Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
trønderen

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av trønderen »

Alaba på høyrebacken?

Lezah

Legg inn av Lezah »

Camavinga som DM føler jeg er litt misbruk av ferdighetene hans, syns han har masse å tilby også fremover på banen.

Koffer

Legg inn av Koffer »

trønderen skrev: ons jun 08, 2022 2:05 pm Alaba på høyrebacken?
Det er jeg som roter. Han hadde dog helt sikkert greid seg bra om han måtte vikariere.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Koffer skrev: ons jun 08, 2022 1:39 pm
peraleks skrev: tir jun 07, 2022 10:33 pm
Knaxern skrev: tir jun 07, 2022 8:41 pm

Spørs hvor mye penger det er igjen nå. Over 80mill€ for Tchouameni er mye penger, så har man klausulene på 20mill€.
Ca. £ 350 mill skal man ha gått inn i denne sommeren med.
https://www.goal.com/en/news/real-madri ... 900338b2be

I tillegg skal lønningsposten være ganske så sunn etter at Bale, Isco og Marcelo har forsvunnet ut dørene.

"Madrid will have the massive sum of £634m ($792m) to use on wages over 2022-23, compared to the £300m ($375m) paid to their squad over the past season."
Dette må man ta med en klype salt, selv om det har blitt frigjort mye på lønnen til nevnte spillere og gevinsten i LL, CL og Saudi-trofeet.


Tchouameni, Alaba, Casemiro, Camavinga. Her har man defensive midtbanespillere så det holder.

Modric/Benzema blir ikke yngre, som det viktigste slik jeg ser det er å hente inn en god spiss som alternativ/backup til Benzema. F.eks Gabriel Jesus.

En annen ting er en god offensiv sentral midtbanespiller som backup til Modric. Dette blir veldig viktig. Isco er ute, kanskje lurt å selge Asensio.

Så er jeg også spent på Alaba og hva de gjør med han. Alaba-Militao er en sterk duo som trives i hverandres selskap. Rudiger kommer inn og bør/må/skal spille fra start. Alaba er for god til å sitte på benken. Blir det en liten intrige her?

Drømmen hadde vært Alaba - Militao - Rudiger - Mendy, og det kan fort skje det, men da må klippekort-Carvajal UT.
Gabriel Jesus er faktisk et helt ok alternativ, grei alder, helt ok stats å vise til i City, blir antagelig ganske billig og ikke minst overflødig i City.
Jeg er ikke helt solgt på f.eks. Nunez i Benfica, har fremdeles kun denne solide sesongen å vise til i Benfica og blir antagelig fryktelig dyr med Liverpool og United inne i kabalen der.

Tror nok det blir en del rotasjon på Carvajal fremover, skadeplaget, vært veldig variabel de siste par årene nå.
En utfasing hvor han i praksis blir en rotasjonsspiller hadde vært mest det gunstige for oss.

I forhold til penger, det lå over 200 mill euro inne i den potten i fjor når man prøvde å hente Mbappe, vi har jo vunnet litt siden tid pluss den generelle inntjeningen til klubben.

Milfern

Legg inn av Milfern »

Har folk tatt sommerferie?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Milfern skrev: fre jun 24, 2022 4:06 am Har folk tatt sommerferie?
Ja

Soldado

Legg inn av Soldado »

Virker som det er et hvileskjær for klubben nå. Den siste signeringen er en sponsoravtale med BMW, etter at Audi-sammarbeidet ble avsluttet.

Ellers meldes det om ryddesjau. Klubben vil selge Asensio, Jovic, Ceballos og hente inn en ny mann i angrep.

Hvem det skulle være, er mer usikkert. Selv er jeg lysten på Rafa Leao, men der er konkurransen er tøff og det er ikke først og fremst enda en ving vi trenger mest.

Høyrebacken er fortsatt en uløst posisjon, selv om Carva/Lucas i verste fall kan ta en sesong til.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Soldado skrev: fre jun 24, 2022 8:08 am
Hvem det skulle være, er mer usikkert. Selv er jeg lysten på Rafa Leao, men der er konkurransen er tøff og det er ikke først og fremst enda en ving vi trenger mest.
Han blir fryktelig dyr, slik han har holdt på. Mer typisk spiss hadde vel vært mer matnyttig å hente inn?

peraleks

Legg inn av peraleks »

Lezah skrev: ons jun 29, 2022 10:00 am
Soldado skrev: fre jun 24, 2022 8:08 am
Hvem det skulle være, er mer usikkert. Selv er jeg lysten på Rafa Leao, men der er konkurransen er tøff og det er ikke først og fremst enda en ving vi trenger mest.
Han blir fryktelig dyr, slik han har holdt på. Mer typisk spiss hadde vel vært mer matnyttig å hente inn?

