Sarpsborg 08 FF - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Re: Sarpsborg 08 FF - Klubbtråd

Legg inn av Ziggy »

(シ) skrev: man jun 06, 2022 8:32 pm Sarpsborg 08 speider listet opp på gjestelista under Østerrike - Danmark i kveld
Selvsagt, kjøpte jo en danske nå, Victor Torp, fra Midtjylland.
Og det meldes om interesse for både Saletros og Lindseth, begge med kontrak kun ut 2022.*
Hvel skal ut? Rykter?
https://www.sa.no/berntsen-taus-om-over ... 46-1247426

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Ble stygge sifre i kampen mot Häcken i dag, selv om resultatet er noe flatterende for Gøteborgslaget. Ikke at det spiller så stor rolle i det store og hele. Men det som gjør det er at vi endelig fikk se noen av de unge og lovende på banen. En uhøytidelig refleksjon av hvordan de ligger an for dem som ikke fikk sett kampen:

Konté startet ganske godt og viste frem en brukbart pasningsfot. Virker som han har lagt vekk disse «løp rett på og la det stå til»-tendensene han viste sist han fikk spille i 08. Gjorde en del feil etterhvert, og det ser ut som han mangler ett eller annet som gjør at han ikke hører hjemme i Eliteserien. Ikke spesielt god i det defensive spillet heller. Har vel blitt 21 år nå, og med en full utlendingskvote burde nok han bli en av dem som sier takk for seg.

Mendy har et fint driv med ball i beina, men så gjør han fortsatt flere unødvendige feil. Virker som han mangler spilleforståelse eller evne til å vurdere risiko. Får litt angst hver gang han har ballen som bakerste mann. Sliter med å se det enorme potensialet som var litt av hypen da han kom. Får deja vu tilbake til tiden før Coulibaly ble fast på laget, men sistnevnte tok enorme steg og var vel yngre da han slo gjennom enn det Mendy er. Blir vel lånt ut antar jeg, men ser heller ikke han som et stort salgsobjekt.

Campaore virket veldig frisk, og fremstod som en lignende type som Konté – bare raskere og med bedre teknikk. Ble noe forutsigbar og dro ned tempoet istedenfor å utfordre. Ikke all verdens til sluttprodukt, men kommer seg til gode muligheter. Likte det jeg så av han, og håper han kan få flere muligheter utover sesongen. Kanskje den av de afrikanske spillerne som er nærmest å prøve seg også?

Øy virket trygg med ball i beina. Kunne ikke gjøre stort med 2-1 scoringen, men var litt urutinert på 3-1. Ikke veldig rart for en ung keeper som debuterer(?), tross alt. Blir Vidtun skadet henter vi nok inn en nøderstatter. Kan sikkert bli god han, men er et stykke unna.

Haug må jeg være ærlig at jeg ikke kjente til han fra før. Vanskelig å gi en vurdering. Gøy at han fikk prøve seg tho.

Racaj var også et ubeskrevet blad, selv om det nettopp var en artikkel om at han har skrevet proffkontrakt. Ikke redd for å gå i dueller, og virker som han har noen fysiske forutsetninger som er spennende. Vanskelig å gi en vurdering, men det er nok ikke stor sannsynlighet for at han tar startplassen på topp ila sesongen.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

MrCooger skrev: man jun 13, 2022 6:36 pm Ble stygge sifre i kampen mot Häcken i dag, selv om resultatet er noe flatterende for Gøteborgslaget. Ikke at det spiller så stor rolle i det store og hele. Men det som gjør det er at vi endelig fikk se noen av de unge og lovende på banen. En uhøytidelig refleksjon av hvordan de ligger an for dem som ikke fikk sett kampen:
...
Så på med et halvt øye, vi hadde noen saftige sjanser i første omgang og skulle vel egentlig hatt en ledelse med et par gåller, istedenfor 1-1.
Hele 9 bytter i pausen og 3 av disse debutanter gjør vel at selv om vi taper 2. omgang 3-0 så er ikke det krise. Häcken leder jo også Allsvenskan i skrivende stund..
Satser på at vi stadig setter den nye spillestilen mer og mer utover høsten...

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Fant ikke noen kamptråd. Sagt det før og sier det igjen, Molins er sabla god. Eliteseriens mest undervurderte?

Så er det dette med skadene da.

Sarpingen_1

Legg inn av Sarpingen_1 »

Zanick skrev: lør jun 18, 2022 6:11 pm Fant ikke noen kamptråd. Sagt det før og sier det igjen, Molins er sabla god. Eliteseriens mest undervurderte?

