Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
Neptun
Innlegg: 5550

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av Neptun »

Fringegirl skrev: fre jul 01, 2022 1:54 pm
SirJames skrev: fre jul 01, 2022 1:23 pm The Umbrella Academy S03E02 var så woke at jeg vurderer å sette strek her.

"What do you see now?"

"I see myself"

Kjære vene, hold det pisset utenfor det som skal være ren og skjær tv-underholdning.
Ok, da styrer jeg unna. Har fått dette woke opplegget helt i vranglåsen.
Woke har blitt standard i en gal verden.
Og Disney + er verst tett fulgt av Netflix.
Kanskje vi kunne anbefalt serier som ikke er woke, så man slipper å kaste bort tiden på en episode eller to før man finner det ut selv?
Bort med historieforfalskinger, kjønnsskifte og ethno-terror. Som i Valhalla der vikinger plutselig var blitt afrikanere (noen av dem) og navngitte menn transformert til kvinner.
Sist redigert av Neptun den fre jul 01, 2022 10:56 pm, redigert 1 gang totalt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

spårt skrev: fre jul 01, 2022 10:11 pm Nå har ikke jeg sett dette paraply-akademiet, så tar forbehold om at det ikke er all verdens til program uansett, men dette virker som en stusselig grunn til å gi opp en tv-serie. Litt sånn snøflak-tendenser blant gjengen her inne eller?
Nja, det dreier seg vel mer om "the straw that broke the camel's back". Ihvertfall for mitt vedkommende.

Den omtalte scenen er så forbasket cringe, malplassert og totalt unødvendig. Ikke driver den serien fremover, ikke gir det mening, og det kommer i tillegg veldig "out of the blue". Det har med andre ord nada å gjøre med serien i seg selv, men er kun plassert der (forhåpentligvis mot skrivernes vilje) av Netflix for å tekkes en stadig økende wokebevegelse.

Få. Det. Bort.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Neptun skrev: fre jul 01, 2022 10:47 pm
Fringegirl skrev: fre jul 01, 2022 1:54 pm
SirJames skrev: fre jul 01, 2022 1:23 pm The Umbrella Academy S03E02 var så woke at jeg vurderer å sette strek her.

"What do you see now?"

"I see myself"

Kjære vene, hold det pisset utenfor det som skal være ren og skjær tv-underholdning.
Ok, da styrer jeg unna. Har fått dette woke opplegget helt i vranglåsen.
Woke har blitt standard i en gal verden.
Og Disney + er verst tett fulgt av Netflix.
Kanskje vi kunne anbefalt serier som ikke er woke, så man slipper å kaste bort tiden på en episode eller to før man finner det ut selv?
Bort med historieforfalskinger, kjønnsskifte og ethno-terror. Som i Valhalla der vikinger plutselig var blitt afrikanere (noen av dem) og navngitte menn blitt til kvinner.
For ikke å snakke om James Bond som skulle bli en kvinne, selvsagt også av en annen kulør. På grensen til blasfemi.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

SirJames skrev: fre jul 01, 2022 10:57 pm
Neptun skrev: fre jul 01, 2022 10:47 pm
Fringegirl skrev: fre jul 01, 2022 1:54 pm

Ok, da styrer jeg unna. Har fått dette woke opplegget helt i vranglåsen.
Woke har blitt standard i en gal verden.
Og Disney + er verst tett fulgt av Netflix.
Kanskje vi kunne anbefalt serier som ikke er woke, så man slipper å kaste bort tiden på en episode eller to før man finner det ut selv?
Bort med historieforfalskinger, kjønnsskifte og ethno-terror. Som i Valhalla der vikinger plutselig var blitt afrikanere (noen av dem) og navngitte menn blitt til kvinner.
For ikke å snakke om James Bond som skulle bli en kvinne, selvsagt også av en annen kulør. På grensen til blasfemi.
Selv om det er en romanfigur (fiksjon), så er det helt uakseptabelt å gjøre om forfatterens (Flemming) beskrivelser av agent 007.
Selvsagt en bevisst provokasjon fra woke-folkene.

Tør ikke tenke på hvordan en Disney-versjon av Ringenes herre trilogien hadde blitt. Eller GOT.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

The Dropout. Hadde litt lave forventninger til denne, men det var ikke så verst. Den er litt ujevn i pacingen. Ting bygges sakte opp for så å skyte veldig fart i de siste episodene. Alt i alt ok som venteserie. 7(-ish)/10.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Stranger Things, S04 vol 2

Altfor lange episoder, spesielt siste som attpåtil strekker seg enda lenger enn en lang spillefilm (2.22)

Dermed er det plass til flere intetsigende og mushy dialoger, so thank God for fast forward.