Tviler sterkt på at det blir handlet inn noen ny spiss i år, tror det var Haaland/Mbappe eller ingen og at klubben er mer komfortabel med å fokusere på Vini/Rodrygo og håpe man kan presse 2 nye gode år ut av sitronen Benzema.

AS slår stort opp at Haaland kan være aktuell om 2 år da det faktisk ser ut til å være den samme type kontrakten han hadde i Dortmund, får vel bare krysse fingrene.

Lezah

Legg inn av Lezah »

peraleks skrev: ons jun 29, 2022 2:15 pm
Lezah skrev: ons jun 29, 2022 10:00 am
Soldado skrev: fre jun 24, 2022 8:08 am
Hvem det skulle være, er mer usikkert. Selv er jeg lysten på Rafa Leao, men der er konkurransen er tøff og det er ikke først og fremst enda en ving vi trenger mest.
Han blir fryktelig dyr, slik han har holdt på. Mer typisk spiss hadde vel vært mer matnyttig å hente inn?

Tviler sterkt på at det blir handlet inn noen ny spiss i år, tror det var Haaland/Mbappe eller ingen og at klubben er mer komfortabel med å fokusere på Vini/Rodrygo og håpe man kan presse 2 nye gode år ut av sitronen Benzema.

AS slår stort opp at Haaland kan være aktuell om 2 år da det faktisk ser ut til å være den samme type kontrakten han hadde i Dortmund, får vel bare krysse fingrene.
Hvem er back-up som spydspiss/nier fremover? Jovic selges kanskje, Mariano er vel crap (ish)? Eller? Ikke sett ham noe særlig, for å være ærlig. Har også null oversikt over akademi eller evt alternativer som er på utlån. Er vel kanskje mulig å spille uten en ren spiss i noen kamper, for all del.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Jovic ryktes sterkt til Fiorentina, og Mariano er både bånn ræv. Dermed har man kun én spiss i stallen. Hva skjer om Benz blir langtidsskadet?

Enormt sjansespill om man går inn i en lang sesong uten et alternativ på spissplass. Å vente på Haaland kan være fristende, men hvor mange sesonger ventet man ikke på Mbappé? Ingen garantier for at Haaland ikke blir værende i City i mange år fremover. Det mener jeg er en sjanse som Perez ikke kan ta.

Derfor syns jeg det er litt rart at man ikke holder på Jovic. Et klart andrevalg på spissplass, men har vist tendenser av kvalitet på landslaget. Mener han fortjener flere sjanser, selv om han aldri blir noen fast spiller på topp for Real.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Lezah skrev: ons jun 29, 2022 2:26 pm
peraleks skrev: ons jun 29, 2022 2:15 pm
Lezah skrev: ons jun 29, 2022 10:00 am

Han blir fryktelig dyr, slik han har holdt på. Mer typisk spiss hadde vel vært mer matnyttig å hente inn?

Tviler sterkt på at det blir handlet inn noen ny spiss i år, tror det var Haaland/Mbappe eller ingen og at klubben er mer komfortabel med å fokusere på Vini/Rodrygo og håpe man kan presse 2 nye gode år ut av sitronen Benzema.

AS slår stort opp at Haaland kan være aktuell om 2 år da det faktisk ser ut til å være den samme type kontrakten han hadde i Dortmund, får vel bare krysse fingrene.
Hvem er back-up som spydspiss/nier fremover? Jovic selges kanskje, Mariano er vel crap (ish)? Eller? Ikke sett ham noe særlig, for å være ærlig. Har også null oversikt over akademi eller evt alternativer som er på utlån. Er vel kanskje mulig å spille uten en ren spiss i noen kamper, for all del.
Ingen, Jovic er vel klar for et lån til Fiorentina nå bortimot, Mariano er bare å glemme.
Men la oss være dønn ærlig her, sånn har det egentlig vært i 2 år allerede. I praksis har de 3 fremste posisjonene rullert mellom Vini, Benzema, Rodrygo, Ascensio og Hazard de sjeldne gangene han har vært skadefri.

Jovic har gitt oss ingenting, om han sendes ut på lån så spiller det ingen rolle. Jeg har ærlig talt større tro på at man hadde startet med Vini som spydspiss og Valverde/Ascensio ute på kanten om det ble en lengre skade på Benzema.

