Stavanger Oilers

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Stavanger Oilers

Legg inn av TAdams6 »

Ny spiller klar for Oilers.
Paul Bittner, 25 år gammel ving på 193 cm som kommer fra DEL. Har 2 sesonger bak seg i Allsvenskan og nesten 200 AHL kamper. Ble også draftet som nr 38 i 2015. Så dette er en spiller som har fått med seg mye til å være 25 år gammel.

"A big-bodied power forward who plays with tenacity and an edge. Relentless on the forecheck and is able to bully his way to the net with his size and speed. Has a good stick around the net and has an accurate rocket of a shot. Thinks the game well and is able to frustrate opposing players while playing physically. All-in-all, an impact player who uses his size and skill to his advantage."

Tror han her kan bli en publikumsfavoritt. Han og Tommy kan nok krige endel ser det ut til.

AHL - 190 kamper - 68 poeng
Allsvenskan - 22 kamper - 17 poeng
DEL - 29 kamper - 10 poeng
Markus Vikingstad brukte 54 kamper på å få 10 poeng.
Matthias Trettenes hadde 44 kamper og 10 poeng i sin siste sesong i DEL før han kom tilbake til oss og leverte 44 kamper og 56 poeng.

Virker som en spiller som ikke helt har funnet seg selv ennå. Tror nok Oilers kan være med å sende han til en god klubb og liga etter god utvikling hos oss. For her virker det å være bra med potensial.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Balcers blir kjøpt ut av siste året sitt for klubben i NHL. Får håpe han får seg ny klubb i NHL

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Veldig overraskende. Jeg venter på forsterkninger og istedet mister vi en bra spiller


CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: ons jul 13, 2022 10:50 am Veldig overraskende. Jeg venter på forsterkninger og istedet mister vi en bra spiller
Det er muligens litt overraskende all den tid han hadde kontrakt, men utover det synes jeg ikke det bør være et stort sjokk. Klubben hadde 6 "voksne" norske backer og av disse er det nok han som var bakerst i køen. Han har i tillegg slitt litt med skader. I tillegg til disse 5 gjenværende har de Bergesen Aartun, og vil nok nå hente en ny importback. 7 backer på A-kontrakt har vel vært det som er vanlig, og med flere kan det bli smått med spilletid for en og annen.

Bryhnissveen var i unge år god og lovende, men han har kanskje ikke tatt videre steg helt som håpet?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: ons jul 13, 2022 11:13 am
TAdams6 skrev: ons jul 13, 2022 10:50 am Veldig overraskende. Jeg venter på forsterkninger og istedet mister vi en bra spiller
Det er muligens litt overraskende all den tid han hadde kontrakt, men utover det synes jeg ikke det bør være et stort sjokk. Klubben hadde 6 "voksne" norske backer og av disse er det nok han som var bakerst i køen. Han har i tillegg slitt litt med skader. I tillegg til disse 5 gjenværende har de Bergesen Aartun, og vil nok nå hente en ny importback. 7 backer på A-kontrakt har vel vært det som er vanlig, og med flere kan det bli smått med spilletid for en og annen.

Bryhnissveen var i unge år god og lovende, men han har kanskje ikke tatt videre steg helt som håpet?
Leste og det sto 6 voksne backer. Hvem er de?
Østby, Klavestad, Sveum, Ulriksen og Bøen Rokseth finner jeg. Det er 5. så kommer det kok som vanlig en utlending inn på backen.

Men vi har ikke hentet noen på backen. Så det må bety at en av de unge har tatt store steg.

Enig i at han er sistevalg. Men en ok spiller å ha i troppen.

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: ons jul 13, 2022 3:53 pm Leste og det sto 6 voksne backer. Hvem er de?
Østby, Klavestad, Sveum, Ulriksen og Bøen Rokseth finner jeg. Det er 5. så kommer det kok som vanlig en utlending inn på backen.
Noah Aartun har A-lagskontrakt. Når det gjelder "voksne" hadde vi 6 backer, og har nå 5 igjen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Synes bare det er fryktelig tynt på backen. Ikke noe galt med Aarthun men vi er avhengig av andre unggutter og nå hvis vi ikke henter 2 utlendinger. Skader kommer, det vet vi

Faktisk var det kun Rokseth, Sveum og Ulriksen av backene som spilte mer enn Aarthun forrige sesong.. sterkt av Aarthun men viser også mye forfall.

