Tour Manager 2022

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Tour Manager 2022

Legg inn av Jolla »

Det er så mange motstridende faktorer angående om det blir bruddseier eller favorittseier.

Alle er slitne, UAE og Jumbo er reduserte samt at alle GC-lagene nok har lyst til å sende en kar i brudd for å bruke senere - og således ikke har incentiv til å kjøre inn bruddet.
Disse faktorene tilsier at det blir bruddseier.

Men etappen består kun av 129 kilometer, og består stort sett av oppover- og nedoverbakker som Pogi (og Yates/Quintana/Pidcock?) har lyst til å angripe i, og da kan det jo bli hardkjør fra start til slutt grunnet lengden. Starten er en kort flate, men med en innlagt spurt som gjør at Van Aert enten er i bruddet eller som fører til at Laporte kjører tempo de førstekilometerne for å holde feltet samlet og lede WVA til 20 poeng.
Dette er faktorer som taler for at det blir Pogacar eller Vingegaard som vinner, og GC-kandidatene som leverer poeng.

Edit: Beklager, jeg trodde jeg hadde postet dette innlegget tidligere. Nå hjelper dette lite som analyse.

Brinkk

Legg inn av Brinkk »

Satt ikke Verona og Schultz i bruddet?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Brinkk skrev: ons jul 20, 2022 3:21 pm Satt ikke Verona og Schultz i bruddet?
Til å begynne med så ble det meldt om at de hadde kontakt.

Mulig at det var mistaken identity.

Brinkk

Legg inn av Brinkk »

Jolla skrev: ons jul 20, 2022 3:23 pm
Brinkk skrev: ons jul 20, 2022 3:21 pm Satt ikke Verona og Schultz i bruddet?
Til å begynne med så ble det meldt om at de hadde kontakt.

Mulig at det var mistaken identity.
Det var dumt, så ut som et Megabrudd for min del…

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det var et megabrudd for meg med Verona (manglet vel bare Jungels av ryttere jeg vurderte.)

Fortsatt et fint brudd siden Pinot og Lutsenko tar poeng.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Hvem er i bruddet?

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

K-Torget skrev: ons jul 20, 2022 4:13 pm Hvem er i bruddet?
Pogacar og Vingegaard

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Sodajr skrev: ons jul 20, 2022 4:14 pm
K-Torget skrev: ons jul 20, 2022 4:13 pm Hvem er i bruddet?
Pogacar og Vingegaard
Takk! Må se etappen i reprise i kveld.

Truls

Legg inn av Truls »

Hvor mange bytter har folk igjen

AndreasPF

Legg inn av AndreasPF »

Truls skrev: ons jul 20, 2022 5:32 pm Hvor mange bytter har folk igjen
7

Kane

Legg inn av Kane »

6 igjen og det er ok, tenker jeg

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Truls skrev: ons jul 20, 2022 5:32 pm Hvor mange bytter har folk igjen
7. De skal brukes foran etappe 19. Da skal nok Pinot, Geschke, Verona, Lutsenko, Simmons, Cattaneo og muligens Pidcock ut.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Truls skrev: ons jul 20, 2022 5:32 pm Hvor mange bytter har folk igjen
10

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Sier meg fornøyd med i overkant av 1500 poeng i dag. 10 bytter igjen der de fleste brukes før etappe 19.

gjrk

Legg inn av gjrk »

K-Torget skrev: ons jul 20, 2022 7:32 pm Sier meg fornøyd med i overkant av 1500 poeng i dag. 10 bytter igjen der de fleste brukes før etappe 19.
Gratulerer med det...siden du var i "dytten" m å si hvor mange poeng du fikk i dag...så si gjerne hvor mange du har totalt :lol:.og hiv gjerne på hvilket lag du har før di 10 byttene

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

gjrk skrev: ons jul 20, 2022 8:00 pm
K-Torget skrev: ons jul 20, 2022 7:32 pm Sier meg fornøyd med i overkant av 1500 poeng i dag. 10 bytter igjen der de fleste brukes før etappe 19.
Gratulerer med det...siden du var i "dytten" m å si hvor mange poeng du fikk i dag...så si gjerne hvor mange du har totalt :lol:.og hiv gjerne på hvilket lag du har før di 10 byttene
12139 poeng totalt.. mener det er 5 året jeg er med på tourmanager og aldri lagt så langt bak på dette stadiet. Har et lite håp om å komme innenfor 1000 ovr, i det minste 2000 ovr. Får uansett trøste meg med at at det går bedre på Eliteserien fantasy og Fotball EM Kvinner fantasy ;)

