NM Herrer 2022/23

Svar
Taururu

Re: NM Herrer 2022/23

Legg inn av Taururu »

Korgutt skrev: ons jun 29, 2022 10:00 am
Taururu skrev: ons jun 29, 2022 9:57 am
netrebske skrev: ons jun 29, 2022 9:33 am Hva kan gjøres for å løfte cupen til nye høyder?
Et forslag kan være å faste datoer, for noe av problemet nå er jo at hver cuprunde kommer som julekvelden på kjerringa.
Hvis alle cuprundene alltid gikk den første uka i hver måned, så ville alle få det med seg at ny måned innebar ny cuprunde fra og med mai til finalen i november, som kunne legges til søndagen før landslagspausen. Slik sett kunne cupen avgjøres rett før landslagssesongen avsluttes, og ikke bli klemt mellom 2 serierunder og heller ikke gå i den hardeste førjulsstria etter siste sesongen.
Hva mer kan man gjøre? Sette hardere krav til rettighetshaver?
Må begynne sesongen mye tidligere enn i år. Start alltid rundt 1. Mars og vipps så har man kjøpt seg tid til avvikle sesongen som normalt. Samtidig må man endre overgangsvinduet. Helt håpløst at ikke overgangsmarkedet i Norge åpner før 1.aug.
Overgangsvinduet i sesong er det strengt forbudt å ha mer enn 1 måned. Dette er bestemt av FIFA og kan ikke forandres. Vinduet er også lagt i samarbeid og forståelse med lagene som skal ut i Europa.
Da bør man ihvertfall skyve på det. At europacuplagene må vente til 1.aug med å hente spillere er helt krise. Burde kunne skyves så man ihvertfall får hentet spillere fra 15. Juli (før registrering av spillere til 2.runde i Europa)

Reddington

Legg inn av Reddington »

Hvor svakt lag stiller Eidsvold faktisk med i dag?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Taururu skrev: ons jun 29, 2022 10:35 am
Korgutt skrev: ons jun 29, 2022 10:00 am
Taururu skrev: ons jun 29, 2022 9:57 am

Må begynne sesongen mye tidligere enn i år. Start alltid rundt 1. Mars og vipps så har man kjøpt seg tid til avvikle sesongen som normalt. Samtidig må man endre overgangsvinduet. Helt håpløst at ikke overgangsmarkedet i Norge åpner før 1.aug.
Overgangsvinduet i sesong er det strengt forbudt å ha mer enn 1 måned. Dette er bestemt av FIFA og kan ikke forandres. Vinduet er også lagt i samarbeid og forståelse med lagene som skal ut i Europa.
Da bør man ihvertfall skyve på det. At europacuplagene må vente til 1.aug med å hente spillere er helt krise. Burde kunne skyves så man ihvertfall får hentet spillere fra 15. Juli (før registrering av spillere til 2.runde i Europa)
Jeg vet at da Molde hentet Mannsverk ifjor så ble overgangen klar i slutten av juli. Klar slik at han kunne registreres for Europacupspill i den tredje kvalifiseringsrunden men ble først spilleberettiget fra 1.august. Fristen for registrering til 3.runde i kvaliken ifjor gikk ut i slutten av juli. Denne muligheten har de andre klubbene også. Men jeg ser fordelen med å åpne vinduet 2 uker før jeg også.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Korgutt skrev: ons jun 29, 2022 10:42 am Men jeg ser fordelen med å åpne vinduet 2 uker før jeg også.
Men da må man stenge 2 uker tidligere, og det er jo tross alt mye verre (vi har vel hatt det før) siden man da kan få tilbud på spillere nær det internasjonale deadline day uten mulighet til å kunne hente erstatter. Så tror slik det er i dag er det minste av to onder.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

GoingKronos skrev: ons jun 29, 2022 10:47 am
Korgutt skrev: ons jun 29, 2022 10:42 am Men jeg ser fordelen med å åpne vinduet 2 uker før jeg også.
Men da må man stenge 2 uker tidligere, og det er jo tross alt mye verre (vi har vel hatt det før) siden man da kan få tilbud på spillere nær det internasjonale deadline day uten mulighet til å kunne hente erstatter. Så tror slik det er i dag er det minste av to onder.
Uansett så blir dette en avveiing fordeler og ulemper. Man får jo også situasjoner hvor spillere blir klar for utlandet tidlig på sommeren men som ikke kan erstattes før 1.august.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Lilleborg skrev: ons jun 29, 2022 10:03 am
Taururu skrev: ons jun 29, 2022 9:57 am Må begynne sesongen mye tidligere enn i år. Start alltid rundt 1. Mars og vipps så har man kjøpt seg tid til avvikle sesongen som normalt.
Uenig. 1.runde i cupen er en gedigen folkefest, og den får du ikke 1.mars.
Man trenger ikke ha første runde i cupen første mars selv om sesongen starter da.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Reddington skrev: ons jun 29, 2022 10:36 am Hvor svakt lag stiller Eidsvold faktisk med i dag?
Minst tre fra de som startet mot Ull/Kisa er utilgjengelig hvertfall. Vil tro det gjelder minst et par-tre mann til. Men de har hatt variert lag hele sesongen, så jeg er jeg spent på å se laget.
Sist redigert av SuperGunners10 den ons jun 29, 2022 12:18 pm, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