Kommer nok til å se siste sesong, men føler meg mett. Så på høy tid å slutte å melke akkurat denne kua.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Første episode av "The Terminal List" var heftig. Og litt jævlig.

https://www.imdb.com/title/tt11743610/? ... _sr_srsg_0

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Kærlighed skrev: fre jul 01, 2022 10:04 pm Jeg likte sesong 1 og 2, og tenker å se sesong 3. Men stjeler disse Vanja- og woke-greiene alt for mye tid?
Kanskje max 10 minutt av en times episode, om man tar med alt som kan tenkes å berøre temaet.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

spårt skrev: fre jul 01, 2022 10:11 pm Nå har ikke jeg sett dette paraply-akademiet, så tar forbehold om at det ikke er all verdens til program uansett, men dette virker som en stusselig grunn til å gi opp en tv-serie. Litt sånn snøflak-tendenser blant gjengen her inne eller?
Umbrella Academy er noe av det beste som har kommet innenfor superhelt-sjangeren, sammen med The Boys. (Seriene er totalt forskjellige, så ikke forvent det samme fra dem)

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Gikk i gang med Manifest i går. 2 episoder så langt, og er litt usikker. Virker litt billig, og da flyet gikk i luften så det ut som noe jeg kunne lagd på gutterommet. Men liker konseptet, så om noen har sett den, så gjerne kom med yay or nei.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

SirJames skrev: søn jul 03, 2022 6:56 pm Kommer nok til å se siste sesong, men føler meg mett. Så på høy tid å slutte å melke akkurat denne kua.
Trodde ikke det var sant da de la opp til enda en sesong. Den hopper jeg over. For noe ræl.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

SirJames skrev: fre jul 01, 2022 10:55 pm
spårt skrev: fre jul 01, 2022 10:11 pm Nå har ikke jeg sett dette paraply-akademiet, så tar forbehold om at det ikke er all verdens til program uansett, men dette virker som en stusselig grunn til å gi opp en tv-serie. Litt sånn snøflak-tendenser blant gjengen her inne eller?
Nja, det dreier seg vel mer om "the straw that broke the camel's back". Ihvertfall for mitt vedkommende.

Den omtalte scenen er så forbasket cringe, malplassert og totalt unødvendig. Ikke driver den serien fremover, ikke gir det mening, og det kommer i tillegg veldig "out of the blue". Det har med andre ord nada å gjøre med serien i seg selv, men er kun plassert der (forhåpentligvis mot skrivernes vilje) av Netflix for å tekkes en stadig økende wokebevegelse.

Få. Det. Bort.
Nei, den er der fordi Elliot Page har gått fra kvinne til mann, og følgelig da ikke ønsker å fortsette å spille rollen som kvinne.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Neptun skrev: fre jul 01, 2022 11:13 pm Selv om det er en romanfigur (fiksjon), så er det helt uakseptabelt å gjøre om forfatterens (Flemming) beskrivelser av agent 007.
Og hva er så Flemmings beskrivense av James Bond?

Slik jeg ser det er det vel i bunn og grunn kun George Lazenby som virker å "passe" beskrivelsen sånn noen lunde.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Knaberaps skrev: man jul 04, 2022 10:01 am Gikk i gang med Manifest i går. 2 episoder så langt, og er litt usikker. Virker litt billig, og da flyet gikk i luften så det ut som noe jeg kunne lagd på gutterommet. Men liker konseptet, så om noen har sett den, så gjerne kom med yay or nei.
Selv har jeg falt av et stykke ut i sesong 3, ettersom jeg føler serien mangler fremdrift, den trår bare vannet.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

SirJames skrev: man jul 04, 2022 11:32 am Selv har jeg falt av et stykke ut i sesong 3, ettersom jeg føler serien mangler fremdrift, den trår bare vannet.
Blæh. Kjipernt når slikt skjer at fremdriften avtar. Netflix tok jo over for å lage 20 episoder til en 4 og avsluttende sesong. Kanskje den da tar seg opp. Men får se hvor mye vi gidder.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Har bare igjen finalen av Stranger Things, og synes det er den klart beste sesongen som er kommet til nå. Det er rett og slett steinbra, og en av de beste enkeltsesongene av en serie jeg har sett noensinne. Den profiterer voldsomt på den langt mørkere tonen, og at det føles som at «the stakes» er langt høyere og mer alvorlige nå. Den drar også voldsomt på hjerterota ofte der den tar veldig god bruk av karakterutviklingen gjennom tre tidligere sesonger, mens den også inneholder øyeblikk som får meg til å gape av hvor gåsehudfremkallende det er. Ikke at ST er helt der, men har ikke sett sånt siden Game of Thrones på sitt beste!

