Man Utd - Transfertråd ‘22

Svar
rommegrot

Re: Man Utd - Transfetråd ‘22

Legg inn av rommegrot »

Det gir jo absolutt ikke mening når troverdige journalister har meldt at det er en enighet om pris og add ons, men at de jobber med hvordan de skal strukturere det.

"We have no intention of selling him, he wants to stay”. Det stemmer jo ikke.

Jack

Legg inn av Jack »

"When a Catalonian tells me it's paella on the plate, I check under the rice to make sure."

Erik ten Hag, August 2022.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

rommegrot skrev: lør jul 02, 2022 9:18 pm Det gir jo absolutt ikke mening når troverdige journalister har meldt at det er en enighet om pris og add ons, men at de jobber med hvordan de skal strukturere det.

"We have no intention of selling him, he wants to stay”. Det stemmer jo ikke.
Nei, men nå har Barca solgt en andel av tv rettighetene og får inn frisk kapital. De kupper jo nå overgangen til Rap. Lagt inn bud på Lewa som er blitt avslått. Kan jo fort ha seg sånn at de nå ikke trenger å selge han.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Jack_Daniels skrev: lør jul 02, 2022 9:21 pm "When a Catalonian tells me it's paella on the plate, I check under the rice to make sure."

Erik ten Hag, August 2022.
Hehe, så den. Artig!

Neville og Carragher fyrer løs på Twitter. '


Hodor

Legg inn av Hodor »

Jack_Daniels skrev: lør jul 02, 2022 9:16 pm Tap in-Romano også på ballen. Hva er det som skjer?

Leser det som at Barca vil beholde Frenkie hvis han går med på å redusere lønna. Da har vi i det minste midler igjen til Anthony eller hvem vi nå skal ha

(med mindre dette er et forsøk fra Barca på å gjøre De Jong til «skurken» før overgangen skjer)

arknath

Legg inn av arknath »

Vi har stålkontroll. Alle ønsker å spille for oss og vi oser fred og lykke.
God sommer!

Bongis

Legg inn av Bongis »

arknath skrev: lør jul 02, 2022 9:57 pm Vi har stålkontroll. Alle ønsker å spille for oss og vi oser fred og lykke.
God sommer!
Det får vi strengt talt ikke vite før om 2 måneder.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Var jo litt løse rykter om at Frenkie ville akseptere lavere lønn i Man Utd. Kan det være at Barcelona nå øyner samme mulighet?

Kommer uansett så mye rart ut fra Barcelona at dette mest sannsynlig bare er et spill for å få Man Utd til å speede/bla opp.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Forståelig at Ronaldo ikke ønsker å surre rundt i Europa League når han fortsatt er i stand til å banke inn mål i Champions League, men timingen virker ugunstig og setter United i en vanskelig posisjon. Kvalmt hvis han går til Chelsea, håper det dreier seg om Bayern..

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Yesil skrev: lør jul 02, 2022 10:33 pm Kommer uansett så mye rart ut fra Barcelona at dette mest sannsynlig bare er et spill for å få Man Utd til å speede/bla opp.
Er det da vi skal være lure å holde det enda litt. Smart spilt sier jeg.
Kan det være at Barcelona nå øyner samme mulighet?
Ja det var vel snakk om at han senket lønnen med 100k for å gå til United, og til trampeklapp. Så hvis han skulle gå med på noe tilsvarende for å bli der han helst vil være, så hvorfor ikke. Alt er mulig.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Lezah skrev: lør jul 02, 2022 1:55 pm Henderson lånt ut, virker som om NF dekker hele lønna (ca £100k).
Hva er opsjonen på? Var slakt her inne for noen uker siden rundt en opsjon på Henderson så går utifra den er aktiv. Hva endte opsjonen på?

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Hodor skrev: lør jul 02, 2022 11:48 pm
Lezah skrev: lør jul 02, 2022 1:55 pm Henderson lånt ut, virker som om NF dekker hele lønna (ca £100k).
Hva er opsjonen på? Var slakt her inne for noen uker siden rundt en opsjon på Henderson så går utifra den er aktiv. Hva endte opsjonen på?
Ingen opsjon!