SuperGunners10 skrev: ons jun 29, 2022 12:09 pm
Lilleborg skrev: ons jun 29, 2022 10:03 am
Taururu skrev: ons jun 29, 2022 9:57 am Må begynne sesongen mye tidligere enn i år. Start alltid rundt 1. Mars og vipps så har man kjøpt seg tid til avvikle sesongen som normalt.
Uenig. 1.runde i cupen er en gedigen folkefest, og den får du ikke 1.mars.
Man trenger ikke ha første runde i cupen første mars selv om sesongen starter da.
Husker du rabalderet det ble for noen år siden da Eliteserien startet opp tidlig i mars. Med mange utsatte kamper pga snøvær de første rundene? Etter dette året ville Norsk Toppfotball være med på å bestemme når serien skulle starte. Og sammen med NFF ble de enige om at i starten av april var en grei tid. Mange klubber ville den gangen ha seg frabedt å kjempe både mot værgudene og Holmenkollhelgen. Tror dessverre at den holdningen ikke har blitt borte med årene.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Korgutt skrev: ons jun 29, 2022 12:17 pm
SuperGunners10 skrev: ons jun 29, 2022 12:09 pm
Lilleborg skrev: ons jun 29, 2022 10:03 am

Uenig. 1.runde i cupen er en gedigen folkefest, og den får du ikke 1.mars.
Man trenger ikke ha første runde i cupen første mars selv om sesongen starter da.
Husker du rabalderet det ble for noen år siden da Eliteserien startet opp tidlig i mars. Med mange utsatte kamper pga snøvær de første rundene? Etter dette året ville Norsk Toppfotball være med på å bestemme når serien skulle starte. Og sammen med NFF ble de enige om at i starten av april var en grei tid. Mange klubber ville den gangen ha seg frabedt å kjempe både mot værgudene og Holmenkollhelgen. Tror dessverre at den holdningen ikke har blitt borte med årene.
Jeg har ikke sagt at sesongen skal starte 1 mars, jeg påpekte at første runde i cupen ikke nødvendigvis må være da.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

SuperGunners10 skrev: ons jun 29, 2022 12:19 pm
Korgutt skrev: ons jun 29, 2022 12:17 pm
SuperGunners10 skrev: ons jun 29, 2022 12:09 pm

Man trenger ikke ha første runde i cupen første mars selv om sesongen starter da.
Husker du rabalderet det ble for noen år siden da Eliteserien startet opp tidlig i mars. Med mange utsatte kamper pga snøvær de første rundene? Etter dette året ville Norsk Toppfotball være med på å bestemme når serien skulle starte. Og sammen med NFF ble de enige om at i starten av april var en grei tid. Mange klubber ville den gangen ha seg frabedt å kjempe både mot værgudene og Holmenkollhelgen. Tror dessverre at den holdningen ikke har blitt borte med årene.
Jeg har ikke sagt at sesongen skal starte 1 mars, jeg påpekte at første runde i cupen ikke nødvendigvis må være da.
Var en som litt lenger oppe ville ha seriestart fra 1.mars. Såg ut til at Lilleborg misforsto og trodde det var snakk om cupen siden vi er i denne tråden. Cup i begynnelsen av mars er ingen god ide. Når så du svarer så trodde jeg faktisk at du ønsket at norsk fotball skulle starte i begynnelsen av mars. Ikke cupen noe som fremstår som en dårlig ide. Da serien sist startet i begynnelsen av mars ble det et «helvetes rabalder» fra noen av klubbene som mente dette ble altfor tidlig. Deriblant Tromsø som jeg mener å huske måtte utsette seriekamper til langt ut i mai måned. Etter da har ikke seriefotballen startet opp før landslagsvinduet i mars.
Men ser jo at svaret ditt ikke tar stilling til når seriefotballen skal starte.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Taururu skrev: ons jun 29, 2022 10:35 am
Korgutt skrev: ons jun 29, 2022 10:00 am
Taururu skrev: ons jun 29, 2022 9:57 am