Er så glad for at jeg digger alt som vises denne sesongen, for de lange lengdene på episodene blir da en ren fryd.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Jeg elsker karakterene i Stranger Things.

For øvrig så er jeg halvveis i den nye sesongen av The Umbrella Academy og må si meg enig med Rainmaker. Det at Vanya skifter kjønn er kanskje maks et tema i et sted mellom 5-10 minutter, og det gjøres på en smooth måte som ikke rammer plottet eller tar for mye plass.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Stranger Things (sesong 4)
Sesongen i sin helhet er den beste siden den første. Strålende skuespill fra den unge gjengen og denne sesongen har noen av seriens beste øyeblikk. Lengden på episodene har ikke plaget meg noe særlig gjennom sesongen, men synes at 2t22min på den siste episoden blir i det lengste laget. Er en lang lengde selv for filmer. Jeg kjedet meg aldri, men føler episoden kunne blitt mer "episk" (som de åpenbart har gått for) hvis de hadde fått tightet opp episoden.

Gjennom fire sesongen har de generelt vært flinke til å få inn nye karakterer som gir noe nytt til serien. Tilskuddet med Eddie fungerte meget bra, Argyle derimot ga meg ikke akkurat så veldig mye.

Håper på mer for Will i den siste sesongen.


Umbrella Academy (sesong 3)
Ny underholdende sesong. Ser heller ikke det store problemet med Vanya/Viktor når de gjør en rask endring for noe som har skjedd Elliot Page i sitt virkelige liv. For min del kunne de gjerne hatt en liten karakter arc rundt det, men skjønner hvorfor de har gjort det på denne måten. Raskt og uproblematisk og påvirker ikke noe annet rundt serien.

Ser frem til neste sesong.

Better Call Saul (Sesong 1-2)
En serie som jeg startet på da det kom ut men falt raskt av sesong 1, til tross for at Breaking Bad er en av mine absolutte favoritter.
Kom i gang igjen nå for litt siden, og har akkurat startet på sesong 3. Kvalitet fra A til Å så langt.

Liker at Jimmy jobber mer med karakterutviklingen for å bli Saul Goodmen, mens Mike får stå får de mer actionrelevante sekvensene gjennom serien så langt.

Jonathan Banks er så fet som Mike.

BioDex

Legg inn av BioDex »

ElGuaje skrev: tir jul 05, 2022 12:35 pm
Umbrella Academy (sesong 3)
Ny underholdende sesong. Ser heller ikke det store problemet med Vanya/Viktor når de gjør en rask endring for noe som har skjedd Elliot Page i sitt virkelige liv. For min del kunne de gjerne hatt en liten karakter arc rundt det, men skjønner hvorfor de har gjort det på denne måten. Raskt og uproblematisk og påvirker ikke noe annet rundt serien.

Ser frem til neste sesong.
.
Kunne ikke vært mer enig. Ny glimrende sesong. Men for noen her inne var disse få minuttene med Viktor/Vanya woke av en eller annen grunn. Forstå det den som kan....

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

ElGuaje skrev: tir jul 05, 2022 12:35 pm Stranger Things (sesong 4)
Sesongen i sin helhet er den beste siden den første. Strålende skuespill fra den unge gjengen og denne sesongen har noen av seriens beste øyeblikk. Lengden på episodene har ikke plaget meg noe særlig gjennom sesongen, men synes at 2t22min på den siste episoden blir i det lengste laget. .
Seriøst? Skuespillet til de "unge" er noe av det mest begredeligste jeg har sett på lenge. Kanskje med tidvis unntak av Millie Bobby Brown. Og Winona Ryder burde, i likhet med 98% av skuespillerne, aldri få en rolle mer. Og mtp. all de gørr-kjedelige dialogene som gjennomsyret hele sesongen, samt CGI-onanien som varte altfor lenge, så kunne de kuttet 7 - 8 episoder, og heller fått til en spennende sesong. Men skuespillerne er det jo ikke noe å gjøre med.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

