Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Lew_Ashby

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Lew_Ashby »

TrueTopRed skrev: tir jun 28, 2022 5:20 pm
Lew_Ashby skrev: tir jun 28, 2022 5:14 pm Kun jeg som mener £60 mill for Richarlison er galskap?
Det er mye penger. Men hvordan er det målt opp mot Lukaku som ender opp med utlån denne sesongen? Det kjøpet var galskap.
Så lenge Richarlison konsentrerer seg på det han skal, så tror jeg det blir bra.
Vurderte å skrive ("ja jeg vet, Chelsea brukte 100 mill på Lukaku") pga kommentarer som din ville komme, men gadd ikke pga jeg også tenkte det var opplagt at ett av tidenes bomkjøp også var galskap.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Det er litt mye rykter i klubbtråden nå syns jeg. Bra med action, men man trenger ikke dele absolutt alt man finner fra hvermansen.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Lew_Ashby skrev: tir jun 28, 2022 5:14 pm Kun jeg som mener £60 mill for Richarlison er galskap?


Jeg har sansen for Richarlison og jeg tror at jeg foretrekker han fremfor Sterling som midtspiss. Liker at han er så direkte og sterk. Han minner meg litt om Adriano fra Inter-tiden eller en Haaland light.

Jeg har egentlig stusset mest på prisen på Raphina. Jeg har sett han linket til klubber for omtrent samme pris som Richarlison og det syns jeg er rart for jeg rater Richarlison høyere.

Perisic, Bissouma og Richarlisson vil være fryktelig sterke signeringer for et "Conte-lag". Man skjønner hva han prøver på og dessverre er han mannen til å få det til å lykkes. Pt. er nok Tottenham sterkere enn oss og vi må få til noe bra på overgangsmarkedet vi også skal vi klare å holde de bak oss.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

KongOlav2 skrev: tir jun 28, 2022 5:24 pm Chelsea kan vel ikke være reelt interessert i å kjøpe både Sterling OG Richarlison? Det må vel være en av dem? Pluss Dembele?
Ja er bare masse rykter nå, hvor Sterling er den mest sannsynlige. Han er jo da mulig å spille i alle posisjoner offensivt, mens de to andre som nå ryktes inn offensivt (Dembele og Raphinha) er primært høyresiden i angrepet.

Richarlison ligge jo litt bredere til høyre selv om han også er god sentralt. Det blir maks 2 av disse 4 som kommer inn om alle plutselig skulle bli mulig å hente. Personlig håper jeg på Sterling, og på Raphinha av de tre gjenværende. Tar gjerne Dembele også, mens jeg ikke er veldig stor fan av Richarlison. Om han skulle komme så har ihvertfall Chelsea gode erfaringer med absolutte rasshøl i angrepet.
Sist redigert av Lew_Ashby den tir jun 28, 2022 5:49 pm, redigert 1 gang totalt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Orakelet skrev: tir jun 28, 2022 5:38 pm Han minner meg litt om Adriano fra Inter-tiden eller en Haaland light.
Richarlison har emm vært en direkte svak avslutter hittil i karrieren, og Haaland som målscorer er på et nivå som 3 år eldre Richarlison aldri har vært i nærheten av.

Fysikken og intensiteten til Richarlison kan gi oss en ny dimensjon, samtidig som han jobber imponerende knallhardt for laget som kant og midtspiss. Men han er ikke en naturlig målscorer, skaper lite for medspillere (kan diskutere om han skaper mer indirekte for medpsillere pga spillestil) og er en ganske svak pasningsspiller.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lew_Ashby skrev: tir jun 28, 2022 5:36 pm
TrueTopRed skrev: tir jun 28, 2022 5:20 pm
Lew_Ashby skrev: tir jun 28, 2022 5:14 pm Kun jeg som mener £60 mill for Richarlison er galskap?
Det er mye penger. Men hvordan er det målt opp mot Lukaku som ender opp med utlån denne sesongen? Det kjøpet var galskap.
Så lenge Richarlison konsentrerer seg på det han skal, så tror jeg det blir bra.
Vurderte å skrive ("ja jeg vet, Chelsea brukte 100 mill på Lukaku") pga kommentarer som din ville komme, men gadd ikke pga jeg også tenkte det var opplagt at ett av tidenes bomkjøp også var galskap.
Måtte sjekke hva jeg skrev ifm Lukaku-interessen ifjor.

"Håper virkelig ikke at vi kjører Lukaku for 100mill. Voldsom pris."

"Blir mye rykter nå, men italienske Gazzetta melder at Lukaku skal ha takket nei til Chelsea og ønsker å bli værende i Inter. Helt ok om dette stemmer! Kjøp Vlahovic som alternativ på topp sammen med Havertz og Werner, og evt Tammy om han ikke selges."

