Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Perkele

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av Perkele »

Deila skrev: tir jun 28, 2022 7:36 pm Kan jo prøve å se det fra Odds sin side også. De trenger en spiss og har Rossbach i bakhånd. Så Udahl + noen millioner kan jo løse deres spisskrise. Og vi løser «keeperkrise» :twisted:
Dere kan få Rossbach i bytte mot Udahl og 5 mill, Leo får dere aldri. Hvorfor gi bort den beste keeperen i Norge pt mot en reservespiller fra nedrykkskandidat Enga?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Perkele skrev: tir jun 28, 2022 8:26 pm
Deila skrev: tir jun 28, 2022 7:36 pm Kan jo prøve å se det fra Odds sin side også. De trenger en spiss og har Rossbach i bakhånd. Så Udahl + noen millioner kan jo løse deres spisskrise. Og vi løser «keeperkrise» :twisted:
Dere kan få Rossbach i bytte mot Udahl og 5 mill, Leo får dere aldri. Hvorfor gi bort den beste keeperen i Norge pt mot en reservespiller fra nedrykkskandidat Enga?
Litt realisme hadde kanskje gjort seg.

Deila

Legg inn av Deila »

Henningsen skrev: tir jun 28, 2022 8:27 pm
Perkele skrev: tir jun 28, 2022 8:26 pm
Deila skrev: tir jun 28, 2022 7:36 pm Kan jo prøve å se det fra Odds sin side også. De trenger en spiss og har Rossbach i bakhånd. Så Udahl + noen millioner kan jo løse deres spisskrise. Og vi løser «keeperkrise» :twisted:
Dere kan få Rossbach i bytte mot Udahl og 5 mill, Leo får dere aldri. Hvorfor gi bort den beste keeperen i Norge pt mot en reservespiller fra nedrykkskandidat Enga?
Litt realisme hadde kanskje gjort seg.
Jeg sier bare Perkele :lol:

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Deila skrev: tir jun 28, 2022 8:44 pm
Henningsen skrev: tir jun 28, 2022 8:27 pm
Perkele skrev: tir jun 28, 2022 8:26 pm

Dere kan få Rossbach i bytte mot Udahl og 5 mill, Leo får dere aldri. Hvorfor gi bort den beste keeperen i Norge pt mot en reservespiller fra nedrykkskandidat Enga?
Litt realisme hadde kanskje gjort seg.
Jeg sier bare Perkele :lol:
:lol:

Then again, vi er enga, så det er ikke helt godt å vite hva man gjør.
Det må en oppgradering til, men bare ikke fyll på med 'gamle' spillere på dyr lønn.
Det føler jeg vi har prøvd før.

Deila

Legg inn av Deila »

Henningsen skrev: tir jun 28, 2022 9:02 pm
Deila skrev: tir jun 28, 2022 8:44 pm
Henningsen skrev: tir jun 28, 2022 8:27 pm

Litt realisme hadde kanskje gjort seg.
Jeg sier bare Perkele :lol:
:lol:

Then again, vi er enga, så det er ikke helt godt å vite hva man gjør.
Det må en oppgradering til, men bare ikke fyll på med 'gamle' spillere på dyr lønn.
Det føler jeg vi har prøvd før.
Odds er ikke kjent for å selge spillerne sine for enorme summer uansett. 2-3 mill hadde selvsagt vært latterlig isolert sett. Men med Udahl i mixen når de trenger en spiss i tillegg så tror jeg det her kan løse seg innen vi skriver 1.august..

Hvem vet, kanskje Sjøeng er så god at man bare velger å bruke han som førstevalg.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Deila skrev: tir jun 28, 2022 5:10 pm
Everenga skrev: tir jun 28, 2022 4:12 pm
Deila skrev: tir jun 28, 2022 2:19 pm En på klansforumet som hevder vi har tilbudt Odds 2-3 millioner + Udahl i bytte mot Wahlstedt. Men at det foreløpig er for lavt.
Det høres mer enn litt for lavt ut.
Jeg tenkte det samme selv først, men nå ryktes det at vi fikk 6-7 millioner for Haug. Han hadde akkurat skrevet under ny kontrakt også. Wahlstedt har vel under 1 år igjen av kontrakt(?) Så hvis man ser det i det perspektivet er kanskje ikke vårt bud så ille likevel mtp på Udahl sikkert er verdt et par mill han også. Men klart det er dyrt å hente internt i Norge.
Han har kontrakt ut 2023. At Udahl er en av mange på blokka til Odd er så sin sak, men minner mest av alt om agurknytt fra en av lokalavisene det her.
Wahlstedt har stått enormt for Odd i hele år og er linket til bla italienske klubber mm lenge før han viste seg fram i en TV kamp. Det har også vært flere speidere på Skagerak. Har vel også sagt at han ikke er interessert i å gå til andre norske klubber.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Everenga skrev: tir jun 28, 2022 7:53 pm
Tjaaah skrev: tir jun 28, 2022 7:31 pm
Deila skrev: tir jun 28, 2022 7:20 pm VIF er fortsatt en attraktiv klubb grunnet Oslo, fans og potensialet osv. I tillegg er økonomien grei nå, men da må man være villig til å betale det som kreves
Ikke minst er dere norges største keepereksportør.
Mener Norge ett år var Europas største kameleksportør. Statistikk er fenomenalt.
Nei det var oss, Vålerenga som solgte Kamelen.
Vi har svelget så mange Kameler, men denne solgte vi 🤪

