Sian igjen

Låst
Ostemanden

Re: Sian igjen

Legg inn av Ostemanden »

Fuck around and find out..
Forsvarer ingen av partene her, men når sian drar rundt og provoserer folk med overlegg kan ting fort eskalere, i dette tilfellet gikk det for langt

La oss ta et eksempel at undertegnede tar seg en tur til grønland og setter i gang og rope jeg hater utlendinger etc, i første omgang får jeg beskjed og holde kjeft og pelle meg vekk derfra, hvis jeg da fortsetter og det kommer en fyr og slår meg regelrett ned så er det ikke greit men samtidig så er det ikke ufortjent heller.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Henningsen skrev: lør jul 02, 2022 10:23 pm
KongOlav2 skrev: lør jul 02, 2022 10:17 pm
Ka9nen skrev: lør jul 02, 2022 10:14 pm Sjeldent og sjeldent... hvor mange islam-motiverte terrorangrep har vi hatt i Europa de siste 10 årene? Hvor mange er avverget?

Hvor mange buddhistiske og hinduistiske terrorangrep har vi hatt i den samme perioden? (Ja, vi har noen millioner av dem også i Europa. Så jeg regner med at tallene er sånn nogenlunde like hvis vi tar høyde for befolkningsforskjellen?)
Ja, og hva er poenget her? Selvfølgelig er de religiøse fanatikerne en gjeng med skrullinger som bør stoppes. Det gjør fortsatt ikke SIAN til frontsoldater og helter i kampen for et liberalt vestlig samfunn.
Er man for et fritt demokratisk samfunn så ønsker man hverken å ha grupper som sian eller religiøse fanatikere.
Skjønner virkelig ikke hva folk tenker med når det uttrykkes som det er enten eller mellom disse grupperingene.
Two wrongs, don't make a right.
Enig i det. Begge grupper er ugreie. Men SIAN klarer ihvertfall å vise det norske folk at det er mange muslimske religiøse fanatikere her til lands.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Henningsen skrev: lør jul 02, 2022 10:23 pm
KongOlav2 skrev: lør jul 02, 2022 10:17 pm
Ka9nen skrev: lør jul 02, 2022 10:14 pm Sjeldent og sjeldent... hvor mange islam-motiverte terrorangrep har vi hatt i Europa de siste 10 årene? Hvor mange er avverget?

Hvor mange buddhistiske og hinduistiske terrorangrep har vi hatt i den samme perioden? (Ja, vi har noen millioner av dem også i Europa. Så jeg regner med at tallene er sånn nogenlunde like hvis vi tar høyde for befolkningsforskjellen?)
Ja, og hva er poenget her? Selvfølgelig er de religiøse fanatikerne en gjeng med skrullinger som bør stoppes. Det gjør fortsatt ikke SIAN til frontsoldater og helter i kampen for et liberalt vestlig samfunn.
Er man for et fritt demokratisk samfunn så ønsker man hverken å ha grupper som sian eller religiøse fanatikere.
Skjønner virkelig ikke hva folk tenker med når det uttrykkes som det er enten eller mellom disse grupperingene.
Two wrongs, don't make a right.
Kanskje det faktumet at vi har grupper som sian og religiøse fanatikere er et symptom på at "et fritt demokratisk samfunn" ikke fortjener å ha den gullkalv statusen det har.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Daltrey skrev: lør jul 02, 2022 10:13 pm
KongOlav2 skrev: lør jul 02, 2022 10:08 pm
Daltrey skrev: lør jul 02, 2022 10:05 pm For det første, jeg anser meg som plassert rimelig i sentrum, dog konservativ. For det andre, husk hvor lammende Hitlers ideologi var på befolkningen da den først fikk rotfeste. Er du villig til å spille poker med våre kommende generasjoners ve og vel som innsats? Man kan si mye rart og stygt om SIAN, men de kjemper altså for at landet vårt ikke skal falle i hendene på Islam, om 2, 3 4 eller flere generasjoner.