"Mulig alt dette jeg har skrevet nå er ønsketenkning fordi jeg ikke ønsker Lukaku, og godt mulig at du har riktig".

"Mer og mer tyder på at vi går all in på Lukaku nå. Fanbase og eksperter virker splittet. Får gjøre meg opp en mening imorgen, men er mer positiv til tanken på Lukaku til Chelsea nå, litt avhengig av hvilken pris man må ut med."

Før jeg som den idioten jeg er varmer opp til tanken og tror han kommer til å levere etter at han blir klar for Chelsea. Etter Arsenal-kampen er jeg og de andre Chelsea-supporterne i ekstase.

Det blir jo ofte slik at man tvinger seg selv til å være positiv når man ikke har noe annet valg. Skal forsøke å ikke gå i den fellen flere ganger.

For øvrig var en del motstandersupportere dønn på ballen mtp Lukaku-kjøpet. Samme var rory-r og KTBFFH.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Vurderte å skrive ("ja jeg vet, Chelsea brukte 100 mill på Lukaku") pga kommentarer som din ville komme, men gadd ikke pga jeg også tenkte det var opplagt at ett av tidenes bomkjøp også var galskap.
Feilkjøp er hverdagsmat nå for tiden. Samtidig henger det fort på helt andre ting enn spilleren selv.
Jeg tolket ditt første innlegg som at det var noe nytt at man ev overbetalte litt for en spiller, derav mitt svar. Ikke noe mer enn det.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »


VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Fabrizio Romano melder nå at budet er godkjent. «It’s done between the clubs. Talks now ongoing on player side on personal terms and contract.»

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Sterling på topp med Mount og Raphinha bak blir spennende å se.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Den kom litt overraskende på.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Det gikk voldsomt fort! Plutselig fullt kjør fra Chelsea på Raphinha.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

VisionQuest skrev: tir jun 28, 2022 8:00 pm

Han passer "profilen" Chelsea ser etter: Fotballspiller med puls.

Personlig er jeg dog skeptisk. God spiller, men han spiller i en posisjon hvor vi allerede er overbefolket. Hva skal vi med enda en offensiv midtbanespiller? Sterling og Dembele ga i det minste litt mening fordi Sterling kan spille spiss (erstatte Lukaku) og Dembele har helt andre egenskaper enn høyrevingen vi har som ikke passer inn (Ziyech). Raphinia derimot er også glad i å gå sentralt (ikke søke bredde) og jeg trodde poenget med å erstatte Ziyech med Dembele nettopp var fordi vi ønsket mer bredde..

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Muligheten for Raphinha inn gjør meg ekstremt hypet, en av mine favoritter i PL. Ja, han blir selvsagt dyr kontra Dembele, men kommer inn til (sannsynligvis) en langt mer fornuftig kontrakt, og er emm en av de mest spennende spillerne i PL. Han er flashy, men han er også så ufattelig mye mer enn det. En av spillerne utenfor topplagene som jeg tror vil kunne passe perfekt inn i et topplag. Tror han kommer til å produsere mye målpoeng om han kommer til oss.

Prisen er som ventet, ikke krise.

LFG.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Orakelet skrev: tir jun 28, 2022 8:54 pm Han passer "profilen" Chelsea ser etter: Fotballspiller med puls.

Personlig er jeg dog skeptisk. God spiller, men han spiller i en posisjon hvor vi allerede er overbefolket. Hva skal vi med enda en offensiv midtbanespiller? Sterling og Dembele ga i det minste litt mening fordi Sterling kan spille spiss (erstatte Lukaku) og Dembele har helt andre egenskaper enn høyrevingen vi har som ikke passer inn (Ziyech). Raphinia derimot er også glad i å gå sentralt (ikke søke bredde) og jeg trodde poenget med å erstatte Ziyech med Dembele nettopp var fordi vi ønsket mer bredde..
Hehe. Vi er uenig i mye om dagen. Liker det!

Tror Raphinha vil passe perfekt inn hos oss, og han kan holde bredde når det er ønsket av ham. Problemet er at han i Leeds måtte gjøre for mye, bla trekke inn mer sentralt som en av få skapende krefter i laget.
Sist redigert av Lew_Ashby den tir jun 28, 2022 8:59 pm, redigert 1 gang totalt.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Lew_Ashby skrev: tir jun 28, 2022 6:36 pm
Lew_Ashby skrev: tir jun 28, 2022 5:36 pm
TrueTopRed skrev: tir jun 28, 2022 5:20 pm

Det er mye penger. Men hvordan er det målt opp mot Lukaku som ender opp med utlån denne sesongen? Det kjøpet var galskap.
Så lenge Richarlison konsentrerer seg på det han skal, så tror jeg det blir bra.
Vurderte å skrive ("ja jeg vet, Chelsea brukte 100 mill på Lukaku") pga kommentarer som din ville komme, men gadd ikke pga jeg også tenkte det var opplagt at ett av tidenes bomkjøp også var galskap.
Måtte sjekke hva jeg skrev ifm Lukaku-interessen ifjor.

