Div ritt 2022

Svar
dorian

Re: Div ritt 2022

Legg inn av dorian »

Real-_- skrev: søn jun 19, 2022 4:04 pm Tydelig at fjellene har tatt fra han litt av den tempoen. Men viste vel på 2. etappe at tempoformen nok er bedre enn man såg idag.
Dette var jo en ganske bra tempo til han å være?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Skulle til og skrive at nivået i TdS umulig kunne vært kjempehøyt når Stefan Küng ble nr 5 sammenlagt, men sveitseren er da uansett blitt en imponerende allsidig rytter. 5 i Flandern, 8 Amstel, 3 i PR og nå nummer 5 sammenlagt i TdS. Tar ikke så mange seire, men må være en uhyre nyttig rytter å ha i stallen. Kan ta en og annen seier på tempoer, kan sendes i brudd og være en trussel i mange endagersløp og ikke minst være en særs god hjelperytter for en toppkandidat i sammendraget.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

KongOlav2 skrev: søn jun 19, 2022 5:38 pm Skulle til og skrive at nivået i TdS umulig kunne vært kjempehøyt når Stefan Küng ble nr 5 sammenlagt
Er sammenlagtvinneren G (Thomas) den som er nærmest å utfordre de 2 slovenerne i touren? Eller er det colombianerne som Quintana, Lopez, Higuita og Uran? (Bernal desverre skadet) Eller kan franskmenn som Pinot og Bardet utfordre? Vingegård er vel i utgangspunktet låst til Roglic, så hvem om noen kan ha mulighet mot slovenerne?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

netrebske skrev: søn jun 19, 2022 9:57 pm
Er sammenlagtvinneren G (Thomas) den som er nærmest å utfordre de 2 slovenerne i touren? Eller er det colombianerne som Quintana, Lopez, Higuita og Uran? (Bernal desverre skadet) Eller kan franskmenn som Pinot og Bardet utfordre? Vingegård er vel i utgangspunktet låst til Roglic, så hvem om noen kan ha mulighet mot slovenerne?
Kanskje. Men likevel tror jeg ikke Thomas vil være i nærheten. Ei heller de andre. Er kun Vingegaard og kanskje en Bernal i toppform som kunne utfordret. Men Bernal har nok blitt satt tilbake etter skadene de siste par årene. Har vært mye utur etter 2019-sesongen. Det er i det hele tatt mange bare "passe gode" GT-ryttere nå.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

KongOlav2 skrev: søn jun 19, 2022 10:04 pm
netrebske skrev: søn jun 19, 2022 9:57 pm
Er sammenlagtvinneren G (Thomas) den som er nærmest å utfordre de 2 slovenerne i touren? Eller er det colombianerne som Quintana, Lopez, Higuita og Uran? (Bernal desverre skadet) Eller kan franskmenn som Pinot og Bardet utfordre? Vingegård er vel i utgangspunktet låst til Roglic, så hvem om noen kan ha mulighet mot slovenerne?
Kanskje. Men likevel tror jeg ikke Thomas vil være i nærheten. Ei heller de andre. Er kun Vingegaard og kanskje en Bernal i toppform som kunne utfordret. Men Bernal har nok blitt satt tilbake etter skadene de siste par årene. Har vært mye utur etter 2019-sesongen. Det er i det hele tatt mange bare "passe gode" GT-ryttere nå.
Da ser vi det omtrent likt. Og Pogacar er vel ganske klar favoritt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

netrebske skrev: søn jun 19, 2022 10:18 pm Da ser vi det omtrent likt. Og Pogacar er vel ganske klar favoritt.
Ja, jeg tror Pog vinner med flere minutter. Og at det fint kan bli Jumbo på både andre og tredje plass om ikke Vingegaard ofrer seg helt for Roglic. Og deretter flere minutter til ned til resten.

