Man Utd - Transfertråd ‘22

Svar
rommegrot

Re: Man Utd - Transfetråd ‘22

Legg inn av rommegrot »


Lezah

Legg inn av Lezah »

&5mill Euro og mer, antakelig dersom han faktisk leverer/vi presterer, vil jeg si virker som en god deal. Jeg har egentlig vært mest gira på en mer typisk CDM men dette er jo en på sitt beste enormt god fotballspiller.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Lezah skrev: tir jun 28, 2022 12:46 pm &5mill Euro og mer, antakelig dersom han faktisk leverer/vi presterer, vil jeg si virker som en god deal. Jeg har egentlig vært mest gira på en mer typisk CDM men dette er jo en på sitt beste enormt god fotballspiller.
Han er en fantastisk fotballspiller, og han kommer til å styrke oss enormt på midtbanen. Måten han spiller av press på, ballbehandlingen hans og den roen han har med ballen er beundringsverdig.

Nå håper jeg at trøsten med denne ventingen, er at når først denne dealen er i boks så kommer overgangene til å renne inn. :D

Lezah

Legg inn av Lezah »

rommegrot skrev: tir jun 28, 2022 12:51 pm
Nå håper jeg at trøsten med denne ventingen, er at når først denne dealen er i boks så kommer overgangene til å renne inn. :D
Vil like gjerne se overganger ut...vi har ikke en bunnløs pengesekk, og dette er et voksent beløp som gjør et solid innhugg i lommeboka.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Lezah skrev: tir jun 28, 2022 12:57 pm
rommegrot skrev: tir jun 28, 2022 12:51 pm
Nå håper jeg at trøsten med denne ventingen, er at når først denne dealen er i boks så kommer overgangene til å renne inn. :D
Vil like gjerne se overganger ut...vi har ikke en bunnløs pengesekk, og dette er et voksent beløp som gjør et solid innhugg i lommeboka.
Godt poeng det. Like viktig!


TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Lezah skrev: tir jun 28, 2022 12:57 pm vi har ikke en bunnløs pengesekk, og dette er et voksent beløp som gjør et solid innhugg i lommeboka.
samtidig ville jeg gått for det om dette var en spiller (som jeg tror han kan bli) som er den desidert viktigste i måten vi vil komme til å spille ball fremover, og da er det kanskje verdt det. hva er alternativet? 2 andre spillertyper istedet eller en svakere utgave av de jong?

jeg tror dette er helt riktig og viktigeste signering for oss, selv om jeg også ønsker noe annet.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Transferkasse: £150m nettspend fra start.

Ut: (spillere som bare driver dank, null funksjon)
Bailly £10m
pereira £8m
Williams £5-8m
Tuanzebe £5m
= £30m


Inn:
Torres £43m
Raum £35m
De jong £65m
Antony £50m
Sangare £35m
= £228m


Det endelige laget slik jeg kunne sett for meg/ønsket meg det. (Ja jeg kunne tenkt meg å ha flere enn 11 gode, så noen av de er på benken/i rotasjonen)

--------------- De Gea
Dalot - Torres - Varane - Raum
----- Sangare - De Jong
---------- De Beek
Antony - Ronaldo - Sancho


Siffrene tatt med en liten klype salt (fasit finnes ikke, men mer "trolige" summer som jeg har brukt i mitt regnestykket). Men kunne man addet til noen fler spillere ut for å komme opp i ønsket beløp? Martial, Shaw osv. Det er her jeg håpte på at Henderson skulle kunne gitt noe inn.

Wellé

Legg inn av Wellé »

TrueTopRed skrev: tir jun 28, 2022 1:28 pm Transferkasse: £150m nettspend fra start.

