Forslag til ny bil

Svar
henlie

Re: Forslag til ny bil

Legg inn av henlie »

Forfun skrev: ons jun 15, 2022 5:52 pm
burkar skrev: ons jun 15, 2022 12:25 pm

A5 har jeg ikke kjørt, men den blir sjelden dratt fram som noe dynamisk mesterverk i pressen. Hva er det med den som gir så god klaff for deg? 😊
Litt mer sportslig og litt mindre comfort enn bmw 330i. C klasse opplevde jeg som enda mer komfort rettet. men har bare kjørt den med diesel motor, dermed er det jo hverken komfortabelt eller sportslig. Hadde vært gøy å teste c klasse med en ok motor.

Ut fra morro faktor skulle jeg gjerne gått ned en størrelse, men trenger plassen til 3 serie.
Jeg har hatt C-klasse med dieselmotor og standard understell. Kan bekrefte at den er komfortorientert. Henger fint med i svingene, men krenger litt mer enn jeg skulle ønske. Mulig det gjør susen med sportsunderstell, men er vel ikke solgt mange med litt motor som ikke er hybrid.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Forfun skrev: tor jun 09, 2022 8:35 am
Ribba skrev: tor jun 09, 2022 2:01 am Siden Bob jukset om kravet om at det ikke skulle være elbil, så jukser jeg litt med kravet om ikke over en mil.

G81 er jo like rundt hjørnet.

https://www.bmw-m.com/en/topics/magazin ... uring.html
Slett ikke noe dårlig forlag. Er nok ikke hardcore nok til å betale mellomlegget mellom 340 og M3. Ser at alt av brukte biler er priset nær nypris, så lite å hente. Verden er ikke normal når nybiler ikke taper seg i verdi.
Da er M3 Touring lansert, og at den vil selge sine eksemplarer i Norge er vel et godt tips.
https://finansavisen.no/motor/nyheter/2 ... jonsvognen

Igjen så blir man litt sjokkert over vekten på bilen som er 1.865 kg. Den legger på seg 85kg i forhold til sedan, og veier dermed kun 30 kg mindre enn en M5 / M5 Competition. I 1986 veide en E30 M3 1.200kg.

Someone

Legg inn av Someone »

nometalhorse skrev: ons jun 22, 2022 10:45 pm Den legger på seg 85kg i forhold til sedan
Er ikke det en ganske typisk vektøkning fra sedan til stasjonsvogn?

henlie

Legg inn av henlie »

Someone skrev: tor jun 23, 2022 8:03 am
nometalhorse skrev: ons jun 22, 2022 10:45 pm Den legger på seg 85kg i forhold til sedan
Er ikke det en ganske typisk vektøkning fra sedan til stasjonsvogn?
Ikke så mye på f.eks. Mercedes C43 AMG. Men synes generelt siste generasjon 3-serie veier mye. Husker jeg ble overrasket da jeg så hva M340i Touring veier (1.770 kg mot 1.660 kg for min). Men vektforskjellen er uansett mindre mellom M3 sedan og touring enn på M340iX, der er det 100 kg vektforskjell.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Har tenkt mye uten å komme noe nærmere. Kom en 340i touring på finn i dag. Leasingen var slett ikke gal. Men 30 000 km på 3 år er for lite, så den utgår. Til riktig pris kunne jeg vurdert den. Men nå er det sommerferie, får la elbilen stå på flyplassen til jeg kommer tilbake.

Har sett litt på finn, GT86 har jeg kjørt, og kunne vært morsom. Men ser at jeg aldri kjører bil uten å ha med meg masse stash. Fant ingen (inkludert Subaru sin utgave) med hengerfeste. Mulig jeg kan mekke ett sykkelstativ selv, Bør være enkelt å lage noen hull i støtfangeren og feste i ramma. Er jo ingen lovkrav til sykkelstativ.