Er sånn sett vanskelig å se an klubben på dette området, Haaland, Mbappe og Nunez er det bare å se langt etter, kanskje det kan være grunnlag for en type som Dybala til klubben.

Milfern

Legg inn av Milfern »

Da var Marcelo, Bale og Isco ikke lenger Real Madrid-spillere.

Kommer til å huske Isco best for sesonginnspurten 16/17 hvordan han herjet i ligaen og nærmest på egenhånd sikret ligagullet for Real Madrid. Man stilte den sterkeste elleveren i CL og brukte en mer reservepreget oppstilling i ligaen hvor Isco var hovedpersonen.

Bale var sjelden dominerende men hadde noen vanvittige soloprestasjoner. Spesielt i cupfinalen i 2014 (?) og brassesparket mot Liverpool i CL-finalen er det jeg kommer til å huske han for.

Marcelo. Legende.
Kom sammen med Gago og Higuain vinteren 2007. Det er leeeeeenge siden.
God i forsvar. Enda bedre i angrep. Aldri noe drama.
Den beste venstrebacken i klubbens historie.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Bortsett fra CL-seieren i 2018 fikk ikke akkurat Real M mye ut av den forlengelsen til Bales kontrakt som ble gjort så langt tilbake som i 2016 og varte til i sommer. Hadde stor sans for Bale en gang i tiden, men siste halvdel av karrieren hans har vært nokså stusslige greier. Iallfall sett i forhold til forventninger og den sinnsykt høye lønna han hadde.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Milfern skrev: fre jul 01, 2022 11:56 am
Kommer til å huske Isco best for sesonginnspurten 16/17 hvordan han herjet i ligaen og nærmest på egenhånd sikret ligagullet for Real Madrid. Man stilte den sterkeste elleveren i CL og brukte en mer reservepreget oppstilling i ligaen hvor Isco var hovedpersonen.
Husker også at han hadde en enorm finale mot Juventus samme året.

Håper han klarer å finne tilbake til noe av det samme i sin nye klubb.

Milfern

Legg inn av Milfern »

KongOlav2 skrev: fre jul 01, 2022 12:05 pm Hadde stor sans for Bale en gang i tiden, men siste halvdel av karrieren hans har vært nokså stusslige greier. Iallfall sett i forhold til forventninger og den sinnsykt høye lønna han hadde.
Gleder meg til å høre hva som egentlig skjedde mellom han og Real Madrid en gang i tiden. Det var nok ikke bare sportslig.

Milfern

Legg inn av Milfern »

C.Ronaldo har bedt om å forlate Man.United.

Ønsker vi han tilbake?

Er litt delt. Vi mangler en spiss med Jovic, Mariano på vei ut og at Mbappe ikke kom.
C.Ronaldo kjenner klubben og er en målgarantist. Men han bør belage seg på en maks 2-årskontrakt og gå kraftig ned i lønn siden sist gang han spilte for klubben.

På den andre siden så har man teorien at klubben blir spillmessig dårligere ved å ha han på banen til tross for at han er en målgarantist. Vi så det selv sist gang han spilte i klubben at de gangene han ikke spilte så fremstod ikke laget som dårligere. Snarere tvert i mot.

De samme har gått igjen i Manchester United.

Om det skulle vise seg å bli aktuelt med en retur tror jeg Ancelotti vet best.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Milfern skrev: lør jul 02, 2022 8:05 pm C.Ronaldo har bedt om å forlate Man.United.

Ønsker vi han tilbake?

Er litt delt. Vi mangler en spiss med Jovic, Mariano på vei ut og at Mbappe ikke kom.
C.Ronaldo kjenner klubben og er en målgarantist. Men han bør belage seg på en maks 2-årskontrakt og gå kraftig ned i lønn siden sist gang han spilte for klubben.

På den andre siden så har man teorien at klubben blir spillmessig dårligere ved å ha han på banen til tross for at han er en målgarantist. Vi så det selv sist gang han spilte i klubben at de gangene han ikke spilte så fremstod ikke laget som dårligere. Snarere tvert i mot.

De samme har gått igjen i Manchester United.