Klovner i dag, helter om 100 år?
Bullshit, SIAN er en bitteliten gjeng med stusslige tapere fra ytterste høyre. De representerer på ingen måte en liberalt vestlig demokrati. Å fremstille som som om disse er frihetskjempere på vegne av Norge er omtrent like virkelighetsfjernt som Putins retorikk om at invasjonen i Ukraina er for å befri landet fra en gjeng med fascister.
Hva mener du SIAN skal behandles som, da? Skal de være unntatt for rettssikkerhet og ytringsfrihet? Bures inne på på psykiatrisk? De tolker koranen ordrett, og de vil ikke at du skal bli kappet hodet av fordi du ikke tror på den riktige.
SIAN har mer til felles med ekstem islam enn de tror.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

bundetrente skrev: lør jul 02, 2022 10:26 pm
Henningsen skrev: lør jul 02, 2022 10:23 pm
KongOlav2 skrev: lør jul 02, 2022 10:17 pm
Ja, og hva er poenget her? Selvfølgelig er de religiøse fanatikerne en gjeng med skrullinger som bør stoppes. Det gjør fortsatt ikke SIAN til frontsoldater og helter i kampen for et liberalt vestlig samfunn.
Er man for et fritt demokratisk samfunn så ønsker man hverken å ha grupper som sian eller religiøse fanatikere.
Skjønner virkelig ikke hva folk tenker med når det uttrykkes som det er enten eller mellom disse grupperingene.
Two wrongs, don't make a right.
Kanskje det faktumet at vi har grupper som sian og religiøse fanatikere er et symptom på at "et fritt demokratisk samfunn" ikke fortjener å ha den gullkalv statusen det har.
Godt og tankevekkende argument synes jeg. Men jeg klarer ikke helt se hva som ville vært et bedre alternativ.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Henningsen skrev: lør jul 02, 2022 10:23 pm Er man for et fritt demokratisk samfunn så ønsker man hverken å ha grupper som sian eller religiøse fanatikere.
Er ikke det en selvmotsigelse? Kan man på én og samme tid ønske et fritt og demokratisk samfunn og så ønske at meninger man selv ikke liker, ikke skal få slippe til?

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Henningsen skrev: lør jul 02, 2022 10:33 pm
bundetrente skrev: lør jul 02, 2022 10:26 pm
Henningsen skrev: lør jul 02, 2022 10:23 pm

Er man for et fritt demokratisk samfunn så ønsker man hverken å ha grupper som sian eller religiøse fanatikere.
Skjønner virkelig ikke hva folk tenker med når det uttrykkes som det er enten eller mellom disse grupperingene.
Two wrongs, don't make a right.
Kanskje det faktumet at vi har grupper som sian og religiøse fanatikere er et symptom på at "et fritt demokratisk samfunn" ikke fortjener å ha den gullkalv statusen det har.
Godt og tankevekkende argument synes jeg. Men jeg klarer ikke helt se hva som ville vært et bedre alternativ.
Det var ikke først og fremst et argument for å fremme et bedre alternativ. Heller for at vi kan bli litt mer jordnær for hva slags begrensninger og svakheter demokratiet har, i stedet for å nærmest tilbe det og gi det en status som noe hellig, som det på ingen måte fortjener. Noe vi langt på vei gjør nå, etter min mening.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Karatel skrev: lør jul 02, 2022 10:34 pm
Henningsen skrev: lør jul 02, 2022 10:23 pm Er man for et fritt demokratisk samfunn så ønsker man hverken å ha grupper som sian eller religiøse fanatikere.
Er ikke det en selvmotsigelse? Kan man på én og samme tid ønske et fritt og demokratisk samfunn og så ønske at meninger man selv ikke liker, ikke skal få slippe til?
Jo, ut i fra det korte innlegget så kan det se slik ut.
Jeg har ikke ytret ønske om at sian f.eks får ytre seg. Klart de skal få det, om de holder seg innenfor norsk lov. Men rasistiske holdninger, hat, hets og sjikanerende oppførsel er likevel ikke noe å dyrke frem. Holdningsendrende arbeid osv er vel en måte å forhindre at slike grupper får fotfeste.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Daltrey skrev: lør jul 02, 2022 10:38 pm
greyserpent skrev: lør jul 02, 2022 10:36 pm
Daltrey skrev: lør jul 02, 2022 10:36 pm

Hva har SIAN til felles med ekstrem islam?
De tolker koranen som idioter begge to.
Det er det nærmeste du kan komme en påtaleunnlatelse i denne sammenligningen.

