Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av ehall »

GatlingGun skrev: ons jul 06, 2022 12:45 pm
ehall skrev: ons jul 06, 2022 12:41 pm
ElGuaje skrev: ons jul 06, 2022 12:23 am

Hva er dette nymotens ordet?
Hehe, lineær-tv. Er for gammel til slike nye utrykk :lol:
Nåtidens tv er mer polynomisk, eksponentiell, logaritmisk og sinusoidal.
Takk, skjønte de fire første ordene :oops:

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg hører mange si at den siste sesongen av Stranger Things er en av de beste.

Nå har jeg kun sett første sesongen, men vurderer å se alle nå. Neste gang jeg abonnerer på noe annet enn HBO.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Stranger Things, sesong 4.
Bare tøv 4/10.

BioDex

Legg inn av BioDex »

startelver skrev: ons jul 06, 2022 4:01 pm Jeg hører mange si at den siste sesongen av Stranger Things er en av de beste.
Det går litt opp og ned, men totalt sett veldig bra. Men likte s 3 litt bedre da.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Starter på Westworld sesong 4 nå. Lovende start.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Hadde meg et gjensyn med "The Pacific" fra 2010. Ligger på HBOMax. Husker at jeg var veldig skuffet da jeg så den for første gang. Velger å legge litt av skylden på hypen den fikk før lansering som i bunn og grunn gikk på at dette var "Band of Brothers" bare lagt til kampen i Stillehavet. Nå som jeg visste at den ikke er i nærheten av BOB likte jeg den bedre enn da jeg så den første gangen. Et av problemene med denne serien er at en ikke får samme tilknytning til skuespillerene som man fikk med BOB. I tillegg til at den totalt sett ikke er av samme kvalitet. Men den er intens og har noen virkelig gode episoder, selv om det blir litt hopping frem og tilbake. Alt i alt 8,5/10.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

The Boys sesong 3: 10/10

SirJames

Legg inn av SirJames »

The Terminal List (2022)

Dette er skikkelig bra, koste meg enormt.

9/10

BioDex

Legg inn av BioDex »

SirJames skrev: fre jul 08, 2022 6:55 am The Terminal List (2022)

Dette er skikkelig bra, koste meg enormt.

9/10
Dette var veldig bra bortsett fra;
► Show Spoiler

SirJames

Legg inn av SirJames »

BioDex skrev: fre jul 08, 2022 8:44 pm
SirJames skrev: fre jul 08, 2022 6:55 am The Terminal List (2022)

Dette er skikkelig bra, koste meg enormt.

9/10
Dette var veldig bra bortsett fra;
► Show Spoiler
► Show Spoiler

SirJames

Legg inn av SirJames »

The Boys, sesong 3

Jepp

9.5/10

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Stranger Things. Sesong 4. Kortere episoder og mer komprimert handling neste gang, takk!
Ellers begynner jeg som Sir nevnte å bli litt lei. Wrap it up! 7,5/10.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Har sett ferdig The Responder. Bra! Begynt på Stranger things. Kjedelig! Skjønner ikke hva det er med disse alt for like amerikanske seriene. Det eneste som er bra med denne er tidvis musikken.

kibby

Legg inn av kibby »

Sett en rekke serier på ferie de siste ukene...

Ida tar ansvar (Viaplay)

Psykologistudenten Ida, som er akkurat passe quirky, finner ut at hvis hun skal redde "verden" må hun ligge med en incel som hater kvinner og som hun frykter vil begå et terrorangrep. Akkurat passe morsom, og et aldri så lite funn denne serien. Pluss for Arthur Hakalathi (Hotel Cæsar, Skam, Kongens nei), Mohammed Aden Ali (17, 18, 16, 19), Alfred Strande (Blank, Hjerteslag) og Karin Klouman (Basic Bitch) i andre roller. Håper på en sesong 2.

7.5/10

...

Grace & Frankie (sesong 7) (Netflix)

På tide å avslutte nå. Har likt denne serien siden jeg ble introdusert for den for to år siden. Fin og verdig avslutning, men ikke like stabilt høyt nivå som tidligere. Jane Fonda og Lily Tomlin briljerer i hovedrollene, begge godt over 80 år.

7.5/10

...

Derry Girls (sesong 1 og 2) (Netflix)
Passe morsom serie om en jentegjeng + en gutt på en kristen jenteskole i Derry i Nord-Irland, satt på midten av 90-tallet. Vi følger også den ene jentas familie i opp- og nedturer. Ganske så underholdene, og begge sesongene holder god kvalitet jevnt over. Gleder meg til 3. og siste sesong.

7/10

kibby

Legg inn av kibby »

Holder også på med Merlí: Sapere Aude (sesong 1), Love Island US (sesong 2), The Morning Show (sesong 2) og Stranger Things (sesong 4). Oppdatering kommer...

Men so far kan jeg si etter to episoder av ST ses 4: Not impressed, og litt kjedelig faktisk. Eneste interessante ny now er Will.

