Geir Børresen er død

Svar
William_S

Geir Børresen er død

Legg inn av William_S »

Hvil i fred, en skuespiller mange nordmenn har hatt et forhold til da man var barn. Max Mekker har mekket sine siste ting. Visstnok var Max Mekker dukken veldig strengt tja bevoktet om man kan kalle det det. Det var kun Børresen og noen få andre som fikk lov til å se inni den fra de som skapte Sesame Street pga patentrettigheter. Det var visst heller ikke særlig behagelig å være inni den dukka. Han sa selv at skulle han være skuespiller i Norge måtte han gjemme seg bort litt noe han såvisst fikk til med både Max Mekker og Labbetuss
https://www.vg.no/rampelys/i/rEk3e0/gei ... en-er-doed

Uansett en stor norsk dukkeskuespiller har gått bort. Hvil i fred.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Han gledet generasjoner med barn, oftest uten at de visste hvem han var. Det er nok vanskeligere enn man tror å gi liv til dukker, så det at han trollbandt så mange barn forteller mye om han som skuespiller.

Hvil i fred.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Morsomste mannen jeg visste om som barn. Digget ham i Lekestue, selv om han ble paret med den kjedeligste jeg visste om.
Hvil i fred, Geir Børresen!

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Som 7?- åring var jeg på Hjernes (Sandefjord) og så Smurfeshow. Satt på siden ganske langt frem og husket jeg ble skuffet når jeg så det var mennesker bak Smurfene. Burde kanskje forstått det uansett da!
Rundt 2000 var jeg på "voksenutgaven" av Ole Brumm på Centralteateret.
Samt Lekestue osv. osv. osv.
Så en slags oppveksfigur som nå er borte!
Hvil-i-fred.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Gjort veldig mye for å glede barn.
Hvil i fred.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Glemmer aldri at han var "Maskenissen" i Nissene På Låven. Tenk at det er OVER 20 år siden.

Og så må vi aldri glemme Smurfesangen da; den må ha irritert noen og enhver. Hvil i fred, Geir.


startelver

Legg inn av startelver »

Dette var triste greier. En moromann som burde fortjent mere oppmerksomhet i løpet av karrieren.

Han har holdt på en stund, det hele startet med Lekestue når TV'en fortsatt var i svart/hvitt.


Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

startelver skrev: tir jul 26, 2022 1:09 pm Dette var triste greier. En moromann

;)

Ja, han og jeg hadde litt til felles

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Av alle ting Geir Børresen har gjort, så er smurfehitsene brent inn i hjernen. Hadde alle albumene, og de var så ekstremt koselige og fine.
Flott kar som har forlatt denne verden. Hvil i fred

Hedning

Legg inn av Hedning »

En man ikke tenker så ofte på,men som har vært med hele livet liksom. Først i Lekestue,deretter smurfenes venn,så Labbetuss som jeg fikk med meg pga en søster i Barne Tv alder på den tiden,så Max Mekker,og hvis det jeg mener å ha hørt stemmer er det han som har vært inni Erna Solberg etter han sluttet på Sesam Stasjon. Så han har vært med hele tiden. RIP

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Husker Smitt og Smule og Labbetuss og Tusseladden.




Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

William_S skrev: tir jul 26, 2022 8:40 am Hvil i fred, en skuespiller mange nordmenn har hatt et forhold til da man var barn. Max Mekker har mekket sine siste ting. Visstnok var Max Mekker dukken veldig strengt tja bevoktet om man kan kalle det det. Det var kun Børresen og noen få andre som fikk lov til å se inni den fra de som skapte Sesame Street pga patentrettigheter. Det var visst heller ikke særlig behagelig å være inni den dukka. Han sa selv at skulle han være skuespiller i Norge måtte han gjemme seg bort litt noe han såvisst fikk til med både Max Mekker og Labbetuss
https://www.vg.no/rampelys/i/rEk3e0/gei ... en-er-doed

Uansett en stor norsk dukkeskuespiller har gått bort. Hvil i fred.
Og Labbetus har hatt sin siste bursdag. Hvil i fred. Mine største minner med Geir er Lekestue. Var litt for stor for labbetus og ikke minst Max Mekker.

William_S

Legg inn av William_S »

Dette klippet her synes jeg er kult - Max Mekker i sivil i Da Capo og tar en liten Max Mekker sang

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»