Islam dreper, SIAN protesterer.
SIAN gjør litt mer enn å protestere. Nylig ble en av deres "aktivister" dømt for vold. Nå er lederen tiltalt for vold. De hadde jo en narkolanger også som var sentral og ble drept av narkovennene sine. Flere i SIAN har voldsdommer.

Så er jo SIAN en veldig liten gruppe mennesker, i alle fall blant de som er aktive. Utvider du til "islamkritiske" så har du jo både drapsmenn og terrorister i rekkene.
Sist redigert av Solvgutt1 den lør jul 02, 2022 10:46 pm, redigert 1 gang totalt.

Tullekoppen

Legg inn av Tullekoppen »

Greia med demokrati og ytringsfrihet er at alle skal kunne si/uttrykke sin mening - selv om du ikke liker det.
Den dagen folk bare får gjøre det du liker lever vi i et diktatur.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Henningsen skrev: lør jul 02, 2022 10:41 pm
Karatel skrev: lør jul 02, 2022 10:34 pm
Henningsen skrev: lør jul 02, 2022 10:23 pm Er man for et fritt demokratisk samfunn så ønsker man hverken å ha grupper som sian eller religiøse fanatikere.
Er ikke det en selvmotsigelse? Kan man på én og samme tid ønske et fritt og demokratisk samfunn og så ønske at meninger man selv ikke liker, ikke skal få slippe til?
Jo, ut i fra det korte innlegget så kan det se slik ut.
Jeg har ikke ytret ønske om at sian f.eks får ytre seg. Klart de skal få det, om de holder seg innenfor norsk lov. Men rasistiske holdninger, hat, hets og sjikanerende oppførsel er likevel ikke noe å dyrke frem. Holdningsendrende arbeid osv er vel en måte å forhindre at slike grupper får fotfeste.
Dette er jeg enig med deg. Så lenge de ikke bryter loven, må både SIAN og religiøse fanatikere fritt få si og gjøre som de vil. De som er uenige med dem og ikke liker deres meninger og handlinger, kan bare la være å oppsøke dem eller gå sin vei for å slippe å se og høre dem. Verre er det ikke.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Solvgutt1 skrev: lør jul 02, 2022 10:44 pm
Daltrey skrev: lør jul 02, 2022 10:38 pm
greyserpent skrev: lør jul 02, 2022 10:36 pm

De tolker koranen som idioter begge to.
Det er det nærmeste du kan komme en påtaleunnlatelse i denne sammenligningen.

Islam dreper, SIAN protesterer.
SIAN gjør litt mer enn å protestere. Nylig ble en av deres "aktivister" dømt for vold. Nå er lederen tiltalt for vold. De hadde jo en narkolanger også som var sentral og ble drept av narkovennene sine. Flere i SIAN har voldsdommer.
"Flere" betyr vel ikke totalt sett så mange av medlemsmassen vil jeg tro.
Det er en gruppe aktivister som jeg selv synes gjør mer skade enn nytte. Støtter ikke deres fremgangsmåte og når sant skal sies er det ikke mennesker jeg ville hatt relasjoner til.
Men vi skal tåle deres meninger og ytringer også uten å unnskylde alvorlig vold mot dem - steinkasting og påkjørsel på landeveien.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Tullekoppen skrev: lør jul 02, 2022 10:47 pm Greia med demokrati og ytringsfrihet er at alle skal kunne si/uttrykke sin mening - selv om du ikke liker det.
Den dagen folk bare får gjøre det du liker lever vi i et diktatur.
Og så er livets realiteter at ikke alle tåler å høre alt. Noen reagerer voldelig. Dette er ikke noe som bare gjelder muslimer. Det gjelder de fleste, og det gjelder definitivt de gruppene som er mest ivrig på "islamkritikk".