Om det skulle vise seg å bli aktuelt med en retur tror jeg Ancelotti vet best.
Jeg landet på nei i fjor og nå er han igjen 1 år eldre.
Må være mulig å finne noe av ok kvalitet rundt om i Europa/Sør-Amerika som kan være backup for Benzema og samtidig ikke kreve £ 450 k i uken.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

peraleks skrev: søn jul 03, 2022 12:53 am
Må være mulig å finne noe av ok kvalitet rundt om i Europa/Sør-Amerika som kan være backup for Benzema og samtidig ikke kreve £ 450 k i uken.
Ja, det skulle jeg tro.
R-dått-D-dått-T-dått er jo tilgjengelig og har en fortid i klubben. Ellers har du for eksempel en kar som Amine Gouiri hvis du har lyst på et yngre alternativ som passer bra i denne litt assisterende rollen som Benzema hadde når han spilte med CR.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1211

Legg inn av Albania »

Milfern skrev: fre jul 01, 2022 11:56 am Da var Marcelo, Bale og Isco ikke lenger Real Madrid-spillere.

Kommer til å huske Isco best for sesonginnspurten 16/17 hvordan han herjet i ligaen og nærmest på egenhånd sikret ligagullet for Real Madrid. Man stilte den sterkeste elleveren i CL og brukte en mer reservepreget oppstilling i ligaen hvor Isco var hovedpersonen.

Bale var sjelden dominerende men hadde noen vanvittige soloprestasjoner. Spesielt i cupfinalen i 2014 (?) og brassesparket mot Liverpool i CL-finalen er det jeg kommer til å huske han for.

Marcelo. Legende.
Kom sammen med Gago og Higuain vinteren 2007. Det er leeeeeenge siden.
God i forsvar. Enda bedre i angrep. Aldri noe drama.
Den beste venstrebacken i klubbens historie.
"Nye" Redondo ;) gode tider på VGD når Gago-blokken kriget i mot meg, Zaim og ett par andre.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1211

Legg inn av Albania »

Hadde ikke sagt nei til en retur av Ronaldo, men da må han belage seg i å gå kraftig ned i lønn + rotere mye mer.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Milfern skrev: lør jul 02, 2022 8:05 pm C.Ronaldo har bedt om å forlate Man.United.

Ønsker vi han tilbake?

Er litt delt. Vi mangler en spiss med Jovic, Mariano på vei ut og at Mbappe ikke kom.
C.Ronaldo kjenner klubben og er en målgarantist. Men han bør belage seg på en maks 2-årskontrakt og gå kraftig ned i lønn siden sist gang han spilte for klubben.

På den andre siden så har man teorien at klubben blir spillmessig dårligere ved å ha han på banen til tross for at han er en målgarantist. Vi så det selv sist gang han spilte i klubben at de gangene han ikke spilte så fremstod ikke laget som dårligere. Snarere tvert i mot.

De samme har gått igjen i Manchester United.

Om det skulle vise seg å bli aktuelt med en retur tror jeg Ancelotti vet best.
Nei takk. Som du skriver var han hemmende nok for resten sist han var her. Nå er han mye dårligere. Må gå an å finne en spiller som kan bli den ok backupspissen man håpte Jovic kunne bli.

Tenker det er best for både klubben og Ronaldo at forholdet avsluttet på en high note.

Ser for meg at en Italia-retur er det beste for han nå.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Albania skrev: søn jul 03, 2022 11:21 pm Hadde ikke sagt nei til en retur av Ronaldo, men da må han belage seg i å gå kraftig ned i lønn + rotere mye mer.
Men vi vet alle at dette ikke skjer.
Han er PL's best betalte spiller på en kontrakt som strekker seg fra han er 36 til 38 år.

Og all den tid han ikke skal sitte på benk og han ei heller spiller ute til høyre så skal han ta plassen til to av våre absolutt beste spillere.

Det er ikke noe fremtid med fyren lenger og strengt talt har både han, Neymar og Messis æra gått ut på dato, greit nok at han fremdeles vil vinne de største titlene og gjerne sørge for at den rekorden i CL blir enda vanskeligere å bryte, men det bør skje et helt annet sted enn hos oss.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Ikke misforstå, jeg er fornøyd med både Rudiger og Tchouameni, men det var ikke der man trengte forsterkningene mest.

Alaba - Militao som vant CL og LL blir splittet. Dette er en risk. På midtbanen har franskmannen Casemiro, Camavinga, (Alaba om Rudiger skal inn sammen med Militao i forsvaret) samt flere andre midtbanespillere å kjempe om plassen.

Man mangler virkelig en kreativ offensiv midtbanespiller sentralt, som backup til Modric. LL, CL, VM for klubblag, CDR, Supercup Arabia, VM.. sesongen er lang for en spiller som går mot 40.

Det samme med Benzema. Man mangler en god backup spiss som kan komme inn og kjempe, eventuelt starte mot svakere motstand.

