Skeid *Klubbtråd*

Svar
ElGuaje

Re: Skeid *Klubbtråd*

Legg inn av ElGuaje »

Veldig frustrerende kamp igår ja. Utrolig at Buduson ikke satte inn 2-1 fra 3-4 meter rett før Sogndal scoret 1-2. Så kommer det et stygt balltap av Riise og 1-3.

Tidvis en veldig bra kamp av Skeid (spesielt offensivt, begge målene er etter nydelig spill), men man taper med et mål nok en gang. Og man lager et straffespark, nok en gang. Da blir det tungt. Er heldigvis ikke langt unna trygg plass, men de må starte å hente poeng asap.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

For oss som følger mest Obos via Obos direkte. Er Napoleon indreløper eller mer sentral typ 6'er?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

stc887 skrev: tir jun 21, 2022 2:07 pm For oss som følger mest Obos via Obos direkte. Er Napoleon indreløper eller mer sentral typ 6'er?
Ingen av delene. Han er en vingtype som trekker innover på banen - offensiv midtbanespiller. Dog noe treig, men har en strålende evne til å posisjonere seg riktig. Minner overraskende mye om Bruno Leite i driblestilen.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Man jo så samtidig le litt av det faktum at vi nok en gang skal møte bittelillebror Kjelsås fra et par trikkeplass oppi bakken. Våre veier er tydelitgvis dømt til å krysse hverandre, også når vi ikke spiller i samme divisjon. Vi møtte Kjelsås i cupen sist vi var oppe i OBOS-ligaen i 2019, og nå ble vi ikke satt opp mot Kjelsås en gang, men trukket mot Kjelsås! Makan til marginer!

Vi har 10 strake kamper mot Kjelsås uten tap. Akkurat sånn det skal være. Men, det meste tyder på at kampen spilles kommende onsdag eller torsdag, og med tanke på at vi har to superviktige kamper mot Raufoss (b) kommende søndag og Grorud (h) neste søndag, så kommer denne kampen ubeleilig på. Regner derfor med at det er flere reserver som går på banen på Grefsen, og med tanke på at vi alltid vet at Kjelsåsspillerne går på med hud og hår i disse kampene, så ser jeg ikke bortifra at vår gode statistikk mot Kjelsås ryker.

Ser frem til nok et glohett derby dog!

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Lilleborg skrev: fre jun 24, 2022 7:43 am
stc887 skrev: tir jun 21, 2022 2:07 pm For oss som følger mest Obos via Obos direkte. Er Napoleon indreløper eller mer sentral typ 6'er?
Ingen av delene. Han er en vingtype som trekker innover på banen - offensiv midtbanespiller. Dog noe treig, men har en strålende evne til å posisjonere seg riktig. Minner overraskende mye om Bruno Leite i driblestilen.
Der ser du hvor mye jeg følger med :lol:
En slags veldig innoverkant som blir en 10r?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

stc887 skrev: fre jun 24, 2022 11:15 am Der ser du hvor mye jeg følger med :lol:
En slags veldig innoverkant som blir en 10r?
Ja, det er en kurant beskrivelse. Han har ofte en noe fri rolle i Skeid, men er primært brukt på kantene mens han trekker innover. Hurtigheten er ikke hans store styrke, men han har strålende teknikk.

Champis

Legg inn av Champis »

Lilleborg skrev: fre jun 24, 2022 7:43 am
stc887 skrev: tir jun 21, 2022 2:07 pm For oss som følger mest Obos via Obos direkte. Er Napoleon indreløper eller mer sentral typ 6'er?
Ingen av delene. Han er en vingtype som trekker innover på banen - offensiv midtbanespiller. Dog noe treig, men har en strålende evne til å posisjonere seg riktig. Minner overraskende mye om Bruno Leite i driblestilen.

Men jeg blir veldig overrasket hvis han ikke blir en sentral midtbanespiller av noe slag etter hvert. Han har alle egenskaper til å bli veldig bra der.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Allright, ny kamp og nye muligheter i dag. Vi tar turen til NAMMO Stadion for å møte Raufoss. De ligger noen plasser over oss på tabellen men "bare" 7 poeng unna. Vi går nå inn i to måneder som fort blir avgjørende for resten av sesongen, for nå kommer flere kamper mot lag som ligger i sjiktet rett over oss på tabellen. Poengene må komme nå, og jeg har trua på at vi skal begynne å sanke poeng!