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Viser til dette innlegget.

Tråden stenges for en periode for å rydde unna personfokus.

-mod

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Neptun skrev: lør jul 02, 2022 10:49 pm
Solvgutt1 skrev: lør jul 02, 2022 10:44 pm
Daltrey skrev: lør jul 02, 2022 10:38 pm

Det er det nærmeste du kan komme en påtaleunnlatelse i denne sammenligningen.

Islam dreper, SIAN protesterer.
SIAN gjør litt mer enn å protestere. Nylig ble en av deres "aktivister" dømt for vold. Nå er lederen tiltalt for vold. De hadde jo en narkolanger også som var sentral og ble drept av narkovennene sine. Flere i SIAN har voldsdommer.
"Flere" betyr vel ikke totalt sett så mange av medlemsmassen vil jeg tro.
Det er en gruppe aktivister som jeg selv synes gjør mer skade enn nytte. Støtter ikke deres fremgangsmåte og når sant skal sies er det ikke mennesker jeg ville hatt relasjoner til.
Men vi skal tåle deres meninger og ytringer også uten å unnskylde alvorlig vold mot dem - steinkasting og påkjørsel på landeveien.
Jeg vet ikke så mye om medlemsmassen. Blant aktivistene er det en ganske høy andel voldsdømte, og den øker vel litt når Thorsen blir dømt. Da har man to som er dømt for vold under SIAN-aktiviteter. Det er jo godt gjort når man har sånn åtte aktive aktivister.

Volden skal selvfølgelig ikke unnskyldes, men det er ingen andre enn utøveren av volden som skal holdes ansvarlig for det. Voldelige elementer har man overalt, også i SIAN.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

103 innlegg. I løpet av i underkant av 7 timer. Det er ny rekord det, folkens. Hvorfor må det være nødvendig at vi gang på gang på gang må be dere droppe personfokus? Eller be dere komme tilbake til tema, som følge av gjentatte avsporinger?

Selv unger klarer å ta slike beskjeder.

Tråden er herved gjenåpnet.

-mod

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Crynix skrev: søn jul 03, 2022 1:03 am 103 innlegg. I løpet av i underkant av 7 timer. Det er ny rekord det, folkens. Hvorfor må det være nødvendig at vi gang på gang på gang må be dere droppe personfokus? Eller be dere komme tilbake til tema, som følge av gjentatte avsporinger?

Selv unger klarer å ta slike beskjeder.

Tråden er herved gjenåpnet.

-mod
Typisk på en lørdagskveld når man har et så "glødende" emne som SIAN :)

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Jeg ser at mitt enkle spørsmål om denne saken kunne handle om rasisme, er slettet. Dette er altså noe moderator utelukker.

Med denne saken friskt i minne, så synes jeg det er litt rart:

To unge menn, med utenlandsk etnisk bakgrunn, ble lagt inn på sykehus med alvorlige skader. Solem opplyser at begge er utenfor livsfare.

De to er mellom 18 og 20 år gamle. Den pågrepne er en hvit mann i 30-årene.

Politiet har ikke informasjon om at det skal være en relasjon mellom siktede og de fornærmede.

De undersøker om skytingen kan være rasistisk motivert.

– Det er helt klart noe vi undersøker. Det er litt for tidlig å gå ut med hva som er intensjonen.


https://www.tv2.no/a/14165944/

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: lør jul 02, 2022 10:41 pm
Jeg har ikke ytret ønske om at sian f.eks får ytre seg.
Neivel...

