TOUR DE FRANCE 2022!!!

Svar
Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Re: TOUR DE FRANCE 2022!!!

Legg inn av Soccermannen »

Veldig bra forsøk av Kristoff.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Beste spurten fra kristoff på evigheter. Måtte kjøre seg opp i tillegg for å være med i spurten. Terningkast 5+ for prestasjonen.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Ikke faen om Kristoff gjør noe feil der. Kjøss meg.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Philipsen så litt for rask ut. Groenewegen gikk vel tom. Han vant i 2019 eller 2020 på en syk langspurt. Kristoff kunne tatt andre om han ikke måtte ha svidd av fyrstikker på å komme seg frem. Gøy.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Skal bli vanskelig for Uno X å få innpass i TdF neste år etter alle de fantastiske 6-9. plassene i spurtene til B&B. Har virkelig satt farge på rittet.

6347

Legg inn av 6347 »

Rapport: Tour de France 2002-2022 på VGD og FD

viewtopic.php?t=3718

Vino4ever

Legg inn av Vino4ever »

Savner Lance 😔

Vino4ever

Legg inn av Vino4ever »

Bala hadde virkelig herjet her. Don elsker å konkurrere i 40 +++

Vino4ever

Legg inn av Vino4ever »

Fred Wright, Quinn og Jorgenson med årets gjennombrudd.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Nå fikk ikke jeg sett mer enn litt over halvparten av Touren pga ferie (så ingenting av brosteinsetappen, fikk med meg live siste 10-15 min av etappene til Lausanne og Belles Filles og så de to store Alpe-etappene i opptak), men kom hjem akkurat tidsnok til å få med meg Pyreneene, og var jo oppdatert på resultater underveis. Men totalt sett tror jeg vel dette er kanskje den beste Touren de siste 10 årene. Hovedsaklig takket være to grunner. Antall etapper som ikke ender med massespurt og Jumbos enorme lagstyrke/Vingegaards form som knakk Pogacar.

Jeg trodde jo allerede etter CD at Vingegaard kunne få kapteinsrollen i stedet for Roglic, men ikke at han skulle være SÅ god i fjellene som han har vært. Og kjøret til Vingegaard og Pog skapte jo tre fjelletapper med voldsomme avskalling av hovedfeltet tidlig og massive avstander. Vanligvis er det sjelden mer enn én slik fjelletappe, og nesten aldri mer enn to. At det ble tre stk hører dermed til sjeldenhetene.

Totalt sett gir jeg dermed årets Tour karakter 8/10. Jeg savner et par gode etapper egnet for lange brudd, gjerne i Massif Central, samt mer fokus på annet enn avslutninger oppover. Var vel hele 9 etapper med bakke- eller fjellavslutning. Det er flere enn egentlig nødvendig. Kan godt slenge inn et par etapper hvor tøffeste stigning kommer før siste stigning.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Nå har post tdf-depresjonen kicket inn. Ferien snart over... fy f...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»