En potensiell profeti?

Svar
oddvar_kjempebra

Re: En potensiell profeti?

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Arne Magnus Aasen skrev: ons jul 06, 2022 4:41 pm
oddvar_kjempebra skrev: ons jul 06, 2022 12:39 pm Her er hva du videre spådde i februar:

-Pandemien går ut av kontroll når en ny variant med høy smitteeffekt og høy dødelighet bryter ut.

At en ny variant med høy smitteeffekt vil komme var jo nærmest helt sikkert. At den skulle ha høy dødelighet var derimot lite sannsynlig.
Og den varianten vi har nå har høy smitteffekt, men ikke høy dødelighet. Pandemien er langt i fra ute av kontroll. Verden som helhet har mer kontroll på pandemien nå enn den noen gang har hatt.

-En miljøkatastrofe som rammer Jorden akselerer og bringer naturen ut av orden og skaper fryktelige ødeleggelser.

Dette har ennå ikke skjedd, på tross av en rekke slike spådommer (ikke bare fra deg) de siste 30 åra.
Og feig som du er setter du ingen tidfrister på dine spådommer.

Her kommer en spådom fra meg, uten tidsfrist: Du kommer til å dø en dag.

Du kaller meg feig som ikke setter tidsfrister på spådommene mine og i samme åndedrag spår du, uten tidsfrist, at jeg kommer til å dø en dag.
Spiller du dum, eller du faktisk så dum? Min spådom var nettop for å illustrere hvor lett det er å spå noe hvis man ikke setter noen tidsfrist.

Verden vil gå under en dag. Vi vil se en miljøkatastrofe. Osv.
Men om det skjer om noen dager eller om tusener av år er mye verre å spå.

Uansett så er dine spådommer fra Februar ikke noe å skryte av. Selv uten tidsfrister så bommet du.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Arne Magnus Aasen skrev: ons jul 06, 2022 4:41 pm
oddvar_kjempebra skrev: ons jul 06, 2022 12:39 pm Her er hva du videre spådde i februar:

-Pandemien går ut av kontroll når en ny variant med høy smitteeffekt og høy dødelighet bryter ut.

At en ny variant med høy smitteeffekt vil komme var jo nærmest helt sikkert. At den skulle ha høy dødelighet var derimot lite sannsynlig.
Og den varianten vi har nå har høy smitteffekt, men ikke høy dødelighet. Pandemien er langt i fra ute av kontroll. Verden som helhet har mer kontroll på pandemien nå enn den noen gang har hatt.

-En miljøkatastrofe som rammer Jorden akselerer og bringer naturen ut av orden og skaper fryktelige ødeleggelser.

Dette har ennå ikke skjedd, på tross av en rekke slike spådommer (ikke bare fra deg) de siste 30 åra.
Og feig som du er setter du ingen tidfrister på dine spådommer.

Her kommer en spådom fra meg, uten tidsfrist: Du kommer til å dø en dag.

Du kaller meg feig som ikke setter tidsfrister på spådommene mine og i samme åndedrag spår du, uten tidsfrist, at jeg kommer til å dø en dag. Du motsier deg selv nok en gang, men det stemmer med det jeg har hørt rykter om; at på ytterfløyen sitter dem som ikke tenker før de snakker (skriver). Når det er sagt; jeg har en helt nøyaktig dato og år for min dauande dag, som det så fint heter, men den har jeg ikke planer om å offentliggjøre her.
Med mindre du hjelper til selv så vil du jo også bomme på den spådommen, så jeg skjønner godt at du holder den hemmelig.

Hvilken ytterfløy mener du at jeg tilhører?

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Zpiff skrev: ons jul 06, 2022 1:49 pm
LANISTA skrev: ons jul 06, 2022 12:22 pm
Arne Magnus Aasen skrev: ons jul 06, 2022 9:36 am