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Justice 97 skrev: lør jul 02, 2022 4:22 pm
Ser ut som Fanny Bråten som ligger skadet i grøfta etter rundt 2:07:00 her
Tror jeg rett og slett må editere og si at her var det mye interessant før 2:07:00 også. Veldig mye interessant.
Sist redigert av Ka9nen den søn jul 03, 2022 1:34 am, redigert 1 gang totalt.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: lør jul 02, 2022 10:41 pm Men rasistiske holdninger, hat, hets og sjikanerende oppførsel er likevel ikke noe å dyrke frem. Holdningsendrende arbeid osv er vel en måte å forhindre at slike grupper får fotfeste.
Hva synes du om oppførselen til denne kvinnen da?

En kvinne er dømt til døden i Pakistan for å ha sendt et innlegg og en tegning på meldingstjenesten WhatsApp som domstolen mente var blasfemisk.

https://www.tv2.no/a/14505710/

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Crynix skrev: søn jul 03, 2022 1:03 am 103 innlegg. I løpet av i underkant av 7 timer. Det er ny rekord det, folkens. Hvorfor må det være nødvendig at vi gang på gang på gang må be dere droppe personfokus? Eller be dere komme tilbake til tema, som følge av gjentatte avsporinger?

Selv unger klarer å ta slike beskjeder.

Tråden er herved gjenåpnet.

-mod
Du har ikke unger, skjønner jeg. ;)

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

greyserpent skrev: søn jul 03, 2022 1:31 am
Crynix skrev: søn jul 03, 2022 1:03 am 103 innlegg. I løpet av i underkant av 7 timer. Det er ny rekord det, folkens. Hvorfor må det være nødvendig at vi gang på gang på gang må be dere droppe personfokus? Eller be dere komme tilbake til tema, som følge av gjentatte avsporinger?

Selv unger klarer å ta slike beskjeder.

Tråden er herved gjenåpnet.

-mod
Du har ikke unger, skjønner jeg. ;)
Eventuelt har han unger som forstår at nok er nok.
Når man sier klart ifra til barn forstår de, jeg håper voksne folk her inne forstår i alle fall.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Gal og livsfarlig kjerring i trafikken. Lang fengselstraff, klekkelig bot, og miste førerretten på livstid er riktig i denne saken.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Neptun skrev: lør jul 02, 2022 7:21 pm Men nå befinner vi oss i Norge. Og her er det norske lover og regler som gjelder.
Om man vil brenne ti koraner om dagen så er man i sin fulle rett til å gjøre det uten at noen skal forsøke å drepe deg med steining eller presse bilen din av veien.
Den siste setningen er jeg helt enig i. Jeg synes handlingen til det SIAN-gruppen gjør her er forkastelig, da jeg i utgangspunktet er for religionsfrihet selv om jeg ikke tror på et fnugg religiøst selv, men det rettferdiggjør selvfølgelig ikke det denne damen driver med bak rattet. Jeg er klar på at hun skal straffeforfølges for sine handlinger, for her har vi flere alvorlige punkter. Hva hun skal straffes for, altså nøyaktig hvilke tiltalepunkter, har jeg ingen personlig interesse av da jeg ikke kan loven eller termene godt nok, men det er jo soleklart at hun skal få sin straff. Hvor lenge den er har jeg heller ingen interesse av å diskutere/spekulere i.

Og det er, som du helt riktig påpeker, at vi skal bedømmes ut i fra norske lover og regler. Men poenget mitt med at koranen var hellig uansett lokasjon - en koran er fremdeles hellig for en muslim, om den så befinner seg i Asia, Afrika, Norge eller på Nordpolen for den sakens skyld. Koranen er hellig. Jeg mener det er ekstremt respektløst å brenne religiøse skrifter hvis eneste hensikt er å få en motreaksjon på handlingen. Som tidligere nevnt er jeg for religionsfrihet, og jeg er derfor revnende likegyldig til om det er en koran som blir brent, eller om det er en bibel som blir brent. Er det ulovlig? Nei. Men ikke forvent at folk ikke kommer til å reagere på det når man aktivt går inn i visse områder og oppfører seg som man gjør. Det går an å fortjene å få litt juling, samtidig som vedkommende som denger deg opp får sin fortjente straff.