Deila

Legg inn av Deila »

cpatton skrev: tir jun 28, 2022 9:34 pm
Deila skrev: tir jun 28, 2022 5:10 pm
Everenga skrev: tir jun 28, 2022 4:12 pm

Det høres mer enn litt for lavt ut.
Jeg tenkte det samme selv først, men nå ryktes det at vi fikk 6-7 millioner for Haug. Han hadde akkurat skrevet under ny kontrakt også. Wahlstedt har vel under 1 år igjen av kontrakt(?) Så hvis man ser det i det perspektivet er kanskje ikke vårt bud så ille likevel mtp på Udahl sikkert er verdt et par mill han også. Men klart det er dyrt å hente internt i Norge.
Han har kontrakt ut 2023. At Udahl er en av mange på blokka til Odd er så sin sak, men minner mest av alt om agurknytt fra en av lokalavisene det her.
Wahlstedt har stått enormt for Odd i hele år og er linket til bla italienske klubber mm lenge før han viste seg fram i en TV kamp. Det har også vært flere speidere på Skagerak. Har vel også sagt at han ikke er interessert i å gå til andre norske klubber.
Jeg synes ikke Wahlstedt virket helt uinteressert i å dra til oss når han fikk spørsmålet på direkten i helgen. Men mulig du sitter på mer info enn meg, og hvis det er slikt at utenlandske klubber er interessert så havner han sikkert ikke hos oss.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Deila skrev: tir jun 28, 2022 9:46 pm
cpatton skrev: tir jun 28, 2022 9:34 pm
Deila skrev: tir jun 28, 2022 5:10 pm

Jeg tenkte det samme selv først, men nå ryktes det at vi fikk 6-7 millioner for Haug. Han hadde akkurat skrevet under ny kontrakt også. Wahlstedt har vel under 1 år igjen av kontrakt(?) Så hvis man ser det i det perspektivet er kanskje ikke vårt bud så ille likevel mtp på Udahl sikkert er verdt et par mill han også. Men klart det er dyrt å hente internt i Norge.
Han har kontrakt ut 2023. At Udahl er en av mange på blokka til Odd er så sin sak, men minner mest av alt om agurknytt fra en av lokalavisene det her.
Wahlstedt har stått enormt for Odd i hele år og er linket til bla italienske klubber mm lenge før han viste seg fram i en TV kamp. Det har også vært flere speidere på Skagerak. Har vel også sagt at han ikke er interessert i å gå til andre norske klubber.
Jeg synes ikke Wahlstedt virket helt uinteressert i å dra til oss når han fikk spørsmålet på direkten i helgen. Men mulig du sitter på mer info enn meg, og hvis det er slikt at utenlandske klubber er interessert så havner han sikkert ikke hos oss.
Jeg referer kun til hva han har sagt ved tidligere anledninger. Vært interesse fra Italia, Nederland og skandinaviske klubber. Etter all sannsynlighet svenske.

chatin

Legg inn av chatin »

Vålerenga har ansatt mental trener, noe jeg tror kun er positivt på alle plan og har ventet på. Fagermo har vel vært skeptisk til det tidligere, men timingen akkurat nå kunne vel knapt vært bedre for det.

De burde strengt tatt spandert mental trener på supporterne også, det trengs som Vålerengasupporter.

Deila

Legg inn av Deila »

chatin skrev: tir jun 28, 2022 10:23 pm Vålerenga har ansatt mental trener, noe jeg tror kun er positivt på alle plan og har ventet på. Fagermo har vel vært skeptisk til det tidligere, men timingen akkurat nå kunne vel knapt vært bedre for det.