Hodor

Legg inn av Hodor »

Megapixsel skrev: søn jul 03, 2022 12:15 am
Hodor skrev: lør jul 02, 2022 11:48 pm
Lezah skrev: lør jul 02, 2022 1:55 pm Henderson lånt ut, virker som om NF dekker hele lønna (ca £100k).
Hva er opsjonen på? Var slakt her inne for noen uker siden rundt en opsjon på Henderson så går utifra den er aktiv. Hva endte opsjonen på?
Ingen opsjon!
Psykt

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Eddie skrev: søn jul 03, 2022 12:25 am Det er sant, men er vel også kanskje det de har manglet for å nå helt til topps i CL. Nå har de jo hentet Haaland, og tidligere hatt en målgarantist i Aguero. Synd at Greenwood fucka opp karrieren sin, tror mer på at han kunne gitt oss mål enn Rash og Martial.
Ikke uenig i det heller, får de en Haaland så kanskje han er kronen på verket til å nå helt frem. Poenget mitt er at vi bør ha flere spillere som skårer litt, så om vi med en Ronaldo får en spiller, så ser jeg større oppside med en annen spiss, no hate på Ronaldo. En spiss som kjennes nærere de øvrige i spillestil og der det synes i det som blir produsert. Det ville fort gjort oss mer farlig som lag, og samtidig gitt bedre selvtillit i takt med produksjon på de andre.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

TrueTopRed skrev: søn jul 03, 2022 6:29 am Ikke uenig i det heller, får de en Haaland så kanskje han er kronen på verket til å nå helt frem. Poenget mitt er at vi bør ha flere spillere som skårer litt, så om vi med en Ronaldo får en spiller, så ser jeg større oppside med en annen spiss, no hate på Ronaldo. En spiss som kjennes nærere de øvrige i spillestil og der det synes i det som blir produsert. Det ville fort gjort oss mer farlig som lag, og samtidig gitt bedre selvtillit i takt med produksjon på de andre.
Amen. Og hvis det stemmer det jeg leste et sted at han er PLs best betalte spiller, så frigir det ganske mye midler som kan brukes på en langt bedre måte.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Hardy-guttene skrev: søn jul 03, 2022 8:40 am
TrueTopRed skrev: søn jul 03, 2022 6:29 am Ikke uenig i det heller, får de en Haaland så kanskje han er kronen på verket til å nå helt frem. Poenget mitt er at vi bør ha flere spillere som skårer litt, så om vi med en Ronaldo får en spiller, så ser jeg større oppside med en annen spiss, no hate på Ronaldo. En spiss som kjennes nærere de øvrige i spillestil og der det synes i det som blir produsert. Det ville fort gjort oss mer farlig som lag, og samtidig gitt bedre selvtillit i takt med produksjon på de andre.
Amen. Og hvis det stemmer det jeg leste et sted at han er PLs best betalte spiller, så frigir det ganske mye midler som kan brukes på en langt bedre måte.
Rent teoretisk utgjør en spiller på £500k i uken en årlig kostnad på £26 mill. Henter man en spiller med en årslønn på ca £200k i uken (Nunez-ish) til £80 mill og avskriver han over 5-6 år er man ca der. En slik spiller har dessuten, høyst trolig, «utrangeringsverdi».

Men det er naturligvis flere forhold som spiller inn. Ville man betalt Ronaldo £500k i uken dersom han ikke hadde den kommersielle verdien han har? Sannsynligvis ikke. I tillegg er det et likviditetsspørsmål.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Dette er jo klassisk United. Det var litt positive tendenser på fredag med Malacia.
Ender med at De Jong kanskje ikke kommer og Ronaldo vil bort.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

rommegrot skrev: søn jul 03, 2022 12:06 pm Dette er jo klassisk United. Det var litt positive tendenser på fredag med Malacia.
Ender med at De Jong kanskje ikke kommer og Ronaldo vil bort.
Vi får se. Men har man brukt så mye tid på De Jong så må da noen i teamet fått indikasjoner på at spilleren selv kan gå med på en slik overgang. Om ikke bør man i det minste ha en jævla bra og smidig plan B hvis ikke. Blir skuffet om dette er det man har lært av tidligere fadeser.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

TrueTopRed skrev: søn jul 03, 2022 12:09 pm
rommegrot skrev: søn jul 03, 2022 12:06 pm Dette er jo klassisk United. Det var litt positive tendenser på fredag med Malacia.
Ender med at De Jong kanskje ikke kommer og Ronaldo vil bort.
Vi får se. Men har man brukt så mye tid på De Jong så må da noen i teamet fått indikasjoner på at spilleren selv kan gå med på en slik overgang. Om ikke bør man i det minste ha en jævla bra og smidig plan B hvis ikke. Blir skuffet om dette er det man har lært av tidligere fadeser.
Jepp, men hvem faen skal være plan b?

