Tour Manager 2022

Svar
K-Torget

Re: Tour Manager 2022

Legg inn av K-Torget »

Når er fristen på fredag?

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Kap. Meintjes, Latour
Spu. Van Aert, Jackobsen
Kla. Vingegaard, Wellens
Ung. Honore, Leknesund
Hje. Van der Poel, Matthews, Lampaert
Tem. Ganna
Dir. Jumbo

Har byttet fram og tilbake ca. hundre ganger nå. Blir sikkert hundre til.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: tir jun 28, 2022 12:02 pm Kap. Meintjes, Latour
Spu. Van Aert, Jackobsen
Kla. Vingegaard, Wellens
Ung. Honore, Leknesund
Hje. Van der Poel, Matthews, Lampaert
Tem. Ganna
Dir. Jumbo

Har byttet fram og tilbake ca. hundre ganger nå. Blir sikkert hundre til.
Ingen Podacar?

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

K-Torget skrev: tir jun 28, 2022 12:24 pm
Skywalker skrev: tir jun 28, 2022 12:02 pm Kap. Meintjes, Latour
Spu. Van Aert, Jackobsen
Kla. Vingegaard, Wellens
Ung. Honore, Leknesund
Hje. Van der Poel, Matthews, Lampaert
Tem. Ganna
Dir. Jumbo

Har byttet fram og tilbake ca. hundre ganger nå. Blir sikkert hundre til.
Ingen Podacar?
Han har vært inn og ut av laget. Koster en dullion. Forutenom tempoen er jeg usikker hvor mye poeng han drar inn første uka. Satser på to gode spurtere i starten. Er også usikker på Matthews. Dyr. Usikker på han etter som han er på samme lag som Groenewegen.

Palmanova

Legg inn av Palmanova »

Prøver denne første uka🙂

Kap: Meintjes, Latour

Spu: Van Aert, Jackobsen

Kla: Vingegaard, G. Thomas

Ung: Van Moer, Leknesund

Hje: Van der Poel, Matthews, Stuyveren

Tempo: Cattaneo

Dir: Quick S

Bank 700

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Mange som tar sjansen på å gå for to billige kapteiner i starten og droppe Pod / Roglic?

Reddington

Legg inn av Reddington »

K-Torget skrev: tir jun 28, 2022 9:57 pm Mange som tar sjansen på å gå for to billige kapteiner i starten og droppe Pod / Roglic?
Dette er egt ikke en risikovurdering, men mer en vurdering på om man skal gidde å bruke to bytter på å få inn Poga til etappe 7 eller bare ha han hele veien frem til da.

Kan gjøre det greit på tempoen, men ikke nok til at det gjør noe særlig utslag i poeng.

Tarzan25

Legg inn av Tarzan25 »

Første utkast:
Kap: Latour- Pogacar
Klatrere: Woods- Vingegaard
Spurt: Pedersen- WVA
Ung: Van Moer- Pidcock
Hjelpe: Mørkøv- Van der hoorn- Mvdp
Tempo: Cort Nielsen
SD: Qst

Veldig spredte midler. Usikker på om typ Pog og Vinge vil ta noe poeng første uken med unntak av tempo.
Har troa på at flere brudd enn vanlig kommer til å gå inn i år,
siden jeg ikke tror Jumbo kommer til å kaste bort like mye krefter som fjorårets utgave på å kontrollere feltet.
Hva tenker dere om denne vinklingen?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Reddington skrev: tir jun 28, 2022 10:12 pm
K-Torget skrev: tir jun 28, 2022 9:57 pm Mange som tar sjansen på å gå for to billige kapteiner i starten og droppe Pod / Roglic?
Dette er egt ikke en risikovurdering, men mer en vurdering på om man skal gidde å bruke to bytter på å få inn Poga til etappe 7 eller bare ha han hele veien frem til da.

Kan gjøre det greit på tempoen, men ikke nok til at det gjør noe særlig utslag i poeng.
Kan være enig i det du sier her så da er spørsmålet om man skal bruke to bytter til etappe 7 eller kjøre med Poga fra start. Hva tenker du?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Tarzan25 skrev: tir jun 28, 2022 10:27 pm Første utkast:
Kap: Latour- Pogacar
Klatrere: Woods- Vingegaard
Spurt: Pedersen- WVA
Ung: Van Moer- Pidcock
Hjelpe: Mørkøv- Van der hoorn- Mvdp
Tempo: Cort Nielsen
SD: Qst

Veldig spredte midler. Usikker på om typ Pog og Vinge vil ta noe poeng første uken med unntak av tempo.
Har troa på at flere brudd enn vanlig kommer til å gå inn i år,
siden jeg ikke tror Jumbo kommer til å kaste bort like mye krefter som fjorårets utgave på å kontrollere feltet.
Hva tenker dere om denne vinklingen?
Liker det! Har et lignende lag selv nett nå.

