Formula 1

Svar
Elgen
Innlegg: 3304

Re: Formula 1

Legg inn av Elgen »

Hvordan går det med deg, @flourhouse ?
Hadde satt pris på en rapport fra deg fra Ungarn

flourhouse

Legg inn av flourhouse »

Elgen skrev: søn jul 31, 2022 6:47 pm Hvordan går det med deg, @flourhouse ?
Hadde satt pris på en rapport fra deg fra Ungarn
Beklager, men telefonproblemene mine er permanente, så det ble dårlig med rapportering i dag. Men for en opplevelse! Jeg kommer tilbake med noen tanker når jeg har landet i Norge igjen. Det kan tenkes at flere har lyst til å reise hit, så noen tips og triks kan komme godt med!

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

flourhouse skrev: søn jul 31, 2022 10:41 pm
Elgen skrev: søn jul 31, 2022 6:47 pm Hvordan går det med deg, @flourhouse ?
Hadde satt pris på en rapport fra deg fra Ungarn
Beklager, men telefonproblemene mine er permanente, så det ble dårlig med rapportering i dag. Men for en opplevelse! Jeg kommer tilbake med noen tanker når jeg har landet i Norge igjen. Det kan tenkes at flere har lyst til å reise hit, så noen tips og triks kan komme godt med!
Det var synd med mobilen din
Men det var det jeg tenkte på, at du kunne dele noen erfaringer du har gjort denne helga.
Ser fram til det!

Ghost

Legg inn av Ghost »

flourhouse skrev: søn jul 31, 2022 10:41 pm
Elgen skrev: søn jul 31, 2022 6:47 pm Hvordan går det med deg, @flourhouse ?
Hadde satt pris på en rapport fra deg fra Ungarn
Beklager, men telefonproblemene mine er permanente, så det ble dårlig med rapportering i dag. Men for en opplevelse! Jeg kommer tilbake med noen tanker når jeg har landet i Norge igjen. Det kan tenkes at flere har lyst til å reise hit, så noen tips og triks kan komme godt med!
Virker fantastisk. Hungaroring har historie og de siste årene har det vært bra racing også. Legg til at banen er veldig tilgjengelig og nært en fantastisk by I Budapest så er det min go to-bane neste år. Misunner deg at du fikk se kval og løp i år!

flourhouse

Legg inn av flourhouse »

Forsøker å skrive ned noen ord mellom flyvningene her - helt i ørska, har døgnet for å være sikker på å rekke flyet som gikk klokken 7 i morges :!:

Hvordan var totalopplevelsen?
Rett og slett fantastisk. Når vi først kom oss til banen (se "Hvor tilgjengelig er egentlig banen?"), var det en helt utrolig atmosfære. Det meste gikk på en skinnegang som setter solslyngebefengt norsk jernbane i skam. Selv om det nok var over 100 000 til stede på det meste, sto vi sjelden mer enn noen få minutter i kø uansett hva vi skulle - inn på området, bestille i baren, besøke toalettet. Alt gikk som smurt. Det var ingen vektere med oppfunnet autoritet som tok fra oss vannflasker, slik det sikkert ville vært på et lignende arrangement i Norge. Det var absolutt ingen problemer med å ta med mat eller drikke inn på området. Det var utallige boder der man kunne kjøpe alt mulig rart av mat og drikke, og maten var overraskende god. Prisen på maten lå antakelig opp mot norske priser, men man blir jo litt pengeblind når ting koster mer enn 10 000 av den lokale valutaen. Drikkeutvalget var sjokkerende - man kunne få kjøpt opp til to liter (!!) av alt, til og med vodka red bull. Dette ble servert i bøtter som må ha blitt handlet i nærmeste strandbutikk. Jeg våget ikke ta denne utfordringen ettersom jeg hadde et ønske om å overleve. Denne farligheten kostet 18 000 HUF, eller rundt 450 kroner. Det samme som én vodka red bull i Norge, altså. Ølprisene var betydelig hyggeligere - under 40 kroner for en pils.