BioDex skrev: tir jul 05, 2022 1:44 pm
ElGuaje skrev: tir jul 05, 2022 12:35 pm
Umbrella Academy (sesong 3)
Ny underholdende sesong. Ser heller ikke det store problemet med Vanya/Viktor når de gjør en rask endring for noe som har skjedd Elliot Page i sitt virkelige liv. For min del kunne de gjerne hatt en liten karakter arc rundt det, men skjønner hvorfor de har gjort det på denne måten. Raskt og uproblematisk og påvirker ikke noe annet rundt serien.

Ser frem til neste sesong.
.
Kunne ikke vært mer enig. Ny glimrende sesong. Men for noen her inne var disse få minuttene med Viktor/Vanya woke av en eller annen grunn. Forstå det den som kan....
Det er nok ikke et nytt fenomen dette, men det har blitt forsterket de siste årene.

Alt som ikke konformerer med "deres" inntrykk av hvordan det skal være er "woke" og dårlig. Det være seg at det er en homofil karakter en karakter som ikke er hvit, en karakter som er trans eller gud forby at mediet inneholder et plot som fremstiller disse som noe ikke negativt.

Det er nesten komisk hvor sykelig opptatt enkelte er av dette, og hvor mye de lar det dominere "alt" de forholder seg til.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

ElGuaje skrev: tir jul 05, 2022 12:35 pm
Better Call Saul (Sesong 1-2)
En serie som jeg startet på da det kom ut men falt raskt av sesong 1, til tross for at Breaking Bad er en av mine absolutte favoritter.
Kom i gang igjen nå for litt siden, og har akkurat startet på sesong 3. Kvalitet fra A til Å så langt.

Liker at Jimmy jobber mer med karakterutviklingen for å bli Saul Goodmen, mens Mike får stå får de mer actionrelevante sekvensene gjennom serien så langt.

Jonathan Banks er så fet som Mike.
Dette har vært en av/på serie for meg i lang tid.
Akkurat nå er jeg litt på igjen. En frustrerende berg og dalbaneopplevelse med alt fra glimrende til direkte dårlig.
Har kommet mot slutten av sesong 3 som har vært en nedtur etter sesong 2. Det som dessverre ødelegger mest er hovedkarakterren Jimmy. Serien er seriøs nok og det er massevis av interessante karakterer, gode og slemme - men Jimmy har en rolle som noen ganger transformerer BCS til en komedie med masse useriøse og lite troverdige scener og hendelser. F.eks. dette jævla reklametullet han holder på med sammen med en gjeng tullinger, alt dette drar ned kvaliteten kraftig. Og dette overspilte tullet med de gamle pensjonistene. Sånt er kun irriterende.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Virker som det meste her er strømming, jeg ser like mye på strømming som på vanlig tv (som jeg kaller det, ikke dette nymotens ordet). Helst vil jeg se på tv, men er jo flere og flere serier som flyttes over fra tv til strømming.

Mandag kveld hadde TV3 siste episode av sesongen av NCIS: Los Angeles. En serie som har blitt totalt woke, men i år har de tatt inn en med motsatt fortegn, Gerald McRaney som Admiral Kilbride. Selv om mye av det andre fra LA er woke, så er Admiral Kilbride en tørrvittig eldre herremann som stadig kommer med kommentarer til de unge i serien. Det gjør at den får en balanse.

Dessverre er TV3 langt bakpå, men neste mandag starter de opp med den siste sesongen av NCIS (originale, er ingen andre steder å se serien). Den har jeg fulgt med siden starten i 2003, er den nåværende lengste serien jeg har fulgt med, etter jeg sluttet med Law & Order som jeg har sett på siden tidlig 90 tallet. Den sluttet jeg å se på den når de gikk helt woke (eller begynte å skrive episodene etter partiprogrammet til Demokratene).

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

ehall skrev: ons jul 06, 2022 12:14 am Virker som det meste her er strømming, jeg ser like mye på strømming som på vanlig tv (som jeg kaller det, ikke dette nymotens ordet).
Hva er dette nymotens ordet?