Reddington

Legg inn av Reddington »

K-Torget skrev: tir jun 28, 2022 10:29 pm
Reddington skrev: tir jun 28, 2022 10:12 pm
K-Torget skrev: tir jun 28, 2022 9:57 pm Mange som tar sjansen på å gå for to billige kapteiner i starten og droppe Pod / Roglic?
Dette er egt ikke en risikovurdering, men mer en vurdering på om man skal gidde å bruke to bytter på å få inn Poga til etappe 7 eller bare ha han hele veien frem til da.

Kan gjøre det greit på tempoen, men ikke nok til at det gjør noe særlig utslag i poeng.
Kan være enig i det du sier her så da er spørsmålet om man skal bruke to bytter til etappe 7 eller kjøre med Poga fra start. Hva tenker du?
Jeg tenker å velge bort både kapteiner og klatrere fra start, og så kjøre en fullstendig overhaul av laget etter etappe 6. Så nei, trolig ikke Poga fra start her.

En utfordring i år er at Van Aert er spurter. Normalt var det bare å bytte ut spurterne med de billigste før hardere etapper for å hente 8-10 mill. Det blir verre når det kun er de aller hardeste etappene WvA ikke har sjans på.

Brinkk

Legg inn av Brinkk »

Hva tenker folk rundt hjelperyttere for første uke? Van der Poel kan man ikke gå uten, men hvilke andre kan dra inn poeng? Har vurdert Mørkøv, Bettiol, Lampeart, Van Baarle, Impey, Matthews. Føler alle blir litt sjansespill. Van Baarle frister for etappe 1 og 5, men får han muligheten? Kan Bettiol og Lampeart gjøre noe på etappe 5? Matthews blir å trekke på Groenewegen? Blir ingen jackpot på Mørkøv eller Impey, men kan sikkert plukke noe.

MadsFantasy

Legg inn av MadsFantasy »

Lurer på om jeg bare setter opp et best mulig lag for etappe 7 og utover, med unntak av Ganna og Jakobsen. Hvert eneste år sitter jeg igjen med for få bytter mot slutten.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

MadsFantasy skrev: ons jun 29, 2022 11:11 am Lurer på om jeg bare setter opp et best mulig lag for etappe 7 og utover, med unntak av Ganna og Jakobsen. Hvert eneste år sitter jeg igjen med for få bytter mot slutten.
Ser den. Usikker på hva jeg skal gjøre selv. Slik laget foreløpig er satt opp er planen 9 bytter til etappe 7. Noe som er litt i overkant. Er avhengig av at alt skal klaffe for at ikke byttene skal være brukt opp før Paris. Kan skje mye uhell på spurt etappene og i vinden i Danmark. Kan bli noen uplanlagte bytter i starten. I tilegg er Covid spøkelset der. Syklistene testes jevnlig og blir vel kastet ut med en positiv test.
Å sitte med de beste kapteinene i starten er også en risiko. I fjor røyk halve laget mitt ut eller var sterkt redusert før fjellene kom.

Palmanova

Legg inn av Palmanova »

Brinkk skrev: ons jun 29, 2022 9:44 am Hva tenker folk rundt hjelperyttere for første uke? Van der Poel kan man ikke gå uten, men hvilke andre kan dra inn poeng? Har vurdert Mørkøv, Bettiol, Lampeart, Van Baarle, Impey, Matthews. Føler alle blir litt sjansespill. Van Baarle frister for etappe 1 og 5, men får han muligheten? Kan Bettiol og Lampeart gjøre noe på etappe 5? Matthews blir å trekke på Groenewegen? Blir ingen jackpot på Mørkøv eller Impey, men kan sikkert plukke noe.
Lampeart er vel den utenom Vdp som kan dra noen poeng på tempoen av hjelperyttere ihvertfall.

https://realsport101.com/sports/2022-to ... favourite/

Mersey1892

Legg inn av Mersey1892 »

Et annet moment er jo verdien av å ha noen kroner på bok. Veldig greit å kunne oppjustere en ønsket rytter, uten å måtte nedgradere en annen. Hvem som har prikket formen vet man jo nødvendigvis ikke før vi er litt i gang. Akkurat nå er ikke Mohoric, Kamna eller Teuns must haves, men brått så er de det likevel. Den hjelperytter-kategorien er jo fullstappet av potensielle etappevinnere, og når vi vet at vinneren får summen x4 så er det jo fort her en må treffe, og også bruke byttene. Tipper at alle de tre nevnte over vinner etapper, noe også vdP, Schachmann, Lutsenko, Bettiol, Lampaert, Matthews, van Baarle og Guerreiro kan gjøre. Den som treffer på riktig hjelperytter og riktig ungdomsrytter til riktig etappe vinner fort hele spillet.