"Håper virkelig ikke at vi kjører Lukaku for 100mill. Voldsom pris."

"Blir mye rykter nå, men italienske Gazzetta melder at Lukaku skal ha takket nei til Chelsea og ønsker å bli værende i Inter. Helt ok om dette stemmer! Kjøp Vlahovic som alternativ på topp sammen med Havertz og Werner, og evt Tammy om han ikke selges."

"Mulig alt dette jeg har skrevet nå er ønsketenkning fordi jeg ikke ønsker Lukaku, og godt mulig at du har riktig".

"Mer og mer tyder på at vi går all in på Lukaku nå. Fanbase og eksperter virker splittet. Får gjøre meg opp en mening imorgen, men er mer positiv til tanken på Lukaku til Chelsea nå, litt avhengig av hvilken pris man må ut med."

Før jeg som den idioten jeg er varmer opp til tanken og tror han kommer til å levere etter at han blir klar for Chelsea. Etter Arsenal-kampen er jeg og de andre Chelsea-supporterne i ekstase.

Det blir jo ofte slik at man tvinger seg selv til å være positiv når man ikke har noe annet valg. Skal forsøke å ikke gå i den fellen flere ganger.

For øvrig var en del motstandersupportere dønn på ballen mtp Lukaku-kjøpet. Samme var rory-r og KTBFFH.
Ja jeg var kritisk til han, ønsket at vi brukte stor sum på en målgarantist på kanten og dyrket Kai som falsk nier

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Reece James og Raphinha på høyresiden vår. Blir ørlite klam av tanken.

startelver

Legg inn av startelver »

Raphinha var jo aktuell for Spurs. Jaja lykke til.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

GatlingGun skrev: tir jun 28, 2022 5:37 pm Det er litt mye rykter i klubbtråden nå syns jeg. Bra med action, men man trenger ikke dele absolutt alt man finner fra hvermansen.
Det er en veldig stille periode for andre nyheter. Alternativet er vel å ha en egen transfertråd? Jeg syns det er interessant å følge med på hva som rører seg på overgangsfronten. Mange av ryktene rundt Chelsea er ganske konkrete, men på et tidlig stadie i prosessen.




Rory-r

Legg inn av Rory-r »

Nå ser det ut som moroa starter i overgangsvinduet. Dominobrikkene begynner å falle og må si jeg er forsiktig optimist ut fra de sterkeste ryktene om dagen.

Raphinha liker jeg. Han er Premier League materiale, er direkte, har fart og skaper mye sjanser. Passer bra inn i laget. Sterling og Dembele er større risikoer synes jeg. Begge har stort potensiale, men ingen av de har hodet med seg og hadde neppe kommet seg langt om de ikke kunne gjøre en karriere med talentet sitt.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

chelsea8 skrev: tir jun 28, 2022 11:51 pm
GatlingGun skrev: tir jun 28, 2022 5:37 pm Det er litt mye rykter i klubbtråden nå syns jeg. Bra med action, men man trenger ikke dele absolutt alt man finner fra hvermansen.
Det er en veldig stille periode for andre nyheter. Alternativet er vel å ha en egen transfertråd? Jeg syns det er interessant å følge med på hva som rører seg på overgangsfronten. Mange av ryktene rundt Chelsea er ganske konkrete, men på et tidlig stadie i prosessen.



Det er mitt førstevalg som stopper i dette vinduet, uten tvil. KK inn med Kounde eller DeLigt, med Colwill og Chalobah som backup så er vi klasse med engang og skrudd godt sammen for en god fremtid. Styr unna Ake og Zinchenko

Makser vi sommeren med Sterling Raphinha Kouli DeLigt/Kounde så bør vi kjempe om tittelen og i alle fronter i år. Lander vi Claus som backup som hvb også mener jeg vi bør beholde Alonso som backup istedenfor å gi han vekk til Barca

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Hvis noen lurer på hva slags spiller han er så er det en haug med Raphinha Welcome to Arsenal videoer på youtube

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Det ser ut til å jobbes raskt og effektivt nå, ledet av Boehly. Tuchel er visstnok tungt involvert i kulissene, og det jobbes nok med spillere som allerede har vært kartlagt før eierskiftet. Selv om noen av dem som nevnes kom litt fra intet, bla at MDL ser ut til å være fortrukket framfor Kounde. Jeg er noenlunde beroliget og ser fram til de neste to ukene.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Hvis alle spillerne skal inn er dere avhengige av å selge noen? Ikke småsummer det er snakk om for alle disse spillerne.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

MentalM skrev: ons jun 29, 2022 9:17 am Hvis alle spillerne skal inn er dere avhengige av å selge noen? Ikke småsummer det er snakk om for alle disse spillerne.
Når har alle spillere som er ryktet inn gått gjennom? Nokonsinne?