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

ElGuaje skrev: ons jul 06, 2022 12:23 am
ehall skrev: ons jul 06, 2022 12:14 am Virker som det meste her er strømming, jeg ser like mye på strømming som på vanlig tv (som jeg kaller det, ikke dette nymotens ordet).
Hva er dette nymotens ordet?
Fjernsyn?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

ElGuaje skrev: ons jul 06, 2022 12:23 am
ehall skrev: ons jul 06, 2022 12:14 am Virker som det meste her er strømming, jeg ser like mye på strømming som på vanlig tv (som jeg kaller det, ikke dette nymotens ordet).
Hva er dette nymotens ordet?
Hehe, lineær-tv. Er for gammel til slike nye utrykk :lol:

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

ehall skrev: ons jul 06, 2022 12:41 pm
ElGuaje skrev: ons jul 06, 2022 12:23 am
ehall skrev: ons jul 06, 2022 12:14 am Virker som det meste her er strømming, jeg ser like mye på strømming som på vanlig tv (som jeg kaller det, ikke dette nymotens ordet).
Hva er dette nymotens ordet?
Hehe, lineær-tv. Er for gammel til slike nye utrykk :lol:
Nåtidens tv er mer polynomisk, eksponentiell, logaritmisk og sinusoidal.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Rainmaker skrev: tir jul 05, 2022 2:18 pm
BioDex skrev: tir jul 05, 2022 1:44 pm
ElGuaje skrev: tir jul 05, 2022 12:35 pm
Umbrella Academy (sesong 3)
Ny underholdende sesong. Ser heller ikke det store problemet med Vanya/Viktor når de gjør en rask endring for noe som har skjedd Elliot Page i sitt virkelige liv. For min del kunne de gjerne hatt en liten karakter arc rundt det, men skjønner hvorfor de har gjort det på denne måten. Raskt og uproblematisk og påvirker ikke noe annet rundt serien.

Ser frem til neste sesong.
.
Kunne ikke vært mer enig. Ny glimrende sesong. Men for noen her inne var disse få minuttene med Viktor/Vanya woke av en eller annen grunn. Forstå det den som kan....
Det er nok ikke et nytt fenomen dette, men det har blitt forsterket de siste årene.

Alt som ikke konformerer med "deres" inntrykk av hvordan det skal være er "woke" og dårlig. Det være seg at det er en homofil karakter en karakter som ikke er hvit, en karakter som er trans eller gud forby at mediet inneholder et plot som fremstiller disse som noe ikke negativt.

Det er nesten komisk hvor sykelig opptatt enkelte er av dette, og hvor mye de lar det dominere "alt" de forholder seg til.
Det har blitt vanligere med woke-elementer siden 2010-tallet, men ser ikke problemet så lenge det ikke åpenbart presses oppi trynet mitt på bekostning av plottet og karakterene.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Glycinello skrev: ons jul 06, 2022 1:58 am
ElGuaje skrev: ons jul 06, 2022 12:23 am
ehall skrev: ons jul 06, 2022 12:14 am Virker som det meste her er strømming, jeg ser like mye på strømming som på vanlig tv (som jeg kaller det, ikke dette nymotens ordet).
Hva er dette nymotens ordet?
Fjernsyn?
Fargefjernsyn

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Hetfield skrev: ons jul 06, 2022 12:59 pm
Rainmaker skrev: tir jul 05, 2022 2:18 pm
BioDex skrev: tir jul 05, 2022 1:44 pm

Kunne ikke vært mer enig. Ny glimrende sesong. Men for noen her inne var disse få minuttene med Viktor/Vanya woke av en eller annen grunn. Forstå det den som kan....
Det er nok ikke et nytt fenomen dette, men det har blitt forsterket de siste årene.

Alt som ikke konformerer med "deres" inntrykk av hvordan det skal være er "woke" og dårlig. Det være seg at det er en homofil karakter en karakter som ikke er hvit, en karakter som er trans eller gud forby at mediet inneholder et plot som fremstiller disse som noe ikke negativt.

Det er nesten komisk hvor sykelig opptatt enkelte er av dette, og hvor mye de lar det dominere "alt" de forholder seg til.
Det har blitt vanligere med woke-elementer siden 2010-tallet, men ser ikke problemet så lenge det ikke åpenbart presses oppi trynet mitt på bekostning av plottet og karakterene.
Noe det sjeldent gjør.

Og da er det ikke verre enn å velge bort akkurat det mediet.

Det er imidlertid mange som tar enhver befatning med noe som omhandler minoriteter, politikk eller andre ting som "woke" og går inn i en "hissy fit" over det.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»