Har du ikke fått med deg siste nytt? Britt har rømt med Kjell som har skaffet dem et sosionomisk hus på landet et sted, og de tok hele Sunnmørscolaen med seg. Hvilken avdeling er du på? Kan ikke huske at det noensinne har vært noen fra Lanista her.
Jeg kalles Anne Kari blant de andre. Hun med musefletter og kanintøfler!
Høres kjent ut, Britt & Kjell altså.
Selv kalles jeg bare "hen", men har nesten som deg hybelkaniner på føttene (oppdretten av de skjer i det sosionomiske huset), dog har jeg ingen mus med fletter.
Visste du at pillebrettene er fine til å sortere navlelo i (på dato), og når man ha fått nok så kan man blande loet i både Sunnmørscola og Oslocola.
Alle på avdelingen synes det er kjempegodt.
Her er det mye verdifullt. Håper jeg kan ta med noe i min nye bok som skal hete: Leoparder, snøstormer og nøtter. Og sandslott. Og tøfler.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

oddvar_kjempebra skrev: ons jul 06, 2022 5:30 pm
Arne Magnus Aasen skrev: ons jul 06, 2022 4:41 pm
oddvar_kjempebra skrev: ons jul 06, 2022 12:39 pm Her er hva du videre spådde i februar:

-Pandemien går ut av kontroll når en ny variant med høy smitteeffekt og høy dødelighet bryter ut.

At en ny variant med høy smitteeffekt vil komme var jo nærmest helt sikkert. At den skulle ha høy dødelighet var derimot lite sannsynlig.
Og den varianten vi har nå har høy smitteffekt, men ikke høy dødelighet. Pandemien er langt i fra ute av kontroll. Verden som helhet har mer kontroll på pandemien nå enn den noen gang har hatt.

-En miljøkatastrofe som rammer Jorden akselerer og bringer naturen ut av orden og skaper fryktelige ødeleggelser.

Dette har ennå ikke skjedd, på tross av en rekke slike spådommer (ikke bare fra deg) de siste 30 åra.
Og feig som du er setter du ingen tidfrister på dine spådommer.

Her kommer en spådom fra meg, uten tidsfrist: Du kommer til å dø en dag.

Du kaller meg feig som ikke setter tidsfrister på spådommene mine og i samme åndedrag spår du, uten tidsfrist, at jeg kommer til å dø en dag. Du motsier deg selv nok en gang, men det stemmer med det jeg har hørt rykter om; at på ytterfløyen sitter dem som ikke tenker før de snakker (skriver). Når det er sagt; jeg har en helt nøyaktig dato og år for min dauande dag, som det så fint heter, men den har jeg ikke planer om å offentliggjøre her.
Med mindre du hjelper til selv så vil du jo også bomme på den spådommen, så jeg skjønner godt at du holder den hemmelig.

Hvilken ytterfløy mener du at jeg tilhører?

Der de er så dum at de går uten yttertøy selv om de tror at det ikke regner.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

BlackEagle skrev: ons jul 06, 2022 4:35 pm
Arne Magnus Aasen skrev: man jul 04, 2022 7:53 pm
Du har rett i at Arne betyr ildsted, noe jeg forbinder med ild, derfor hevdet jeg at Arne betyr ild. Arne betyr også ørn eller ørneleder, og dette faktum burde du bøye deg i støvet for, Sorte Ørn. Jeg er din leder, så heretter retter du deg etter hva jeg sier, okei? Altså ikke noe tull, rett deg opp når jeg taler til deg ellers......... .
Tullebukk. "ild" er ikke synonymt med "ildsted" - om så var, ville man jo kunne sagt at nå er det full arne i arne. Og det kan man jo ikke. Muligens kan man greie seg uten siste leddet, men... du får heller være litt tilbakeholden med den altervinen! Og sist jeg rettet meg opp var da jeg forsøkte meg på grunnstilling i min gjestevisitt på tre måneder og tre uker i militæret! Hva sa du? Om det var vellykket? Tjaaa... det var ikke dét jeg fikk refs for, i alle fall! Men - man kan si at jeg fikk så hatten passet (altså - den gjorde jo selvsagt ikke det; jeg er rimelig tjukk i huet), så seinere har jeg kjøpt meg min egen (Crocodile Dundee-typen) - og den passer - ikke bare mitt tjukke hue, men også mitt oppblåste ego!

Mvh

BE

Påstår du herved at en full arne er det samme som et ildsted uten ildfluer.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Arne Magnus Aasen skrev: ons jul 06, 2022 6:54 pm Påstår du herved at en full arne er det samme som et ildsted uten ildfluer.
Jeg påstår at en full Arne er en stor sannsynlighet i denne tråden ❤️

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

MentalM skrev: ons jul 06, 2022 7:01 pm
Arne Magnus Aasen skrev: ons jul 06, 2022 6:54 pm Påstår du herved at en full arne er det samme som et ildsted uten ildfluer.
Jeg påstår at en full Arne er en stor sannsynlighet i denne tråden ❤️

Da blir spørsmålet slik. Er en full Arne en synlighet som er sann, sånn dann og vann, eller er det tråden som påstår at en full sannsynlighet er stor i påståeligheten mens tråden er usynlig som i liten sannsynlighet for at stor sannsynlighet er liten?

