Tour Manager 2022

Svar
Joggesko_Kalle

Re: Tour Manager 2022

Legg inn av Joggesko_Kalle »

Folk poster som oftes bare når det går bra og det er en klassiker i fantasy tråder og si helt greit når man har gjort det bra, bare sjekk fantasy premier league trådene. Er vel en slags bragging right som får dem til å føle seg bra. Uansett ikke noe jeg ville irritert meg veldig mye over.

Håper og tror på verona i morgen, satser på at det ikke var beina men at de skjønte at pog og co ville ta etappen som gjorde at han raskt falt av bruddet. Frykter woods, da nr 2 i liga har ham. Lutsenko er vel sliten etter i dag, eller?

Joggesko_Kalle

Legg inn av Joggesko_Kalle »

Glemte å si, fikk 1682p på runden i dag, helt greit :P

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Joggesko_Kalle skrev: ons jul 20, 2022 10:36 pm Folk poster som oftes bare når det går bra og det er en klassiker i fantasy tråder og si helt greit når man har gjort det bra, bare sjekk fantasy premier league trådene. Er vel en slags bragging right som får dem til å føle seg bra. Uansett ikke noe jeg ville irritert meg veldig mye over.

Håper og tror på verona i morgen, satser på at det ikke var beina men at de skjønte at pog og co ville ta etappen som gjorde at han raskt falt av bruddet. Frykter woods, da nr 2 i liga har ham. Lutsenko er vel sliten etter i dag, eller?
Både håper og tror at Lutsenko bil prøve på nytt i morgen. Tror både han og Astana er veldig giret på en seier.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Endelig en god etappe. 1758p. Ferie og langt ned på lista så følger ikke så mye med om dagen.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Hvis det var mitt innlegg med hvor mye jeg fikk på dagens etappe som har gjort folk irritert så beklager jeg virkelig det. Var ikke ment sånn og synes heller ikke 1500 poeng+ er særlig å skryte av, men etter flere røde enn grønne piler i det siste var det likevel godt med en solid grønn pil.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Kane skrev: ons jul 20, 2022 9:33 pm Her inne kan man vel lire av seg både det ene og andre uten å trenge å bevise noe. Sjokkerende at ikke vinneren hvert år er her inne. Påstander som vært inne fra topp 3 - 100 HVERT ÅR sier vel sitt.
Jeg er drita dårlig hvert år.

FantasyBoms

Legg inn av FantasyBoms »

K-Torget skrev: ons jul 20, 2022 10:46 pm Hvis det var mitt innlegg med hvor mye jeg fikk på dagens etappe som har gjort folk irritert så beklager jeg virkelig det. Var ikke ment sånn og synes heller ikke 1500 poeng+ er særlig å skryte av, men etter flere røde enn grønne piler i det siste var det likevel godt med en solid grønn pil.
Er nok noen som har hatt en tung Tourmanager-sesong som er litt bitre. Ikke bry deg om det :-) Lov å legge ut uansett. Lykke til på de siste etappene :-)

FantasyBoms

Legg inn av FantasyBoms »

1299 poeng i dag. (Holder vel til 3+). 1293 plass sammenlagt og 4 bytter igjen. Skal holde hardt å komme innenfor målet på topp 1000 men fremdeles muligheter. Utrolig mange bytter som har gått rett til !#%%"! i år. Må kanskje komme med en oppsummering her etter hvert så kanskje noen kan trekke på smilebåndet :-D

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

K-Torget skrev: ons jul 20, 2022 9:11 pm Tror Lutsenko vil prøve igjen - tror både Lutsenko og Astana vil ha en etappeseier.
Hadde jeg vært deg og skulle hatt inn Lutsenko hadde jeg ofret Mohoric fremfor Geschke. Men du kan jo alltids gjøre geschke til Lutsenko om du ønsker?
Lutsenko har fra etappe 1 i år (egentlig ifjor) gått for å komme høyest mulig i sammendraget. Det at han gikk i brudd idag var det samme som når Bardet/Meintjes gikk/går i brudd. Han prøvde å ikke bruke opp kreftene (slik Pinot var villig til å gjøre) men prøvde å ta tid på andre GC-ryttere. Når det ble klart at Vingegaard kom til å ta dem igjen så brukte han ingen kalorier på å prøve å vise seg frem eller for å ofre alt for å holde ut lengst. Han satte det tempoet som han mente at han kom til å komme i mål raskest med, selv om det innebærte å ikke forsøke å følge Pogi, McNulty og Vingegaard.
Taktikken funket - han tok tid på Gaudu, Vlasov, Meintjes, Yates, Pidcock, Mas, Quintana og til og med Bardet som i motsetning til Lutsenko (som kjørte jevnt) prøvde å utfordre Geraint Thomas og angrep opp siste bakke.