Ut: (spillere som bare driver dank, null funksjon)
Bailly £10m
pereira £8m
Williams £5-8m
Tuanzebe £5m
= £30m


Inn:
Torres £43m
Raum £35m
De jong £65m
Antony £50m
Sangare £35m
= £228m
Bare så det er sagt, dette er så på trynet feil av hvordan fotballklubber opererer og har absolutt ingen verdi, bortsett fra som tullete tidsfordriv.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Wellé skrev: tir jun 28, 2022 1:41 pm Bare så det er sagt, dette er så på trynet feil av hvordan fotballklubber opererer og har absolutt ingen verdi, bortsett fra som tullete tidsfordriv.
Dine ord har også null verdi (se på hva du skriver og tenk litt), så da er vi like langt. Det er der du legger lista ;)
Å være klovn på nettforum er også tullete tidsfordriv,

Wellé

Legg inn av Wellé »

TrueTopRed skrev: tir jun 28, 2022 1:48 pm
Wellé skrev: tir jun 28, 2022 1:41 pm Bare så det er sagt, dette er så på trynet feil av hvordan fotballklubber opererer og har absolutt ingen verdi, bortsett fra som tullete tidsfordriv.
Dine ord har også null verdi, så da er vi like langt. Det er der du legger lista ;)
Å være klovn på nettforum er også tullete tidsfordriv,
Jeg regner med at du snakker om deg selv her? Det er ikke jeg som ender opp i personkrangler med hver eneste person som svarer meg.

Og jeg var faktisk ikke ute etter en krangel, men å opplyse deg at det er ikke slik fotballøkonomi fungerer. INGEN klubber sitter og holder på sånn. Selvom en spiller kommer inn uten overgangssum så betyr det ikke at klubben regner overgangen som gratis. Du totalt overser SOF, lønn, agenthonorar, osv. Det er denne idiotiske tankegangen som fikk folk til å tro at Willian var en signering uten risiko og at Varane var billigere enn White. INGEN av delene var sant.

Som de fleste vet så betales de fleste overganger nå over flere innbetalinger, og gjerne da over flere sesonger. Ergo så betyr det at ikke £69m forsvinner ut av kontoen til Man Utd når/hvis de Jong singnerer, til tross for at det er det som er den rapporterte overgangssummen.

Det gir langt mer mening, for både fotballklubber og supportere (hvis de faktisk ønsker en seriøs diskusjon), å prøve å se hva den årlige kostnaden på overgangen. Det er selvfølgelig et mye vanskeligere prosjekt siden kontrakter avhenger i stor grad av bonuser og signeringsbonuser ikke nødvendigvis er lett tilgjengelig, men det er fortsatt mer verdi enn det "regnestykket" du satte opp.
Sist redigert av Wellé den tir jun 28, 2022 1:56 pm, redigert 1 gang totalt.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Ale skrev: tir jun 28, 2022 1:30 pm Det lukter Here We Go i løpet av uka. Det gjør jo vitterlig det.
Holdt champisen i frysern tre dager til du.

Da kommer det et skred med bekreftede overganger som skaper en domino-effekt.
Sist redigert av Hetfield den tir jun 28, 2022 1:58 pm, redigert 1 gang totalt.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Ale skrev: tir jun 28, 2022 1:54 pm Wellé takler dårlig at United signerer De Jong. Et godt tegn.
Hæ?

Har da ingenting med De Jong at jeg kritiserer tåpelig oppsatte "regnestykker". Skulle gjerne sett De Jong i Arsenal, men er ikke spesielt bitter ettersom jeg så langt er mye mer fornøyd med Arsenal sitt vindu. Jeg har forøvrig kritisert akkurat det samme inne i Arsenal-tråden når noen har gjort det samme.

Jack

Legg inn av Jack »


Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Yesil skrev: fre jun 24, 2022 10:07 am Det er neppe mange klubber som kan/vil matche lønnen som FdJ etter rapportene har i Barcelona, og flere av disse har enten ikke behov eller har blitt litt "mjeh" til spilleren etter å ha sett han i Barcelona. Kvalitet og lønn sammenfaller ikke helt.

Nå får jeg sikkert folk på nakken, men det får være. Jeg tror dette er grunnen til at flere klubber som man vet er ute etter midtbanespillere, ikke har meldt seg på her. Og ikke kommer til å gjøre det. Dette står mellom Man Utd eller ingen.

