Lillestrøm SK (Klubbtråd)

Svar
Kjøtteter

Re: Lillestrøm SK (Klubbtråd)

Legg inn av Kjøtteter »

Det mest absurde er at UEFA anser øldusjen etter scoringa som tre ganger så alvorlig som den krangelen mellom ultrasen og vekterne. Ingen problem med å forstå at UEFA bøtelegger pyro eller kranglingen. Men 270.000 fordi noen ti gram tunge ølbeger havnet på banen etter en scoring er komplett uforståelig. Ikke ble de kastet mot noen eller i sinne heller.

Brann fikk i sin tid 77.000 i bot da det ble kastet en biljardkule etter en spiller. Helt meningsløst.

TWU

Legg inn av TWU »

Sulfat skrev: ons aug 03, 2022 10:30 am Lillestrøm får ikke selge billetter til bortekampen mot Royal Antwerp i den tredje kvalifiseringsrunden til Conference League om en uke.

I tillegg har klubben fått en samlet bot på 47.750 euro for blant annet oppfyring av bluss og kasting av gjenstander under bortekampen mot SJK 21. juli.
Mens Hellas er idømt til sammen 32.000 euro for kasting av gjenstander, fyrverkeri, bruk av laser og banestorming i kampen mot Kosovo. Riktignok i tillegg til delvis stengning av tribuner.

En kan kalle Uefa mye rart, men konsekvent hva gjelder straffeutmåling kan man IKKE si at de er.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Thomas skrev: ons aug 03, 2022 12:13 pm
aderyn skrev: ons aug 03, 2022 12:03 pm
Thomas skrev: ons aug 03, 2022 11:48 am

Jeg er enig i at UEFA er en korrupt møkkainstitusjon, men i dette tilfellet er det helt på sin plass med en straff som svir.

Jeg vil tro at neste gang kaster ikke supporters glass eller fyrer opp bluss på bortekamp i Europa.

Tøffe typer reiser rundt og lager kvalm... Også skylder dere på UEFA? Alle veit at drittoppførsel straffes knallhardt.
Ingen har et problem med pyroboten. Den vet man at kommer og man er villige til å betale. Det syke er 270.000kr i bot for å kaste noen plastglass opp i lufta ved scoring som tilfeldigvis landet på kunstgresset i området mellom banen og supporterne. Var vel kanskje et glass eller to som endte opp på selve banen under feiringa men det var ikke engang når ballen er i spill. Det er også dette man får utestengelsen for, pyro i seg selv fører ikke til utestengelse. Ved første tilfellet er det ganske vilt at sanksjonene er så strenge.

"lage kvalme" vil jeg ikke si at noen drev med. LSK supporterne fikk massevis av skryt av både SJK og deres supportere. Stemningen var god og alle involverte koste seg. Da ser jeg ikke helt hvordan denne straffen henger på greip. UEFA får NFF til å se ut som de gode.

Jeg er stort sett enig, men jeg tipper at det var litt mer enn "to plastglass"

Det jeg ikke forstår er behovet for å reise rundt i Europa og være tøffe i trynet og lage bråk.
Det gagner ingen. Hverken klubb eller supportere.

Men av nysgjerrighet, du hevder altså at dere oppførte dere eksemplarisk og at UEFA har misforstått alt?

Om så er tilfelle er jo dette en ikkesak. Da er det bare å anke så er saken over
Mulig vi har ulike definisjoner av hva "skape kvalme" og "lage bråk" er men jeg vil ikke akkurat påstå at det å kaste noen plastglass opp i lufta i gledesrus når kun egne spillere er i nærheten kvalifiserer til den oppførselen du tydeligvis mener at det er. Det er vel to vidt forskjellige ting å kaste gjenstander etter motspillere i sinne, enn å kaste noen plastglass som ikke veier noen ting opp i lufta fordi man scoret. "Bierdusche" er et helt normalt fenomen rundt om i fotballeuropa, og kan sees på de fleste kamper i Tyskland og Belgia.