Vi hadde seter på Gold 3. Vi gikk en runde rundt store deler av banen, og kom vel egentlig frem til at det ikke ser ut som det finnes dårlige seter ved banen. Jeg tror likevel Gold 3 gir mest valuta for pengene. Her hadde vi tilgang til en skjerm der vi kunne se alt som foregikk på banen. Det var det ikke alle seksjonene som hadde. Det var også kommentatorer fra lydanlegget, som vekslet mellom engelsk, tysk og en lokal variant (ungarsk). Dessverre var det regndekke på høyttalerne lørdag og søndag, noe som fungerte som en lyddemper. Det var derfor litt vanskelig å få med seg det som ble sagt. Fra plassene våre hadde vi ikke utsikt til start-griden, jeg vil anslå at bilene kom til syne ca. 2-300 meter fra start. Til gjengjeld hadde vi god utsikt til sving 1. Vi kom i snakk med noen nordmenn som satt på Supergold (hovedtribunen), men de så ingenting annet enn pit lane og start/mål-strekket.

Fredag var det færrest folk til stede, men til gjengjeld var det umenneskelig varmt. Solkrem og uante mengder væske er årsaken til at jeg ikke er innlagt på sykehus med tredjegrads forbrenning og heteslag. Det var drikkestasjoner tilgjengelig på området. Dette var springvann, men i nøden spiser fanden fluer. Smakte basseng, men fikk ingen problemer. Denne frykten mot å få i seg springvann i utlandet er kanskje noe overdrevet. Man pusser jo uansett tennene med det, og isbitene man får servert er jo fra springen. Samme det. Vi fikk med oss F3-kvalifiseringen, FP2 og F2-kvalifiseringen. FP2 var nok for meg mest spennende i starten med tanke på å høre og se bilene. Det var derimot utrolig morsomt å se Dennis i aksjon i kvalifiseringen.

Lørdagen var mye kjøligere, takk og lov. Vi gledet oss til regnvær og håpet det skulle påvirke kvalifiseringen, det fikk vi jo også rett i. Det ble kanskje litt i overkant. Det finnes en video av at samtlige i bar-området presser seg under tak mens jeg chiller på en benk i et styrtregn jeg aldri har sett maken til. Er man norsk, så er man norsk. Sett i ettertid kunne jeg kanskje ha beskyttet telefonen litt bedre. Russell på pole og Max på P10 var litt av en skrell. Så var det duket for F2-løpet med Dennis fra P3. Jeg meldte på forhånd at jeg ga Dennis 200 meter før han var plantet i veggen. Skuffelsen var stor da jeg var ganske nære å få riktig.

Søndagen var en unik opplevelse. Om atmosfæren var magisk dagene i forkant, kunne man ta og føle på den da vi ankom på formiddagen. Helt utrolig. Nok en skuffende opptreden av Dennis selvsagt, men vi fikk da sett ham hele løpet. Etter løpet kostet vi på oss en helikoptertur under Drivers' parade. Første gang jeg tar helikopter, det var en opplevelse som bidro til å sette prikken over i-en. Her fikk vi en sightseeing-tur med en runde rundt hele baneområdet. Det var spektakulært å se hele banen under oss. Kostbart, men verdt det. Da løpet satte i gang var vi så ladd som vi aldri har vært før. Her fikk vi også virkelig valuta for pengene med tanke på plasseringen. Det var sykt mye tett racing og vi hadde perfekt utsikt til alle forbikjøringsforsøkene. Bonusen var at det bokstavelig talt luktet svidd hver gang de passerte! Når man er til stede på banen mister man automatisk mye oversikt, selv om man har tilgang til skjerm. Man må nok ha en god del mer peiling enn meg på strategi mv hvis man skal ha full kontroll på hvordan løpet utvikler seg. Jeg nøyde meg med å bare nyte opplevelsen, og lot det være opp til andre å slakte Ferrari for dekkstrategien.