Det høres kanskje absurd ut når man ligger nederst med 1-0-9, men jeg har trua på dette laget.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Har begynt å tvile litt på dette Skeid laget.
Ser de får skryt de siste kampene, med unntak av kampen i NM mot Frigg.
Jeg ser ikke det samme dessverre.
Synes de var bedre på starten av sesongen.
Bør vinne i dag, men Raufoss blir nok for sterke.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Fredrik Berglie sa det så fint i intervjuet med Eurosport etter kampen i går: "Jeg er så lei av å tape jevne kamper".

Og det er jaggu vi supporterne også. 0-1 på bortebane mot Raufoss i går. Helt jevn kamp. Men vi taper likevel. Ser jo jævlig stygt ut med 1-0-10, men faktum er at vi "bare" er tre poeng bak Grorud på kvalik så lenge de taper mot Brann i dag. Og på søndag er det... Grorud hjemme.

Men først: Kjelsås i cupen på onsdag.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

KAMPDAG! Det er klart for et nytt kapittel i lokaloppgjøret mellom oss og de blå smurfene fra Kjelsås, denne gangen i 3.runde i cupen!

Skeid kommer til å stille med et B-lag i dag ispedd noen av våre mest spennende talenter, da dette er en utmerket mulighet til å la disse få spilletid.
Vi har 11 kamper på rad uten tap mot Kjelsås, og jeg blir ikke overrasket hvis den statistikken ryker i dag.

Uansett så gleder jeg meg til kamp! For en gangs skyld tar jeg turen til Grefsen Stadion med lave skuldre.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Jaggu ble det ikke avansement til 4.runde for første gang siden 2003! Nok en gang ble Kjelsås beseiret, og nok en gang ble det en kamp for historiebøkene. Etter full tid og ekstraomganger sto det 3-3, og dermed måtte det straffer til. Der hadde vi en god keeper og Kjelsås en mindre god keeper, og vips så er vi klare for 4.runde!

Vi stilte med et tilnærmet rent B-lag med flere unggutter til start i denne, og mot et toppet Kjelsås (med unntak av en midtstopper på ferie) ble det vanskelig. Vi lå helt greit under 1-3 etter noen minutter av andre omgang, men utover i omgangen byttet vi innpå noen spillere fra førsteelleveren, og dette bidro til at vi snudde kampen. Johnny Buduson headet inn utligningen et par min på overtid!

12 strake kamper mot Kjelsås uten tap smaker godt. Nå venter Grorud i en superviktig kamp for begge lag på søndag!

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Har Skeid to jevngode ellevere?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Tinkler skrev: lør jul 02, 2022 8:08 pm Har Skeid to jevngode ellevere?
Nei, jeg vil ikke si det. Ikke på dette nivået her. I 2.div i fjor hadde vi det, men etter et snaut halvår i OBOS-ligaen tror jeg vi trygt kan si at det er spillere på benken som har hatt utfordringer med å ta nivået.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

KAMPDAG! Det er duket for et skikkelig byderby og bunnoppgjør i OBOS-ligaen når mitt elskede Skeid er vertskap for Grorud som tar turen til oss fra Groruddalen. Kampen spilles på flunkende nytt kunstgress, og det er varslet regnbyger og torden gjennom hele dagen. Dette blir hegtige saker!

Begge lag trenger sårt tre poeng, og det er to lag som virkelig hadde elsket å vinne denne kampen. Det blir forhåpentligvis en god del folk på tribunen, det kommer til å smelle i taklingene og det blir utrolig spennende å se hvordan lagene angriper denne kampen. Hvor mye tør de å slippe seg løs i jakten på viktige poeng?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Gratulerer, for en gangs skyld gikk det jo deres vei på overtid.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Den seieren var ekstremt viktig for Skeid. Med tap i dag hadde det begynt å lukte PostNord.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Gratulerer med seier. Har vært artig om Skeid klarte ha berge seg. Ser ikke helt umulig ut.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

NÅ har vi faktisk kontakt med resten, dere!

For en ufattelig deilig 3-2-seier mot Grorud i går. Byderby, over 700 mennesker på tribunen, full tenning på banen, på benkene, på tribunen. Seiersmål på overtid?! Joda, denne kampen hadde det meste. DEILIG!

Første omgang var en stilstudie i hvordan man skal vinne en fotballkamp: full kontroll bakover og effektivt angrepsspill. Vi hadde 3 målsjanser i første omgang og scoret 2 flotte mål, mens Grorud hadde ingen verdens ting. En tilnærmet perfekt omgang.