De burde strengt tatt spandert mental trener på supporterne også, det trengs som Vålerengasupporter.
Vi supportere trenger det mer enn spillerne. Gjerne fullt apparat med psykolog, mental trener etc.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

chatin skrev: tir jun 28, 2022 10:23 pm De burde strengt tatt spandert mental trener på supporterne også, det trengs som Vålerengasupporter.
Jeg kan ta på meg denne, om VIF betaler bra nok.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

Ting dreier seg om Donald Trump, Vladimir Putin, Recep Erdogan og Dag Eilev Fagermo.
Sånn går dagan

Lezah

Legg inn av Lezah »

Tror også Dønnum kan trenge en ledsager neste gang han tatoverer seg? (Ble litt usikker men tro kommentarfeltet har rett)


Everenga

Legg inn av Everenga »

Tjaaah skrev: tir jun 28, 2022 7:56 pm
Everenga skrev: tir jun 28, 2022 7:53 pm Mener Norge ett år var Europas største kameleksportør. Statistikk er fenomenalt.
Solgte dyreparken en kamel?
Ja det var noe sånt og så var det ingen andre europeiske land som hadde eksportert noen.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Everenga skrev: ons jun 29, 2022 10:31 am Ja det var noe sånt og så var det ingen andre europeiske land som hadde eksportert noen.
Haha.

Men dere kan jo være litt mer fornøyde med deres keepereksporter, da. Spillersalg til utlandet generelt er vel noe av det dere har fått til rimelig greit de siste årene. Begynner å bli en del bra.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Tjaaah skrev: ons jun 29, 2022 10:40 am
Everenga skrev: ons jun 29, 2022 10:31 am Ja det var noe sånt og så var det ingen andre europeiske land som hadde eksportert noen.
Haha.

Men dere kan jo være litt mer fornøyde med deres keepereksporter, da. Spillersalg til utlandet generelt er vel noe av det dere har fått til rimelig greit de siste årene. Begynner å bli en del bra.
Det er det som er så irriterende. Vi har endelig eget stadion, økonomien er grei, vi skylder ikke skatt, spillerutviklingen fra junior til salg er landsledende, profileringen mot bydelene rundt om for å fange opp neste generasjon supportere er helt strålende. Men A laget er like balle elendig som alltid

Deila

Legg inn av Deila »

Everenga skrev: ons jun 29, 2022 12:52 pm
Tjaaah skrev: ons jun 29, 2022 10:40 am
Everenga skrev: ons jun 29, 2022 10:31 am Ja det var noe sånt og så var det ingen andre europeiske land som hadde eksportert noen.
Haha.

Men dere kan jo være litt mer fornøyde med deres keepereksporter, da. Spillersalg til utlandet generelt er vel noe av det dere har fått til rimelig greit de siste årene. Begynner å bli en del bra.
Det er det som er så irriterende. Vi har endelig eget stadion, økonomien er grei, vi skylder ikke skatt, spillerutviklingen fra junior til salg er landsledende, profileringen mot bydelene rundt om for å fange opp neste generasjon supportere er helt strålende. Men A laget er like balle elendig som alltid
Alt ligger til rette, men vi kåler det til som vanlig i kjent stil.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Everenga skrev: ons jun 29, 2022 12:52 pm Det er det som er så irriterende. Vi har endelig eget stadion, økonomien er grei, vi skylder ikke skatt, spillerutviklingen fra junior til salg er landsledende, profileringen mot bydelene rundt om for å fange opp neste generasjon supportere er helt strålende. Men A laget er like balle elendig som alltid
Se det fra mitt perspektiv, da er det rimelig festlig, hehe.

Muligens litt stein i glasshus, med tanke på hvilken divisjon man spiller i, men pytt pytt...
Deila skrev: ons jun 29, 2022 12:57 pm Alt ligger til rette, men vi kåler det til som vanlig i kjent stil.
Er det Trøim eller styret som er sånn forkjemper for at trenerne deres skal bli mer eller mindre klubbdiktatorer? Virker jo helt åpenbart at det hemmer klubben noe voldsomt.

Deila

Legg inn av Deila »

Tjaaah skrev: ons jun 29, 2022 12:57 pm
Deila skrev: ons jun 29, 2022 12:57 pm Alt ligger til rette, men vi kåler det til som vanlig i kjent stil.
Er det Trøim eller styret som er sånn forkjemper for at trenerne deres skal bli mer eller mindre klubbdiktatorer? Virker jo helt åpenbart at det hemmer klubben noe voldsomt.
Det er nok en blanding av en ukultur og at trenerne vi henter inn er vant med å være kongen på haugen og skal styre alt selv. Store personligheter som tar mye plass og som må ha det som de vil.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Deila skrev: ons jun 29, 2022 1:06 pm Det er nok en blanding av en ukultur og at trenerne vi henter inn er vant med å være kongen på haugen og skal styre alt selv. Store personligheter som tar mye plass og som må ha det som de vil.
Sjekket trenerene deres siden 2000

Norlie, Rekdal, Myhre, Aabrekk, Andresen, Rekdal, Deila, Fagermo.

