Klassiske Grand Tour-øyeblikk

Svar
Lew_Ashby

Klassiske Grand Tour-øyeblikk

Legg inn av Lew_Ashby »

Tenkte vi kunne ha en tråd hvor vi kan poste legendariske øyeblikk fra de tre største Tour'ene i sykkelsirkuset. Personlig har det, som for mange andre nordmenn, vært Tour de France som ble inngangen til sykling. Og det er også der de største øyeblikkene for min del har vært med bla eventyrlig norsk innsats.

Denne er en av mine absolutte favoritter - 17. etappe i 2011-utgaven av TdF, Gap->Pinerolo - som med norske øyne er kanskje tidenes kuleste GT.

Vacchi som kommentator, en siste stigning av typen jeg elsker med smale veier og skog opp Côte de Pramartino, og ikke minst en Edvald Boasson Hagen i helt eventyrlig form. Når Hivert holder på å kræsje for tredje gang da han kjører inn på parkeringsplassen, og Vacchi tar fullstendig av, tenker jeg at sykling umulig kan bli bedre enn dette. Contador som angriper 15 ganger... Siste 25 minuttene av etappen ligger på youtube i sin helhet:



KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

For meg er det mest Giroen som gjelder. Diverse etapper med Mortirolo og Fineste er jo klassikere. Grusetappen til Montalcino i 2010 og ikke minst etappen til Gardaneccia i 2011. Dette er vel sannsynligvis den hardeste GT-etappen i moderne tid:



All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Lew_Ashby skrev: tir jul 26, 2022 10:54 am Tenkte vi kunne ha en tråd hvor vi kan poste legendariske øyeblikk fra de tre største Tour'ene i sykkelsirkuset. Personlig har det, som for mange andre nordmenn, vært Tour de France som ble inngangen til sykling. Og det er også der de største øyeblikkene for min del har vært med bla eventyrlig norsk innsats.

Denne er en av mine absolutte favoritter - 17. etappe i 2011-utgaven av TdF, Gap->Pinerolo - som med norske øyne er kanskje tidenes kuleste GT.

Vacchi som kommentator, en siste stigning av typen jeg elsker med smale veier og skog opp Côte de Pramartino, og ikke minst en Edvald Boasson Hagen i helt eventyrlig form. Når Hivert holder på å kræsje for tredje gang da han kjører inn på parkeringsplassen, og Vacchi tar fullstendig av, tenker jeg at sykling umulig kan bli bedre enn dette. Contador som angriper 15 ganger... Siste 25 minuttene av etappen ligger på youtube i sin helhet:


Min favoritt, dette. Helt galehus sterkt av Edvald. Slikt krever verdensklasse.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

KongOlav2 skrev: tir jul 26, 2022 11:00 am For meg er det mest Giroen som gjelder. Diverse etapper med Mortirolo og Fineste er jo klassikere. Grusetappen til Montalcino i 2010 og ikke minst etappen til Gardaneccia i 2011. Dette er vel sannsynligvis den hardeste GT-etappen i moderne tid:


Dette er så vakkert.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»