Du har en haug av supportergrupperinger rundt om i Europa, f. eks Feyenoord, som ikke gjør annet enn å denge løs på andre supportere når de reiser rundt. De får massevis av bøter, men selv de får sjeldent utestengelser. Sier ikke at LSK ikke skal få straff, som sagt pyroboten aksepterer man. Men i hvilken verden passer denne straffen til det man gjorde? Utestengelsen er helt hinsides strengt. Royal Antwerp sine supportere var selv utestengt til sin bortekamp i Kosovo. Men dette var for å kaste bluss inn på motstanderens supportere. Litt verre enn det LSK drev med eller?

Kjøtteter

Legg inn av Kjøtteter »

Thomas skrev: ons aug 03, 2022 12:13 pm Jeg er stort sett enig, men jeg tipper at det var litt mer enn "to plastglass"
Du har helt rett i at det var litt mer enn to plastbeger. Det var tre.
Bilde

aderyn

Legg inn av aderyn »

Ingen Alderweireld i morgen, bedrer sjansene litt i hvert fall.

Thomas

Legg inn av Thomas »

Kjøtteter skrev: ons aug 03, 2022 12:34 pm
Thomas skrev: ons aug 03, 2022 12:13 pm Jeg er stort sett enig, men jeg tipper at det var litt mer enn "to plastglass"
Du har helt rett i at det var litt mer enn to plastbeger. Det var tre.
Bilde
OK. Dere er helt uskyldige og UEFA tar feil.

Jeg kan ikke fatte eller begripe hvorfor dere må reise rundt og krangle når dere først får mulighet til å spille fotball i Europa.
Hvorfor dette behovet for å være tøffe?

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Hvor får du egentlig dette med å være "tøffe" fra?
Ingenting har kommet fra SJK eller det lokale politiet om bråk eller lignende.

Vuvuzelaen

Legg inn av Vuvuzelaen »

Thomas skrev: ons aug 03, 2022 1:16 pm
Kjøtteter skrev: ons aug 03, 2022 12:34 pm
Thomas skrev: ons aug 03, 2022 12:13 pm Jeg er stort sett enig, men jeg tipper at det var litt mer enn "to plastglass"
Du har helt rett i at det var litt mer enn to plastbeger. Det var tre.
Bilde
OK. Dere er helt uskyldige og UEFA tar feil.

Jeg kan ikke fatte eller begripe hvorfor dere må reise rundt og krangle når dere først får mulighet til å spille fotball i Europa.
Hvorfor dette behovet for å være tøffe?
Må det være enten eller? Alle er selvsagt klar over at det blir en bot, og visste nok at UEFA kommer med reaksjoner. Det folk reagerer på er nivået på straffen. Det er en helt hinsides drakonisk straff for det som skjedde i Seinajoki. Det verste er ikke pengesummen, men at man også forbyr bortesupportere en drøy uke før kamp. Mange har allerede brukt noen tusen på billetter og hotell. LSK har chartret et fly de nå ikke får fylt opp. Alt på grunn av en kamp i Seinajoki der både hjemmelag og bortelag ikke kunne få skrytt nok av stemninga.

Jeg sliter nesten med å forstå at noen kan mene at dette er en rimelig straff.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Stemmer. Bota er en ting, det kan man leve med selv om den er voldsom høy. Utestengelsen blir helt latterlig og fullstendig blåst ut av proporsjoner.

Thomas

Legg inn av Thomas »

Vuvuzelaen skrev: ons aug 03, 2022 1:32 pm
Thomas skrev: ons aug 03, 2022 1:16 pm
Kjøtteter skrev: ons aug 03, 2022 12:34 pm

Du har helt rett i at det var litt mer enn to plastbeger. Det var tre.
Bilde
OK. Dere er helt uskyldige og UEFA tar feil.

Jeg kan ikke fatte eller begripe hvorfor dere må reise rundt og krangle når dere først får mulighet til å spille fotball i Europa.
Hvorfor dette behovet for å være tøffe?
Må det være enten eller? Alle er selvsagt klar over at det blir en bot, og visste nok at UEFA kommer med reaksjoner. Det folk reagerer på er nivået på straffen. Det er en helt hinsides drakonisk straff for det som skjedde i Seinajoki. Det verste er ikke pengesummen, men at man også forbyr bortesupportere en drøy uke før kamp. Mange har allerede brukt noen tusen på billetter og hotell. LSK har chartret et fly de nå ikke får fylt opp. Alt på grunn av en kamp i Seinajoki der både hjemmelag og bortelag ikke kunne få skrytt nok av stemninga.