Så er det dette med skadene da.
Så var det dette med stabilitet da. For all del jeg tror dette blir jævlig bra

Min definisjon av jævlig bra når det kommer til Sarpsborg 08 er forøvrig at vi ikke går inn i høsten med nedrykksspøkelset hengende over oss

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Sarpingen_1 skrev: lør jun 18, 2022 8:41 pm
Zanick skrev: lør jun 18, 2022 6:11 pm Fant ikke noen kamptråd. Sagt det før og sier det igjen, Molins er sabla god. Eliteseriens mest undervurderte?

Så er det dette med skadene da.
Så var det dette med stabilitet da. For all del jeg tror dette blir jævlig bra

Min definisjon av jævlig bra når det kommer til Sarpsborg 08 er forøvrig at vi ikke går inn i høsten med nedrykksspøkelset hengende over oss
Så bare bruddstykker av kampen på mobil, på en ferieuke i det store utland.
Men jeg så artigball og gutter med innsats, herlig!!
Er det slik at Billborn ball bare setter seg mer og mer, blir dette en hyggelig slutt på sesongen! :D

Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

Andre kampen på rad med 5 mål. Likært! Godset var sjanseløse i dag. Ser de klager på at det var fortsatt feriemodus osv. men faktum er at Sarpsborg hadde en meget god matchplan som i resultat medførte at de ble til tider totalt utspilt. Håper i det lengste at vi beholder Saletros og Lindseth ut sesongen men tror dessverre at minst en av de forsvinner nå i sommervinduet.

Bilde

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Ziggy skrev: man mai 23, 2022 7:02 pm Moss i cupen. Dette lukter cupbombe ut i fra tingenes tilstand. Eneste positive med det er at vi da slipper å ryke mot FFK i påfølgende runde :cry:
Der gikk det troll i ord!
Erre mulig....

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Fikk ikke sett hele kampen, men fikk likevel med meg flere pasningsfeil på drøye tyve minutter enn det jeg så ila nitti minutter mot Godset og Jerv. All ære til Moss som hadde en tydelig slagplan og mye mer vilje til å vinne denne enn hva vi hadde. Det blir feil å legge skylden på enkeltspillere, da det var dårlig jevnt over. Likevel tenker jeg at vi kanskje burde erstatte noen av våre litt eldre herremenn med nytt blod. Det er lite poeng i å ha geriatrisk avdeling på benk når de ikke lenger holder nivået. Vi har vel sett det gjennom de to siste sesongene alle sammen.

Utover det så håper jeg Moss tar turen opp til Obos neste sesong. De hører ikke hjemme på nivå 3. Iallfall ikke historisk sett. Nå ser det ikke ut til at de gjør det sportslig heller.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

MrCooger skrev: ons jun 22, 2022 11:03 pm Fikk ikke sett hele kampen, men fikk likevel med meg flere pasningsfeil på drøye tyve minutter enn det jeg så ila nitti minutter mot Godset og Jerv. All ære til Moss som hadde en tydelig slagplan og mye mer vilje til å vinne denne enn hva vi hadde. Det blir feil å legge skylden på enkeltspillere, da det var dårlig jevnt over. Likevel tenker jeg at vi kanskje burde erstatte noen av våre litt eldre herremenn med nytt blod. Det er lite poeng i å ha geriatrisk avdeling på benk når de ikke lenger holder nivået. Vi har vel sett det gjennom de to siste sesongene alle sammen.

Utover det så håper jeg Moss tar turen opp til Obos neste sesong. De hører ikke hjemme på nivå 3. Iallfall ikke historisk sett. Nå ser det ikke ut til at de gjør det sportslig heller.
Ikke sett noe av den, satt på fly når den gikk.
Men forstått det slik at det ikke akkurat var ett toppet lag på banen, og om da de som får spille ikke greier å yte 100% i tillegg så kan vi bare slå av lyset.
All ære til Moss, nå håper jeg de går all the way, et lag på nivå 3 i full stim skal man ikke ta lett på!

Så får vi satse på at dette motiverer ennå mer til å yte maks hver kamp i serien. Toppnivået vårt er meget bra og holder til topp 3, men bunnivået er vel heller ikke særlig langt unna nedrykk..

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Etter en litt kjedelig uke kan vi slenge til med noen løse rykter:

- Parfait Bizoza sier at han har hatt dialog med flere klubber, deriblant 08. Spiller nå i Vendsyssel etter et kort opphold i russiske UFA (Sunnmørsposten)

- Tobias Sana skal ha mottatt et kontraktsforslag, men sa nei. (Aftonbladet)

- Thomas Berntsen kunne fortelle i Nettavisens sagnomsuste podcast at vi kan forvente en eller to spillere inn, og at disse er en del av foryngelsen av laget. Da er det rart om vi har prøvd oss på Sana som er over 30, men men.