Litt av en liste, ja. Er vel bare Myhre av disse som har noenlunde kontroll på selvbildet.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

Tjaaah skrev: ons jun 29, 2022 12:57 pm
Everenga skrev: ons jun 29, 2022 12:52 pm Det er det som er så irriterende. Vi har endelig eget stadion, økonomien er grei, vi skylder ikke skatt, spillerutviklingen fra junior til salg er landsledende, profileringen mot bydelene rundt om for å fange opp neste generasjon supportere er helt strålende. Men A laget er like balle elendig som alltid
Se det fra mitt perspektiv, da er det rimelig festlig, hehe.

Muligens litt stein i glasshus, med tanke på hvilken divisjon man spiller i, men pytt pytt...
Deila skrev: ons jun 29, 2022 12:57 pm Alt ligger til rette, men vi kåler det til som vanlig i kjent stil.
Er det Trøim eller styret som er sånn forkjemper for at trenerne deres skal bli mer eller mindre klubbdiktatorer? Virker jo helt åpenbart at det hemmer klubben noe voldsomt.
Spørs om det er noen som ønsker at det skal være slik eller om det bare er en konsekvens av inkompetanse. Det burde vært gjort en større jobb da Deila forsvant, men det letteste er bare å finne en ny trener som kan love å fikse alt. Samtidig har vel Fagermo sagt at han ikke rapporterer til andre enn Trøim selv. Om det er noe Trøim krever eller om det bare er sånn av gammel vane er vanskelig å si.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Passord123 skrev: ons jun 29, 2022 2:14 pm Samtidig har vel Fagermo sagt at han ikke rapporterer til andre enn Trøim selv. Om det er noe Trøim krever eller om det bare er sånn av gammel vane er vanskelig å si.
Rimelig tullete løsning. Skjønner at mange er litt ambivalente til Trøim, ja.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Er Trøim som kommer med pengene og får all makt, styret er bare et verktøy for ham. Så jeg vil tro det er Trøim som har den policy at man ansetter en trener som skal ta hånd om alt i klubben, mange hadde håpet han heller kunne bygge opp en profesjonell klubb der treneren kun har jobben å utføre den linjen klubben ønsker. Ganske tullete i Vålerenga at treneren er midtpunktet, da får man disse tullete prosjektene de skal drive frem.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Det er et enkelt svar på dette.
Trøim MÅ ut.

Skal det være et Vålerenga AS, så må fansen være eierne.

John Fredriksen, Spetalen og Trøim, det er alle kyniske forretningsmenn som ikke har noe i fotball eller Vålerenga å gjøre.
Med tanke på hva de driver med, så er det så i utakt med tiden og hva som forventes.

Vålerenga må tilbake til røttene og ut til folket.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

AcsOnFire skrev: ons jun 29, 2022 3:58 pm Det er et enkelt svar på dette.
Trøim MÅ ut.

Skal det være et Vålerenga AS, så må fansen være eierne.

John Fredriksen, Spetalen og Trøim, det er alle kyniske forretningsmenn som ikke har noe i fotball eller Vålerenga å gjøre.
Med tanke på hva de driver med, så er det så i utakt med tiden og hva som forventes.

Vålerenga må tilbake til røttene og ut til folket.
Det er så og si alltid baksider med rike onkler eller eiere, ja. Selv når de mener de ikke blander seg, så gjør de ofte det. Har nevnt det før, men vi ble sittende med RBH i en evighet, utelukkende på grunn av at Trond Mohn liker ham.

chatin

Legg inn av chatin »

At Morten P i 2022 fortsatt får betalt for å mene ting er et under.


Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

chatin skrev: ons jun 29, 2022 4:16 pm At Morten P i 2022 fortsatt får betalt for å mene ting er et under.
Vet ikke hva han skriver, for jeg har sluttet å sløse bort min til for å lese sprøytet han lirer fra seg.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

chatin skrev: ons jun 29, 2022 4:16 pm At Morten P i 2022 fortsatt får betalt for å mene ting er et under.
Akkurat det samme pisset vi får høre når vi klager på at det som burde være en av landets beste klubber driter seg ut kontinuerlig.

Hva mener folk at vi skal gjøre? Applaudere høflig, mens klovner i ledelsen gjør alt de kan for å forverre situasjonen?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

chatin skrev: ons jun 29, 2022 4:16 pm At Morten P i 2022 fortsatt får betalt for å mene ting er et under.

Er han i arbeidspraksis fra NAV kanskje?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»