Ser det er en Ask Trettenes som fikk 3 kamper ifjor. Er det familie av Mathias Trettenes!

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: tor jul 14, 2022 11:17 am Synes bare det er fryktelig tynt på backen. Ikke noe galt med Aarthun men vi er avhengig av andre unggutter og nå hvis vi ikke henter 2 utlendinger. Skader kommer, det vet vi
Jeg tviler på at de henter mer enn en utlending, og da har de altså 7 backer på kontrakt. Det er dette de vanligvis har hatt, og går nok ihvertfall om de har en eller to prospekter fra aldersbestemt som er klar for nivået. Dette er jeg ikke kjent med hvorvidt de faktisk har.

Klubben hadde jo også Haukom og Meyer på utlån i fjor, og selv om de gjorde det bra ble disse ikke hentet tilbake. Sannsynligvis var årsaken kombinert med at Oilers hadde for mange backer til de hadde behov for disse, og at spillerne selv får bedre utvikling gjennom fast spill i hhv Ringerike og Lillehammer.

Jeg vet ikke familieforholdet mellom Trettenesene, men antar at det er et slektskap. Jeg har dog ikke hørt at de er brødre, noe som regel blir poengtert ganske raskt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: tor jul 14, 2022 12:17 pm
TAdams6 skrev: tor jul 14, 2022 11:17 am Synes bare det er fryktelig tynt på backen. Ikke noe galt med Aarthun men vi er avhengig av andre unggutter og nå hvis vi ikke henter 2 utlendinger. Skader kommer, det vet vi
Jeg tviler på at de henter mer enn en utlending, og da har de altså 7 backer på kontrakt. Det er dette de vanligvis har hatt, og går nok ihvertfall om de har en eller to prospekter fra aldersbestemt som er klar for nivået. Dette er jeg ikke kjent med hvorvidt de faktisk har.

Klubben hadde jo også Haukom og Meyer på utlån i fjor, og selv om de gjorde det bra ble disse ikke hentet tilbake. Sannsynligvis var årsaken kombinert med at Oilers hadde for mange backer til de hadde behov for disse, og at spillerne selv får bedre utvikling gjennom fast spill i hhv Ringerike og Lillehammer.

Jeg vet ikke familieforholdet mellom Trettenesene, men antar at det er et slektskap. Jeg har dog ikke hørt at de er brødre, noe som regel blir poengtert ganske raskt.
En annen back som ble tatt ut på U18 tror jeg det var, er en viss Higson. Så det gror jo heldigvis

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Martin Lefebvre tar nytt pr i Oilers.
Fornøyd med den jeg. Fikk kun 35 kamper forrige sesong. Nesten 1 poeng i snitt. Forventer at han topper dette kommende sesong

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Signering nr 2 idag. Center på 30 år

https://www.eliteprospects.com/player/8 ... ce-gervais

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ikke syke statistikker på Gervais men bra. Er dette siste brikken på laget eller kommer det flere?

Strider

Legg inn av Strider »

Hva med Whitney som var Oilers beste spiller i sluttspillet etter min mening?

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: søn jul 31, 2022 2:25 pm Ikke syke statistikker på Gervais men bra. Er dette siste brikken på laget eller kommer det flere?
De pleier da å fylle kvoten, slik at det kommer nok en utlending inn. Om han kommer før sesongstart eller underveis er en annen ting.

Nå har de signert to av fjorårets spillere. Jeg vil også tro at Burton er interessant for klubbens del, uten at jeg vet om dette er gjensidig, og hva kostnaden evt. er. Whitney hadde jeg ikke blitt overrasket om ble re-signert, men han var vel ikke så god i seriesesongen? Selvsagt er det et poeng at han var en clutch i sluttspillet.