Jeg sliter nesten med å forstå at noen kan mene at dette er en rimelig straff.
Ser den, og det er sikkert kjipt for dere det gjelder. Men neste gang tipper jeg dere oppfører dere så man slipper sånne reaksjoner.
Eller føler dere at det er verdt det å være Drittsekker på tur?

aderyn

Legg inn av aderyn »

Thomas skrev: ons aug 03, 2022 1:47 pm Ser den, og det er sikkert kjipt for dere det gjelder. Men neste gang tipper jeg dere oppfører dere så man slipper sånne reaksjoner.
Eller føler dere at det er verdt det å være Drittsekker på tur?
Kaste noen plastglass opp i luften i eufori etter scoring, litt av noen drittsekker. Helt ekstremt, bør vel i fengsel etter slik opptreden, eller tar jeg feil?

Thomas

Legg inn av Thomas »

Real-_- skrev: ons aug 03, 2022 1:22 pm Hvor får du egentlig dette med å være "tøffe" fra?
Ingenting har kommet fra SJK eller det lokale politiet om bråk eller lignende.
Kanarifansen har da alltid vært tøffe i trynet... Spesielt disse ultras dere er så stolte av.

Er det ikke greit å oppføre seg som folk når man inntar byer i Europa?
Eller er det viktig for ultras fra lille Norge å tøffe seg?

Thomas

Legg inn av Thomas »

aderyn skrev: ons aug 03, 2022 1:51 pm
Thomas skrev: ons aug 03, 2022 1:47 pm Ser den, og det er sikkert kjipt for dere det gjelder. Men neste gang tipper jeg dere oppfører dere så man slipper sånne reaksjoner.
Eller føler dere at det er verdt det å være Drittsekker på tur?
Kaste noen plastglass opp i luften i eufori etter scoring, litt av noen drittsekker. Helt ekstremt, bør vel i fengsel etter slik opptreden, eller tar jeg feil?
Som sagt. Om det kun er to plastglass i lufta er det bare å anke kjennelsen.

Selvinnsikten er ikke akkurat høy blant dere tøffe gutta i kanarifans...

aderyn

Legg inn av aderyn »

Thomas skrev: ons aug 03, 2022 1:53 pm
aderyn skrev: ons aug 03, 2022 1:51 pm
Thomas skrev: ons aug 03, 2022 1:47 pm Ser den, og det er sikkert kjipt for dere det gjelder. Men neste gang tipper jeg dere oppfører dere så man slipper sånne reaksjoner.
Eller føler dere at det er verdt det å være Drittsekker på tur?
Kaste noen plastglass opp i luften i eufori etter scoring, litt av noen drittsekker. Helt ekstremt, bør vel i fengsel etter slik opptreden, eller tar jeg feil?
Som sagt. Om det kun er to plastglass i lufta er det bare å anke kjennelsen.

Selvinnsikten er ikke akkurat høy blant dere tøffe gutta i kanarifans...
Nytter lite å anke noe som helst til en organisasjon som er like korrupt som Kongo sitt rettsvesen.

Wenckheim

Legg inn av Wenckheim »

Folkens, vurdér å ikke svare trollet.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Real-_- skrev: ons aug 03, 2022 1:22 pm Hvor får du egentlig dette med å være "tøffe" fra?
Ingenting har kommet fra SJK eller det lokale politiet om bråk eller lignende.
Kanskje ikke det store det her, men HELT uskyldige var dere nok ikke.


Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Lilleborg skrev: ons aug 03, 2022 2:23 pm
Real-_- skrev: ons aug 03, 2022 1:22 pm Hvor får du egentlig dette med å være "tøffe" fra?
Ingenting har kommet fra SJK eller det lokale politiet om bråk eller lignende.
Kanskje ikke det store det her, men HELT uskyldige var dere nok ikke.