Hvor tilgjengelig er egentlig banen?
@Ghost skrev i sitt innlegg at banen er svært tilgjengelig. Jeg har aldri vært på noe GP før som jeg kan sammenligne med, men jeg tror svaret mitt på dette i beste fall må være "tja". En kan riktignok ikke forvente å komme seg hjem på flekken, men på transportfronten har arrangørene en hel del å gå på. Vi ble tilbudt to ulike transportmuligheter fra byen: taxi eller buss+metro+tog+buss. Fredagen forsøkte vi oss på sistnevnte alternativ. Det var et kaos. Det var ikke bare å kjøpe en billett til togstasjonen - man måtte ha flere ulike typer billetter, og ingen skjønte hva som gjaldt. Køene var endeløse. Vi kom oss likevel på dette toget som ble produsert i juratiden. Ventilasjon var ikke-eksisterende, og det rant så mye svette av meg at de som sto ved siden av meg må ha trodd at jeg hadde innebygd dusj. Toget kjørte i sneglefart, og det hjalp knapt at de hadde satt opp ekstra avganger denne helgen. Det stoppet jo likevel på samtlige irrelevante stasjoner. Etter å ha kommet oss fra den kvelende varmen inne på toget til den kvelende varmen på utsiden av toget, fikk vi stå i en ny kø for å komme oss på shuttlebussen. Samme regla hjem igjen, og vi brukte ca. 2,5 time totalt på å transportere oss de 2-3 milene til banen. Lenge siden jeg har vært så glad for en dusj, jeg har aldri følt meg så heslig før.

Vi hørte at to av taxiselskapene hadde såkalt VIP-lane inn på banen slik at de slapp å stå i kø. Vi testet derfor ut taxi til banen på lørdagen. Utrolig nok var VIP-lane stengt da vi skulle inn, og vi fikk lov til å stampe i kø igjen. Taxisjåføren var frustrert, de har betalt masse penger til arrangøren for å ha VIP-lane. Hjem igjen var det et mareritt. Taxikøen er det absolutt verste jeg har sett noen gang - Budapest har visstnok bare 5000 taxier og ikke alle hadde lov til å kjøre inn på området. Nærmere tre timer sto vi som sild i tønne i denne køen som knapt beveget seg fremover. Litt lengre ventetid, og det hadde lønt seg å gå hjem. Vi hørte fra noen nordmenn i køen at det sto andre taxier lenger nede, men disse skulle ha begge nyrene og halve hjertet vårt for å kjøre oss hjem.

Vi prøvde oss på taxi på nytt på søndagen. Da ble dette VIP-opplegget en parodi. Vi ble bryskt vinket videre av politifolk, og endte opp med å stå i en kø midt i ingensteds på motorveien. Denne køen beveget seg kun når biler foran i køen kjørte ut av den. Det endte med at vi sa takk for turen midt på motorveien og tuslet langs denne ut på en bro med en nødutgang som førte til en vei nedenfor. Det ble en utrolig skogstur ned skråningen - de som lagde nødutgangen gikk visst tom for penger etter tre trappetrinn. Det hjalp heller ikke at følget mitt valgte svart løype nedover, men vi kom oss da ned helskinnet. I taxikøen på vei hjem (som ikke var like ille som lørdag) kom vi i prat med noen irer. De hadde hørt at de korrupte myndighetene hadde sperret VIP-lane til de stakkars taxisjåførene slik at de kunne ha den for seg selv.

Det tilbys også helikoptertransport til byen, men det er av den mer kostbare sorten. 250 euro per person koster det, så får man vurdere om det er verdt det. Det måtte man uansett ha booket lang tid i forveien. Alternativt kan man campe i nærheten. Det er kanskje det beste alternativet, men da får man færre muligheter til å utforske byen.