Mohoric kan jo fort vinne både etappe 5 og 6. Bør en da rydde plass til ham fra start av, eller allerede stokke kortene før etappe 5? Tror jeg lander på en stamme i laget som skal stå til enhver tid for å unngå å måtte svi av altfor mange bytter når terrenget endres.

MadsFantasy

Legg inn av MadsFantasy »

Ser den. Usikker på hva jeg skal gjøre selv. Slik laget foreløpig er satt opp er planen 9 bytter til etappe 7. Noe som er litt i overkant. Er avhengig av at alt skal klaffe for at ikke byttene skal være brukt opp før Paris. Kan skje mye uhell på spurt etappene og i vinden i Danmark. Kan bli noen uplanlagte bytter i starten. I tilegg er Covid spøkelset der. Syklistene testes jevnlig og blir vel kastet ut med en positiv test.
Å sitte med de beste kapteinene i starten er også en risiko. I fjor røyk halve laget mitt ut eller var sterkt redusert før fjellene kom.
[/quote]

Basert på erfaring går ting sjeldent etter planen og da viser byttene seg verdifulle. Spesielt hvis covid blir en stor faktor.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Ganske ny her på FriDiskusjon. Klarte å rapportere inlegget til Mersey når jeg skulle svare. Hvordan får man unrapportert.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Skywalker skrev: ons jun 29, 2022 2:12 pm Ganske ny her på FriDiskusjon. Klarte å rapportere inlegget til Mersey når jeg skulle svare. Hvordan får man unrapportert.
Vi skjønte at det var ment som et tilsvar, så vi lukket rapporten.

Sender deg PM med teksten du skrev i rapporten, så kan du sitere Mersey på nytt med innlegget ditt. :)

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Mersey1892 skrev: ons jun 29, 2022 1:41 pm Et annet moment er jo verdien av å ha noen kroner på bok. Veldig greit å kunne oppjustere en ønsket rytter, uten å måtte nedgradere en annen. Hvem som har prikket formen vet man jo nødvendigvis ikke før vi er litt i gang. Akkurat nå er ikke Mohoric, Kamna eller Teuns must haves, men brått så er de det likevel. Den hjelperytter-kategorien er jo fullstappet av potensielle etappevinnere, og når vi vet at vinneren får summen x4 så er det jo fort her en må treffe, og også bruke byttene. Tipper at alle de tre nevnte over vinner etapper, noe også vdP, Schachmann, Lutsenko, Bettiol, Lampaert, Matthews, van Baarle og Guerreiro kan gjøre. Den som treffer på riktig hjelperytter og riktig ungdomsrytter til riktig etappe vinner fort hele spillet.

Mohoric kan jo fort vinne både etappe 5 og 6. Bør en da rydde plass til ham fra start av, eller allerede stokke kortene før etappe 5? Tror jeg lander på en stamme i laget som skal stå til enhver tid for å unngå å måtte svi av altfor mange bytter når terrenget endres.
Tror jeg prøver å sette en stamme fram til etappe 7. Kjører derfor Mohoric,Wdp og Laempaert som hjelperyttere fra start. Usikker på tempoplassen. Ganna er poengarantist første etappe, men hva skjer videre. Klarer ikke se hvem av Ungdomsrytterne som skal gjøre det helt store de første etappene. Kansje Bissegger på tempoen. Problemet med laget slik det er satt opp nå, er at det kun er to kansje tre ryttere jeg vil ha med over fjellet. Poga er dyr; selv om jeg bytter ut Jacobsen med den billigste spurteren så har jeg ikke råd.
Musearmen ble forøvrig litt ivrig når jeg skulle svare deg. Klarte derfor å rapportere innlegget ditt. :oops: Satser på at det ikke blir noe problemer.
Ser nå at det gikk i orden :)
Sist redigert av Skywalker den ons jun 29, 2022 2:34 pm, redigert 1 gang totalt.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Crynix skrev: ons jun 29, 2022 2:23 pm
Skywalker skrev: ons jun 29, 2022 2:12 pm Ganske ny her på FriDiskusjon. Klarte å rapportere inlegget til Mersey når jeg skulle svare. Hvordan får man unrapportert.
Vi skjønte at det var ment som et tilsvar, så vi lukket rapporten.