- I samme pod sier han at det er lite sannsynlig at Lindseth og Saletros forsvinner i sommer, men det kan leses mellom linjene at begge forsvinner i vinter.

Kan legge til at Vendsyssel er en slags endestasjon for danske spillere som ikke har lykkes hos oss. Mikkel Agger spilte der frem til i fjor sommer, da han ble solgt til Thisted i 2.divisjon (tredje nivå). Morten Knudsen som var på amatørkontrakt hos oss et halvt års tid er i klubben nå, og i vinter kom Ronnie Schwarz fra Charlton. Vendsyssel havnet på nedre halvdel i første divisjon i år.

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Rashad er på vei tilbake til Tyrkia. Denne gang til klubben Ankara Keçiörengücü.


Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

MrCooger skrev: tor jun 30, 2022 12:59 pm Rashad er på vei tilbake til Tyrkia. Denne gang til klubben Ankara Keçiörengücü.

Like greit. Får jo ikke spilletid uansett. Blir det noen kronasjer på klubben tro?

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Spradebassen skrev: tor jun 30, 2022 4:30 pm
MrCooger skrev: tor jun 30, 2022 12:59 pm Rashad er på vei tilbake til Tyrkia. Denne gang til klubben Ankara Keçiörengücü.
Like greit. Får jo ikke spilletid uansett. Blir det noen kronasjer på klubben tro?
Ja, han fant vel aldri rollen sin og roen etter returen. Får vel noen kroner for han igjen, men sikkert ikke noe å kjøpe øl for. Synd han ikke kunne funnet seg til rette, han har en "bad boy" attitude (på godt og vondt) som laget ikke har mye av ellers. Lykke til!

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

"Den lovende junioren Jarik Sundling (17) blir reservekeeper for Sarpsborg 08 i bortekampen mot Bodø/Glimt kommende helg.
Det forteller sportssjef Thomas Berntsen i Sarpsborg 08 dagen etter den elleville 4-3-kampen mot Sandefjord søndag kveld.
Simen Vidtun Nilsen ble utvist seks minutter før pause grunnet en hands utenfor 16-meteren, og han har dermed karantene mot Bodø/Glimt lørdag. Fra før er Anders Kristiansen ute med langtidsskade. Dermed har klubben kun 18 år unge Leander Øy tilgjengelig til neste kamp av de målvaktene som trener fast med A-laget.


Spennende tider med keepere som knapt har fått hår på kølla.
Et Bodø/Glimt med full tenning på Aspmyra blir i hvertfall ikke en walk-in-the-park med det forsvarspillet vi bedriver om dagen...

S08 henter hjem keeper fra ferie i Nederland

Sarpingen_1

Legg inn av Sarpingen_1 »

Ziggy skrev: tor jun 30, 2022 8:28 pm
Spradebassen skrev: tor jun 30, 2022 4:30 pm
MrCooger skrev: tor jun 30, 2022 12:59 pm Rashad er på vei tilbake til Tyrkia. Denne gang til klubben Ankara Keçiörengücü.
Like greit. Får jo ikke spilletid uansett. Blir det noen kronasjer på klubben tro?
Ja, han fant vel aldri rollen sin og roen etter returen. Får vel noen kroner for han igjen, men sikkert ikke noe å kjøpe øl for. Synd han ikke kunne funnet seg til rette, han har en "bad boy" attitude (på godt og vondt) som laget ikke har mye av ellers. Lykke til!
Jeg er bare glad til for at han blir borte, om klubben får penger for han eller ikke. Sparer i alle fall lønnsutgifter

Jeg har aldri vært spesielt fan av han. Han er riktignok rask som et helvete og kan terrorisere ethvert forsvar på sitt beste, men det hjelper da faen ikke at han løper fra alt og alle på vei til motstanders mål når han ikke klarer å få ballen inn i motstanders mål. Fyren er jo bortimot vaksinert mot å skåre mål og han er ikke en playmaker som serverer medspillere heller

Ang "bad boy" attitude som du kaller den så finner jeg ikke så mye nytte i den. Etter min mening er han mere en hodeløs bølle, og bøller på fotballbanen liker jeg ikke selv om det er vår bølle

En fandenivoldsk terrier på banen som pisker medspillerne når de er litt sløve, ja det trenger vi

Sarpingen_1

Legg inn av Sarpingen_1 »

Ziggy skrev: tir jul 05, 2022 9:35 am "Den lovende junioren Jarik Sundling (17) blir reservekeeper for Sarpsborg 08 i bortekampen mot Bodø/Glimt kommende helg.
Det forteller sportssjef Thomas Berntsen i Sarpsborg 08 dagen etter den elleville 4-3-kampen mot Sandefjord søndag kveld.
Simen Vidtun Nilsen ble utvist seks minutter før pause grunnet en hands utenfor 16-meteren, og han har dermed karantene mot Bodø/Glimt lørdag. Fra før er Anders Kristiansen ute med langtidsskade. Dermed har klubben kun 18 år unge Leander Øy tilgjengelig til neste kamp av de målvaktene som trener fast med A-laget.