Bonus
Jeg og min venn spaserte gatelangs rundt midnatt i går kveld for å prøve å finne et sted å ta en øl. Dette var vanskeligere gjort enn sagt, det meste stengte klokken 12. Da vi gikk forbi en av restaurantene kikket vi tilfeldigvis inn vinduet. Da måtte vi snu og gå tilbake. Det kunne ikke være sant, vi måtte se syner begge to. Der satt Pierre Gasly og spiste med venner! Min venn eier ikke skam, så han fisket opp telefonen og tok et paparazzibilde uten å prøve å skjule det. Dette merket Gasly, vi hilste og han hilste tilbake. Uvirkelig opplevelse.

Ghost

Legg inn av Ghost »

flourhouse skrev: man aug 01, 2022 9:58 am
Hvor tilgjengelig er egentlig banen?
@Ghost skrev i sitt innlegg at banen er svært tilgjengelig. Jeg har aldri vært på noe GP før som jeg kan sammenligne med, men jeg tror svaret mitt på dette i beste fall må være "tja". En kan riktignok ikke forvente å komme seg hjem på flekken, men på transportfronten har arrangørene en hel del å gå på. Vi ble tilbudt to ulike transportmuligheter fra byen: taxi eller buss+metro+tog+buss. Fredagen forsøkte vi oss på sistnevnte alternativ. Det var et kaos. Det var ikke bare å kjøpe en billett til togstasjonen - man måtte ha flere ulike typer billetter, og ingen skjønte hva som gjaldt. Køene var endeløse. Vi kom oss likevel på dette toget som ble produsert i juratiden. Ventilasjon var ikke-eksisterende, og det rant så mye svette av meg at de som sto ved siden av meg må ha trodd at jeg hadde innebygd dusj. Toget kjørte i sneglefart, og det hjalp knapt at de hadde satt opp ekstra avganger denne helgen. Det stoppet jo likevel på samtlige irrelevante stasjoner. Etter å ha kommet oss fra den kvelende varmen inne på toget til den kvelende varmen på utsiden av toget, fikk vi stå i en ny kø for å komme oss på shuttlebussen. Samme regla hjem igjen, og vi brukte ca. 2,5 time totalt på å transportere oss de 2-3 milene til banen. Lenge siden jeg har vært så glad for en dusj, jeg har aldri følt meg så heslig før.

Vi hørte at to av taxiselskapene hadde såkalt VIP-lane inn på banen slik at de slapp å stå i kø. Vi testet derfor ut taxi til banen på lørdagen. Utrolig nok var VIP-lane stengt da vi skulle inn, og vi fikk lov til å stampe i kø igjen. Taxisjåføren var frustrert, de har betalt masse penger til arrangøren for å ha VIP-lane. Hjem igjen var det et mareritt. Taxikøen er det absolutt verste jeg har sett noen gang - Budapest har visstnok bare 5000 taxier og ikke alle hadde lov til å kjøre inn på området. Nærmere tre timer sto vi som sild i tønne i denne køen som knapt beveget seg fremover. Litt lengre ventetid, og det hadde lønt seg å gå hjem. Vi hørte fra noen nordmenn i køen at det sto andre taxier lenger nede, men disse skulle ha begge nyrene og halve hjertet vårt for å kjøre oss hjem.

Vi prøvde oss på taxi på nytt på søndagen. Da ble dette VIP-opplegget en parodi. Vi ble bryskt vinket videre av politifolk, og endte opp med å stå i en kø midt i ingensteds på motorveien. Denne køen beveget seg kun når biler foran i køen kjørte ut av den. Det endte med at vi sa takk for turen midt på motorveien og tuslet langs denne ut på en bro med en nødutgang som førte til en vei nedenfor. Det ble en utrolig skogstur ned skråningen - de som lagde nødutgangen gikk visst tom for penger etter tre trappetrinn. Det hjalp heller ikke at følget mitt valgte svart løype nedover, men vi kom oss da ned helskinnet. I taxikøen på vei hjem (som ikke var like ille som lørdag) kom vi i prat med noen irer. De hadde hørt at de korrupte myndighetene hadde sperret VIP-lane til de stakkars taxisjåførene slik at de kunne ha den for seg selv.

