Audio Feedback på JBL Soundbar

Svar
Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Audio Feedback på JBL Soundbar

Legg inn av Crynix »

Har en JBL Soundbar 2.0 som har fungert ok i et par år. Vel, med unntak av at den kutter lyden når volumet går under et visst volum. Problemet som har meldt seg nå er at det ikke er mulig å slå av audio feedback fra lydplanken. Dette skjedde etter et strømbrudd i helga, så antakeligvis er det en reset av noe slag som har inntruffet her.

Hver gang jeg stiller volumet kommer den automatiserte damestemmen og annonserer "volum 15, volum 14, volum 13" for hvert nivå jeg endrer til. I hovedmenyen på tv-en leser damen opp alle alternativer - kildevalg, lydinnstillinger, diverse apper.. ALT blir annonsert. Og det er jævlig irriterende. Jeg har forsøkt å tråle nettet etter en glup løsning, men en times research har ikke hjulpet. Instruksjonsboka har jeg selvfølgelig kasta, men fant den på nettet, uten at det hjalp en tøddel.

For øvrig - det finnes en knapp på JBL-fjernkontrolleren som skal slå av denne feedbacken, og den fungerer helt fint den. Helt til jeg forsøker å tråle i menyen igjen, da virker det som den automatiserte stemmen tenker "that's cute" og bare maler på med annonseringene sine, uansett om jeg har slått av audio feedback med JBL-kontrolleren eller ikke. Lydplankens LED-indikatorer signaliserer at jeg har slått audio feedback av/på, men stemmen "overrider" LED-funksjonen og/eller lydplanken. Det er rett før jeg hiver hele dritten ut vinduet. At lyden kutter under filmer hvis lydnivået i filmen er lavt kan jeg på sett og vis leve helt fint med, men sånn unødvendig kvaldring som hu dama holder på med kan ta ordentlig rennafart og sykle vannrett inn i helvete.

Har noen vært borti noe lignende, eller vet hvordan man finner en generell fiks på et slikt problem?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Foto, Video & Hifi»