Så blir det kaos i andre omgang. Vi gir bort en billig scoring og får en straffe imot. Plutselig er det 2-2. Resten av omgangen er kaos, og spillet går frem og tilbake... helt til den deilige møringen Bendik Rise dukker opp 4 minutter på overtid. Er så nydelig, vett!

Nå er vi a poeng med både Grorud og Stjørdals-Blink, og det er 3 poeng opp til Bryne. Det er kamp igjen, dere!


Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Aight, ny kamp og nye muligheter, men dagens nøtt er en av årets tøffeste. Ranheim borte er en knalltøff motstander, og spesielt dagens Ranheimlag som er i meget god form. Her må vi ha en god dose marginer hvis vi skal få med oss poeng tilbake til Oslo.

Champis

Legg inn av Champis »

Lilleborg skrev: tor jul 07, 2022 8:00 am Aight, ny kamp og nye muligheter, men dagens nøtt er en av årets tøffeste. Ranheim borte er en knalltøff motstander, og spesielt dagens Ranheimlag som er i meget god form. Her må vi ha en god dose marginer hvis vi skal få med oss poeng tilbake til Oslo.

Jepp, Ranheim har sett bedre ut de siste fire-fem kampene. Det skal dog sies at de har fått veldig bra betalt, og jeg synes ikke nivåforskjellen mellom Skeid og Ranheim er altfor stor. Fair mulighet for poeng her.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Kampdag! 0-4 mot Ranheim for noen dager siden er allerede glemt, for i dag er det et nytt oppgjør i bunnstriden i OBOS-ligaen når Bryne kommer på besøk. Med seier i dag er vi bare poenget bak gjestene, så dette blir en ufattelig spennende kamp for begge lag!

Brynes hovedtrener Kevin Knappen er ute med suspensjon, så det er Skeidgutten Mikkel Bjørnstad som leder Bryne fra sidelinja i dag. Det blir nok en spesiell kamp for han!

For vår del blir det spennende å se om vi kan legge tapet mot Ranheim bak oss og komme oss kjappest mulig opp på hesten. Dette er en av kampene vi er avhengig av å ta poeng i for å berge oss i år, men lett blir det ikke!

MrPets

Legg inn av MrPets »

På vei til årets andre Skeid-kamp, om man medregner andrelaget. Lykke til, Lilleborg og alle andre.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Svak forestilling av Skeid etter halvtimen var spilt - stinker nedrykk av dette. Klubben kan umulig være fornøyd med dette. Sitter Gard Holme ut sesongen?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

MrPets skrev: man jul 11, 2022 10:32 pm Sitter Gard Holme ut sesongen?
Selvfølgelig. Gard har utført mirakler to år før i år. Et nedrykk er ingen kjempekrise. Men vi vil helst holde oss.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Lilleborg skrev: man jul 11, 2022 10:37 pm
MrPets skrev: man jul 11, 2022 10:32 pm Sitter Gard Holme ut sesongen?
Selvfølgelig. Gard har utført mirakler to år før i år. Et nedrykk er ingen kjempekrise. Men vi vil helst holde oss.
Mirakler? Som nedrykkslag fra OBOS i 2019 var det vel ikke sjokkerende at klubben var i toppen i 2020 og rykket opp i 2021?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

MrPets skrev: man jul 11, 2022 10:47 pm Mirakler? Som nedrykkslag fra OBOS i 2019 var det vel ikke sjokkerende at klubben var i toppen i 2020 og rykket opp i 2021?
Han tok over et lag som ikke bare rykket ned fra OBOS, men som mistet 13 mann fra A-stallen. Dette ble hovedsakelig bygget opp med spillere fra egne rekker og ræl fra andre klubber. På tross av det tok han oss til kvalik. En svært imponerende prestasjon.

Året etter mistet vi tre nøkkelspillere, og havnet i avdeling med tungt satsende Egersund og Arendal. Til tross for det vinner man avdelingen med 8 poeng. Også det er en sterk prestasjon.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Du har sikkert rett her, Lilleborg. Jeg håper Skeid overlever.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

MrPets skrev: man jul 11, 2022 11:01 pm Du har sikkert rett her, Lilleborg. Jeg håper Skeid overlever.
Det håper jeg også!

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Var gode 30-35 minutter i første omgang, og så bare døde det helt.

Lei av ettmålstap, lei av at man slipper inn så unødvendige mål. Synd at man ikke klarte å ta poeng her, da det plutselig ble lang vei opp til trygg plass, men heldigvis er Blink og Grorud like dårlige. Handler om å klare å ta kvalikplassen nå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»