Det tilbys også helikoptertransport til byen, men det er av den mer kostbare sorten. 250 euro per person koster det, så får man vurdere om det er verdt det. Det måtte man uansett ha booket lang tid i forveien. Alternativt kan man campe i nærheten. Det er kanskje det beste alternativet, men da får man færre muligheter til å utforske byen.
Jeg tenkte primært på hvor enkelt det er å komme seg til og fra fra Norge uten mellomlandinger og lange tog/bussreiser.

Det du beskriver med køer og venting høres dessverre ut som de fleste F1-løp for tiden. Kanskje med unntak av Baku og Midtøsten hvor det er færre folk (og Monaco hvis man bor i byen). Leste om folk som fortsatt ventet på banen i Barcelona fire timer etter løpet, og det har vel tradisjonelt sett vært ansett som et av de mer sømløse arrangementene.

Mulig det har blitt så mye trøkk at man heller bør velge feks Spa og Spielberg og heller campe der fremfor å prøve å kombinere med byferie. Jeg står gjerne i kø hele dagen for en slik opplevelse, men ikke sikkert mitt litt mindre interesserte reisefølge er enig i det :P

Ghost

Legg inn av Ghost »

Alonso tar setet til Vettel!

Den så jeg virkelig ikke komme. Spørs om han har fått beskjed om at Alpine ønsker Piastri inn da. Jeg klarer ikke å tro på at han har enormt tro på AM-prosjektet. Foreløpig er det bare mye penger og visjoner og null fremgang.

Så da må jeg altså heie på et Stroll-team? :shock:

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Alonso kan jo bare legge opp han også passert 40 har han å

flourhouse

Legg inn av flourhouse »

Ghost skrev: man aug 01, 2022 10:16 am
flourhouse skrev: man aug 01, 2022 9:58 am
► Show Spoiler
Jeg tenkte primært på hvor enkelt det er å komme seg til og fra fra Norge uten mellomlandinger og lange tog/bussreiser.

Det du beskriver med køer og venting høres dessverre ut som de fleste F1-løp for tiden. Kanskje med unntak av Baku og Midtøsten hvor det er færre folk (og Monaco hvis man bor i byen). Leste om folk som fortsatt ventet på banen i Barcelona fire timer etter løpet, og det har vel tradisjonelt sett vært ansett som et av de mer sømløse arrangementene.

Mulig det har blitt så mye trøkk at man heller bør velge feks Spa og Spielberg og heller campe der fremfor å prøve å kombinere med byferie. Jeg står gjerne i kø hele dagen for en slik opplevelse, men ikke sikkert mitt litt mindre interesserte reisefølge er enig i det :P
Ja, man må nok være forberedt på det. Det gikk greit så lenge vi fant noen i køa å prate med. Det jeg reagerer mest på er vel at det kunne gått utrolig mye smidigere hvis de gikk inn for det. Det anbefales nok å dra grytidlig på morningen for å rekke å komme bort på banen hvis man bor inne i byen.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Atle Gulbrandsen sa under løpet i går at det var ekstremt mange nordmenn til stede, @flourhouse
Veldig gøy å lese om dine opplevelser!

flourhouse

Legg inn av flourhouse »

Elgen skrev: man aug 01, 2022 2:35 pm Atle Gulbrandsen sa under løpet i går at det var ekstremt mange nordmenn til stede, @flourhouse
Veldig gøy å lese om dine opplevelser!
Det kan bekreftes! Det var ikke trygt å snakke dritt om andre folk, slik det vanligvis er i utlandet. Nordmenn over alt

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Ghost skrev: søn jul 31, 2022 3:59 pm Harde dekk på Ferrari. Hmm.
Betimelig bekymring og hvorfor i all verden gjorde de dette?
Fikk kun sett løpet i opptak, ville ikke se sluttresultatet og når jeg nå gikk inn på tråden var ditt innlegg nøyaktig det jeg tenkte selv!
INGEN av de andre toppteamene fikk det til å fungere med harde dekk under helgen, (Alpine, men valgte de av andre årsaker) og Ferrari fortsetter å tråkke i salaten, Leclerc fortsetter å servere det hele til Verstappen og, #׿*argh!
Stopper der og av ren frustrasjon...!