Leter fremdeles, men ikke intensivt. I4 er helt ok, men ikke det jeg ønsker.. Vil ha noe som er morsomt uten å bryte fartsgrensene alt for mye.En toseter som bil nr to er ønsketenkning.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Forfun skrev: tir jun 28, 2022 11:12 pm Har sett litt på finn, GT86 har jeg kjørt, og kunne vært morsom. Men ser at jeg aldri kjører bil uten å ha med meg masse stash. Fant ingen (inkludert Subaru sin utgave) med hengerfeste. Mulig jeg kan mekke ett sykkelstativ selv, Bør være enkelt å lage noen hull i støtfangeren og feste i ramma. Er jo ingen lovkrav til sykkelstativ.
Du har jo alt takstativ til kajakken, hvorfor ikke et takstativ til sykkelen?

Ribba

Legg inn av Ribba »

Forfun skrev: tir jun 28, 2022 11:12 pm Har tenkt mye uten å komme noe nærmere. Kom en 340i touring på finn i dag. Leasingen var slett ikke gal. Men 30 000 km på 3 år er for lite, så den utgår. Til riktig pris kunne jeg vurdert den. Men nå er det sommerferie, får la elbilen stå på flyplassen til jeg kommer tilbake.

Har sett litt på finn, GT86 har jeg kjørt, og kunne vært morsom. Men ser at jeg aldri kjører bil uten å ha med meg masse stash. Fant ingen (inkludert Subaru sin utgave) med hengerfeste. Mulig jeg kan mekke ett sykkelstativ selv, Bør være enkelt å lage noen hull i støtfangeren og feste i ramma. Er jo ingen lovkrav til sykkelstativ.

Leter fremdeles, men ikke intensivt. I4 er helt ok, men ikke det jeg ønsker.. Vil ha noe som er morsomt uten å bryte fartsgrensene alt for mye.En toseter som bil nr to er ønsketenkning.
Nå som været har slått seg vrang her, med at det ikke bare har sluttet å blåse, men temperaturen har stort sett vært over 20 grader det siste døgnet (inkl natta). Er meldt 0 m/s og 29 grader (pluss) sener i dag. Så minst to dager med sommer i år. Ikke ofte vi har så lang sommer her.

Uansett, mine anbefalinger har blitt preget av været og dermed blitt veldig kabrioletorientert. Behold I4'ern, eventuelt bytt den inn i en superrimelig fraktekjerre, og se på biler av forskjellige årganger av cab'er, som MX-5, Opel GT, MB SLK, Z4, Boxster, Mustang cab, Corvette etc, etc der du har en bil som er prioritert først og fremst for kjøring, men også en bil der du kanskje kan få skrudd på et sykkelstativ. Det er jo en del andre modeller av nyere cab-varianter som også finnes der ute. Så f-eks en Mini JCW cab til salgs på finn. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=257810052

Så også Morgan 3-Wheeler til salgs. Kanskje det hadde vært noe for deg?

burkar

Legg inn av burkar »

Forfun skrev: tir jun 28, 2022 11:12 pm Har tenkt mye uten å komme noe nærmere. Kom en 340i touring på finn i dag. Leasingen var slett ikke gal. Men 30 000 km på 3 år er for lite, så den utgår. Til riktig pris kunne jeg vurdert den. Men nå er det sommerferie, får la elbilen stå på flyplassen til jeg kommer tilbake.

Har sett litt på finn, GT86 har jeg kjørt, og kunne vært morsom. Men ser at jeg aldri kjører bil uten å ha med meg masse stash. Fant ingen (inkludert Subaru sin utgave) med hengerfeste. Mulig jeg kan mekke ett sykkelstativ selv, Bør være enkelt å lage noen hull i støtfangeren og feste i ramma. Er jo ingen lovkrav til sykkelstativ.

Leter fremdeles, men ikke intensivt. I4 er helt ok, men ikke det jeg ønsker.. Vil ha noe som er morsomt uten å bryte fartsgrensene alt for mye.En toseter som bil nr to er ønsketenkning.
Er ikke sikkert månedsprisen går så veldig mye opp om du justerer opp km. Sjekk med Sulland eventuelt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»