Von der Leyen og tekstmeldinger

Svar
Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Von der Leyen og tekstmeldinger

Legg inn av newsflash »

EU president Ursula von der Leyen har klart det igjen, nok en gang er hun i trøbbel angående utlevering av tekstmeldinger.

Før hun ble EU president var hun som kjent tysk forsvarsminister, og her havnet hun en stor skandale angående innkjøp til det tyske forsvaret. Her var mye av kommunikasjonen foregått pr SMS, men disse meldingene var slettet og ikke mulig å gjenskape da en etterforskere krevde innsyn.

Nå er det kommunikasjon angående EUs innkjøp av vaksiner fra Pfizer en ønsker å få utlevert fra von der Leyen. Også denne gangen har kommunikasjonen foregått pr SMS.

Link

Noen som tror disse SMSene fremdeles eksisterer? Eller er de "slettet" denne gangen også?

Jeg aner et visst mønster...

Brukeravatar
Garindan  
Innlegg: 1981

Legg inn av Garindan »

newsflash skrev: fre jan 28, 2022 3:22 pm EU president Ursula von der Leyen har klart det igjen, nok en gang er hun i trøbbel angående utlevering av tekstmeldinger.

Før hun ble EU president var hun som kjent tysk forsvarsminister, og her havnet hun en stor skandale angående innkjøp til det tyske forsvaret. Her var mye av kommunikasjonen foregått pr SMS, men disse meldingene var slettet og ikke mulig å gjenskape da en etterforskere krevde innsyn.

Nå er det kommunikasjon angående EUs innkjøp av vaksiner fra Pfizer en ønsker å få utlevert fra von der Leyen. Også denne gangen har kommunikasjonen foregått pr SMS.

Link

Noen som tror disse SMSene fremdeles eksisterer? Eller er de "slettet" denne gangen også?

Jeg aner et visst mønster...
Konspiskrulladvarsel: De er nok godt lagret i ett eller annet amerikansk datasenter. Spørs om det er noe interesse i å gå og hente dem fram og avsløre hva de driver med da(og da mener jeg den ulovlige datatappingen og lagringen).

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Garindan skrev: søn jan 30, 2022 5:59 am
Konspiskrulladvarsel: De er nok godt lagret i ett eller annet amerikansk datasenter. Spørs om det er noe interesse i å gå og hente dem fram og avsløre hva de driver med da(og da mener jeg den ulovlige datatappingen og lagringen).
De er nok lagret i et eller annet EU datasenter også tenker jeg.

Uansett, jeg tror von der Leyen denne gangen blir nødt til å offentliggjøre disse SMSene, hun har lite å gå på etter korrupsjonsanklager og slettede SMS fra hennes tid som forsvarsminister i Tyskland.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Må jo ta med Steigan.no sin artikkel om saken også:

Link

Ikke all verdens mye nytt, men er første norskspråklige media som har plukket opp saken.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

newsflash skrev: fre jan 28, 2022 3:22 pm EU president Ursula von der Leyen har klart det igjen, nok en gang er hun i trøbbel angående utlevering av tekstmeldinger.

Før hun ble EU president var hun som kjent tysk forsvarsminister, og her havnet hun en stor skandale angående innkjøp til det tyske forsvaret. Her var mye av kommunikasjonen foregått pr SMS, men disse meldingene var slettet og ikke mulig å gjenskape da en etterforskere krevde innsyn.

Nå er det kommunikasjon angående EUs innkjøp av vaksiner fra Pfizer en ønsker å få utlevert fra von der Leyen. Også denne gangen har kommunikasjonen foregått pr SMS.

Link

Noen som tror disse SMSene fremdeles eksisterer? Eller er de "slettet" denne gangen også?

Jeg aner et visst mønster...
Sannelig, de var slettet denne gangen også.

Link

Ikke bare det, EU kommisjonen sier det er helt ok. Dermed fritt frem å kommunisere pr SMS dersom en ønsker at offentligheten ikke skal få innsyn der altså.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Nå vekker von der Leyens håndtering av disse SMSene oppsikt også innad i Brüssel.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... mann-raser

Når von der Leyen måtte gå som forsvarsminister i Tyskland etter slettede SMSer, så ble hun EU president. Historien gjentar seg...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Norge og EU»