Dette trenger nødvendigvis ikke bli så dyrt.

Høyrebacken også, men viktigst er GODE BACKUPS til Modric og Benz. Det er og blir Jokeren foran neste sesong.

Haaland og Mbappe glapp som forventet, og inn kommer mest sannsynlig Lewandowski som fort kan banke inn 15-30 mål for FCB som ble nummer to forrige sesong i LL. Gavi, Pedri, De Jong, Ansu Fati og co vil bare bli bedre under Xavi.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Koffer skrev: man jul 04, 2022 8:39 pm Man mangler virkelig en kreativ offensiv midtbanespiller sentralt, som backup til Modric.
Tror Camavinga er tenkt å kunne flyte inn i denne sonen, da han virker å ha både tempoet og smartnessen til å kunne bekle en slik rolle. Valverde heller ikke dum som toveisspiller.

Ellers meldes det at Hazard er lysten på å spille mer sentralt. Ikke sikkert det er SÅ dumt, da han virker for treg til å spille godt på vingen. Blir en slags ny Isco ser jeg for meg. Kan funke mot lag som parkerer bussen, der han slipper å ta i så mye defensivt og kan bidra med avgjørende stikkere fremover.

Men spissplassen er jeg bekymret for, ja …

Soldado

Legg inn av Soldado »

Siste nytt er at Jovic gis bort gratis til Fiorentina for å frigjøre lønn.

Ellers ser det ut som Alaba blir fast på venstre back neste sesong, mens Rudiger går inn sammen med Militao som stopper. Ikke en løsning jeg liker dårlig, for å være ærlig. Alaba er god fremover, trolig bedre enn Mendy.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Soldado skrev: tir jul 05, 2022 5:19 pm Siste nytt er at Jovic gis bort gratis til Fiorentina for å frigjøre lønn.

Ellers ser det ut som Alaba blir fast på venstre back neste sesong, mens Rudiger går inn sammen med Militao som stopper. Ikke en løsning jeg liker dårlig, for å være ærlig. Alaba er god fremover, trolig bedre enn Mendy.
Begge løsningene her er egentlig helt konge, Jovic hadde en kjempelønn så like så greit at han går gratis.

Sonny20

Legg inn av Sonny20 »

Jovic gratis til Fiorentina - men man har sikret seg 50 % av rettighetene hans.
Dvs gjør han det bra i Firenze og sikrer seg en større overgang i fremtiden vil man uansett tjene inn litt på det. I tillegg til at man frigjør hans relativt skyhøye lønn sett opp mot hvor liten rolle han har spilt for laget, ca 30 mill € i sparte lønnskostnader.

Sonny20

Legg inn av Sonny20 »

Soldado skrev: man jul 04, 2022 9:44 pm
Koffer skrev: man jul 04, 2022 8:39 pm Man mangler virkelig en kreativ offensiv midtbanespiller sentralt, som backup til Modric.
Tror Camavinga er tenkt å kunne flyte inn i denne sonen, da han virker å ha både tempoet og smartnessen til å kunne bekle en slik rolle. Valverde heller ikke dum som toveisspiller.

Ellers meldes det at Hazard er lysten på å spille mer sentralt. Ikke sikkert det er SÅ dumt, da han virker for treg til å spille godt på vingen. Blir en slags ny Isco ser jeg for meg. Kan funke mot lag som parkerer bussen, der han slipper å ta i så mye defensivt og kan bidra med avgjørende stikkere fremover.

Men spissplassen er jeg bekymret for, ja …
Enig ift Camavinga. Han er minimum en toveis spiller, og vil argumentere for at hans offensive kvaliteter er enda sterkere enn hans defensive, han er ikke den som skal ta over for Casemiro for å si det sånn - helt annen spillertype og har en kapasitet og potensial til å forsere ledd med ballen og være en boks-til boks maskin. Det samme gjelder forsåvidt Tchouameni, ser egentlig ikke på disse som defensive midtbanespillere selv om de naturligvis har gode defensive egenskaper.

Milfern

Legg inn av Milfern »

Leser at Real Madrid skal hente ett av Atletico sine største talenter. Den 15-år gamle høyrebacken Jesus Fortea.
Det spesielle er at dette er første gangen noe slikt skjer på nesten 15-år fordi Real Madrid bryter den uskrevne "pakten" mellom klubbene som skulle hindre at man snappet hverandre sine spillere.

Men det går sikkert bra for Atletico som har vist at tradisjoner og normer egentlig ikke spiller noen rolle.

Perez er og forblir sjef.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»