Må begynne sesongen mye tidligere enn i år. Start alltid rundt 1. Mars og vipps så har man kjøpt seg tid til avvikle sesongen som normalt. Samtidig må man endre overgangsvinduet. Helt håpløst at ikke overgangsmarkedet i Norge åpner før 1.aug.
Overgangsvinduet i sesong er det strengt forbudt å ha mer enn 1 måned. Dette er bestemt av FIFA og kan ikke forandres. Vinduet er også lagt i samarbeid og forståelse med lagene som skal ut i Europa.
Da bør man ihvertfall skyve på det. At europacuplagene må vente til 1.aug med å hente spillere er helt krise. Burde kunne skyves så man ihvertfall får hentet spillere fra 15. Juli (før registrering av spillere til 2.runde i Europa)
Svenskenes overgangsvindu åpner allerede 15.juli og varer til 11.august. Problemet er at man da ikke kan erstatte spillere som drar ut etter den tid.
Antar dagens norske løsning er noe klubbene har blitt enige om. Hvor mye av det NFF får skylden kan dem lastes for? Forbundstinget vedtar jo lover og endringer av slike. NFF må også forholde seg til både topp og breddeklubbenes ønsker og UEFA og staten. Akkurat som i politikken, så ender det opp med masse kompromiss som ingen et helt er fornøyd med, og da er det litt å gi NFF skylden, akkuratvsom regjeringen i politikken.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Korgutt skrev: ons jun 29, 2022 12:35 pm
SuperGunners10 skrev: ons jun 29, 2022 12:19 pm
Korgutt skrev: ons jun 29, 2022 12:17 pm
Husker du rabalderet det ble for noen år siden da Eliteserien startet opp tidlig i mars. Med mange utsatte kamper pga snøvær de første rundene? Etter dette året ville Norsk Toppfotball være med på å bestemme når serien skulle starte. Og sammen med NFF ble de enige om at i starten av april var en grei tid. Mange klubber ville den gangen ha seg frabedt å kjempe både mot værgudene og Holmenkollhelgen. Tror dessverre at den holdningen ikke har blitt borte med årene.
Jeg har ikke sagt at sesongen skal starte 1 mars, jeg påpekte at første runde i cupen ikke nødvendigvis må være da.
Var en som litt lenger oppe ville ha seriestart fra 1.mars. Såg ut til at Lilleborg misforsto og trodde det var snakk om cupen siden vi er i denne tråden. Cup i begynnelsen av mars er ingen god ide. Når så du svarer så trodde jeg faktisk at du ønsket at norsk fotball skulle starte i begynnelsen av mars. Ikke cupen noe som fremstår som en dårlig ide. Da serien sist startet i begynnelsen av mars ble det et «helvetes rabalder» fra noen av klubbene som mente dette ble altfor tidlig. Deriblant Tromsø som jeg mener å huske måtte utsette seriekamper til langt ut i mai måned. Etter da har ikke seriefotballen startet opp før landslagsvinduet i mars.
Men ser jo at svaret ditt ikke tar stilling til når seriefotballen skal starte.
Er jo null problem å arrangere 37 kamper i en sesong, noe som også er tilfelle i årets noe problenatiske sesong. 40 kamper neste sesong skal heller ikke være noe problem. Så er det jo en del som jobber for at den norske sesongen skal bli lengre og inneholde enda flere kamper. Jeg støtter ikke dette, da jeg synes at verken 18 lag, ligacup, sluttspill eller det som verre er, er noen god løsning.

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

Er det noen lag som blir tvunget til å busse istedenfor å fly?

startelver

Legg inn av startelver »

Det er full runde i kveld.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Korgutt skrev: ons jun 29, 2022 12:17 pm
SuperGunners10 skrev: ons jun 29, 2022 12:09 pm
Lilleborg skrev: ons jun 29, 2022 10:03 am

Uenig. 1.runde i cupen er en gedigen folkefest, og den får du ikke 1.mars.
Man trenger ikke ha første runde i cupen første mars selv om sesongen starter da.
Husker du rabalderet det ble for noen år siden da Eliteserien startet opp tidlig i mars. Med mange utsatte kamper pga snøvær de første rundene? Etter dette året ville Norsk Toppfotball være med på å bestemme når serien skulle starte. Og sammen med NFF ble de enige om at i starten av april var en grei tid. Mange klubber ville den gangen ha seg frabedt å kjempe både mot værgudene og Holmenkollhelgen. Tror dessverre at den holdningen ikke har blitt borte med årene.
Det å ha 4-5 måneder i året uten tellende kamper er for meg helt uakseptabelt. Opp mot 3 måneder preseason er også fullstendig håpløst. Det må det bli slutt på.