Pogacar Pinot
VwA Lecroc
Konrad Vingegaard
Pidcock Jorgenson
Lutsenko Geschke Verona
Jungels
Jumbo

Hvordan går det med deg og hvordan ser laget ditt ut nett nå?

gjrk

Legg inn av gjrk »

K-Torget skrev: ons jul 20, 2022 8:15 pm
gjrk skrev: ons jul 20, 2022 8:00 pm
K-Torget skrev: ons jul 20, 2022 7:32 pm Sier meg fornøyd med i overkant av 1500 poeng i dag. 10 bytter igjen der de fleste brukes før etappe 19.
Gratulerer med det...siden du var i "dytten" m å si hvor mange poeng du fikk i dag...så si gjerne hvor mange du har totalt :lol:.og hiv gjerne på hvilket lag du har før di 10 byttene
12139 poeng totalt.. mener det er 5 året jeg er med på tourmanager og aldri lagt så langt bak på dette stadiet. Har et lite håp om å komme innenfor 1000 ovr, i det minste 2000 ovr. Får uansett trøste meg med at at det går bedre på Eliteserien fantasy og Fotball EM Kvinner fantasy ;)

Pogacar Pinot
VwA Lecroc
Konrad Vingegaard
Pidcock Jorgenson
Lutsenko Geschke Verona
Jungels
Jumbo

Hvordan går det med deg og hvordan ser laget ditt ut nett nå?
Pogacar Latour
VwA Pedersen
Woods Vingegaard
Pidcock Kron
Teuns Geschke Mohoric
Jungels
Bahrain

12377 poeng...3 bytter igjen..første gang jeg er med...har panikk for ikke å slå de på jobben..noen råd på di 3 siste byttene ;-)?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

gjrk skrev: ons jul 20, 2022 8:45 pm
K-Torget skrev: ons jul 20, 2022 8:15 pm
gjrk skrev: ons jul 20, 2022 8:00 pm

Gratulerer med det...siden du var i "dytten" m å si hvor mange poeng du fikk i dag...så si gjerne hvor mange du har totalt :lol:.og hiv gjerne på hvilket lag du har før di 10 byttene
12139 poeng totalt.. mener det er 5 året jeg er med på tourmanager og aldri lagt så langt bak på dette stadiet. Har et lite håp om å komme innenfor 1000 ovr, i det minste 2000 ovr. Får uansett trøste meg med at at det går bedre på Eliteserien fantasy og Fotball EM Kvinner fantasy ;)

Pogacar Pinot
VwA Lecroc
Konrad Vingegaard
Pidcock Jorgenson
Lutsenko Geschke Verona
Jungels
Jumbo

Hvordan går det med deg og hvordan ser laget ditt ut nett nå?
Pogacar Latour
VwA Pedersen
Woods Vingegaard
Pidcock Kron
Teuns Geschke Mohoric
Jungels
Bahrain

12377 poeng...3 bytter igjen..første gang jeg er med...har panikk for ikke å slå de på jobben..noen råd på di 3 siste byttene ;-)?
Solid debut på deg! :)
Leknessund inn i morgen firster for min del! Kanskje du også burde vurdere det?
Mohoric har ikke vist noe som helst i årets tour, så Lutsenko inn der til i morgen ville jeg vurdert sterkt.
Men alt i alt ser jo laget bra ut og det kan være lurt å spare byttene til fredags spurtetappe?

gjrk

Legg inn av gjrk »

K-Torget skrev: ons jul 20, 2022 8:51 pm
gjrk skrev: ons jul 20, 2022 8:45 pm
K-Torget skrev: ons jul 20, 2022 8:15 pm

12139 poeng totalt.. mener det er 5 året jeg er med på tourmanager og aldri lagt så langt bak på dette stadiet. Har et lite håp om å komme innenfor 1000 ovr, i det minste 2000 ovr. Får uansett trøste meg med at at det går bedre på Eliteserien fantasy og Fotball EM Kvinner fantasy ;)

Pogacar Pinot
VwA Lecroc
Konrad Vingegaard
Pidcock Jorgenson
Lutsenko Geschke Verona
Jungels
Jumbo

Hvordan går det med deg og hvordan ser laget ditt ut nett nå?
Pogacar Latour
VwA Pedersen
Woods Vingegaard
Pidcock Kron
Teuns Geschke Mohoric
Jungels
Bahrain