Tror det kan være mer sannsynlig at Barcelona ombestemmer seg eller får penger nok fra en annen overgang. Uten at jeg helt ser hvem det skulle være, da de ikke virker lystne på å selge hverken Gavi, Fati eller Pedri. Disse frigjør heller ikke i nærheten av samme lønn. Dembele går jo uansett gratis.
For å ta det siste avsnittet først, her mener jeg du er på ball. Slik jeg har forstått er det 3/1-regelen som er «fellende» for Barcelona her. I korte drag går den ut på at man kan bruke hver tredje euro som kommer inn. Hvis Barca selger en spiller på €300k p/w for €30m har man €10m å kjøpe erstatter for, og €100k p/w å lønne vedkommende med. Frenkie går tilsynelatende for rundt €80m inkludert add-ons, og Barca kvitter seg med €20m i årlige lønnsutgifter. Og det er lønnstaket som er det aller mest problematiske her ift å registrere eksempelvis Christensen og Kessie. Gavi, Fati og Pedri er ikke i nærheten av lønnsnivået til FDJ.

For å ta ditt første avsnitt - har du sett Barcelona spille særlig de siste to årene? For din beskrivelse av FDJ samsvarer ikke helt med virkeligheten imo. FDJ har stort sett vært primus motor når laget faktisk har spilt bra, selv om han ikke nødvendigvis har blitt brukt i en rolle som passer ham særlig godt. Det var spesielt synlig under Koeman. Laget hang ikke særlig godt sammen, men FDJ var en av de mest stabile i laget. Så kan man argumentere for om lønnen matcher det sportslige nivået, men ta gjerne med faktorer som definerer arbeidsforholdene til spilleren. De har ikke vært gode, men han har prestert stort sett bra. Sånn sett snakker vi hånd og hanske for Uniteds del!

Jeg tror det handler like mye om konkurransen hos andre potensielle kjøpere, noe du toucher innom i avsnitt to. Liverpool, City, Chelsea, Bayern og PSG har allerede gode midtbaner. Juve kunne vært aktuelt, men de henta Pogba. Real er uaktuelle av naturlige årsaker. Usikker på om Arsenal, Tottenham eller andre klubber på nest øverste hylle (med all respekt å melde) har power nok til å dra i land en slik deal av ulike årsaker.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Jeg regner med at du snakker om deg selv her?
Nei jeg snakker om ra****let som bare skyver alt som jeg skrev til side med forklaringen om at de ikke er sånn man driver. Altså vi er fans som har drømmer og ønsker. Tenk litt på det uten at du trenger å ta en tone som at du vet veldig mye om dette selv. Og hadde du visst til punkt og prikke hvordan det fungerer, så ta heller å forklar
som den nerden du er, istedet for å bare avfei som tullete tidsfordriv.

Altså lista du legger deg på der tilsier at du skulle kunne skrevet det samme om i stort sett det meste her inne, ja som tullete tidsfordriv. Altså hvem faen er du til å fortelle andre at det er tullete tidsfordriv? 1) jeg tror ikke at du sitter på fasit 2) forskjellige meninger om hva som er tullete tidsfordriv.
Det er ikke jeg som ender opp i personkrangler med hver eneste person som svarer meg.
Dessverre vet folk å utnytte det med grove påhopp som det du kom med der. "ja der er en tulling som bråker hele tiden, nå kjører jeg på med en frekkas" altså er du fjern? Med et sånt syn og den stillingen du tar når du drar opp det der, så forteller det oss at folk som er utsatte eller feilaktig har kommet i en dårligere situasjon/setting aldri har noen vei tilbake, fordi man kan dytte det foran seg som en sannhet. Hvis vi bare tar ditt innlegg som eksempel så starter du med å avfeie det jeg skriver som dritt for så å følge opp med at jeg ofte bråker. Vel, du må da se at det ble begått en feil fra din side her og ikke meg?
Og jeg var faktisk ikke ute etter en krangel, men å opplyse deg at det er ikke slik fotballøkonomi fungerer. INGEN klubber sitter og holder på sånn. Selvom en spiller kommer inn uten overgangssum så betyr det ikke at klubben regner overgangen som gratis. Du totalt overser SOF, lønn, agenthonorar, osv. Det er denne idiotiske tankegangen som fikk folk til å tro at Willian var en signering uten risiko og at Varane var billigere enn White. INGEN av delene var sant.
Ikke bare kunne du tatt en annen tone enn å omtale det som tullete tidfordriv, men du er jo også blind når du ikke leser innlegget mitt skikkelig. Jeg skriver da klart å tydelig at jeg ikke på noen måte prøver å få det riktig på kronen (det å leke regnskapsfører har aldri vært mitt mål, det overlater jeg til andre) - > https://gyazo.com/6a026244482646eb283fb90efa9c812b men mer skisse på noe i veldig grove drag. Noe annet ville vært så alfor pretentiöst