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

rommegrot skrev: søn jul 03, 2022 12:19 pm Jepp, men hvem faen skal være plan b?
Det må klubben svare for, kanskje det bare er en plan A. Men om det er en lignende spiller utifra (neves?) eller å satse på mcfred + Garner i tillegg å legge pundene på andre spillere (typ Antony+Lisandro), hvem vet.

Men føler at det bør være rimelig å tro at noen i denne klubben har disse indikasjonene på at de jong i det minste er åpen for en flytt når de har investert så mye tid på det.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

TrueTopRed skrev: søn jul 03, 2022 12:25 pm
rommegrot skrev: søn jul 03, 2022 12:19 pm Jepp, men hvem faen skal være plan b?
Det må klubben svare for, kanskje det bare er en plan A. Men om det er en lignende spiller utifra (neves?) eller å satse på mcfred + Garner i tillegg å legge pundene på andre spillere (typ Antony+Lisandro), hvem vet.

Men føler at det bør være rimelig å tro at noen i denne klubben har disse indikasjonene på at de jong i det minste er åpen for en flytt når de har investert så mye tid på det.
Ja man skulle tro det. Hører litt nå at United føler Barcelona sier én ting til pressen, men oppfører seg anderledes uneer forhandlingene.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Irriterende dersom dette blir en ny Fabregas. Historien er kanskje litt den samme? Ny trener, ny CEO/sportsdirektør uten mye erfaring fra denne type deals.

Samtidig oppleves siste uttalelser mer som støy foreløpig. Kanskje de kan være en trigger i forhandlingene om de siste detaljene? Har vært mange Man Utd-seiere de siste ukene i det som har kommet frem om summer og strukturering av summer. Mulig det er så enkelt som at Man Utd må gi noe?

Man Utd har nok ikke en deadline, men de Jong er tilbake fra ferie neste uke (og Man Utd starter da «pre-season touren») mener jeg å ha lest. Man ønsker helt sikkert å ha dette på plass til da. Tipper det kommer avklaring den ene eller andre vei i løpet av en uke.

Verdt å huske at som regel har Man Utd klart å lande denne type overgangsmål (Pogba, Sancho, di Maria, Varane). Etter Fabregas kan jeg nesten ikke huske at har gått galt. Bortsett fra Sancho kanskke som tok et år lenger tid.
Sist redigert av tbb den søn jul 03, 2022 12:48 pm, redigert 1 gang totalt.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Romano og Romero er i alle fall fortsatt ganske klare på at overgangen kommer til å skje.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Hva er greia med at "de jong have a huge salary with barca next season" som han ikke har idag (hvis jeg tolket det rett). Er det en sollid årlig/sesongsbasert lønneforøyning i kontrakten?

Bongis

Legg inn av Bongis »

Er litt lei av at United selger. Jeg tipper at det ikke kun er United sine deals der alle mulige detaljer må klargjøres og klubbene må enes om. Forskjellen er bare at journalister skriver absolutt alt som blir gjort.

Jeg skal ikke si noe, jeg klikker inn på de, så jeg er jo en av grunnene til at det blir gjort.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Ingen De Jong, inn for Tielemans?