Slenger X dritt til Y, Y gir X et slag og Y blir straffet i rettssystemet for det? Supert, da har rettssystemet gjort jobben sin, og forhåpentligvis har X lært at man ikke bør slenge dritt, og Y har forhåpentligvis forstått at man ikke slår.
Provoserer SIAN muslimer ved å aktivt oppsøke områder med høy etnisk befolkning og brenne "det aller kjæreste" de har, blir "kjeppjagd" og taker som følge av hasardiøs kjøring, og vedkommende blir tatt? Flott, da har vi en god start til en parallell - A) forhåpentligvis får damen en såpass betydelig straff at hun forstår hvor idiot hun har opptrådt her. Her blir det klokkerein magefølelse fra meg, men jeg tipper hun hadde gjort det igjen dersom hun hadde fått en mulighet etter at hun slipper ut etter endt soning. B) Forhåpentligvis forstår SIAN-gruppen at de ikke bør gjøre slike stunt, da handlinger får konsekvenser. Her blir det klokkerein magefølelse igjen, men selvfølgelig kommer de ikke til å slutte med slikt. Det er det de gjør, det de lever av. Det er slike hendelser som den i dag som gjør at de holder seg relevante, og ikke minst øker oppslutningen sin.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

B.E. skrev: søn jul 03, 2022 1:38 am Gal og livsfarlig kjerring i trafikken. Lang fengselstraff, klekkelig bot, og miste førerretten på livstid er riktig i denne saken.
Tror ikke dette har så mye med kjøreferdigheter å gjøre nei...

Ghost

Legg inn av Ghost »

Det siste kvarteret av den livestreamen er noe av det mest absurde jeg har sett.

- Rabiat dame som flipper en kameo-bil fordi noen brenner en bok. Helt crazy.

- Sjåføren som nekter å ta i mot hjelp fordi forbipasserende ikke er politi og har fullmakt og "Send folk nu, ellers tar jeg saken i egne hender" på linja med politiet.

- Fanny Bråthen (?) som ligger skadet i grøfta og sigger.

- Kommentatorsporet fra fyren som skal kaste norsk lov om dette blir henlagt og roper islamsk terror.

Alt på tape. Fremstår som en vellaget mockumentary.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Ghost skrev: søn jul 03, 2022 2:00 am Det siste kvarteret av den livestreamen er noe av det mest absurde jeg har sett.
Norsk underholdning leverer virkelig

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Visa skrev: lør jul 02, 2022 7:05 pm - En mindre G-klasse på veien
+ En mindre A-klasse på veien

Håper kjærringa får seg flere år i fengsel og mister lappen for alltid. Er fort at ting går galt med pitmanøvre, tenk hvis en av bilene havnet inn i en motorsykkel. Så kan man krangle om det er provosert osv, men her setter man mange liv i fare fordi noen brente en eventyrbok.
Litt skremmende at det er så mange som mener slike handlinger er greit fordi de ble sinte på noen som tente på en eventyrbok de selv hadde kjøpt.

dani07

Legg inn av dani07 »

Ligger i gresset og røyker, så svarer hun "jeg har bare vondt for å puste" til den uavhengige reporteren fra det uavhengig mediumet.
Noe spesielt å være et uavhengig medium, men løper bort til bilen og roper "Lars, Lars, går det bra med deg" men det er vel bare pressens etikk som kommer frem, man setter liv foran alt!

Om man skal rangere noe her, så er det jo åpenbart at hun muslimske damen som kjører bilen er på 10/10 på "hvor fucked er du" skalaen.
Dessverre så strekker vel ikke SIAN gjengen sine handlinger opp til mer enn 3-4/10 på den samme skalaen, da de strengt tatt ikke gjør noe ulovlig med å brenne koranen.

Alt i alt en god lørdagsunderholdning, og håper samtlige involverte får så store konsekvenser som mulig for sin oppførsel.

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»