Sparing via medlemsskap og kundeklubber

Svar
Skraevadottir

Sparing via medlemsskap og kundeklubber

Legg inn av Skraevadottir »

Hei!

Sitter og kikker på Trumf-profilen min og ser at jeg fikk over 20,- i bonus for et kjøp på kun 400,- i går. Det er fordi jeg har Trumf og Kiwi Pluss, så jeg får ikke bare vanlig bonus, men 15 % på frukt og grønt og fisk (ikke frosset). Tidligere var jeg ikke så oppmerksom på dette, men hvis man er flink til å spise litt sunt, så er det faktisk mye å spare.

Ellers er jeg Thon-medlem og har gjennom tre overnattinger i sommer opparbeidet meg 4500 poeng, og en trenger kun 6000-10000 poeng for en helt gratis overnatting i ferier gjennom poengene. Når det i tillegg er vesentlig billigere å overnatte, så er dette svært god butikk for meg (og for Thon, selvsagt).

EuroBonus-kontoen min er det ikke mye å skryte av og der syns jeg det går relativt treigt å opparbeide seg poeng, særlig ettersom jeg har reist med Norwegian i de siste månedene pga. situasjonen. Jeg kan selvsagt bruke Trumf-bonusen min etter hvert, men der syns jeg det er bedre betalt å ta ut penger. Det gjør jeg gjerne en gang i halvåret, og da går de rett inn på konto om jeg trenger det eller ev. i aksjefond om jeg ikke har behov.

Dette er vel de tre kundeklubbene jeg er medlem av og som jeg bruker aktivt (også noen klesbutikker, men der er det ikke så ofte jeg handler) og det er jo nesten idioti å ikke være medlem i slike klubber. Er det noen som er medlem av noen andre kundeklubber eller har medlemsskap med gunstige fordeler?

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Trumf, Eurobonus og Choice er vel det jeg er medlem av, i tillegg til Norwegian. Vi har lenge hatt automatisk overføring av Trumf-bonusen til Eurobonu-poeng siden det har gitt en gunstig rate, og på den måten fløyet gratis hver sommer de siste fem årene. Mulig jeg må se på den avtalen på nytt nå, om SAS går dukken.

Har handlet en del gjennom viaTrumf også, de gangene det har vært et alternativ, og så betalt med Eurobonus-kortet for å makse opptjeningen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

palimpsest skrev: søn jul 24, 2022 12:34 pm Trumf, Eurobonus og Choice er vel det jeg er medlem av, i tillegg til Norwegian. Vi har lenge hatt automatisk overføring av Trumf-bonusen til Eurobonu-poeng siden det har gitt en gunstig rate, og på den måten fløyet gratis hver sommer de siste fem årene. Mulig jeg må se på den avtalen på nytt nå, om SAS går dukken.

Har handlet en del gjennom viaTrumf også, de gangene det har vært et alternativ, og så betalt med Eurobonus-kortet for å makse opptjeningen.
Høres ganske nice ut det, ja. Men som du er inne på, så er det litt usikkerhet rundt SAS nå. Trumf har ingen betydning der, da det kan tas ut i penger eller varer, men EuroBonus er det vel verre med.

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

palimpsest skrev: søn jul 24, 2022 12:34 pm Har handlet en del gjennom viaTrumf også, de gangene det har vært et alternativ, og så betalt med Eurobonus-kortet for å makse opptjeningen.
Dette er som musikk i mine ører! Booker man f.eks. hotell (f.eks. Nordic Choice) via Viatrumf og har autooverføring med Eurobonus, samt betaler med et SAS Mastercard vanker det bonuspoeng i bøtter og spann, både Eurobonus og innenfor hotellkjeden. Jeg har også bedrevet dette en stund, og har helt sluttet å bruke vanlig debitkort til noe som helst. Dersom man føler man har en viss kontroll over økonomien ser jeg nesten ikke grunn til å ha kroner på debitkortet - annet enn i akutte tilfeller.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Fin tråd. Håper det kommer noen nyttige tips.

Jeg drar alltid Norwegian-kortet. I tillegg scanner de trumf-kortet når jeg handler på Kiwi.

Æ-appen var også grei når de ga 10% på 10 av de hyppigst kjøpte matvarene dine. Nå er den ordningen endret med personlige priskutt, ser jeg har 30% prosent på skyr-yoghurt hehe..

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Økonomi»