Jeg synes uansett at laget begynner å ta form nå. Usikkerhetsmomentene er selvsagt hvorvidt man har truffet blink på importene, og om fortrinnsvis de unge tar nye steg.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: tir aug 02, 2022 1:35 pm
TAdams6 skrev: søn jul 31, 2022 2:25 pm Ikke syke statistikker på Gervais men bra. Er dette siste brikken på laget eller kommer det flere?
De pleier da å fylle kvoten, slik at det kommer nok en utlending inn. Om han kommer før sesongstart eller underveis er en annen ting.

Nå har de signert to av fjorårets spillere. Jeg vil også tro at Burton er interessant for klubbens del, uten at jeg vet om dette er gjensidig, og hva kostnaden evt. er. Whitney hadde jeg ikke blitt overrasket om ble re-signert, men han var vel ikke så god i seriesesongen? Selvsagt er det et poeng at han var en clutch i sluttspillet.

Jeg synes uansett at laget begynner å ta form nå. Usikkerhetsmomentene er selvsagt hvorvidt man har truffet blink på importene, og om fortrinnsvis de unge tar nye steg.
Whitney kom i sluttspillet men var vel litt skuffene sesongen sett under ett ja

Burton derimot håper jeg de signerer. Beste poengplukker for Oilers. På årets lag ifjor og kanskje seriens beste spiller i Fjordkraft ligaen forrige sesong

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

TylerDurdenNorway skrev: man aug 01, 2022 3:43 am Hva med Whitney som var Oilers beste spiller i sluttspillet etter min mening?
Skuffet utifrå forventninger i seriespillet. Tror ikke han blir signert. Burton håper jeg på

Strider

Legg inn av Strider »

TAdams6 skrev: tir aug 02, 2022 4:54 pm
TylerDurdenNorway skrev: man aug 01, 2022 3:43 am Hva med Whitney som var Oilers beste spiller i sluttspillet etter min mening?
Skuffet utifrå forventninger i seriespillet. Tror ikke han blir signert. Burton håper jeg på
Sluttspillet som teller og de beste får ofte ut maks når det gjelder

CliffC

Legg inn av CliffC »

TylerDurdenNorway skrev: tir aug 02, 2022 7:58 pm Sluttspillet som teller og de beste får ofte ut maks når det gjelder
Forsåvidt enig, men det blir likevel noe tynt å basere seg på bare ett sluttspill. Det kan være tilfeldigheter at han var god her, og ikke noen garanti for at det skjer igjen ved neste korsvei. Av den grunn vil jeg være mer trygg på Burton, som var god hele sesongen, i tillegg til sluttspillet.

Forøvrig var vel alle utlendingene gode under sluttspillet, med et lite forbehold om Kissel, som jeg synes lenge presterte dårligere enn han pleier. Han kom dog på slutten.

Strider

Legg inn av Strider »

CliffC skrev: ons aug 03, 2022 4:11 pm
TylerDurdenNorway skrev: tir aug 02, 2022 7:58 pm Sluttspillet som teller og de beste får ofte ut maks når det gjelder
Forsåvidt enig, men det blir likevel noe tynt å basere seg på bare ett sluttspill. Det kan være tilfeldigheter at han var god her, og ikke noen garanti for at det skjer igjen ved neste korsvei. Av den grunn vil jeg være mer trygg på Burton, som var god hele sesongen, i tillegg til sluttspillet.

Forøvrig var vel alle utlendingene gode under sluttspillet, med et lite forbehold om Kissel, som jeg synes lenge presterte dårligere enn han pleier. Han kom dog på slutten.
Karlsen var kanskje beste spiller eller cherry picker som man kaller det i NHL i seriespillet men forsvant helt i sluttspillet? Virket som han ble nøytralisert mot raske og fysiske Sparta spillere i kvartfinalen.

Whitney Burton og Bordson hadde gjort seg å hatt med videre.

CliffC

Legg inn av CliffC »

TylerDurdenNorway skrev: ons aug 03, 2022 7:48 pm Whitney Burton og Bordson hadde gjort seg å hatt med videre.
Jeg vil nok si ja til Burton, kanskje til Whitney og nei til Bordson. Sistnevnte gjorde et bra sluttspill, men var totalt sett for svak til å ta plass på kvoten.