Det er mulig at Lutsenko går i bruddet imorgen, men det er hovedsaklig for å ta tid i sammendraget, ikke for å bruke opp alle kreftene på en etappeseier - han sikter høyere enn som så i år. Etappeseier i TDF er noe han allerede har vist at han klarer - to ganger - de to siste utgavene har satsingen vært å være en sammenlagtrytter. Han er jo i feil kategori i spillet etter min mening (og det er Pinot/Gaudu også). Lutsenko og Gaudu er kapteiner. Pinot er en klatrer.
Karer som Sepp Kuss og Rafal Majka burde vært hjelperyttere ettersom at de er låst til kapteinene sine.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

K-Torget skrev: ons jul 20, 2022 10:46 pm Hvis det var mitt innlegg med hvor mye jeg fikk på dagens etappe som har gjort folk irritert så beklager jeg virkelig det. Var ikke ment sånn og synes heller ikke 1500 poeng+ er særlig å skryte av, men etter flere røde enn grønne piler i det siste var det likevel godt med en solid grønn pil.
Jeg synes absolutt at 1500+ poeng på dagens etappe er imponerende. Jeg har hatt én etappe med 1682 poeng, ellers er to runder med 1200 poeng det eneste jeg skimter med. Ellers har jeg vaket rundt 200 til 900 poeng per etappe.

CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

Erviti ute med covid. Andre som er ute i dag?

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Kane skrev: ons jul 20, 2022 9:33 pm Her inne kan man vel lire av seg både det ene og andre uten å trenge å bevise noe. Sjokkerende at ikke vinneren hvert år er her inne. Påstander som vært inne fra topp 3 - 100 HVERT ÅR sier vel sitt.
Hva er problemet ditt?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

FantasyBoms skrev: tor jul 21, 2022 1:08 am
K-Torget skrev: ons jul 20, 2022 10:46 pm Hvis det var mitt innlegg med hvor mye jeg fikk på dagens etappe som har gjort folk irritert så beklager jeg virkelig det. Var ikke ment sånn og synes heller ikke 1500 poeng+ er særlig å skryte av, men etter flere røde enn grønne piler i det siste var det likevel godt med en solid grønn pil.
Er nok noen som har hatt en tung Tourmanager-sesong som er litt bitre. Ikke bry deg om det :-) Lov å legge ut uansett. Lykke til på de siste etappene :-)
Takk det samme :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Jolla skrev: tor jul 21, 2022 1:20 am
K-Torget skrev: ons jul 20, 2022 9:11 pm Tror Lutsenko vil prøve igjen - tror både Lutsenko og Astana vil ha en etappeseier.
Hadde jeg vært deg og skulle hatt inn Lutsenko hadde jeg ofret Mohoric fremfor Geschke. Men du kan jo alltids gjøre geschke til Lutsenko om du ønsker?
Lutsenko har fra etappe 1 i år (egentlig ifjor) gått for å komme høyest mulig i sammendraget. Det at han gikk i brudd idag var det samme som når Bardet/Meintjes gikk/går i brudd. Han prøvde å ikke bruke opp kreftene (slik Pinot var villig til å gjøre) men prøvde å ta tid på andre GC-ryttere. Når det ble klart at Vingegaard kom til å ta dem igjen så brukte han ingen kalorier på å prøve å vise seg frem eller for å ofre alt for å holde ut lengst. Han satte det tempoet som han mente at han kom til å komme i mål raskest med, selv om det innebærte å ikke forsøke å følge Pogi, McNulty og Vingegaard.
Taktikken funket - han tok tid på Gaudu, Vlasov, Meintjes, Yates, Pidcock, Mas, Quintana og til og med Bardet som i motsetning til Lutsenko (som kjørte jevnt) prøvde å utfordre Geraint Thomas og angrep opp siste bakke.

