Guds kongstanke i virksomhet.

Svar
Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Re: Guds kongstanke i virksomhet.

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: tir jul 05, 2022 10:10 am da det gikk opp for ham at hans far engang hadde gått på vannet. Det var vinter og isen lå tykk, men han gikk da faktisk bokstavlig talt på vannet
Jeg er redd dine kilder nok en gang er en smule upålitelige (hvis det da ikke er du som slurver med etterretningsopplysninger). Det som er riktig er at han (far min) tok seg vann over hodet. Det blir neppe helt det samme.
:lol:

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: tir jul 05, 2022 10:10 am Det var tre soldater som hadde stukket av fra vinterøvelsen og som nå vandret hvileløse og sultne på sin vei tilbake til fortet.
Igjen: Enten er dine etterretningsagenter upålitelige, eller så slurver du med informasjonen. Det var nemlig ikke tre soldater, men tre medlemmer av B-gjengen: 167-671, 167-716 og 3i1-666. Den siste kalles undertiden "den hellige tre-enighet". Kampsangen har de stjælt fra Ole Paus: "Nå kommer jeg og tar deg!" ().

Mvh

BE
allvitende
:twisted:

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1046
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

BlackEagle skrev: tir jul 05, 2022 11:04 am
Arne Magnus Aasen skrev: tir jul 05, 2022 10:10 am da det gikk opp for ham at hans far engang hadde gått på vannet. Det var vinter og isen lå tykk, men han gikk da faktisk bokstavlig talt på vannet
Jeg er redd dine kilder nok en gang er en smule upålitelige (hvis det da ikke er du som slurver med etterretningsopplysninger). Det som er riktig er at han (far min) tok seg vann over hodet. Det blir neppe helt det samme.
:lol:

Mvh

BE

Vann i hodet, vann under hodet eller vann overhodet, generelt sett, kan være ett fett, for den som tar seg vann over hodet ser ikke vitsen med verken vann eller sand som renner ut i vann, for han kan ikke være tørst på vann når det står vin som er vann på bordet.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: tir jul 05, 2022 11:22 am
BlackEagle skrev: tir jul 05, 2022 11:04 am
Arne Magnus Aasen skrev: tir jul 05, 2022 10:10 am da det gikk opp for ham at hans far engang hadde gått på vannet. Det var vinter og isen lå tykk, men han gikk da faktisk bokstavlig talt på vannet
Jeg er redd dine kilder nok en gang er en smule upålitelige (hvis det da ikke er du som slurver med etterretningsopplysninger). Det som er riktig er at han (far min) tok seg vann over hodet. Det blir neppe helt det samme.
:lol:

Mvh

BE

Vann i hodet, vann under hodet eller vann overhodet, generelt sett, kan være ett fett, for den som tar seg vann over hodet ser ikke vitsen med verken vann eller sand som renner ut i vann, for han kan ikke være tørst på vann når det står vin som er vann på bordet.
På min dialekt har vi et verb "å vante" i betydningen av å mangle (jf. "mig fattes intet" i eldre utgaver av biber'n). Med litt justering av skrivemåte (dvs. dobbel "n") kan jeg da si: E vannta ingenting, e...

Mvh

BE
:lol:

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1046
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

BlackEagle skrev: tir jul 05, 2022 11:33 am
Arne Magnus Aasen skrev: tir jul 05, 2022 11:22 am
BlackEagle skrev: tir jul 05, 2022 11:04 am

Jeg er redd dine kilder nok en gang er en smule upålitelige (hvis det da ikke er du som slurver med etterretningsopplysninger). Det som er riktig er at han (far min) tok seg vann over hodet. Det blir neppe helt det samme.
:lol:

Mvh

BE

Vann i hodet, vann under hodet eller vann overhodet, generelt sett, kan være ett fett, for den som tar seg vann over hodet ser ikke vitsen med verken vann eller sand som renner ut i vann, for han kan ikke være tørst på vann når det står vin som er vann på bordet.
På min dialekt har vi et verb "å vante" i betydningen av å mangle (jf. "mig fattes intet" i eldre utgaver av biber'n). Med litt justering av skrivemåte (dvs. dobbel "n") kan jeg da si: E vannta ingenting, e...

Mvh

BE
:lol:
Vel, der du ligger, BE, most på klippen i bunnen av avgrunnen, kan man saktens si om deg; han vannta ingenting.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Filosofi, religion og livssyn»