Når det gjelder Karlsen er det helt riktig at han var den største skuffelsen ut i fra forventningene i sluttspillet. Det var svært lite som stemte i semien og finalen, og han traff ikke på noe av det han forsøkte å treffe, til tross for at han var gitt en stor rolle i spillet. Nå er uansett ikke et dårlig sluttspill tilstrekkelig til at man kan sette ham i en bås for å ikke prestere når det gjelder. Jeg vet ikke hvordan han var i Sparta i sluttspillene (kunne forsåvidt sjekket dette), men i Oilers bør han nok spille to sluttspill og floppe før det er grunn til å stille spørsmål om årsaker her. Som tidligere nevnt så er sluttspill bare et fåtalls kamper i en begrenset periode, og noe tynt grunnlag om man bare legger ett av disse til grunn.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

TylerDurdenNorway skrev: tir aug 02, 2022 7:58 pm
TAdams6 skrev: tir aug 02, 2022 4:54 pm
TylerDurdenNorway skrev: man aug 01, 2022 3:43 am Hva med Whitney som var Oilers beste spiller i sluttspillet etter min mening?
Skuffet utifrå forventninger i seriespillet. Tror ikke han blir signert. Burton håper jeg på
Sluttspillet som teller og de beste får ofte ut maks når det gjelder
Enig der. Det er de virkelig gode spillerne som slår til i sluttspillet. Best når det gjelder.
I sluttspillet var det mange som sto fram og derfor vant også Oilers.
Whitney var en av de. Kissel flest poeng. Klavestad nesten 1 poeng pr kamp. Lefebvre også bra i sluttspillet.
Bordson var nok den svakeste utlendingen forrige sesong.
En spiller som aldri sto helt fram i sluttspill av Søberg.

Både -Kissel, Mauldin og Lefebvre er med videre. Colton Beck, Paul Bittner og Bryce Gervais er kommet til.
Tar Oilers og avventer med neste utlending til rundt juletider som de ofte har gjort før eller satser de på CHL og kjører inn en utlending til med engang?

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

De venter nok. Det kan og være fornuftig om Holm feks blir skadet, da må det en import keeper inn, usikker på Partanen.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Madlaveien skrev: ons aug 17, 2022 6:17 pm De venter nok. Det kan og være fornuftig om Holm feks blir skadet, da må det en import keeper inn, usikker på Partanen.
Om Holm blir skadet kan de hente inn en ny keeper selv om kvoten er full. En av dem må bare sitte på tribunen fra kamp til kamp.

Forøvrig er det mulig at det er større marked før sesongstart enn etter at sesongen har startet. Oilers har hentet noen bra underveis i sesongen (Bina, og Cornet), men mange har likevel vært dårligere enn de som kom før sesongstart. Bordson er jo et eksempel her, men det er flere.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: ons aug 17, 2022 9:09 pm
Madlaveien skrev: ons aug 17, 2022 6:17 pm De venter nok. Det kan og være fornuftig om Holm feks blir skadet, da må det en import keeper inn, usikker på Partanen.
Om Holm blir skadet kan de hente inn en ny keeper selv om kvoten er full. En av dem må bare sitte på tribunen fra kamp til kamp.

Forøvrig er det mulig at det er større marked før sesongstart enn etter at sesongen har startet. Oilers har hentet noen bra underveis i sesongen (Bina, og Cornet), men mange har likevel vært dårligere enn de som kom før sesongstart. Bordson er jo et eksempel her, men det er flere.
Det har vært endel variabelt som er hentet nytt juletider ja. Noen innertiere og noen som har bidratt greit. Andre har vært helt ute av det.
Siden vi har Champions League så bør vi kjøre på fra start. Så får vi heller hente en spiller til senere hvis det blir skader eller noen ikke lever opp til forventningene.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Solide rekker til kveldens kamp. Synes det et litt tynt på backen men kanskje de unge et lenger framme enn jeg vet


Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Solid første periode av Oilers borte mot østerrikske VSV fra DIHL (tidligere EBEL). Fører matchen og skaper de fleste sjansene, men en tabbe av Partanen i mål, samt sjansesløseri, gjør at det står 1-1 etter de første 20.

Fantastisk sending forøvrig. Studio i pausen, intervjuer, flere kamera, repriser og nydelig grafikk. Flere hakk over hva vi blir servert i hjemlig liga. Og dette er en treningskamp.

