NRK Dagsrevyen - irritasjonstråd

Svar
Ostemanden

Re: NRK Dagsrevyen - irritasjonstråd

Legg inn av Ostemanden »

Feigingene i nrk har fortsatt i kke skrevet et ord om hva som foregår i nederland..

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Nattevakt skrev: tor jul 07, 2022 4:11 pm Feigingene i nrk har fortsatt i kke skrevet et ord om hva som foregår i nederland..
Neivel. https://www.nrk.no/nyheter/nederland-1.14899552

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

MRSA skrev: tor jul 07, 2022 5:26 pm
Nattevakt skrev: tor jul 07, 2022 4:11 pm Feigingene i nrk har fortsatt i kke skrevet et ord om hva som foregår i nederland..
Neivel. https://www.nrk.no/nyheter/nederland-1.14899552
Dagsrevyen har fortsatt ikke nevnt et ord om dete

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Dagsrevyen viet ca 20 minutter på reportasje om horehus i Oslo. Greit nok, men det kviser ut nesten alle andre nyheter. Kunne heller blitt brukt som eget program.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Bjoro33 skrev: tor jul 07, 2022 9:04 pm Dagsrevyen viet ca 20 minutter på reportasje om horehus i Oslo. Greit nok, men det kviser ut nesten alle andre nyheter. Kunne heller blitt brukt som eget program.
Helt enig i dette - jeg mener Dagsrevyen bør servere de viktigste nyhetene det siste døgnet, spesielt nå når man har kortet ned til 30 minutter. Tror revyen mister seere når deres egenprofilering av egne saker blir så fremtredende. Her var jo også journalisten ogs g profilert - virket jo nesten like viktig å profilere ham som selve saken. Saken er jo stor og omfattende, men hadde passet bedre som en halvtimes Brennpunkt eller lignende.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Utsette Dagsrevyen 1 time til kl 20 pga en kvinnefotballkamp mellom Belgia og Island. Jaja, de tør vel ikke annet. Det hadde nok blitt rabalder om de hadde sendt denne kampen på NRK2, som høvelig ville være.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: søn jul 10, 2022 2:27 pm Utsette Dagsrevyen 1 time til kl 20 pga en kvinnefotballkamp mellom Belgia og Island. Jaja, de tør vel ikke annet. Det hadde nok blitt rabalder om de hadde sendt denne kampen på NRK2, som høvelig ville være.
Fotball-EM for kvinner virker til å være sommerens storsatsing da man ikke legger penger i noe annet. Pålagt publikumslyd og opphausing av et temmelig amatørmessig produkt. Og på radiofronten er det tydeligvis sommerprat som er det store. Her plukkes det folk rett fra Marienlyst-kuvøsen.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

DoktorS skrev: søn jul 10, 2022 2:27 pm Utsette Dagsrevyen 1 time til kl 20 pga en kvinnefotballkamp mellom Belgia og Island. Jaja, de tør vel ikke annet. Det hadde nok blitt rabalder om de hadde sendt denne kampen på NRK2, som høvelig ville være.
Nei hadde det enda vært Norge så kunne jeg skjønt det- til nød den "andre kampen" i Norges gruppe: men utsette Dagsrevyen en hel time for en damekamp mellom stormaktene Belgia og Island: :lol: :lol: :lol:

Alt av sommerprogrammer det være seg båt- eller togreiser skrotes! VM i svømming ble nylig arrangert uten norsk tv-dekning (tradisjonelt NRK)- Men EM i damefotball: der slår man på stortromma gitt !

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

I dag er det Belgia-Russland som fører til utsatt Dagsrevy. Er jo ikke en kjeft i Norge som bryr seg om denne kampen. Dette handler kun om å være politisk korrekt. "Hvis vi kan utsette Dagsrevyen for herre-EM, så skal vi gjøre det samme for kvinne-EM."
-
Edit: Er visst Danmark-Finland. Feil i TVGuiden til VG. Så mye bryr man seg
Sist redigert av Sulfat den tir jul 12, 2022 7:06 pm, redigert 1 gang totalt.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Det er helt åpenbart at de ikke tør - for man vet jo hvordan dette ville blitt på sosiale medier.

Samtidig fortsetter jo undergravingen av flaggskipet Dagsrevyen. Hvis den ikke er så viktig at den må sendes til ordinær tid, så er den heller ikke så viktig at folk bør se den...

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Noen som er på sosiale medier som er over 50 også...

https://www.dagbladet.no/kultur/nrk-end ... e/76623362

NRK med vanlige svada-svar, poenge her er jo ikke at "Dagsrevyen må vike for sport", men først og fremst "Dagsrevyen må vike for sport som ingen er interessert i". Om det hadde vært en finale eller en kamp med Norge, hadde få brydd seg...

... og det va rheller ingen stor intern disusjon, neivel. Dagsrevyen er ikke så viktig. Det har man jo merket.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ulykke på tvioli i Danmark på topp, ja - det er vel nært mange i sommer - og SAS-streiken er jo dekket fra så mange sider nå at det går veldig på tomgang. Ekspertene sier stort sett det samme hver dag....