Nei og det har man heller ikke sagt, men at det å få besøk av KFL er som om det verst balkanlag kommer til byen, som noen tror, er jo langt fra sannheten. En bot var forventet og fortjent, men å straffe hele gjengen for at folk falt ned fra gjerdet og at noen få, helt ufarlig og tomme, plastbeger kom inn på banen er jo en maktsyke man kun ser fra UEFA. Når man itillegg kommer med straffen så nærme kampen og etter at folk har bestilt både hotell og fly er også kritikkverdig, i det minste innvolver klubben i "straffesaken" slik at klubben kan kommunisere ut at folk skal avvente med å bestille.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Helt greit at den gjengen settes på plass. De har blitt bøtelagt mange ganger før. Og når de ikke viser vilje til å droppe apekatt-oppførselen, ev fjerne råtne epler, er det bare å kjøre på til de forstår alvoret.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Folk_flesk skrev: ons aug 03, 2022 2:58 pm Helt greit at den gjengen settes på plass. De har blitt bøtelagt mange ganger før. Og når de ikke viser vilje til å droppe apekatt-oppførselen, ev fjerne råtne epler, er det bare å kjøre på til de forstår alvoret.
Det eneste LSK supportere stort sett blir bøtelagt for er vel pyro, kan ikke huske sist gang det var noe annet. Fyring av pyro er ikke "apekatt-oppførsel". Det er en del av god supporterkultur, og noe som alle de beste supportergrupperingene rundt om i Europa driver med hele tiden.

Norske supportere, og selv Kanarifansen som mange i Norge ser på som djevelen sjøl er blant de med aller best oppførsel når det gjelder bortekamper i Europa. Tror ikke folk er klar over hva alle andre driver med, dette er peanuts sammenliknet med 99% av andre supportergrupper i Europa. Enig i at man skal unngå de småtingene som skjedde, og at en viss straff er innafor men dette ble jo helt ut av alle proporsjoner fra UEFA. Kunne i det minste startet med en advarsel, og ikke gå rett på hardeste sanksjoner for noe som ingen faktisk utrykte noe misnøye med bortsett fra uefa selv.

Kjøtteter

Legg inn av Kjøtteter »

Lilleborg skrev: ons aug 03, 2022 2:23 pm Kanskje ikke det store det her, men HELT uskyldige var dere nok ikke.
Nei, at dette bøtelegges er forståelig. Men jeg synes ikke at hendelsen er så alvorlig, eller involverer en stor nok gruppe, til at det forsvarer et totalforbud mot å komme på kamp. Det er det + den helt ubegripelig store boten for ølbeger på banen etter scoring det reageres på.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Cluet her er vel regelverk.
Selv de store klubbene med badass supportere er inne og hjelper fans med søknad om f.eks. blussing der det trengs. At man har tatt med seg bluss og fyrt opp på tribunen for å skape en "fantastisk stemning" er i beste fall grenseløst naivt dersom regelverket tilsier noe annet. De får også bot for å ha blokkert rømningsvei, og er det en ting UEFA slår knallhardt ned på så er det brudd på sikkerhetsregler. Der er det ingen kjære mor, uansett begrunnelse.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Skjønner at dere ikke har lyst til å diskutere dette i tråden norske lag i europa men vil bare si at UEFA pleier å slå veldig hardt ned på slike utenomsportslige ting. Restriksjoner på antall tilskuere er noe som kommer særdeles fort opp og selv om straffen kan virke voldsom så ligger det en hensikt bak. UEFA vil IKKE ha slikt på tribunene under Europakamper.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Lilleborg skrev: ons aug 03, 2022 2:23 pm
Real-_- skrev: ons aug 03, 2022 1:22 pm Hvor får du egentlig dette med å være "tøffe" fra?
Ingenting har kommet fra SJK eller det lokale politiet om bråk eller lignende.
Kanskje ikke det store det her, men HELT uskyldige var dere nok ikke.

Man ser jo en amøbe sparke en vakt her. Ikke rart fansen blir utestengt. Selvinnsikten hos fansen er minus 17. "Bare et par plastbeger..."