Synes Oilers har sett meget bra ut etter 80 minutter mot Stjernen og VSV. Vi har bare 3 treningskamper før det smeller i CHL neste torsdag, så det er bra og se at ting sitter sånn rimelig bra allerede.

Kampen kan sees her (€5)

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Solid gjennomkjøring av Oilers. Det ble litt tut og kjør i andre periode, men med god hjelp fra vertenes keeper, så går vi opp i 2-1. I tredje, så er vi igjen det beste laget, og har rimelig bra kontroll på VSV. Siste kommer i åpent mål, og 5-2 seier i Østerrike.

Kjenner ikke noe særlig til VSV, så vanskelig å si hvor gode de er. De skal ut i CHL om en drøy uke, og burde ihvertfall nærme seg kampform. Endte som nr. 2 i serien i fjor, 9 poeng bak Salzburg, som vi møter i CHL. Om VSV er en pekepinn på toppen av østerriksk hockey, så burde vi ha sjanser også mot Salzburg.

Det er herlig å være i gang igjen!

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Fikk ikke sett kampen, men lovende dette
Har vi truffet blink med Gervais?


Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

TAdams6 skrev: tir aug 23, 2022 9:50 pm Fikk ikke sett kampen, men lovende dette
Har vi truffet blink med Gervais?
Vanskelig å peke på enkeltspillere i aften, da jeg synes alle fire rekkene fungerte godt. Ungguttene gjør seg absolutt ikke bort, og de nye importene virker spennende. Faret med et herlig mål, Gervais med to.

Jeg synes egentlig laget ser veldig bra sammensatt ut i år. Litt mindre erfaring i bredden enn tidligere, så vi er avhengige av at ungguttene leverer i løpet av en lang sesong. Men det er spennende. 6 seniorbacker i Ulriksen, Lefebvre, Sveum, Klavestad, Rokseth og Østby. Offensivt, så er vi også veldig voksne. Blir nok mye spilletid på Hurrød, Berg-Paulsen og Strandborg, men de har jo vist at de har nivået inne. Utover disse, så kan vi stille 3 fryktelig solide og voksne rekker.

Jeg synes det ser meget bra ut, og vi har fremdeles en plass ledig på kvoten.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Bilvrag skrev: tir aug 23, 2022 11:11 pm
TAdams6 skrev: tir aug 23, 2022 9:50 pm Fikk ikke sett kampen, men lovende dette
Har vi truffet blink med Gervais?
Vanskelig å peke på enkeltspillere i aften, da jeg synes alle fire rekkene fungerte godt. Ungguttene gjør seg absolutt ikke bort, og de nye importene virker spennende. Faret med et herlig mål, Gervais med to.

Jeg synes egentlig laget ser veldig bra sammensatt ut i år. Litt mindre erfaring i bredden enn tidligere, så vi er avhengige av at ungguttene leverer i løpet av en lang sesong. Men det er spennende. 6 seniorbacker i Ulriksen, Lefebvre, Sveum, Klavestad, Rokseth og Østby. Offensivt, så er vi også veldig voksne. Blir nok mye spilletid på Hurrød, Berg-Paulsen og Strandborg, men de har jo vist at de har nivået inne. Utover disse, så kan vi stille 3 fryktelig solide og voksne rekker.

Jeg synes det ser meget bra ut, og vi har fremdeles en plass ledig på kvoten.
Det er 3 meget solide rekker vi kan stille. Topp nivå på alle 3. Så ei rekke med mer ungdommelig mot. Men de 3 du nevner er alle spillere som kan bli viktige spillere for Oilers i mange år framover. På backen er jeg mer usikker, men Aarthun får nok mye tillit. Higson ser jeg banker på bakfra. Det er spennende med unggutter som kommer opp og fram. Vi har jo sett før at noen tar nivået på strak arm mens andre trenger litt lenger tid. JJ og Balcers tok nivået på strak arm. Vikingstad som et eksempel brukte lenger tid. Men utrolig kjekt at vi nå er i en posisjon der vi kan fylle på med spennende unggutter fra egen avdeling.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»