MentalM

Legg inn av MentalM »

GatlingGun skrev: ons jun 29, 2022 9:23 am Når har alle spillere som er ryktet inn gått gjennom? Nokonsinne?
Er vel mer at dere må hente 2 stoppere som sikkert vil koster €80-100m til sammen. Samt Raphinha nå til €60-65m. Hvis noen andre også skal inn (Sterling?) snakker vi om €200m, da er det vel innafor og lure på om noen må selges og...

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

MentalM skrev: ons jun 29, 2022 9:17 am Hvis alle spillerne skal inn er dere avhengige av å selge noen? Ikke småsummer det er snakk om for alle disse spillerne.
Ingen spillere er klare enda, så per idag er det ikke noe issue. Men om man skal hente (særlig) Rice så er det opplagt at man må ha penger inn. Som Gatling nevner er det jo heller ikke snakk om at alle skal inn, det er primært 2 offensive spillere, 1-2 stoppere og 1 sentral midtbanespiller som Chelsea ser etter. Sikkert en vingback også, særlig høyresiden.

- Det meldes om at klubbene er nære Sterling for 45-50 mill inkl alle add ons.

- Leeds skal ha akseptert budet på Raphinha på ca 60 mill. Her har det hele tiden vært rapportert om at han ønsker seg til Barca, så tar ingenting for gitt. Vi må bli enig med spiller. Håper det raskt blir avklart at Barcelona ikke kan tilby i nærheten av samme beløp, og at Raph ønsker CL-fotball med Chelsea framfor Arsenal/bli værende i Leeds.

Alle andre rykter er pr nå ikke i nærheten av like sterke som de to ovennevnte spillerne. Men som jeg har sagt tidligere, anser kun Mendy, Silva, James, Chilwell, Mount og Havertz som bankers på Chelsea-laget i 2022/2023-sesongen. Tviler også på at Kovacic eller Chalobah går noen steder. Resten kan jeg se for meg er tilgjengelig for den rette prisen/byttehandel.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

MentalM skrev: ons jun 29, 2022 9:41 am Er vel mer at dere må hente 2 stoppere som sikkert vil koster €80-100m til sammen. Samt Raphinha nå til €60-65m. Hvis noen andre også skal inn (Sterling?) snakker vi om €200m, da er det vel innafor og lure på om noen må selges og...
Du må ikke glemme Declan Rice. Kommer nok ikke gratis han heller.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

chelsea8 skrev: ons jun 29, 2022 9:58 am
MentalM skrev: ons jun 29, 2022 9:41 am Er vel mer at dere må hente 2 stoppere som sikkert vil koster €80-100m til sammen. Samt Raphinha nå til €60-65m. Hvis noen andre også skal inn (Sterling?) snakker vi om €200m, da er det vel innafor og lure på om noen må selges og...
Du må ikke glemme Declan Rice. Kommer nok ikke gratis han heller.
Tror du det er en sjanse for det? Kan ikke helt se oss punge ut 100 mill for Rice. Feks 75+ Broja en mulighet?

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

chelsea8 skrev: ons jun 29, 2022 9:58 am
MentalM skrev: ons jun 29, 2022 9:41 am Er vel mer at dere må hente 2 stoppere som sikkert vil koster €80-100m til sammen. Samt Raphinha nå til €60-65m. Hvis noen andre også skal inn (Sterling?) snakker vi om €200m, da er det vel innafor og lure på om noen må selges og...
Du må ikke glemme Declan Rice. Kommer nok ikke gratis han heller.
Og det er egentlig grunnen til at jeg er skeptisk til Raphina-kjøp. Jeg mistenker at vi i realiteten ofrer Rice og jeg ville foretrukket Rice.

Det som er helt opplagt er at det vil gå med mye penger til stoppere. Jeg ser også at kostnaden trolig blir høyere enn antatt fordi vi kanskje går for De ligt (dyr!) fremfor Kounde og vi har også resten at "topp5" lista av stoppere fra Serie A på ønskelista. Totalen på to av de blir over 100.

Hvis vi i tillegg plusser på Sterling og Raphina har vi brukt 200 +. Dembele er gratis, men blir likevel veldig dyr og vil føre oss godt over 200.

I en "alternativ verden" kunne vi beholdt Ziyech (ikke kjøpe Raphina) og da tror jeg vi kunne gjort et forsøk på Rice.

Når det er sagt er jeg ikke negativ til Raphina som en oppgradering fra Ziyech. Spørsmålet er heller om det er på den posisjonen vi får mest "bang for the buck", særlig hvis vi ender opp med å hente to høyrevinger (Dembele).

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»