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: tor jul 14, 2022 8:10 pm Ulykke på tvioli i Danmark på topp, ja - det er vel nært mange i sommer - og SAS-streiken er jo dekket fra så mange sider nå at det går veldig på tomgang. Ekspertene sier stort sett det samme hver dag....
"Denne streiken kan ikke holde på veldig lenge for SAS." har denne WinAir-gamlingen sagt i to uker nå. Før det hadde han ikke tro på streik. Kan ikke noen heller se på hvor mye kapital SAS har i reserve og hvor lenge det faktisk vil holde?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

"Det gjenstår å se hva som skjer" - ja, det sier reporteren utenfor stedet der forhandlingene i SAS-konflikten holder til... Dette jo fantastisk journalistikk - 10 minutter på topp i flere uker. Spennende - det gjenstår å se hva som skjer!!

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Når en etter å ha laget frokost, slår på NRK TV nyhetene kl. 07:00. Hva får en så servert. En morratrøtt ugreid fyr, som ser ut til å nettopp ha kommet på jobb, fra telt-skjulet sitt. NRK håner sitt tvangsbetalende publikum, ved også å vise denne slasket utseende personen bakfra, opptil flere ganger. Nei NRK, fy for skam!

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Værvarselet på NRK i kveld:

I Lysebotn 33.6 grader, og det kunne vært varmere om ikke vinden hadde snudd, og satt temperaturen ned , men holdt seg på østavind, så ville det kanskje blitt ny fylkesrekord for Rogaland.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Brann-, hete - og klimarevyen i dag....

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Dette er kanskje litt på kanten, og sånt man ikke skal si. Men et sted får jeg ta sjansen på å få det ut, sikkert ikke mange som er enige med meg.
Men: Det har slått meg hvor flinke NRK er til å ansette en type usmakelige kvinner, spesielt i dagsrevyen.
Nina Owing klarer jeg rett og slett ikke, og jeg syns også Hege Mo Eriksen er heslig med den slibrige stemmen, og nå hun der i dag (vet ikke navnet) med også en utrolig slesk stemme og det sleske oppsynet. Mister matlysten rett og slett.
Ble sjeleglad den dagen vi ble kvitt den utrolig tåpelige hallodamen Fjørtoft, Huff. Men de kommer støtt opp med nye.
Ja ja, det er sikkert bare meg. Sorry

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Interessert skrev: lør jul 23, 2022 7:35 pm Dette er kanskje litt på kanten, og sånt man ikke skal si. Men et sted får jeg ta sjansen på å få det ut, sikkert ikke mange som er enige med meg.
Men: Det har slått meg hvor flinke NRK er til å ansette en type usmakelige kvinner, spesielt i dagsrevyen.
Nina Owing klarer jeg rett og slett ikke, og jeg syns også Hege Mo Eriksen er heslig med den slibrige stemmen, og nå hun der i dag (vet ikke navnet) med også en utrolig slesk stemme og det sleske oppsynet. Mister matlysten rett og slett.
Ble sjeleglad den dagen vi ble kvitt den utrolig tåpelige hallodamen Fjørtoft, Huff. Men de kommer støtt opp med nye.
Ja ja, det er sikkert bare meg. Sorry
Smak og behag, i noen tilfeller. Har ikke problemer med Owing, for synes hun fremstår som ganske nøytral. Og det synes jeg kanksje er noe av det viktigste - at de ikke har overdrevne personligheter. Han der Tom Nilsen f.eks. - han er jo så vanlig at han knapt kan bli kjent igjen på gaten. Atle Bjurstrøm er også meget behagelig.

Hege Mo Eriksen synes jeg ikke passer inn i Dagsrevyen i det hele tatt - hun har, som du sier, en litt for spesiell stemme og fremføring. Høres nesten ut som hun forteller eventyr til små barn.

Fjørtoft var jo en meget vakker dame, men hun var kanskje litt stiv. Husker en forferdelig hallodame for mange år siden, har glemt navnet, men hun var veldig stotrete og hadde store briller. Nå irriterer jeg meg grenseløs over hun der Smelror som tror hun kan bruke vertinnerollen til personlig promotering av utspåkjet hår, stil, klær og dialekt. Hun er akkurat det motsatte av en skikkelig programvert skal være - nøytral, rolig, tydelig og solid.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Hva i all verden er det holder på med - langt innslag og deretter studioinnslag om folk som omplasserer hunder!!

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Ikke Dagsrevyen akkurat, men gidder ikke lage ny tråd.

“NRK-journalisten brukte seg selv som kilde i nyhetssak“

https://m24.no/elbil-nrk-nrk-rogaland/n ... VqKZswstpg

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

bundetrente skrev: fre jul 29, 2022 9:59 pm Ikke Dagsrevyen akkurat, men gidder ikke lage ny tråd.

“NRK-journalisten brukte seg selv som kilde i nyhetssak“

https://m24.no/elbil-nrk-nrk-rogaland/n ... VqKZswstpg
Og kva er problemet?