Wellé

Legg inn av Wellé »

TrueTopRed skrev: tir jun 28, 2022 2:10 pm
Hvordan ville du kostnadsført f.eks Pogba til Juve eller Eriksen til Man Utd i dette "regnestykket" ditt? Hvis svaret er 0 så har du svaret på hvorfor det er 100% verdiløst. Pogba ender vel opp med å koste Juve nærmere €20m i året hvis man inkluderer SOF og agenthonorar. Til sammenligning så kostet Tavares Arsenal rundt €12m i overgangssum og sikkert et sted mellom €3-5m i året inkludert SOF og agenthonorar spredd utover kontraktsperioden. Ditt "regnestykket" ville hatt Pogba som den billigere spilleren til tross for at hvis man antar en 4-årskontrakt så koster Tavares Arsenal €32m (antar da øvre estimat på $5m), mens Pogba koster Juve €80m. Hvis ikke dette illustrerer hvorfor å snakke om war chests på £Xm og disse tullete inn/ut-overiktetene er helt bortkastet tid så vet ikke jeg.

Bedre å være nerd enn kunnskapsløs

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Wellé skrev: tir jun 28, 2022 1:52 pm Som de fleste vet så betales de fleste overganger nå over flere innbetalinger, og gjerne da over flere sesonger. Ergo så betyr det at ikke £69m forsvinner ut av kontoen til Man Utd når/hvis de Jong singnerer, til tross for at det er det som er den rapporterte overgangssummen.
Jeg tror du hang deg litt for hardt opp i siffrene enn det var nødvendig å gjøre. I grove drag så gjelder det du er inne på der alle overganger, så at jeg går for en litt forenklet variant må da være ok, så blir det opp til de som faktisk dealer med det å balansere opp regnskapet.

Men helt enig i at det er annerledes i den riktige verden enn på et slikt forum som dette. Hvordan burde jeg gjort det mener du? Bare nevnt spillerne jeg ville hatt inn uten tall? Hadde det blitt mer riktig?

Vi er fortsatt fans regner jeg med, og ikke en gjeng stramme og kjedelige kontorsråtter. Godt mulig at disse skulle kunne plassert tallene hver for seg mer riktig, men herre hvor kjedelig det ville vært å snakke med en sånn fan over en øl eller 3.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Wellé skrev: tir jun 28, 2022 2:32 pm Bedre å være nerd enn kunnskapsløs
Høres enkelt ut når du sier det sånn, men jeg tror det er veldig mye mer avansert analyse bak det valget enn du legger opp til her. I hvilket setting er man nerd osv, hva er man kunnskapsløs på osv. Jeg tror du er litt vel stram i maska til at vi kunne pratet greit ellers, men du er sikkert en jævel på tall (ps er ikke så dårlig på tall selv heller, men gjør ikke sport av det). Det skal du være stolt av :)
Sist redigert av TrueTopRed den tir jun 28, 2022 2:44 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

O M F G

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Spinnvilt

Jack

Legg inn av Jack »

Meldes om enighet, £250k p/w.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Jack_Daniels skrev: tir jun 28, 2022 2:58 pm Meldes om enighet, £250k p/w.
Ikke bare skampris, men også skamlønn! Murtaugh leverer.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Jack_Daniels skrev: tir jun 28, 2022 2:58 pm Meldes om enighet, £250k p/w.
Hadde ikke fyren mer tidligere, eller hva lå han på i barca? Mener at noen nevnte nermer 300

