkurat det jeg har sagt noen timer at de sikkert ikke har oversikt over alle personer i miljøet rundt Bhatti, og kanskje også Bhatti selv.
Politiet mangler oversikt over flere personer i et bestemt miljø. Dette skal være en av årsakene til Pride-avlysningen, ifølge NRK.
Det er helt absurd dersom en person som Bhatti "forsvinner" mens han er i Norge og under overvåkning av PST.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

VivaLV skrev: man jun 27, 2022 7:02 pm Og nå har politiet offentliggjort akkurat det jeg har sagt noen timer at de sikkert ikke har oversikt over alle personer i miljøet rundt Bhatti, og kanskje også Bhatti selv.
Politiet mangler oversikt over flere personer i et bestemt miljø. Dette skal være en av årsakene til Pride-avlysningen, ifølge NRK.
Hovedårsaken er at de dreit seg ut, igjen, og må late som de forebygger et nytt terrorangrep i det skjulte for å ikke fremstå fullstendig verdiløse.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

VivaLV skrev: man jun 27, 2022 7:02 pm Og nå har politiet offentliggjort akkurat det jeg har sagt noen timer at de sikkert ikke har oversikt over alle personer i miljøet rundt Bhatti, og kanskje også Bhatti selv.
Politiet mangler oversikt over flere personer i et bestemt miljø. Dette skal være en av årsakene til Pride-avlysningen, ifølge NRK.
I tillegg frykter de at det skal utføres det de kaller en 'følgehandling'
Sist redigert av Henningsen den man jun 27, 2022 7:09 pm, redigert 1 gang totalt.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

newsflash skrev: man jun 27, 2022 7:06 pm
VivaLV skrev: man jun 27, 2022 7:02 pm Og nå har politiet offentliggjort akkurat det jeg har sagt noen timer at de sikkert ikke har oversikt over alle personer i miljøet rundt Bhatti, og kanskje også Bhatti selv.
Politiet mangler oversikt over flere personer i et bestemt miljø. Dette skal være en av årsakene til Pride-avlysningen, ifølge NRK.
Det er helt absurd dersom en person som Bhatti "forsvinner" mens han er i Norge og under overvåkning av PST.
Det er bare en teori jeg selv har. Men merkelig ingen medier har spurt/omtalt om han er på frifot i Norge eller ikke. Forøvrig trur jeg overvåking ikke nødvendigvis betyr 24/7-overvåking. Og de kan jo også ha mistet han. Mest sannsynlig andre personer i det miløjet de ikke har oversikt over.

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »

VivaLV skrev: man jun 27, 2022 7:02 pm Og nå har politiet offentliggjort akkurat det jeg har sagt noen timer at de sikkert ikke har oversikt over alle personer i miljøet rundt Bhatti, og kanskje også Bhatti selv.
Politiet mangler oversikt over flere personer i et bestemt miljø. Dette skal være en av årsakene til Pride-avlysningen, ifølge NRK.
Kanskje de planlegger noe? Terror trusselnivået kommer nok til å øke i de kommende årene. Uansett hvilke galninger som står bak.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Henningsen skrev: man jun 27, 2022 6:57 pm
LANISTA skrev: man jun 27, 2022 6:48 pm
Henningsen skrev: man jun 27, 2022 6:27 pm

Det er vel puletorsdagen som det har vært mest uro rundt..?
Jeg tror det må bli den
Er det en egen dag for den type virksomhet? Da har jeg syndet på mange mandager.
Jeg har navngitt den feil... Du har sikkert hørt om den, det er politiets knulle-torsdag.
Det ble en del oppstyr rundt den, så jeg tenkte det var motsatsen til en 'fredelig dag'
Politiet går all in i den type interne møter, ja!

Tullekoppen

Legg inn av Tullekoppen »

Nordmenn må være det enkleste målet for alle slags terrorister. Vi er så naive at vi tror at når en sjelden gang vårt eget PST advarer tror vi at de ikke har peiling på noe.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

newsflash skrev: man jun 27, 2022 7:06 pm
VivaLV skrev: man jun 27, 2022 7:02 pm Og nå har politiet offentliggjort akkurat det jeg har sagt noen timer at de sikkert ikke har oversikt over alle personer i miljøet rundt Bhatti, og kanskje også Bhatti selv.
Politiet mangler oversikt over flere personer i et bestemt miljø. Dette skal være en av årsakene til Pride-avlysningen, ifølge NRK.
Det er helt absurd dersom en person som Bhatti "forsvinner" mens han er i Norge og under overvåkning av PST.
Det vel ingen som trur at ein i PST har nok ressursar til å overvåke alle som kan vere ein trussel 24 timar i døgnet året rundt?

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

fazz skrev: man jun 27, 2022 11:20 am
B.E. skrev: man jun 27, 2022 3:09 am Dette var nok et islamistisk terrorangrep som føyer seg inn i reken av mange de siste åra.

Norway June 25 Two people were killed and 21 injured, 10 of them seriously, in a busy nightlife district in Oslo.[402] 2 20

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_I ... st_attacks
Det er nok flere ting som tyder på at det kanskje ikke var direkte rettet mot det homofile miljøet, blant annet at det ville ha vært langt mer effektivt å fått angrepet selve paraden om dog noe mer vanskelig, men det hadde gitt langt mer spektakulær publisitet. Men det kan tyde på at det var ett helt vanlig, tatt litt på sparket, terrorangrep, som kunne ha gått mye verre. Men det var heller ikke ett spesielt gjennomtenkt terrorangrep, noe som også tyder på at vedkommende var en enkel villedende sjel med mest sannsynlige psykiske problemer og ett generelt hat mot samfunnet.

Ser for øvrig at Islamsk råd har kommet med en uttalelse der de tar sterk avstand til det som har skjedd og homofat, og hvor de også sier at de står på de homofiles side. Så det er i det minste positive signaler.
Var nok ikke tilfeldig. Det var natt til paradedagen og det er heller ikke første gang de går etter homofile.

For eksempel to aktivister ble hakket i hjel av islamister i 2016:
Two gays rights activists were hacked to death in the capital of Bangladesh, Dhaka. An Al-Qaeda affiliated group claimed responsibility for the attacks and stated they killed the two as they were "pioneers of practicing [sic] and promoting homosexuality in Bangladesh".

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

MRSA skrev: man jun 27, 2022 7:35 pm Det vel ingen som trur at ein i PST har nok ressursar til å overvåke alle som kan vere ein trussel 24 timar i døgnet året rundt?
Nei. Men ut i fra Bhattis rolle i profetens Ummah og rekrutering av norske muslimer til IS i Syria så er det rart om at han ikke var en person en prioriterer å holde under oppsikt.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

newsflash skrev: man jun 27, 2022 7:37 pm
MRSA skrev: man jun 27, 2022 7:35 pm Det vel ingen som trur at ein i PST har nok ressursar til å overvåke alle som kan vere ein trussel 24 timar i døgnet året rundt?
Nei. Men ut i fra Bhattis rolle i profetens Ummah og rekrutering av norske muslimer til IS i Syria så er det rart om at han ikke var en person en prioriterer å holde under oppsikt.
Oppsikt er en ting. Faktisk usikker på om de har lov til å overvåke tom. Bhatti 24/7. Jeg mener man burde det.
En annen ting. Burde ikke den facebook meldingen etterforskes som hatkriminalitet. Hvis det er oppfordring så er vel det straffbart?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»