Været hos deg her og nå

Svar
return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Re: Været hos deg her og nå

Legg inn av return_of_drakkar »

22-23 grader nå, vindstille. Bortimot 37-38 i solveggen på balkongen.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

21 grader og overskyet.

Men det ser da ut til at varmen er kommet. Yr og Accuweather spår minst 20 grader i lang tid framover.
Det er ikke så bra etter min smak.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

15 grader og overskyet, it nedbør i dag.

Men . nå kommer visst varmen, den fæle.
Ser på YR at nå er spådommene deres for en god uke framover, så har de plukket på maks per dag med 8-10 grader.
Plutselig viser oversiktene deres feks 27 på en dag som man for et par dager siden hadde under 20.

Meterologene snakket om en kald og våt sommer, mens Kvistmannen i Innlandet sa at det snur ved Sant Hans og at det blir en enorm hetebølge...med opp til 50 grader i sola...
Hvem får rett?

Det er klart at hvis offisiell målt temperatur er 30 grader, så er det selvsagt enormt mye varmere mange steder i sola.
Det er ofte da at jeg har registrert 45 grader på balkongen i leiligheten.

man kan like godt sette opp tall for temp på ei tavle og kaste pil...

Her kan sjekke prognoser ved å skrive inn det stedet man ønsker: https://www.vaeret1.com/europe/norway?p ... month=June

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

22 grader på målestasjonen. Skyene er vekke, så nå går det mot plagsomme dager...
Vindstille også...

fargerik

Legg inn av fargerik »

Heftig i plankebyen om dagen.
Jeg har vært for mye i sola, og er litt utslått.
Holder meg i skyggen og drikker mye vann.
puh!

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

29 grader og varmt ja. Blitt brukbart skyet og vind. Torden i vente?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ligger på mellom 26 og 27 grader inne og ute her nå. Håper det ikke varer i veldg mange dager. Heldigvis kommer jeg fra varmere strøk og har vent meg litt til det, men litt trasig bli gjennomsvett etter en liten økt med matlaging på kjøkkenet...

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

24 grader alt nå, men overskyet og det har faktisk kommet noen regndråper.
Men det var skyet og vindstille i natt, så det var ekkelt i dag morges, men en treningstur på 1 time og kald dusj derpå og ei vifte som blåser på beina har gjort godt, ikke minst med humøret...

fargerik

Legg inn av fargerik »

return_of_drakkar skrev: søn jun 26, 2022 9:47 am 24 grader alt nå, men overskyet og det har faktisk kommet noen regndråper.
Men det var skyet og vindstille i natt, så det var ekkelt i dag morges, men en treningstur på 1 time og kald dusj derpå og ei vifte som blåser på beina har gjort godt, ikke minst med humøret...
Det er ganske trykkende, ja. Skyer som ikke helt stenger sola ute, og hele 28 grader i skyggen her i mitt eget varmehøl.
Vindstile. Det er meldt noen regndråper, og ærlig talt håper jeg det stemmer.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

26 grader nå, men halvtykt skydekke, og YR spår mye regn og torden resten av dagen, men det gjenstår å se det da.
Det blir ofte noen saftige tordenbyger etter slik varme.

fargerik

Legg inn av fargerik »

return_of_drakkar skrev: søn jun 26, 2022 12:21 pm 26 grader nå, men halvtykt skydekke, og YR spår mye regn og torden resten av dagen, men det gjenstår å se det da.
Det blir ofte noen saftige tordenbyger etter slik varme.
Det kan godt hende, det er noen lyn på vei. Men det er ikke noe på vei min vei, ser det ut til...
Se her:
https://www.lightningmaps.org/#m=oss;t= ... ;dl=7;dc=0;

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

fargerik skrev: søn jun 26, 2022 2:33 pm
return_of_drakkar skrev: søn jun 26, 2022 12:21 pm 26 grader nå, men halvtykt skydekke, og YR spår mye regn og torden resten av dagen, men det gjenstår å se det da.
Det blir ofte noen saftige tordenbyger etter slik varme.
Det kan godt hende, det er noen lyn på vei. Men det er ikke noe på vei min vei, ser det ut til...
Se her:
https://www.lightningmaps.org/#m=oss;t= ... ;dl=7;dc=0;
Ennå ikke noe, selv om YR forstatt sier_ mye regn og torden fra 17-tiden, tidligere var det ved 15-tiden og tidligere enda tidligere.
Håper på en god del nedbør utover kvelden, det trengs.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Regn og torden er nærmest avlyst nå. Så da kommer det nok ...