Det er mulig at Lutsenko går i bruddet imorgen, men det er hovedsaklig for å ta tid i sammendraget, ikke for å bruke opp alle kreftene på en etappeseier - han sikter høyere enn som så i år. Etappeseier i TDF er noe han allerede har vist at han klarer - to ganger - de to siste utgavene har satsingen vært å være en sammenlagtrytter. Han er jo i feil kategori i spillet etter min mening (og det er Pinot/Gaudu også). Lutsenko og Gaudu er kapteiner. Pinot er en klatrer.
Karer som Sepp Kuss og Rafal Majka burde vært hjelperyttere ettersom at de er låst til kapteinene sine.
Takker.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Jolla skrev: tor jul 21, 2022 1:23 am
K-Torget skrev: ons jul 20, 2022 10:46 pm Hvis det var mitt innlegg med hvor mye jeg fikk på dagens etappe som har gjort folk irritert så beklager jeg virkelig det. Var ikke ment sånn og synes heller ikke 1500 poeng+ er særlig å skryte av, men etter flere røde enn grønne piler i det siste var det likevel godt med en solid grønn pil.
Jeg synes absolutt at 1500+ poeng på dagens etappe er imponerende. Jeg har hatt én etappe med 1682 poeng, ellers er to runder med 1200 poeng det eneste jeg skimter med. Ellers har jeg vaket rundt 200 til 900 poeng per etappe.
Godt å høre at vi er flere i samme båt 8-)

ARK

Legg inn av ARK »

AndreasPF skrev: ons jul 20, 2022 5:33 pm
Truls skrev: ons jul 20, 2022 5:32 pm Hvor mange bytter har folk igjen
7
12 før dagens bytter

Liverpoolodd94

Legg inn av Liverpoolodd94 »

Realistisk med Yates i brudd i dag? Må få inn en kaptein.

ARK

Legg inn av ARK »

ARK skrev: tor jul 21, 2022 11:35 am
AndreasPF skrev: ons jul 20, 2022 5:33 pm
Truls skrev: ons jul 20, 2022 5:32 pm Hvor mange bytter har folk igjen
7
12 før dagens bytter
9 igjen nå. Har 13652 poeng. 193 plass…

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

ARK skrev: tor jul 21, 2022 12:03 pm
ARK skrev: tor jul 21, 2022 11:35 am
AndreasPF skrev: ons jul 20, 2022 5:33 pm

7
12 før dagens bytter
9 igjen nå. Har 13652 poeng. 193 plass…
Det går veien dette.

thebreakaway

Legg inn av thebreakaway »

Føler Lutsenko må inn i dag, men hvem tar jeg ut av Bettiol og Teuns? Heller mot Teuns ettersom han har slitt i varmen, og det er meldt varmt i dag..

I venneliga har andreplassen Lutsenko så føler det er et godt defensivt bytte i dag ;)

Liverpoolodd94

Legg inn av Liverpoolodd94 »

Caruso med covid.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

thebreakaway skrev: tor jul 21, 2022 12:07 pm Føler Lutsenko må inn i dag, men hvem tar jeg ut av Bettiol og Teuns? Heller mot Teuns ettersom han har slitt i varmen, og det er meldt varmt i dag..

I venneliga har andreplassen Lutsenko så føler det er et godt defensivt bytte i dag ;)
Det spørs på om du skal bytte hjelperytterne ut før 19., 20. og 21. etappe. Hvis det er et bytte for de fire neste etappene så kan det være mer verdi i å sitte med Bettiol - som er grei på temposykkelen, og som i hvert fall muligens kan sies å være den raskeste EF-rytteren (uten at EF har vist noen tegn til å være interesserte i å spurte.)

Hvis det derimot er etappe 18 du har i tankene så er ikke Bettiol i stand til å henge med klatresterke utbrytere opp noen av fjellene idag. Så da ville jeg heller hatt Teuns.

Liverpoolodd94

Legg inn av Liverpoolodd94 »

Lutsenko: Yesterday I felt well in the breakaway. Today I'm not far from the top 10! Hopefully I'll be 9th or 10th in Paris."
Høres ikke ut som noe bruddplaner.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Froome ute med Covid

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Mohoriiiiic

Joggesko_Kalle

Legg inn av Joggesko_Kalle »

Shabelle skrev: tor jul 21, 2022 2:31 pmMohoriiiiic
Skulle til å si det samme, så jeg mohoric i et brudd forsøk??

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Joggesko_Kalle skrev: tor jul 21, 2022 2:47 pm
Shabelle skrev: tor jul 21, 2022 2:31 pmMohoriiiiic
Skulle til å si det samme, så jeg mohoric i et brudd forsøk??
Poeng fikk han også, på den grønne trøya

Joggesko_Kalle

Legg inn av Joggesko_Kalle »

Cofidis tar klatre trøya seriøst iaf, liker den kampen i år. go gescke

Joggesko_Kalle

Legg inn av Joggesko_Kalle »

Lutsenko i dag også ja, nice gogo

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jorgenson er en meget imponerende rytter. Jeg har nok sittet med feil unge amerikaner fra start av - selv om valget var rett når det ble tatt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»