Sender deg PM med teksten du skrev i rapporten, så kan du sitere Mersey på nytt med innlegget ditt. :)
Takk takk. :D

Kane

Legg inn av Kane »

Nå er laget endret for ørtende gang. Sikkert like greit at Touren starter nå. I siste utkast er både Pogacar og Vingegaard vraket. Slik det ligger an nå ser det ut som det blir minimum 5 bytter til etappe 7. må bli 2 bytter allerede på etappe 2 for min del nå

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Reddington skrev: tir jun 28, 2022 10:56 pm
K-Torget skrev: tir jun 28, 2022 10:29 pm
Reddington skrev: tir jun 28, 2022 10:12 pm

Dette er egt ikke en risikovurdering, men mer en vurdering på om man skal gidde å bruke to bytter på å få inn Poga til etappe 7 eller bare ha han hele veien frem til da.

Kan gjøre det greit på tempoen, men ikke nok til at det gjør noe særlig utslag i poeng.
Kan være enig i det du sier her så da er spørsmålet om man skal bruke to bytter til etappe 7 eller kjøre med Poga fra start. Hva tenker du?
Jeg tenker å velge bort både kapteiner og klatrere fra start, og så kjøre en fullstendig overhaul av laget etter etappe 6. Så nei, trolig ikke Poga fra start her.

En utfordring i år er at Van Aert er spurter. Normalt var det bare å bytte ut spurterne med de billigste før hardere etapper for å hente 8-10 mill. Det blir verre når det kun er de aller hardeste etappene WvA ikke har sjans på.
Kan være en måte å løse det på ja.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

MadsFantasy skrev: ons jun 29, 2022 11:11 am Lurer på om jeg bare setter opp et best mulig lag for etappe 7 og utover, med unntak av Ganna og Jakobsen. Hvert eneste år sitter jeg igjen med for få bytter mot slutten.
Vurderer litt det samme selv, skal hvertfall spare flest mulig bytter lengst mulig. Har selv for få bytter igjen mot slutten..

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Kane skrev: ons jun 29, 2022 10:39 pm Nå er laget endret for ørtende gang. Sikkert like greit at Touren starter nå. I siste utkast er både Pogacar og Vingegaard vraket. Slik det ligger an nå ser det ut som det blir minimum 5 bytter til etappe 7. må bli 2 bytter allerede på etappe 2 for min del nå
Tøft spill å planlegge for to bytter allerede på etappe 2, det tørr ikke jeg!

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

K-Torget skrev: ons jun 29, 2022 10:54 pm
Kane skrev: ons jun 29, 2022 10:39 pm Nå er laget endret for ørtende gang. Sikkert like greit at Touren starter nå. I siste utkast er både Pogacar og Vingegaard vraket. Slik det ligger an nå ser det ut som det blir minimum 5 bytter til etappe 7. må bli 2 bytter allerede på etappe 2 for min del nå
Tøft spill å planlegge for to bytter allerede på etappe 2, det tørr ikke jeg!
Er nettopp dette som er problemet hvis man har Ganna og/eller Bissegger på laget. Blir vel ikke mye poeng fra de på etappe 2 til 19

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: ons jun 29, 2022 11:36 pm
K-Torget skrev: ons jun 29, 2022 10:54 pm
Kane skrev: ons jun 29, 2022 10:39 pm Nå er laget endret for ørtende gang. Sikkert like greit at Touren starter nå. I siste utkast er både Pogacar og Vingegaard vraket. Slik det ligger an nå ser det ut som det blir minimum 5 bytter til etappe 7. må bli 2 bytter allerede på etappe 2 for min del nå
Tøft spill å planlegge for to bytter allerede på etappe 2, det tørr ikke jeg!
Er nettopp dette som er problemet hvis man har Ganna og/eller Bissegger på laget. Blir vel ikke mye poeng fra de på etappe 2 til 19
Er fult klar over det. Derfor går jeg kun for Ganna slik at jeg slipper unna med det ene byttet..

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Laget per nå:
Pod Latour
WvA Pedersen
Vingegaard Thomas
Pidcock Simmons
VdP Stueyven Impey
Ganna
Qick Step

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

K-Torget skrev: ons jun 29, 2022 11:44 pm
Skywalker skrev: ons jun 29, 2022 11:36 pm
K-Torget skrev: ons jun 29, 2022 10:54 pm

Tøft spill å planlegge for to bytter allerede på etappe 2, det tørr ikke jeg!
Er nettopp dette som er problemet hvis man har Ganna og/eller Bissegger på laget. Blir vel ikke mye poeng fra de på etappe 2 til 19
Er fult klar over det. Derfor går jeg kun for Ganna slik at jeg slipper unna med det ene byttet..
Pokker ikke sikker hva jeg gjør med han.Syns han er for dyr å sitte med. Tvil om han skal ut etter første etappe, eller om jeg tar Cort fra starten av.

Mersey1892

Legg inn av Mersey1892 »

Da er laget satt. 2,5 på bok, og ingen Ganna. Måtte det bære eller briste. Lykke til alle sammen!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»