Saliph

Legg inn av Saliph »

TrueTopRed skrev: tir jun 28, 2022 3:01 pm
Jack_Daniels skrev: tir jun 28, 2022 2:58 pm Meldes om enighet, £250k p/w.
Hadde ikke fyren mer tidligere, eller hva lå han på i barca? Mener at noen nevnte nermer 300
Han går kraftig ned i lønn for å få komme til United og Ten Hag. "Vil bli i Barca" du liksom, pøh!

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Han går 100 k ned i lønn om det stemmer, og man fikk forhandlet ned Barcas krav om 86 mill euro til 80 mill euro (70 mill pund)

Vi betaler 55 mill pund "upfront" sies det.

Denne låter nok også som musikk i ørene til greyserpent (Som hadde helt rett den gangen han skrev det her inne):


Saliph skrev: tir jun 28, 2022 3:03 pm Han går kraftig ned i lønn for å få komme til United og Ten Hag. "Vil bli i Barca" du liksom, pøh!
United er en bakgårdsklubb
Sist redigert av Hetfield den tir jun 28, 2022 3:23 pm, redigert 2 ganger totalt.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

TrueTopRed skrev: man jun 27, 2022 5:37 pm
InsVerderben skrev: man jun 27, 2022 5:25 pm dritt lei av at klubben skal hente "gæmliser," det virker lite fremtidsrettet, noe unødvendig
Enig der. En ting er at det kanskje funker for stunden, men hva når trenden går motsatt vei og vi igjen blir satt i en situasjon der det er veldig mye lettere å resigne spiller på ny kontrakt enn å gå ut å handle. Mulig jeg er blendet av det som har skjedd tidligere, men United burde kunne gå for andre løsninger. Det er vel også svært sjelden at man ser direkte rivaler gå for de løsningene der, og vi har isåfall flere av de. Liverpool sende ut Mane på 30 og får inn noe yngre.

Man kan mene at hver for seg så holder de mål osv, men hva som man skal skape et presspill med flere av de? Ronaldo, Bruno, Eriksen osv. Jeg er ikke kjempefan.
Presspillet med kombo'n du nevner - tja, er usikker og klarer ikke i detalj å forklare hvorfor. Det går vel på det at med stallen pr.d.d (DvdB tilbake) og OM vi henter FdJ ser jeg bare ikke helt plass for Eriksen.

Har sett lite av ham siden han forlot Spurs, innrømmer at jeg har vært rask til å dømme ham grunnet alder og hva United bør prioritere, og ikke minst økonomisk!
Ser i møte innspill på om han holder mål og om vi virkelig trenger ham...!

Yesil

Legg inn av Yesil »

Crynix skrev: tir jun 28, 2022 2:10 pm
Yesil skrev: fre jun 24, 2022 10:07 am Det er neppe mange klubber som kan/vil matche lønnen som FdJ etter rapportene har i Barcelona, og flere av disse har enten ikke behov eller har blitt litt "mjeh" til spilleren etter å ha sett han i Barcelona. Kvalitet og lønn sammenfaller ikke helt.

Nå får jeg sikkert folk på nakken, men det får være. Jeg tror dette er grunnen til at flere klubber som man vet er ute etter midtbanespillere, ikke har meldt seg på her. Og ikke kommer til å gjøre det. Dette står mellom Man Utd eller ingen.

Tror det kan være mer sannsynlig at Barcelona ombestemmer seg eller får penger nok fra en annen overgang. Uten at jeg helt ser hvem det skulle være, da de ikke virker lystne på å selge hverken Gavi, Fati eller Pedri. Disse frigjør heller ikke i nærheten av samme lønn. Dembele går jo uansett gratis.
For å ta det siste avsnittet først, her mener jeg du er på ball. Slik jeg har forstått er det 3/1-regelen som er «fellende» for Barcelona her. I korte drag går den ut på at man kan bruke hver tredje euro som kommer inn. Hvis Barca selger en spiller på €300k p/w for €30m har man €10m å kjøpe erstatter for, og €100k p/w å lønne vedkommende med. Frenkie går tilsynelatende for rundt €80m inkludert add-ons, og Barca kvitter seg med €20m i årlige lønnsutgifter. Og det er lønnstaket som er det aller mest problematiske her ift å registrere eksempelvis Christensen og Kessie. Gavi, Fati og Pedri er ikke i nærheten av lønnsnivået til FDJ.