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

TrueTopRed skrev: søn jul 03, 2022 1:04 pm Hva er greia med at "de jong have a huge salary with barca next season" som han ikke har idag (hvis jeg tolket det rett). Er det en sollid årlig/sesongsbasert lønneforøyning i kontrakten?
Enten det, eller så referer han til lønna han har nå og at de vil redusere den, siden de fortsatt må kutte betraktelig.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Hodor skrev: lør jul 02, 2022 9:33 pm
Jack_Daniels skrev: lør jul 02, 2022 9:16 pm
► Show Spoiler
Leser det som at Barca vil beholde Frenkie hvis han går med på å redusere lønna. Da har vi i det minste midler igjen til Anthony eller hvem vi nå skal ha

(med mindre dette er et forsøk fra Barca på å gjøre De Jong til «skurken» før overgangen skjer)
Tviler på at det er nødvendig å gjøre FDJ til skurken da det er allmennkunnskap at skurken er Bartomeu, som ga spillere spinnville kontrakter like før han gikk av som president for å lage et helvete for etterfølgeren. FDJ er også såpass godt likt blant supporterne at et potensielt forsøk på å distansere seg fra FDJ fort kan slå tilbake på klubben.

Barca har nok hele tiden vært keen på å beholde han, men de har ligget godt over lønnstaket for å kunne registrere spillere. 30. juni var slutten på regnskapsåret for 21/22-sesongen, og så vidt jeg har fått med meg har blant annet Pique, Umtiti, Alba (?), Sergi Roberto og Busquets tatt massive lønnskutt for å bidra til å berge klubben. Jeg kjenner ikke reglene ang lønnstaket eller om det er noen deadline, på lik linje som 30. juni var for regnskapsåret, for når de må være innafor en viss lønnsutgift. En bekjent av meg som er Barca-supporter mener de klarer det nå som Dembele har forlatt klubben og hvis Lenglet lånes ut og lånende klubb dekker full lønn, uten at jeg kan verifisere dette.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Megapixsel skrev: søn jul 03, 2022 1:41 pm Ingen De Jong, inn for Tielemans?
Her drar vi altså til Mercedes-forhandleren med tanke på å kjøpe en Geländewagen, og så skal vi komme hjem med en sliten B-klasse?

Nei takk.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Crynix skrev: søn jul 03, 2022 2:14 pm
Hodor skrev: lør jul 02, 2022 9:33 pm
Jack_Daniels skrev: lør jul 02, 2022 9:16 pm
► Show Spoiler
Leser det som at Barca vil beholde Frenkie hvis han går med på å redusere lønna. Da har vi i det minste midler igjen til Anthony eller hvem vi nå skal ha

(med mindre dette er et forsøk fra Barca på å gjøre De Jong til «skurken» før overgangen skjer)
Tviler på at det er nødvendig å gjøre FDJ til skurken da det er allmennkunnskap at skurken er Bartomeu, som ga spillere spinnville kontrakter like før han gikk av som president for å lage et helvete for etterfølgeren. FDJ er også såpass godt likt blant supporterne at et potensielt forsøk på å distansere seg fra FDJ fort kan slå tilbake på klubben.

Barca har nok hele tiden vært keen på å beholde han, men de har ligget godt over lønnstaket for å kunne registrere spillere. 30. juni var slutten på regnskapsåret for 21/22-sesongen, og så vidt jeg har fått med meg har blant annet Pique, Umtiti, Alba (?), Sergi Roberto og Busquets tatt massive lønnskutt for å bidra til å berge klubben. Jeg kjenner ikke reglene ang lønnstaket eller om det er noen deadline, på lik linje som 30. juni var for regnskapsåret, for når de må være innafor en viss lønnsutgift. En bekjent av meg som er Barca-supporter mener de klarer det nå som Dembele har forlatt klubben og hvis Lenglet lånes ut og lånende klubb dekker full lønn, uten at jeg kan verifisere dette.
Er det ikke først og fremst snakk om utsettelser av utbetalingene, hvertfall for Pique sin del. Det kan godt hende han også har akseptert lønnskutt, men de er vel samtidig skyldig han bruttonasjonalproduktet til et lite land i Afrika

Hvorvidt det er nødvendig å gjøre FDJ til skurken er vel en annen sak, men man sier jo rett ut at skal han ha forhåpninger om å bli så må han akseptere en helt annen lønn, implisitt at hvis han forlater klubben så er det fordi han ikke ønsker å bli og ikke fordi Barcelona må selge fordi de er driftet dårligere enn amatørklubber.

Ellers må de jo gjerne påstå at de ikke har noen intensjoner om å selge, men allikevel forhandler vi om pris og personlige betingelser.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»