startelver

Legg inn av startelver »

Moss + 2 / Kjelsås +1 er spilt

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

rufsen88 skrev: ons jun 29, 2022 2:00 pm Er det noen lag som blir tvunget til å busse istedenfor å fly?
Ja Sandefjord måtte busse i 9 timer til Trondheim i går. Var vel bare et par km om å gjøre for at Sandefjord kunne fått utsatt denne.
Dem snakket på NRK nå om at Molde - Eidsvold burde vært flyttet. Men når skule denne gått, nå når Molde-Jerv ble utsatt?Lite vits for Molde å frenskynde seriekamper, hvis det skule bli satt opp cuprunder på den datoen, og da spiller vel også Eidsvold serekamp. Håpløst å kritisere, hvis de ikke har en rellt alternativ å komme med.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Hva, er det ikke egen tv-sending til cupkampene i kveld? NRK prioriterer frøkenfotball og radioprogram på tv istedet...

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

netrebske skrev: ons jun 29, 2022 5:46 pm
rufsen88 skrev: ons jun 29, 2022 2:00 pm Er det noen lag som blir tvunget til å busse istedenfor å fly?
Ja Sandefjord måtte busse i 9 timer til Trondheim i går. Var vel bare et par km om å gjøre for at Sandefjord kunne fått utsatt denne.
Dem snakket på NRK nå om at Molde - Eidsvold burde vært flyttet. Men når skule denne gått, nå når Molde-Jerv ble utsatt?Lite vits for Molde å frenskynde seriekamper, hvis det skule bli satt opp cuprunder på den datoen, og da spiller vel også Eidsvold serekamp. Håpløst å kritisere, hvis de ikke har en rellt alternativ å komme med.
Lett å sitte på TV å snakke overfladisk fremfor å sette seg inn i utfordringen.

TWU

Legg inn av TWU »

netrebske skrev: ons jun 29, 2022 5:49 pm Hva, er det ikke egen tv-sending til cupkampene i kveld? NRK prioriterer frøkenfotball og radioprogram på tv istedet...
Helt greit at damekampen prioriteres, er tross alt siste landskamp før mesterskap.

Helt på trynet at de ikke klarer å få sendt en direktesending på en av de andre kanalene, eventuelt direkte på nrk.no

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

Det er vel direktesendinger på nrk.no?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

TWU skrev: ons jun 29, 2022 5:51 pm
netrebske skrev: ons jun 29, 2022 5:49 pm Hva, er det ikke egen tv-sending til cupkampene i kveld? NRK prioriterer frøkenfotball og radioprogram på tv istedet...
Helt greit at damekampen prioriteres, er tross alt siste landskamp før mesterskap.

Helt på trynet at de ikke klarer å få sendt en direktesending på en av de andre kanalene, eventuelt direkte på nrk.no
Joda og det er selvsagt en del av tv-avtalen med NFF, men det burde jo cupen også vært. 1.omgang på NrK2 istedet for radioprogrammet dagsnytt 18 og andre omgang på NRK3 fra kl 19, når barneprogrammene er ferdige, istedet for komiseriene raske penger og side om side..

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Finnes det ikke noe studio som følger kampene? :-/

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

To eliteserielag lag som møttes og det kjøres enkameraproduksjon..... Noen må faktisk ta fra NRK rettighetene snart.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Ikke nok at Nøff ødelegger cupen men prioriteringene til NRK er bånn også

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Følger litt med på Moss-Start på direktesport. Veldig forvirrende med motsatte drakter, gul og svart, og svart og gul..

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

netrebske skrev: ons jun 29, 2022 5:49 pm Hva, er det ikke egen tv-sending til cupkampene i kveld? NRK prioriterer frøkenfotball og radioprogram på tv istedet...
Må være politisk korrekte så klart. Hvor mange ser på denne kampen egentlig?

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Hva faen er det NRK driver med?

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

De som virkelig bryr seg om fotball vil se cupen over treningskamp for damer. Det er jeg ganske sikker på.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Fritz_ skrev: ons jun 29, 2022 6:07 pm De som virkelig bryr seg om fotball vil se cupen over treningskamp for damer. Det er jeg ganske sikker på.
Det er så fuckings skandale det AT det sendes treningskamp framfor NM.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»