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Jøss, overrasket over at AM tar inn Alonso egentlig. Ikke noe galt med Alonso, men han har passert 40 og er vel ikke en mann for "fremtiden". De håper vel han kan bidra til at Stroll skal bli bedre, men tviler på det.

Det positive her er at Piastri helt sikkert kjører for Alpine neste år. Så blir det spennende å se hva som skjer i Williams nå. De kan jo umulig signere Latifi for neste år også.

Ghost

Legg inn av Ghost »

InsVerderben skrev: man aug 01, 2022 4:13 pm
Ghost skrev: søn jul 31, 2022 3:59 pm Harde dekk på Ferrari. Hmm.
Betimelig bekymring og hvorfor i all verden gjorde de dette?
Fikk kun sett løpet i opptak, ville ikke se sluttresultatet og når jeg nå gikk inn på tråden var ditt innlegg nøyaktig det jeg tenkte selv!
INGEN av de andre toppteamene fikk det til å fungere med harde dekk under helgen, (Alpine, men valgte de av andre årsaker) og Ferrari fortsetter å tråkke i salaten, Leclerc fortsetter å servere det hele til Verstappen og, #׿*argh!
Stopper der og av ren frustrasjon...!
Ja, hadde de vært først og tenkte one-stop når det var opplagt at RB og Mercedes kjørte to hadde det vært greit. Men på dette tidspunktet så det opplagt ut at det ikke fungerte. Pittet til soft etter noen runder sier alt.

De tok inn Sainz altfor sent også. Gav opp track position og mediums var ikke mye dårligere en soft.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Sankaa skrev: man aug 01, 2022 5:50 pm Jøss, overrasket over at AM tar inn Alonso egentlig. Ikke noe galt med Alonso, men han har passert 40 og er vel ikke en mann for "fremtiden". De håper vel han kan bidra til at Stroll skal bli bedre, men tviler på det.

Det positive her er at Piastri helt sikkert kjører for Alpine neste år. Så blir det spennende å se hva som skjer i Williams nå. De kan jo umulig signere Latifi for neste år også.
Jo mer Alonso kjører jo bedre sier jeg. Mener seriøst han hadde vært en WDC-kandidat i en god bil. I motsetning til Raikkonen sine siste år.

Men personlig bias til side er det jo litt rart selvsagt. Virker som de legger opp til at Stroll skal suge til seg mest mulig kunnskap fra legender. Blir det Hamilton i AM når han er ferdig? :P

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Ghost skrev: man aug 01, 2022 7:07 pm
InsVerderben skrev: man aug 01, 2022 4:13 pm
Ghost skrev: søn jul 31, 2022 3:59 pm Harde dekk på Ferrari. Hmm.
Betimelig bekymring og hvorfor i all verden gjorde de dette?
Fikk kun sett løpet i opptak, ville ikke se sluttresultatet og når jeg nå gikk inn på tråden var ditt innlegg nøyaktig det jeg tenkte selv!
INGEN av de andre toppteamene fikk det til å fungere med harde dekk under helgen, (Alpine, men valgte de av andre årsaker) og Ferrari fortsetter å tråkke i salaten, Leclerc fortsetter å servere det hele til Verstappen og, #׿*argh!
Stopper der og av ren frustrasjon...!
Ja, hadde de vært først og tenkte one-stop når det var opplagt at RB og Mercedes kjørte to hadde det vært greit. Men på dette tidspunktet så det opplagt ut at det ikke fungerte. Pittet til soft etter noen runder sier alt.

De tok inn Sainz altfor sent også. Gav opp track position og mediums var ikke mye dårligere en soft.
Jepp!
Grmpfg#! