Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
Kærlighed

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av Kærlighed »

Den nye sesongen av Love Island UK er 10/10 så langt.

Synd det blir sett på som et realityprogram tilsvarende Paradise og Ex i Norge. I UK er dette et skikkelig populært familieprogram som får god dekning i medier og diskuteres flittig på sosiale medier.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Lance(2020, Disney+).
Konklusjon: Lance er en jævla kødd, men fortsatt bare et menneske. Men en jævla kødd. Dokumentaren viser og belyser saken fra flere sider og er i så måte ganske informativ. Krydret med ærlige intevjuer fra både hovedpersonen selv, familie, venner(både tidligere og nåværende) og rivaler så blir det en ganske bra dokumentar. 7,7/10

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Begynt å se på Chernobyl.
Bare de to første episodene alene gjorde meg fysisk uvel.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Wu-Tang: An American Saga sesong 1(Disney+).
Dokudrama om bakgrunnen (fakta og fiksjon i en herlig mashup) til de ulike medlemmene og hvordan gruppen ble til. Absolutt severdig uten å nå de store høydene. 7,3/10

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

The Responder om en sliten politimann i Liverpool.
Bra skildring av et miljø der politi og natkomane sliter seg gjennom hverdagen der vold, trusler og narkotika fyller det meste.
Troverdig krangling mellom politifolk som har erfaring og unge naive idealister som vil følge regelboka.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Chernobyl (HBO) - 9/10.
Veldig god serie, og skremmende å vite hvor alvorlig det egentlig var og at jeg egentlig i stor grad har vært helt uvitende om hvor alvorlig denne hendelsen var frem til jeg så serien. Jeg var 7 år i 1986, og har ikke tenkt noe særlig om Chernobylhendelsen frem til idag. Har visst om den ja, og har sett bildene fra området osv, men hvor mye som faktisk stod på spill da det skjedde og alt som ble gjort for å hindre verre utfall av hendelsen, har jeg visst lite om.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Neptun skrev: tor jun 23, 2022 10:41 pm Personlig synes jeg Bosch er den beste serien som er laget, men også POI synes jeg var så spennende og godt laget at den får 9/10.
Bosch fikk masse skryt her inne, så jeg så serien i vinter. Synes ikke det var det helt store. Godt over middels, men i bunn og grunn ganske standard. Det som dro mest opp for min del var Titus' evne til å få dårlig dialog til å høres god ut.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Fringegirl skrev: fre jun 24, 2022 11:19 pm Begynt å se på Chernobyl.
Bare de to første episodene alene gjorde meg fysisk uvel.
Men ganske fengslende. Tror ikke jeg brukte mer enn 2-3 dager på å se hele.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

The Good Doctor.

David Shore, som sto bak House, gjorde at jeg prøvde meg på denne. Allerede første episode fortalte meg at jeg ikke kom til å se alle sesongene. Men jeg holdt ut til et stykke ut i sesong tre. Altfor mye såpe (folk som misforstår med vilje, skaper problemer der ingen problemer er, slenger ut av seg noe dritt og forlater rommet, etc), men det ble lenge balansert av autismen. Etter hvert ble det bare såpe og "anfallene" ble altfor hyppige og unødvendige.

Har startet på House igjen, mange år siden sist. :)

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Fringegirl skrev: søn jun 26, 2022 1:42 pm Chernobyl (HBO) - 9/10.
Veldig god serie, og skremmende å vite hvor alvorlig det egentlig var og at jeg egentlig i stor grad har vært helt uvitende om hvor alvorlig denne hendelsen var frem til jeg så serien. Jeg var 7 år i 1986, og har ikke tenkt noe særlig om Chernobylhendelsen frem til idag. Har visst om den ja, og har sett bildene fra området osv, men hvor mye som faktisk stod på spill da det skjedde og alt som ble gjort for å hindre verre utfall av hendelsen, har jeg visst lite om.
En av de beste seriene som er tilgjengelig på strømming. Sett den to ganger og den blir ikke dårligere neste gang man ser den for å si det sånn.....

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Big George skrev: lør jun 18, 2022 9:40 pm Ser på IMDB at Bosch og Person of interest begge har 8.5 og det er veldig høyt.
Har sett to episoder av Person of interest (har kjøpt hele boksen)
Har ikke sett Bosch ennå selv om jeg har de to første sesongene.

Hvilken av disse to seriene syns du er best ?
Jeg fulgte med på PoI når den gikk, men ramlet av ca midtveis i serien. Det ble for "farfetched" for min smak.

Under pandemien gikk jeg tilbake til serien og fullførte den. Det som virket tåpelig når jeg så den for 10 år siden var plutselig ikke så tåpelig lenger. Merkelig hvordan 10 år med utvikling av teknologi, diverse skandaler om hvordan firmaer bruker internett, og kjennskap til statlige programmer påvirker hva man kan "kjøpe" som troverdig.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

30 for 30 ESPN (Disney+) : Bad Boys. Om Detroit Pistons og måten de gjorde sitt til å vinne i NBA på slutten av 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet. 7,7/10

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Hitherto skrev: ons jun 22, 2022 3:14 pm Glemte helt at Peaky B. var på vei mot avslutning en stund. Siste sesong var slett ikke verst, endog rimelig forutsigbar.

Mitt problem med serien var at jeg etter hvert gikk lei av "vi er kanskje skurker, men det finnes alltid verre folk enn oss"-aspektet som stadig skulle forsvare Tommy og gjengen. Gav til slutt opp å heie på noen og håpet i stedet på total utslettelse av hele familien. Forhåpentligvis fullbyrder man dette i konklusjonsfilmen.
Det er nettopp derfor jeg ikke ser på opphausende serier som Peaky B, Sopranos og Sons of Anarchy.
"Alle" sier jeg må se dem, men greier ikke å glede meg over en serie med karaktererer jeg helst ser utryddet fra jordens overflate.
Jeg liker krim veldig godt og kan heie på skurker, men ikke karakterer i serier som handler om organisert kriminalitet.

Serier som Punisher og Dexter derimot der svina får som fortjent er ren nytelse.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Er nå 6 episoder inne i Severance og må si at dette er gode greier. En meget fengende serie med en "plot summary" som kanskje høres ganske kjedelig ut når man leser den.

Får litt "hva faen skjer"-vibber ala det man hadde under Lost når den serien var på høyden. Gleder meg til å se de siste episodene senere i dag (eller i morgen) og til Sesong 2.

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Mjordan23 skrev: man jun 27, 2022 9:47 am
Fringegirl skrev: søn jun 26, 2022 1:42 pm Chernobyl (HBO) - 9/10.
Veldig god serie, og skremmende å vite hvor alvorlig det egentlig var og at jeg egentlig i stor grad har vært helt uvitende om hvor alvorlig denne hendelsen var frem til jeg så serien. Jeg var 7 år i 1986, og har ikke tenkt noe særlig om Chernobylhendelsen frem til idag. Har visst om den ja, og har sett bildene fra området osv, men hvor mye som faktisk stod på spill da det skjedde og alt som ble gjort for å hindre verre utfall av hendelsen, har jeg visst lite om.
En av de beste seriene som er tilgjengelig på strømming. Sett den to ganger og den blir ikke dårligere neste gang man ser den for å si det sånn.....
"3.6 roentgen. Not great, not terrible". For en serie, og for en casting. Paul Ritter som spiller Dyatlov fortjener uendelig med medaljer. Tror aldri jeg har "hatet" en karakter så mye, mye grunnet at det var basert på virkelige hendelser selvsagt

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Bordtenniskameratene sesong 3

Skyhøyt nivå. Herlig upolert og basic. Spiselige episoder og ikke noe falsk feelgood. Meget god sammensetning av teamet (Morten Ramm x4 hadde blitt veldig galt). Fantastisk konsept, veldig gjenkjennelig.

9/10

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Obi-Wan Kenobi(Disney+) 6,5/10
Barry (HBO Max) 8,7/10

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Neptun skrev: man jun 27, 2022 7:36 pm
Hitherto skrev: ons jun 22, 2022 3:14 pm Glemte helt at Peaky B. var på vei mot avslutning en stund. Siste sesong var slett ikke verst, endog rimelig forutsigbar.

Mitt problem med serien var at jeg etter hvert gikk lei av "vi er kanskje skurker, men det finnes alltid verre folk enn oss"-aspektet som stadig skulle forsvare Tommy og gjengen. Gav til slutt opp å heie på noen og håpet i stedet på total utslettelse av hele familien. Forhåpentligvis fullbyrder man dette i konklusjonsfilmen.
Det er nettopp derfor jeg ikke ser på opphausende serier som Peaky B, Sopranos og Sons of Anarchy.
"Alle" sier jeg må se dem, men greier ikke å glede meg over en serie med karaktererer jeg helst ser utryddet fra jordens overflate.
Jeg liker krim veldig godt og kan heie på skurker, men ikke karakterer i serier som handler om organisert kriminalitet.

Serier som Punisher og Dexter derimot der svina får som fortjent er ren nytelse.
Ikke bare synes jeg det er en skam at du lemper The Sopranos sammen med komparativt møkk som SoA og Peaky Blinders, men da har du også totalt misforstått serien. Kanskje ikke så rart når du ikke har sett den og heller dømmer den uten å ha en basis for det i det hele tatt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Machine_Head skrev: ons jun 29, 2022 4:57 pm
Neptun skrev: man jun 27, 2022 7:36 pm
Hitherto skrev: ons jun 22, 2022 3:14 pm Glemte helt at Peaky B. var på vei mot avslutning en stund. Siste sesong var slett ikke verst, endog rimelig forutsigbar.

Mitt problem med serien var at jeg etter hvert gikk lei av "vi er kanskje skurker, men det finnes alltid verre folk enn oss"-aspektet som stadig skulle forsvare Tommy og gjengen. Gav til slutt opp å heie på noen og håpet i stedet på total utslettelse av hele familien. Forhåpentligvis fullbyrder man dette i konklusjonsfilmen.
Det er nettopp derfor jeg ikke ser på opphausende serier som Peaky B, Sopranos og Sons of Anarchy.
"Alle" sier jeg må se dem, men greier ikke å glede meg over en serie med karaktererer jeg helst ser utryddet fra jordens overflate.
Jeg liker krim veldig godt og kan heie på skurker, men ikke karakterer i serier som handler om organisert kriminalitet.

Serier som Punisher og Dexter derimot der svina får som fortjent er ren nytelse.
Ikke bare synes jeg det er en skam at du lemper The Sopranos sammen med komparativt møkk som SoA og Peaky Blinders, men da har du også totalt misforstått serien. Kanskje ikke så rart når du ikke har sett den og heller dømmer den uten å ha en basis for det i det hele tatt.
Easy now, frøken.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

SirJames skrev: ons jun 29, 2022 11:33 pm
Machine_Head skrev: ons jun 29, 2022 4:57 pm
Neptun skrev: man jun 27, 2022 7:36 pm

Det er nettopp derfor jeg ikke ser på opphausende serier som Peaky B, Sopranos og Sons of Anarchy.
"Alle" sier jeg må se dem, men greier ikke å glede meg over en serie med karaktererer jeg helst ser utryddet fra jordens overflate.
Jeg liker krim veldig godt og kan heie på skurker, men ikke karakterer i serier som handler om organisert kriminalitet.

Serier som Punisher og Dexter derimot der svina får som fortjent er ren nytelse.
Ikke bare synes jeg det er en skam at du lemper The Sopranos sammen med komparativt møkk som SoA og Peaky Blinders, men da har du også totalt misforstått serien. Kanskje ikke så rart når du ikke har sett den og heller dømmer den uten å ha en basis for det i det hele tatt.
Easy now, frøken.
Jeg sier ikke at seriene er møkk, Lucy, men sammenlignet med Sopranos så er de det. Og det står jeg for som bare faen.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Machine_Head skrev: tor jun 30, 2022 12:34 am
SirJames skrev: ons jun 29, 2022 11:33 pm
Machine_Head skrev: ons jun 29, 2022 4:57 pm

Ikke bare synes jeg det er en skam at du lemper The Sopranos sammen med komparativt møkk som SoA og Peaky Blinders, men da har du også totalt misforstått serien. Kanskje ikke så rart når du ikke har sett den og heller dømmer den uten å ha en basis for det i det hele tatt.
Easy now, frøken.
Jeg sier ikke at seriene er møkk, Lucy, men sammenlignet med Sopranos så er de det. Og det står jeg for som bare faen.
Makes no sense, Dolly, for hvis Sopranos er 10/10 og Peaky Blinders er 8/10, kan jo ikke sistnevnte være definert som møkk. Uansett hva man sammenligner med. Blir som at jeg skulle kalt alt annet enn Breaking Bad for eselspy 8-)

SirJames

Legg inn av SirJames »

The Umbrella Academy S03E02 var så woke at jeg vurderer å sette strek her.

"What do you see now?"

"I see myself"

Kjære vene, hold det pisset utenfor det som skal være ren og skjær tv-underholdning.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

SirJames skrev: fre jul 01, 2022 1:23 pm The Umbrella Academy S03E02 var så woke at jeg vurderer å sette strek her.

"What do you see now?"

"I see myself"

Kjære vene, hold det pisset utenfor det som skal være ren og skjær tv-underholdning.
Ok, da styrer jeg unna. Har fått dette woke opplegget helt i vranglåsen.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Fringegirl skrev: fre jul 01, 2022 1:54 pm
SirJames skrev: fre jul 01, 2022 1:23 pm The Umbrella Academy S03E02 var så woke at jeg vurderer å sette strek her.

"What do you see now?"

"I see myself"

Kjære vene, hold det pisset utenfor det som skal være ren og skjær tv-underholdning.
Ok, da styrer jeg unna. Har fått dette woke opplegget helt i vranglåsen.
Hva er det som er så "woke" med at Vanya har blitt Viktor? Blir ikke viet så mange minuttene heller. Men hvis det er nok til at du holder deg unna, så går du glipp av nok en herlig sesong av denne serien. Men det er ditt tap da...

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

BioDex skrev: fre jul 01, 2022 9:12 pm
Fringegirl skrev: fre jul 01, 2022 1:54 pm
SirJames skrev: fre jul 01, 2022 1:23 pm The Umbrella Academy S03E02 var så woke at jeg vurderer å sette strek her.

"What do you see now?"

"I see myself"

Kjære vene, hold det pisset utenfor det som skal være ren og skjær tv-underholdning.
Ok, da styrer jeg unna. Har fått dette woke opplegget helt i vranglåsen.
Hva er det som er så "woke" med at Vanya har blitt Viktor? Blir ikke viet så mange minuttene heller. Men hvis det er nok til at du holder deg unna, så går du glipp av nok en herlig sesong av denne serien. Men det er ditt tap da...
Har ikke sett serien, men har hatt den på lista over seirer jeg skulle se. Men jeg styrer unna wokegreier så da er det ikke noe vits i å begynne å se den en engang. Er ikke noe tap for min del, nok av andre serier på listen.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Jeg likte sesong 1 og 2, og tenker å se sesong 3. Men stjeler disse Vanja- og woke-greiene alt for mye tid?

spårt

Legg inn av spårt »

Nå har ikke jeg sett dette paraply-akademiet, så tar forbehold om at det ikke er all verdens til program uansett, men dette virker som en stusselig grunn til å gi opp en tv-serie. Litt sånn snøflak-tendenser blant gjengen her inne eller?

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Stranger Things Sesong 4, vol 2
► Show Spoiler
Score for hele sesongen: 8/10

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Machine_Head skrev: ons jun 29, 2022 4:57 pm
Neptun skrev: man jun 27, 2022 7:36 pm
Hitherto skrev: ons jun 22, 2022 3:14 pm Glemte helt at Peaky B. var på vei mot avslutning en stund. Siste sesong var slett ikke verst, endog rimelig forutsigbar.

Mitt problem med serien var at jeg etter hvert gikk lei av "vi er kanskje skurker, men det finnes alltid verre folk enn oss"-aspektet som stadig skulle forsvare Tommy og gjengen. Gav til slutt opp å heie på noen og håpet i stedet på total utslettelse av hele familien. Forhåpentligvis fullbyrder man dette i konklusjonsfilmen.
Det er nettopp derfor jeg ikke ser på opphausende serier som Peaky B, Sopranos og Sons of Anarchy.
"Alle" sier jeg må se dem, men greier ikke å glede meg over en serie med karaktererer jeg helst ser utryddet fra jordens overflate.
Jeg liker krim veldig godt og kan heie på skurker, men ikke karakterer i serier som handler om organisert kriminalitet.

Serier som Punisher og Dexter derimot der svina får som fortjent er ren nytelse.
Ikke bare synes jeg det er en skam at du lemper The Sopranos sammen med komparativt møkk som SoA og Peaky Blinders, men da har du også totalt misforstått serien. Kanskje ikke så rart når du ikke har sett den og heller dømmer den uten å ha en basis for det i det hele tatt.
Hva er det jeg har misforstått?
Alt hva jeg har lest av beskrivelser om Sopranos er at det handler om en amerikansk-italiensk organisert-kriminalitet famile, men selvsagt har de lagt inn litt annet trivielt også. Hovedkarakteren er mafiaboss.
Scum of the earth jeg aldri kan sette meg ned å se på. Helt umulig når man ønsker dem utslettet.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Kærlighed skrev: fre jul 01, 2022 10:04 pm Jeg likte sesong 1 og 2, og tenker å se sesong 3. Men stjeler disse Vanja- og woke-greiene alt for mye tid?
Ikke veldig mye tid, men hele greia var så inni hampen woke og PK at jeg fortsatt sliter med ptsd.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»