For å ta ditt første avsnitt - har du sett Barcelona spille særlig de siste to årene? For din beskrivelse av FDJ samsvarer ikke helt med virkeligheten imo. FDJ har stort sett vært primus motor når laget faktisk har spilt bra, selv om han ikke nødvendigvis har blitt brukt i en rolle som passer ham særlig godt. Det var spesielt synlig under Koeman. Laget hang ikke særlig godt sammen, men FDJ var en av de mest stabile i laget. Så kan man argumentere for om lønnen matcher det sportslige nivået, men ta gjerne med faktorer som definerer arbeidsforholdene til spilleren. De har ikke vært gode, men han har prestert stort sett bra. Sånn sett snakker vi hånd og hanske for Uniteds del!

Jeg tror det handler like mye om konkurransen hos andre potensielle kjøpere, noe du toucher innom i avsnitt to. Liverpool, City, Chelsea, Bayern og PSG har allerede gode midtbaner. Juve kunne vært aktuelt, men de henta Pogba. Real er uaktuelle av naturlige årsaker. Usikker på om Arsenal, Tottenham eller andre klubber på nest øverste hylle (med all respekt å melde) har power nok til å dra i land en slik deal av ulike årsaker.
Alt for lite til å si hvordan FdJ har prestert totalt, da jeg stort sett bare har sett Barcelona i CL og en kamp her og der i ligaen. Mine vurderinger er derfor en liten miks av det lille jeg har sett og det jeg har lest. Det har ikke vært dårlig, det er ikke det jeg sier. Men noe svakere enn det han leverte i Ajax og noe svakere enn man håpte da man signerte han. Og derfor også en spiller som man uten nevneverdige protester kan selge videre selv om han er i sin beste alder, og kanskje til og med før han er der.

Uansett en spiller som forsterker Man Utd (med mindre det blir helt Beek, noe wom virker utenkelig) og kanskje fort en vinn-vinn for alle involverte.

Når det gjelder andre klubber er jeg ikke helt enig. Liverpool kommer nesten garantert til å signere en dyr midtbanespiller enten denne eller neste sommer. Bellingham og Barella nevnes av solide kilder. Chelsea og PSG kommer sannsynligvis til å gjøre det samme dersom ryktene stemmer, og Man City har allerede hentet Phillips i tillegg til at Silva kommer til å bli erstattet dersom han går. Jeg synes det er merkelig at ingen av disse klubbene virker interessert, dersom nivået er så høyt som man kan få inntrykk av å lese enkeltes vurdering (typ blandt de beste i verden).

Nå kan det selvfølgelig være at de har forhørt seg og fått beskjed om at det er uaktuelt fordi han skal til Man Utd, men det virker lite sannsynlig. Både mtp. rykter og logikk. Prisen er jo heller ikke avskrekkende.

Saliph

Legg inn av Saliph »


Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Yesil skrev: tir jun 28, 2022 3:10 pm 1) Alt for lite til å si hvordan FdJ har prestert totalt, da jeg stort sett bare har sett Barcelona i CL og en kamp her og der i ligaen. Mine vurderinger er derfor en liten miks av det lille jeg har sett og det jeg har lest. Det har ikke vært dårlig, det er ikke det jeg sier. Men noe svakere enn det han leverte i Ajax og noe svakere enn man håpte da man signerte han. Og derfor også en spiller som man uten nevneverdige protester kan selge videre selv om han er i sin beste alder, og kanskje til og med før han er der.