Kjøtteter

Legg inn av Kjøtteter »

Les tråden før du svarer.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Kalle73 skrev: ons aug 03, 2022 3:34 pm Cluet her er vel regelverk.
Selv de store klubbene med badass supportere er inne og hjelper fans med søknad om f.eks. blussing der det trengs. At man har tatt med seg bluss og fyrt opp på tribunen for å skape en "fantastisk stemning" er i beste fall grenseløst naivt dersom regelverket tilsier noe annet. De får også bot for å ha blokkert rømningsvei, og er det en ting UEFA slår knallhardt ned på så er det brudd på sikkerhetsregler. Der er det ingen kjære mor, uansett begrunnelse.
Går så vidt jeg vet ikke an å søke om å få lov å blusse i Europa. I UEFAs øyne er bluss som å ta med seg våpen inn på stadion, der er de klin gærne. Så tviler på at noen klubber driver med det. Selvfølgelig stopper ikke det blussingen, og alle supportere gjør det uansett, og tar sine bøter, akkurat som supporterne her ville gjort. Ingen som klager på den pyrobota, og heller ikke det man blir utestengt for.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Skap stemning og støtt laget, men ikke glem folkeskikken hjemme.

Det er ekkelt å se norske fans oppføre seg sånn. Sparke etter vakter er heslig oppførsel. Da er straffen på sin plass.

Så får vi håpe indrejustisen er slik at man nekter de som ikke greier å oppføre seg å bli med neste gang. For det går jo bare ut over majoriteten som er der for å støtte laget.

Brukeravatar
abelao
Innlegg: 193

Legg inn av abelao »

Det går ikke an forsvare slik oppførsel som man ser både to klippene på Twitter. Da er det like greit at supporterne blir utestengt i neste bortekamp, så slipper vi at de reiser rundt i Europa og skjemmer ut klubben. Denslags oppførsel fjerner all lyst jeg har til å bli med på noen bortematcher med noen supportergrupperinger. Synd for de som allerede har bestilt billetter til Antwerpen, men skyt på troglodyttene, ikke UEFA. Dersom pakket ikke blir identifisert og vist vekk fra Åråsen for all framtid, vil det ta lang tid før jeg setter mine bein på Åråsen igjen. Det hjelper ikke å synge og støtte laget i 80 minutter, for så å pisse på klubben og medsupporterne i 10 minutter.

Dette var bare trist!

Vuvuzelaen

Legg inn av Vuvuzelaen »

Syns folk virkelig det er proporsjonal straff for det opptrinnet at det blir forbudt med bortesupportere i Belgia, og at kasting av plastbegre straffes med 27000€?

Det er litt over en uke til kampen i Belgia, og vi er flere som allerede har booket fly og hotell. Klubben har chartret et fly som de har begynt å selge billetter til. Nå blir det tur til Antwerpen for besøk på sjokolademusuem, i katedral og se LSK på belgisk pub. Det er fryktelig mye penger som har blitt kastet bort nå.

Jeg syns det er hårreisende at LSKs besøk i Seinajoki straffes så hardt. Som sagt, så var det kun positive ord fra hjemmelaget, og den hendelsen (som naturligvis er skammelig og bør straffes) var altså ikke verre enn at verken hjemmelaget eller lokalt politi hadde noe fokus på det etter kampen. Dette er noe som kom fullstendig ut av det blå for både klubb og fans.

Det er å fullstendig drite på supportere . Og som de fleste LSK-supportere, så er jeg forbanna på oppførselen til de i videoen, men jeg er også forbanna på den drakoniske straffen fra UEFA. Akkurat som jeg mener det er dust av en 17-åring fyre opp en joint i en park, men at det også er hårreisende at det har vært vanlig praksis for politiet å lyse tenåringer under ballene med lommelykt.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Det kan faktisk virke som uefa har vært snille med lsk her, og kun tatt for noen plastbegere. Den voldelige oppførselen alene burde utestenge fansen fra resten av europasesongen, hvor lang eller kort det måtte bli. Dere bør takke uefa, ikke syte og klage som en gjeng unger..

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

Jeg synes 27 000 euro for plastbegre virker drøyt, men jeg synes ikke 10 000 og utestenging fra én kamp er drøyt når man ser de videoene, så samlet sett virker det ikke horribelt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»