12377 poeng...3 bytter igjen..første gang jeg er med...har panikk for ikke å slå de på jobben..noen råd på di 3 siste byttene ;-)?
Solid debut på deg! :)
Leknessund inn i morgen firster for min del! Kanskje du også burde vurdere det?
Mohoric har ikke vist noe som helst i årets tour, så Lutsenko inn der til i morgen ville jeg vurdert sterkt.
Men alt i alt ser jo laget bra ut og det kan være lurt å spare byttene til fredags spurtetappe?
Takk for svar ;-) Leknessund på bekostning av Pidcock eller Kron..den er lei...våger ikke gjøre noe her(selv om jeg som nordmann burde gjøre det)Mohoric ar jeg hatt fra etappe 1...må bare ha han i morgen...hadde d vært lurt å byttet ut Geschke(å med hvem)?Lutsenko brente jo mye krutt i dag?)?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

gjrk skrev: ons jul 20, 2022 9:02 pm
K-Torget skrev: ons jul 20, 2022 8:51 pm
gjrk skrev: ons jul 20, 2022 8:45 pm

Pogacar Latour
VwA Pedersen
Woods Vingegaard
Pidcock Kron
Teuns Geschke Mohoric
Jungels
Bahrain

12377 poeng...3 bytter igjen..første gang jeg er med...har panikk for ikke å slå de på jobben..noen råd på di 3 siste byttene ;-)?
Solid debut på deg! :)
Leknessund inn i morgen firster for min del! Kanskje du også burde vurdere det?
Mohoric har ikke vist noe som helst i årets tour, så Lutsenko inn der til i morgen ville jeg vurdert sterkt.
Men alt i alt ser jo laget bra ut og det kan være lurt å spare byttene til fredags spurtetappe?
Takk for svar ;-) Leknessund på bekostning av Pidcock eller Kron..den er lei...våger ikke gjøre noe her(selv om jeg som nordmann burde gjøre det)Mohoric ar jeg harr fra etappe 1...må bare ha han i morgen...hadde d vært lurt å byttet ut Geschke(å med hvem?Lutsenko brente jo mye krutt i dag?)?
Kjenner for lite til Kron. Kan han gå i brudd i morgen?
Tror Lutsenko vil prøve igjen - tror både Lutsenko og Astana vil ha en etappeseier.
Hadde jeg vært deg og skulle hatt inn Lutsenko hadde jeg ofret Mohoric fremfor Geschke. Men du kan jo alltids gjøre geschke til Lutsenko om du ønsker?

julenissen

Legg inn av julenissen »

Dere som sier at dere fikk rundt 1500 poeng og er helt greit fornøyd, jeg tipper dere var de som sa at eksamen gikk dritt, men fikk en 6'er likevel.

"Jeg fikk nr. 1, 2, 3, 4 og 7 på etappen i dag. Helt greit!"
Sist redigert av julenissen den ons jul 20, 2022 9:26 pm, redigert 1 gang totalt.

gjrk

Legg inn av gjrk »

K-Torget skrev: ons jul 20, 2022 9:11 pm
gjrk skrev: ons jul 20, 2022 9:02 pm
K-Torget skrev: ons jul 20, 2022 8:51 pm

Solid debut på deg! :)
Leknessund inn i morgen firster for min del! Kanskje du også burde vurdere det?
Mohoric har ikke vist noe som helst i årets tour, så Lutsenko inn der til i morgen ville jeg vurdert sterkt.
Men alt i alt ser jo laget bra ut og det kan være lurt å spare byttene til fredags spurtetappe?
Takk for svar ;-) Leknessund på bekostning av Pidcock eller Kron..den er lei...våger ikke gjøre noe her(selv om jeg som nordmann burde gjøre det)Mohoric ar jeg harr fra etappe 1...må bare ha han i morgen...hadde d vært lurt å byttet ut Geschke(å med hvem?Lutsenko brente jo mye krutt i dag?)?
Kjenner for lite til Kron. Kan han gå i brudd i morgen?
Tror Lutsenko vil prøve igjen - tror både Lutsenko og Astana vil ha en etappeseier.
Hadde jeg vært deg og skulle hatt inn Lutsenko hadde jeg ofret Mohoric fremfor Geschke. Men du kan jo alltids gjøre geschke til Lutsenko om du ønsker?
Jeg tror pokker meg Kron prøver i morgen..forferdelig i tvil,men vil ha inn Lutsenko..på bekostning av hvem bestemmer jeg meg rett før tidsfristen..takk skal du ha

gjrk

Legg inn av gjrk »

julenissen skrev: ons jul 20, 2022 9:15 pm Dere som sier at dere fikk rundt 1500 poeng og er helt greit fornøyd, jeg tipper dere var de som sa at eksamen gikk dritt, men fikk en 6'er likevel.