SirJames

Legg inn av SirJames »

BCS er i gang igjen 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Kærlighed skrev: fre jul 08, 2022 4:09 am The Boys sesong 3: 10/10
Elsker serien og sesong 3 var jevnt over fantastisk, men enig i at den sluttet litt tamt?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Machine_Head skrev: tir jul 12, 2022 5:55 pm
Kærlighed skrev: fre jul 08, 2022 4:09 am The Boys sesong 3: 10/10
Elsker serien og sesong 3 var jevnt over fantastisk, men enig i at den sluttet litt tamt?
Jau

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

SirJames skrev: tir jul 12, 2022 3:40 pm BCS er i gang igjen 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Gleder meg til å se!! Finnes intet bedre på tv enn BCS nå.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Machine_Head skrev: tir jul 12, 2022 5:55 pm
Kærlighed skrev: fre jul 08, 2022 4:09 am The Boys sesong 3: 10/10
Elsker serien og sesong 3 var jevnt over fantastisk, men enig i at den sluttet litt tamt?
Enig. Må ned minst et halvt poeng i rating. Til mitt forsvar ble innlegget skrevet 4 på natta rett etter at jeg hadde sett episoden samtidig som amerikanerne. :P

Emmy-nominasjonene er ute. Succession med hele 25 nominasjoner. Helt vilt!

Sydney Sweeney med litt velfortjent anerkjennelse når hun blir nominert til Best Supporting Actress for rollen i Euphoria. Men hvis Rhea Seehorn ikke vinner den skjønner jeg ingenting. Riktig nok veldig tøff konkurranse med Julia Garner, men nå burde det være Rhea sin tur!

SirJames

Legg inn av SirJames »

Machine_Head skrev: tir jul 12, 2022 6:31 pm
SirJames skrev: tir jul 12, 2022 3:40 pm BCS er i gang igjen 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Gleder meg til å se!! Finnes intet bedre på tv enn BCS nå.
Pr akkurat nå er BCS i egen klasse, ja.

Og måten de avsluttet E07 på, borget jo for en uutholdelig venteperiode før E08 kom i natt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Kærlighed skrev: tir jul 12, 2022 6:37 pm Succession med hele 25 nominasjoner. Helt vilt!
Fortjent, Succession er DIGG

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

SirJames skrev: tir jul 12, 2022 3:40 pm BCS er i gang igjen 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Og hvilken start! Her hadde jeg forventet en fillerepisode for at man skulle kunne puste litt etter avslutningen på den forrige, også fikk jeg dette i stedet. Denne sesongen har vært pur kvalitet.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Kærlighed skrev: tir jul 12, 2022 7:52 pm
SirJames skrev: tir jul 12, 2022 3:40 pm BCS er i gang igjen 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Og hvilken start! Her hadde jeg forventet en fillerepisode for at man skulle kunne puste litt etter avslutningen på den forrige, også fikk jeg dette i stedet. Denne sesongen har vært pur kvalitet.
Korrekt.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Fikk binget meg gjennom "The Terminal List" i løpet av de tre siste dagene. Det var jo good shit forsåvidt. Fikk en Rambo/Jason Bourne/The Punisher-feeling av hele greia. Fryktelig enkelt plott og ganske forutsigbart, men det trenger ikke være mer når det er såpass godt utført. Pur underholdning, massevis av action og thrills. Så skal det også sies at det var befriende å se en serie som ikke prøvde å pushe en politisk agenda/woke. Nå er ikke det noe jeg nødvendigvis henger meg så mye opp i, men når du legger merke til at en serie ikke har en agenda, så har det kanskje gått litt langt...
Alt i alt lander jeg på en hederlig 8,4/10 for listen til Mr. Pratt.
► Show Spoiler

kibby

Legg inn av kibby »

Merlí: Sapere Aude (sesong 1) (Netflix USA)

Fant denne skatten av en serie da jeg plutselig fikk tilgang til amerikanske Netflix da jeg var på ferie i USA nylig. Ser ut som den kommer til norske Netflix etter hvert også, siden det ligger en omtale om den der. Håper virkelig 2. og siste sesong også blir tilgjengelig snart.

Spansk ungdomsdrama på sitt beste. Pol begynner å studere filosofi på et universitet i Barcelona og får flere nye venner + en favorittlærer, som alle sliter med både det ene og det andre. Samtidig er det bagasje med eksen/kompisen Bruno. Begynte veldig "pang, rett på" men det ga mening da jeg halvveis inn i sesongen oppdaget at dette er en oppfølgerserie/spin-off til serien Merlí, som gikk i tre sesonger hvor både Pol og Bruno var med, da de gikk på high school. Så denne må jeg også prøve å finne et sted.

Nydelig serie, bare håpe på at begge sesongene snart kommer på Netflix.

8/10

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Westworld sesong 4 har startet sterkt med bra mysteriefortelling. Sesong 2 og 3 var svake, men den nye sesongen har føltes som at serien er tilbake til røttene.

kibby

Legg inn av kibby »

Love Island US (sesong 2) (TV2 Play)

Dette var den o' store covid-sesongen, innspilt sensommeren 2020. Sesongens "villa" var dermed på toppen av et hotell i Las Vegas... Funket ikke helt for min del, men med en pågående pandemi og reiserestriksjoner (med deltagerne i 3 ukers karantener) så forsøkte de så godt de kunne. Ingen særlige slanger denne sesongen heller (ingen slår UK her), men sesongen sett under ett var i hvert fall milevis bedre enn den dølle (og korte) første sesongen.
► Show Spoiler
6.5/10

Da er det bare å brette opp ermene og begynne på sesong 3, ettersom sesong 4 er rett rundt hjørnet. Og i årets sesong er programleder Arielle Vandenberg erstattet med ingen andre enn Sarah Hyland fra Modern Family.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Kibby, du burde gi deg på de USA-greiene og starte med UK igjen. Lover at sesong 8 er nesten like ikonisk som sesong 5!

qbah

Legg inn av qbah »

Last Chance U - Laney.

Synes disse seriene er forbanna bra laget. Meget bra innblikk og oppbygging rundt karakterene. Ekte og levende. Om noen har tips til lignende serier gjerne innen amerikansk fotball så kom gjerne med det.

8/10

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»