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

MRSA skrev: lør jul 30, 2022 1:10 pm
bundetrente skrev: fre jul 29, 2022 9:59 pm Ikke Dagsrevyen akkurat, men gidder ikke lage ny tråd.

“NRK-journalisten brukte seg selv som kilde i nyhetssak“

https://m24.no/elbil-nrk-nrk-rogaland/n ... VqKZswstpg
Og kva er problemet?
Ingenting, hvis du mener det er god presseskikk å bruke seg selv som kilde når man er journalist.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

bundetrente skrev: lør jul 30, 2022 1:23 pm
MRSA skrev: lør jul 30, 2022 1:10 pm
bundetrente skrev: fre jul 29, 2022 9:59 pm Ikke Dagsrevyen akkurat, men gidder ikke lage ny tråd.

“NRK-journalisten brukte seg selv som kilde i nyhetssak“

https://m24.no/elbil-nrk-nrk-rogaland/n ... VqKZswstpg
Og kva er problemet?
Ingenting, hvis du mener det er god presseskikk å bruke seg selv som kilde når man er journalist.
Ser ikkje noko problem med å bruke seg sjølv som eksempel. Og journalistar brukar ofte seg sjølv som kilde. Kvar gang dei rapporterer det dei ser frå for eksempel ei ulykke.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

bundetrente skrev: fre jul 29, 2022 9:59 pm Ikke Dagsrevyen akkurat, men gidder ikke lage ny tråd.

“NRK-journalisten brukte seg selv som kilde i nyhetssak“

https://m24.no/elbil-nrk-nrk-rogaland/n ... VqKZswstpg
Verre var det da bimbo-Veronica Westhrin brukte sin aborthistorie i Urix ifm abortpolitikk i USA. Helt håpløst og altfor personlig.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

GiPazzini_85 skrev: lør jul 30, 2022 8:52 pm
bundetrente skrev: fre jul 29, 2022 9:59 pm Ikke Dagsrevyen akkurat, men gidder ikke lage ny tråd.

“NRK-journalisten brukte seg selv som kilde i nyhetssak“

https://m24.no/elbil-nrk-nrk-rogaland/n ... VqKZswstpg
Verre var det da bimbo-Veronica Westhrin brukte sin aborthistorie i Urix ifm abortpolitikk i USA. Helt håpløst og altfor personlig.
Måtte google. Fant. Måtte stoppe å lese. Fordi. Artikler som er skrevet. Sånn som det her. Finner jeg. Kvalmende. Og pretensiøst.

Så er det vel også slik at de aller fleste driter i hva journalisten selv har opplevd, spesielt når man er i utlandet. Hva blir det neste? En afrikakorrespondent som skriver om å ha forsovet seg inne på solarium en gang?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

GiPazzini_85 skrev: lør jul 30, 2022 8:52 pm
bundetrente skrev: fre jul 29, 2022 9:59 pm Ikke Dagsrevyen akkurat, men gidder ikke lage ny tråd.

“NRK-journalisten brukte seg selv som kilde i nyhetssak“

https://m24.no/elbil-nrk-nrk-rogaland/n ... VqKZswstpg
Verre var det da bimbo-Veronica Westhrin brukte sin aborthistorie i Urix ifm abortpolitikk i USA. Helt håpløst og altfor personlig.
Har ikke fått med meg den - bimbo er det rette ordet. Utrolig fjollete dame.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: søn jul 31, 2022 11:17 am
GiPazzini_85 skrev: lør jul 30, 2022 8:52 pm
bundetrente skrev: fre jul 29, 2022 9:59 pm Ikke Dagsrevyen akkurat, men gidder ikke lage ny tråd.

“NRK-journalisten brukte seg selv som kilde i nyhetssak“

https://m24.no/elbil-nrk-nrk-rogaland/n ... VqKZswstpg
Verre var det da bimbo-Veronica Westhrin brukte sin aborthistorie i Urix ifm abortpolitikk i USA. Helt håpløst og altfor personlig.
Har ikke fått med meg den - bimbo er det rette ordet. Utrolig fjollete dame.
https://www.nrk.no/urix/jeg-tok-abort.- ... 1.14579755

Korrespondentbrevet i 2019. NRK pøste på med svadanyheter rundt abort i USA på dette tidspunktet. Veldig overflatisk og lite om hva som egentlig foregikk.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Atter en gang intetsigende kulturinnslag om at Karpe holder konsert i Spektrum...

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Hvorfor i all verden har de hentet tilbake Ingunn Solheim? Utrolig stotrete og masete, pipete stemme - og enda verre, en veldig påtatt entusiasme og ønske om å framstå som kul og/eller interessant... Ikke vet jeg - men synes det er ekstremt påtatt og masete.

Tom Nilsen er jo prakteksempelet på hvordan det skal gjøres - avslappet, rolig, nøytral stemme, normert språk og bare akkurat et passe glimt i øyet når det passer seg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Media»