Lurer på om dette kan bli Rog sitt siste forsøk mot Pog i TdF? Og at vi f.eks neste år får se Roglic satse fullt mot Giroen mot at slovenerne betaler et fett beløp for å få avslutningshelga lagt til Slovenia.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Æsj Leknessund slapp ikke unna Coronaen

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

1. Pog
2. Rog
3. Vingegaard
4. GT

dorian

Legg inn av dorian »

Leknessund er som forventet tatt ut til TdF, håper han ikke ble satt for mye tilbake av Covid.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

dorian skrev: tor jun 23, 2022 11:03 am Leknessund er som forventet tatt ut til TdF, håper han ikke ble satt for mye tilbake av Covid.
Blir vel han og våre to merriterte veteraner som blir de norske inmslagene? CF Hagen er bekreftet vraket og det virker ikke som Stake skal hjelpe Pog i år. Virker ikke som at SEB, AGJ eller OCE har vært aktuel. Kanskje noen av disse og evt. Hoelgaard og Foss er aktuelle for Vueltaen?

dorian

Legg inn av dorian »

netrebske skrev: tor jun 23, 2022 4:02 pm Blir vel han og våre to merriterte veteraner som blir de norske inmslagene? CF Hagen er bekreftet vraket og det virker ikke som Stake skal hjelpe Pog i år. Virker ikke som at SEB, AGJ eller OCE har vært aktuel. Kanskje noen av disse og evt. Hoelgaard og Foss er aktuelle for Vueltaen?
Hvor har du det fra at Stake Laengen ikke skal til TdF? Vil jo tro at han er mer aktuell enn EBH.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

netrebske skrev: tor jun 23, 2022 4:02 pm
dorian skrev: tor jun 23, 2022 11:03 am Leknessund er som forventet tatt ut til TdF, håper han ikke ble satt for mye tilbake av Covid.
Blir vel han og våre to merriterte veteraner som blir de norske inmslagene? CF Hagen er bekreftet vraket og det virker ikke som Stake skal hjelpe Pog i år. Virker ikke som at SEB, AGJ eller OCE har vært aktuel. Kanskje noen av disse og evt. Hoelgaard og Foss er aktuelle for Vueltaen?
Grøndahl Jansen tatt ut til Tour de France

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

dorian skrev: fre jun 24, 2022 8:49 am
netrebske skrev: tor jun 23, 2022 4:02 pm Blir vel han og våre to merriterte veteraner som blir de norske inmslagene? CF Hagen er bekreftet vraket og det virker ikke som Stake skal hjelpe Pog i år. Virker ikke som at SEB, AGJ eller OCE har vært aktuel. Kanskje noen av disse og evt. Hoelgaard og Foss er aktuelle for Vueltaen?
Hvor har du det fra at Stake Laengen ikke skal til TdF? Vil jo tro at han er mer aktuell enn EBH.
Cyclingfever sine startlister. Men de er kanskje ikke til å stole på?

dorian

Legg inn av dorian »

netrebske skrev: fre jun 24, 2022 5:00 pm Cyclingfever sine startlister. Men de er kanskje ikke til å stole på?
Cyclingfever skal legges ned nå, men de er faktisk best av alle på startlister for damesykling! Akkurat her så tror jeg de har laget en liste basert på hva rytterne selv har sagt, jeg nekter å tro at dette er basert på inside info fra UAE.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

dorian skrev: fre jun 24, 2022 5:11 pm
netrebske skrev: fre jun 24, 2022 5:00 pm Cyclingfever sine startlister. Men de er kanskje ikke til å stole på?
Cyclingfever skal legges ned nå, men de er faktisk best av alle på startlister for damesykling! Akkurat her så tror jeg de har laget en liste basert på hva rytterne selv har sagt, jeg nekter å tro at dette er basert på inside info fra UAE.
Så en artikkel om at tdf-aktuelle ryttere dropper NM, og der var Stake nevnt, så da er han nok høyaktuell.
Synd Cyclingfever legges ned da, men det har vært litt dårligere i år enn tidligere.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Er det verdt å gå for gcn+?

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Noen som vet hvordan jeg kan få sett NM i dag? Finnes det noen avisabonnementer som koster typ 1 kr for 1 mnd så jeg får tilgang til direktesport?

dorian

Legg inn av dorian »

Trehjulssykkel skrev: søn jun 26, 2022 12:28 pm Noen som vet hvordan jeg kan få sett NM i dag? Finnes det noen avisabonnementer som koster typ 1 kr for 1 mnd så jeg får tilgang til direktesport?
Tror alle lokalavisene tilknyttet direktesport tilbyr en måned for 1 kr. Skandale at dette ikke går på TV.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Tiller vant NM foran Kristoff og Edvald

dorian

Legg inn av dorian »

