Huawei tapper batteri rekordkjapt og slår seg av

Svar
GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Huawei tapper batteri rekordkjapt og slår seg av

Legg inn av GiPazzini_85 »

Måtte låne meg en Huawei privat etter at telefonen min knelte. Telefonen fungerer helt normalt, men tapper seg veldig fort for strøm. Jeg har merket meg at når telefonen havner under 70% eller gjennomfører en prosess som krever at den må jobbe litt, så "simulerer" den at den er strømtom og slår seg av. Når jeg så slår på telefonen igjen så står batteriprosenten på 0%, men så fort jeg kobler til lader så er telefonen tilbake på samme % som da telefonen bestemte seg for å slå av (før at den trodde den var strømtom).

Hva kan jeg gjøre med dette? Jeg har fulladet den hver gang, men likevel skjer det samme. Jeg prøver nå å laste ned et kalibreringsverktøy for å se om det er en softwarefeil på telefonen med batteriet. Kan det være andre årsaker, gitt at telefonen her innbiller seg at den har mindre strøm på batteriet enn hva som er realiteten?

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

GiPazzini_85 skrev: fre jul 08, 2022 1:16 pm Kan det være andre årsaker, gitt at telefonen her innbiller seg at den har mindre strøm på batteriet enn hva som er realiteten?
Aner ikke, men jeg har selv en Huawei P Smart 2019 som funker helt fint.
Men iblant gir den melding om at med mine ord "en app som spiser strøm er i gang, trykk her for å slå den av"...men aldri funnet ut hvilken app det skulle være...Men trykker av, og det kommer ikke igjen før senere en gang, men ikke noe mønster for når det skjer. Batteriprosenten endres ikke når jeg gjør dette.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mobil, nettbrett & andre mobile enheter»