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Det ble plutselig bekmørkt, Tor med Hammeren er på farten og det regner heftig.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

20 klamme grader allerede ved 07-tiden. Tykk skodde i dag morges.Helt vindstille.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Grei temperatur her i krattet utenfor plankebyen, 20,3 er trivselstemperatur.
Det går noen heftige byger her, så det er likevel innevær.
Snart kaffesabberas her, så det blir innendørs denne gang.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Overskyet i hele dag. Var 30 blank klokka 12:00, cirka 25 klokka 15:00. Skal komme regn.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Det kom regn og litt torden, men like varmt omtrent.
Nå kommer det visst en ny runde, ble bekmørkt, og det tordner litt ja. Sitte på balkongen og se på regnet.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

25 grader før klokka 8. Forventes å stige til småfrekke 32 grader her i Nordlands Paris.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

18 grader klokken 06:00, men er varslet regn.
Genrelt sett ligger det an til en god del lavere temperatur utover, om man ikke gjør om varslene igjen da.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

10 grader klokka 6 i dag, og kommet opp i 13 nå klokka 8. Kraftig rotbløyte i går. Nå overskyet, men yr lover sol fra skyfri.
Vegårshei.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Bjoro33 skrev: tir jun 28, 2022 8:08 am 10 grader klokka 6 i dag, og kommet opp i 13 nå klokka 8. Kraftig rotbløyte i går. Nå overskyet, men yr lover sol fra skyfri.
Vegårshei.
Bra at det kom godt med regn når det omsider kom, da.
Det er 18,9 grader her nå, knapt et vindpust, og det ser ut til at sola etterhvert bryter gjennom skyene.
Snart sykkeltur!

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Nå er det blå himmel her også. Godt badevann sa bikkja. Kakao på en fin stein ved vannet for meg. Badebuksa er hjemme. Som om det betyr noe. Her kan jeg fint bade naken uten at noen blir krenket.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Bjoro33 skrev: tir jun 28, 2022 11:43 am Nå er det blå himmel her også. Godt badevann sa bikkja. Kakao på en fin stein ved vannet for meg. Badebuksa er hjemme. Som om det betyr noe. Her kan jeg fint bade naken uten at noen blir krenket.
Det tenkte nok bikkja til naboen i går også. Han har samme hund som deg, men litt større og mer raggete.
Uansett stakk han av og løp til stranda og hoppet i vannet sammen med alle barna.
Snill hund, så sånn sett er det greit......men han forstår seg ikke på trafikk, og ble nesten påkjørt av en bil.
22 grader her nå, vindstille, klar himmel og nådeløs sol.
Litt gressklipping på formiddan, men nå trekker jeg inn i skyggen.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Knall blå her også i dag.24 grader. Jeg jobber litt ned en bensindrevet gresstrimmer. Litt ig litt.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

24 offisielle grader, godt over 30 i solveggen, men om et par dager ser det ut til vi går bedre tider i møte, altså langt lavere temperaturer...

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det er en fin, sval morgenstund. 19,5 grader i skyggen, ikke antydning til noen skyer, og absolutt vindstille.
Alle dører og vinduer åpne foreløpig.
I dag kommer det til å bli en varm dag!
Og jeg har fått en favn bjørkeved som jeg liksom skal begynne å kløyve......det er jeg usikker på om det blir noe av i solsteiken ;-)

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

27 grader og sol, men det er en del skyer her og der.
Nå skal det heldigvis snu og bli en annen værtype...

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

27°C i Porsgrunn. 21°C i sjøen. Var digg med et bad :)

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Over 30 nå. Var spådd regn, men ser ikke slik ut.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Været»