VSL er, som forventet, tatt ut på laget til Frankrike.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Ikke mange de største navnene som vant mesterskap og sitter med mesterskapstrøyer foran Touren. Kun Almeida, Sagan, Merlier, Senechal og Cav av litt mer navngjetne ryttere. Kamp tok det i Danmark. Og ingen Vdp, Van Aert, Ala, Remco, Roglic, Pogacar, Küng, etc., med den nasjonale trøya.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

dorian skrev: man jun 27, 2022 9:22 am VSL er, som forventet, tatt ut på laget til Frankrike.
Så fint da. Men cyclingfever traff med 7 av 8, eneste feil var at de hadde Hirschi fremfor vsl

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Tiller kommer til å representere den norske trøyen utmerket det kommende året. En flott mester!

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

https://www.procyclingstats.com/race/to ... -gc-riders

Bare sånn måtelig nivå på resten av GC-rytterne utenom Pogacar og JV.

Enric Mas kommer sikkert til å ende opp +/-5 som vanlig. Henger stort sett med den første mindre gruppen i fjellene, men ikke når de aller beste rykker og er heller ikke god nok på tempo.
Gullaume Martin kan kanskje komme seg opp rundt topp 5 med et par veltimede brudd, men ellers tviler jeg på at han er bedre til å vake rundt topp 10.
Nairo Quintana har sett skarpere ut enn på flere sesonger, men jeg tvile egentlig på at han er særlig bedre enn f.eks Martin.
Ben O'Connor virket lovende i CD. Virker å være minste like god som i fjor og vil nok kjempe om topp 5.

De to mest interessante er vel kanskje heller Vlasov og Daniel Martinez. Begge to virker å ha tett steg fremover siden i fjor, og kan kanskje være de som er nærmest JV i kampen om en pallplass om Vingegaard ikke ofrer seg for mye for Roglic.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Edvald vraket, forsiden av VG.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Nå som Sagen later til å ha funnet tilbake formen så er det vel strengt tatt ikke noe vits med Edvald i laget. Ser ikke hvem han skulle ha danket ut heller da alle har vist bedre form enn ham i år (uten om Oss og Bodnar som er enturasjen til Sagen).

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

KongOlav2 skrev: man jun 27, 2022 1:30 pm https://www.procyclingstats.com/race/to ... -gc-riders

Bare sånn måtelig nivå på resten av GC-rytterne utenom Pogacar og JV.

Enric Mas kommer sikkert til å ende opp +/-5 som vanlig. Henger stort sett med den første mindre gruppen i fjellene, men ikke når de aller beste rykker og er heller ikke god nok på tempo.
Gullaume Martin kan kanskje komme seg opp rundt topp 5 med et par veltimede brudd, men ellers tviler jeg på at han er bedre til å vake rundt topp 10.
Nairo Quintana har sett skarpere ut enn på flere sesonger, men jeg tvile egentlig på at han er særlig bedre enn f.eks Martin.
Ben O'Connor virket lovende i CD. Virker å være minste like god som i fjor og vil nok kjempe om topp 5.

De to mest interessante er vel kanskje heller Vlasov og Daniel Martinez. Begge to virker å ha tett steg fremover siden i fjor, og kan kanskje være de som er nærmest JV i kampen om en pallplass om Vingegaard ikke ofrer seg for mye for Roglic.
Blir overrasket om Martin kommer høyt opp, slik som han sløste med kreftene i giroen. Gikk på det ene etter det andre meningsløse mellombrudd, samt at han også gikk i flere andre brudd og knivet om en topp 10 til det siste.
Mere tro på Bardet som var god i Giroen helt til han måtte bryte og er nok trolig fullt restituert etter det.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Edvald sykler touren likevel :D

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Sodajr skrev: tir jun 28, 2022 10:06 am Edvald sykler touren likevel :D
DagO2 har nok tatt en tlf. " e e heilt sikkå på at edval klærå å sidde med feltet på månt vento i år. Han kan fort finne på å vinne. Husk at edval kjørå seks timå på zwift av å te".

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Ikke glem "når edvald ikkje blei tadd ud så ble han forbanna, og vi vet alle hvordan edvald e når han er forbanna. Da kommer killerinstinktet frem"

Edvald når han blir forbanna og Kristoffer i 2. uka må være de største mytene som fortsatt lever i beste velgående hos TV2.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»