Spennende tider med keepere som knapt har fått hår på kølla.
Et Bodø/Glimt med full tenning på Aspmyra blir i hvertfall ikke en walk-in-the-park med det forsvarspillet vi bedriver om dagen...

S08 henter hjem keeper fra ferie i Nederland
Vi får satse på at gutta vokser med rollen men at det blir tøft er ganske sikkert. Jeg liker imidlertid at klubben gir de tillit i stede for å hente inn en midlertidig leiesoldat.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

SARPSBORG 08 SIGNERER GUSTAV MOGENSEN FRA BRENTFORD
- En veldig spennende spisstype. Dessverre for Mogensen har han hatt en stygg kneskade han nå jobber seg tilbake fra. Likevel mener vi råmaterialet han besitter er så bra og spennende at vi ønsker å satse på ham. Dette er en spiller som uten humpene på veien neppe hadde vært aktuell for de skandinaviske ligaene, sier sportssjef Thomas Berntsen.
***********************************

Ny vri der altså; henter de ferdig skadet... spennende!😉

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Like nærme kvalik til nedrykk som fjerdeplassen. Jaja. Swings in roundabouts. Håper vi slipper enda en høst med nedrykksspøkelset hengende over oss, men det bør vel gå bra.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Lindseth borte og Saletros med en fot utenfor døra...
Tror vi dessverre har lagt bak oss den artigste delen av denne sesongen... :x

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/9345241

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Tap på fire av de siste fem, og nå venter LSK, Odd, Godset, Molde og Glimt. Kan fort bli åtte av ni.

Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

MrCooger skrev: søn jul 24, 2022 8:00 pm Tap på fire av de siste fem, og nå venter LSK, Odd, Godset, Molde og Glimt. Kan fort bli åtte av ni.
Passer fint med en opptur mot Bakke nå.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Da er Lindseth bekreftet solgt ,CSKA Sofia.
Ille spent på å få høre en evt sum på han, må jo være litt vaffal når de lar han gå nå...

https://www.sa.no/bekreftet-sarpsborg-0 ... 46-1267778

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

800.000€ høres jo vilt ut for en spiller som de kunne fått gratis om 5 måneder?
På annen side så hadde det vel vært 20 MNOK eller mer om han hadde hatt kontrakt lenger...
Er kanskje en lite sign-on-fee i den summen på 800.000€...


Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »


Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Simon Tibbling og Gustav Mogensen,
2 signeringer som er virkelig spennende, Morgenen rett nok skadet men stort potensial.
Viktor Torp også spennende type men vel ikke i samme liga...
Synd ingen kan spille i morgen, satser på at Lindseth tar et skikkelig farvel da...

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Om ikke annet får vi iallfall se Tibbling og Torp i neste kamp.

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Blir fryktelig spennende å se hva vi stiller opp med i neste kamp forøvrig:

Skadet: Opseth og Kristiansen
Usikre: Maigaard, Thomassen og Molins.
Suspensjon: Skipper, Horn, Soltvedt(?) og Saletros.

Satser på at det blir noe slikt, gitt at de usikre blir klare:

Vidtun Nilsen
Wichne - Utvik - Ødegaard/Høyland - Thomassen/Soltvedt/Ødegaard
Junior - Tibbling
Maigaard/Kontè/Torp - Torp/Molins - Heintz
Skålevik/Molins

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Strand Larsen kunne blitt solgt for 100 millioner

Det hadde isåfall gitt penger nok til å kjøpe en svært etterlegtet spiss, kanskje til og med en som ikker er ferdig skadet?
Videresalgsklausul på 15-20% får vi håpe på...

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Da har vi fått flyttet kampen vår mot Bodø/Glimt fram til fredag 12. istf. 13. aug.
Så satser vi på at Glimt får glede av den ekstra hvilen, at de ikke ryker met Zalgiris (det kan jo ikke skje).

Ønsker Glimt all hell og lykke i Europa!
(Husker fortsatt Haugesund som nektet å flytte en kamp i 2018 da vi var i Europa...smålige folka :twisted: :lol: )


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»