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: ons jul 06, 2022 4:41 pm
Du kaller meg feig som ikke setter tidsfrister på spådommene mine og i samme åndedrag spår du, uten tidsfrist, at jeg kommer til å dø en dag. Du motsier deg selv nok en gang, men det stemmer med det jeg har hørt rykter om; at på ytterfløyen sitter dem som ikke tenker før de snakker (skriver). Når det er sagt; jeg har en helt nøyaktig dato og år for min dauande dag, som det så fint heter, men den har jeg ikke planer om å offentliggjøre her.
Det skulle bare mangle. Uten tidsfrist så kan jo hvilken som helst "profeti" stå uimotsagt og ikke motbevist. Det er jo ingen sak å lansere en slik "profeti", bare man er vag nok.

Men det er det neppe mye "profetisk" å skryte av. Jeg kan imidlertid si at jorda med 100% sikkerhet kommer til å få en meteoride i huet en dag eller natt som folk muligens vil kunne se som en meteor, og om den ikke brenner helt opp vil den treffe jorda som en meteoritt. Men uten en tidsangivelse for når det vil skje - og uten en størrelsesangivelse - er ikke det heller mye å skryte av. Derimot vet jeg at det allerede har skjedd I DAG - og at det vil skje igjen. og igjen og igjen. Og igjen.

Så kan vi jo konkurrere om hvem som er mest profetisk begavet. Og jeg er ikke engang kristeliøs.

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: ons jul 06, 2022 7:51 pm
Da blir spørsmålet slik. Er en full Arne en synlighet som er sann, sånn dann og vann, eller er det tråden som påstår at en full sannsynlighet er stor i påståeligheten mens tråden er usynlig som i liten sannsynlighet for at stor sannsynlighet er liten?
Den røde tråd her er den tråden som Jens Bjørneboe ikke fant igjen før trådløs kommunikasjon kom - og da var det jo for seint allerede.

Mvh

BE
som ikke duger som trådsnelle

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: ons jul 06, 2022 6:54 pm
Påstår du herved at en full arne er det samme som et ildsted uten ildfluer.
Neida, men jeg mener at fulle arner kan pådra seg seinvirkninger. Husk jomfruens familiemedlemmer - men tømmermenn er jo også mennesker.

Bygg Band:
Mamma, la ikke sønn' din bli bygningsarbeider,
han blir så lite hjemme at unga vil glemme'n,
og kona vil ta seg en a'n!

(norsk versjon av "Mama, don't let your babies grow up to be cowboys" - og her kommer jo gjeterne inn i bildet også, som farskapet kanskje tilligger!)

Mvh

BE
lyriker på kveldstid som ikke fant den norske versjonen på jutube, men som fikk kjøpt hele CD'n av Geir Otnes for noen år sia

...med alle forbehold for copyright!

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

BlackEagle skrev: ons jul 06, 2022 8:55 pm
Arne Magnus Aasen skrev: ons jul 06, 2022 7:51 pm
Da blir spørsmålet slik. Er en full Arne en synlighet som er sann, sånn dann og vann, eller er det tråden som påstår at en full sannsynlighet er stor i påståeligheten mens tråden er usynlig som i liten sannsynlighet for at stor sannsynlighet er liten?
Den røde tråd her er den tråden som Jens Bjørneboe ikke fant igjen før trådløs kommunikasjon kom - og da var det jo for seint allerede.

Mvh

BE
som ikke duger som trådsnelle


Nå har du gjort det. Du har seksualisert denne tråden og dermed kan vi forvente en flom av trådløse, meningfylte, vingeklippede, sirompa og tosidige innlegg med nakne innhold. At du ikke skammer deg, BE, men det var som forventet, du, som flyr høyt i sky uten en tråd mellom vingespennet. Du, som den nudisten du er, som vil at alle skal se deg nedefra. Fy, for en avskyelig fugl du er, som jakter på tullebukker som meg, med bare et formål å flisespikke oss. Du, som ikke eier en eneste tanke i hodet som ikke er av seksuell karakter, usmakelig er du om du så ble kokt i olje eller grillet på et middelaldersk bål.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Filosofi, religion og livssyn»