"Jeg fikk nr. 1, 2, 3, 4 og 7 på etappen i dag. Helt greit!
1,2,3,4, og 7 halleluja...snikskryt?må jo være det når du legger til "helt greit" :lol:

julenissen

Legg inn av julenissen »

gjrk skrev: ons jul 20, 2022 9:20 pm
julenissen skrev: ons jul 20, 2022 9:15 pm Dere som sier at dere fikk rundt 1500 poeng og er helt greit fornøyd, jeg tipper dere var de som sa at eksamen gikk dritt, men fikk en 6'er likevel.

"Jeg fikk nr. 1, 2, 3, 4 og 7 på etappen i dag. Helt greit!"
1,2,3,4, og 7 halleluja...snikskryt?må jo være det når du legger til "helt greit" :lol:
Jeg fikk ikke det. Var et eksempel.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

gjrk skrev: ons jul 20, 2022 9:19 pm
K-Torget skrev: ons jul 20, 2022 9:11 pm
gjrk skrev: ons jul 20, 2022 9:02 pm

Takk for svar ;-) Leknessund på bekostning av Pidcock eller Kron..den er lei...våger ikke gjøre noe her(selv om jeg som nordmann burde gjøre det)Mohoric ar jeg harr fra etappe 1...må bare ha han i morgen...hadde d vært lurt å byttet ut Geschke(å med hvem?Lutsenko brente jo mye krutt i dag?)?
Kjenner for lite til Kron. Kan han gå i brudd i morgen?
Tror Lutsenko vil prøve igjen - tror både Lutsenko og Astana vil ha en etappeseier.
Hadde jeg vært deg og skulle hatt inn Lutsenko hadde jeg ofret Mohoric fremfor Geschke. Men du kan jo alltids gjøre geschke til Lutsenko om du ønsker?
Jeg tror pokker meg Kron prøver i morgen..forferdelig i tvil,men vil ha inn Lutsenko..på bekostning av hvem bestemmer jeg meg rett før tidsfristen..takk skal du ha
Du får stole på magefølelsen :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

julenissen skrev: ons jul 20, 2022 9:15 pm Dere som sier at dere fikk rundt 1500 poeng og er helt greit fornøyd, jeg tipper dere var de som sa at eksamen gikk dritt, men fikk en 6'er likevel.

"Jeg fikk nr. 1, 2, 3, 4 og 7 på etappen i dag. Helt greit!"
:lol: :lol:

gjrk

Legg inn av gjrk »

julenissen skrev: ons jul 20, 2022 9:26 pm
gjrk skrev: ons jul 20, 2022 9:20 pm
julenissen skrev: ons jul 20, 2022 9:15 pm Dere som sier at dere fikk rundt 1500 poeng og er helt greit fornøyd, jeg tipper dere var de som sa at eksamen gikk dritt, men fikk en 6'er likevel.

"Jeg fikk nr. 1, 2, 3, 4 og 7 på etappen i dag. Helt greit!"
1,2,3,4, og 7 halleluja...snikskryt?må jo være det når du legger til "helt greit" :lol:
Jeg fikk ikke det. Var et eksempel.
beklager..jeg missforstod eksempelet ditt..tror mannen/kvinnen som skrev dette var helt innafor på di 1500 poengene(var veldig godt i dag,men langt i fra best)PS håper han fikk 6 på eksamen ;-)

Kane

Legg inn av Kane »

Her inne kan man vel lire av seg både det ene og andre uten å trenge å bevise noe. Sjokkerende at ikke vinneren hvert år er her inne. Påstander som vært inne fra topp 3 - 100 HVERT ÅR sier vel sitt.

gjrk

Legg inn av gjrk »

Kane skrev: ons jul 20, 2022 9:33 pm Her inne kan man vel lire av seg både det ene og andre uten å trenge å bevise noe. Sjokkerende at ikke vinneren hvert år er her inne. Påstander som vært inne fra topp 3 - 100 HVERT ÅR sier vel sitt.
Er det bare meg , eller hørtes denne kommentaren bare bitter ut :roll:

Kane

Legg inn av Kane »

Det er bare deg

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»