2) Når det gjelder andre klubber er jeg ikke helt enig. Liverpool kommer nesten garantert til å signere en dyr midtbanespiller enten denne eller neste sommer. Bellingham og Barella nevnes av solide kilder. Chelsea og PSG kommer sannsynligvis til å gjøre det samme dersom ryktene stemmer, og Man City har allerede hentet Phillips i tillegg til at Silva kommer til å bli erstattet dersom han går. Jeg synes det er merkelig at ingen av disse klubbene virker interessert, dersom nivået er så høyt som man kan få inntrykk av å lese enkeltes vurdering (typ blandt de beste i verden).

3) Nå kan det selvfølgelig være at de har forhørt seg og fått beskjed om at det er uaktuelt fordi han skal til Man Utd, men det virker lite sannsynlig. Både mtp. rykter og logikk. Prisen er jo heller ikke avskrekkende.
1) Jeg tror du tar feil og at FDJ er den mest fornuftige spilleren for Barcelona å «ofre» sett fra et kost/nytte-perspektiv, ikke fordi han har vært svakere enn antatt. Kunne Barcelona solgt en annen spiller enn Frenkie og frigjort i nærheten av de samme midlene? Nå forsvant som kjent Coutinho, men hvor stor effekt har det rent økonomisk sett i lys av at han stort sett har vært utlånt de siste årene? Et utvalg andre høytlønnede har tatt lønnskutt i reforhandlinger av kontrakter (Umtiti, Sergi Roberto, Pique, Alba, Busquets). Alternativene til Barcelona er meget få, Lenglet er eneste som er i nærheten rent lønnsmessig, men er milevis unna i overgangssum. Samme gjelder Pjanic. Trincao?

2) Liverpool er jo en meget veldrevet klubb, og nå spør jeg fordi jeg genuint ikke vet - har Liverpool råd til å hente to spillere til €80-100m i samme vindu? Hele grunnen til at Barcelona i det hele tatt vurderer å selge Frenkie er fordi de trenger penger asap. Om LFC har planer for å hente en dyr midtbanespiller neste år vil jo ha lite å si ift Frenkie i år.

Chelsea har den nest beste dekningen på midtbanen av alle PL-lagene imo. Kante blir selvfølgelig ikke yngre og er ikke lenger den Kante han var i 2016-2020, men her snakker vi vidt forskjellige spillertyper. Jeg klarer heller ikke se hvem FDJ skulle vært en naturlig erstatter for i PSG. Så skal det sies at Galtier, som sannsynligvis blir ny manager der i gården, muligens kan finne en rolle til han, uten at jeg kjenner franskmannens preferanser eller system.
Frenkie som erstatter til Silva er som å erstatte TAA med AWB. Det hadde vært nytteløst.

3) Her kan vi være relativt enige, dog kan prisen være avskrekkende gitt ulike omstendigheter. På samme måte som United tilsynelatende har trukket seg fra Nunez, kan det hende LFC ville trukket seg fra FDJ (uten at jeg påstår det har vært noen kontakt mellom LFC/FCB/FDJ). Jeg tror ikke FDJ er øremerket Man Utd, men at han selv har signalisert at han gjerne vil bli i Barcelona. Hvis han skal bort må kjøpende klubb ha noe å lokke med. Man Utd har ETH og et betydelig kontraktsforslag. Så sliter jeg med å se andre alternativer, ref. punkt 2.

-

For øvrig forstår jeg hvorfor forhandlingene tilsynelatende trekker ut i det lengste. United vet Barca trenger penger, Barca vet United har penger. Hvem haster det mest for her, et Barcelona under økonomisk press eller United, hvis eier tar ut utbytte samtidig som man trenger oppimot 10 nye spillere (Ragnicks utsagn)? Skal man klare å få tak i halvparten må man rett og slett spre ressursene ut, ikke kaste unødvendig mye penger på enkeltspillere. Jeg sitter rolig i båten fordi jeg er overbevist om at denne sagaen går i boks, det er bare et tidsspørsmål.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Saliph skrev: tir jun 28, 2022 4:23 pm
Meget spennende! Minner meg litt om Evra faktisk.


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»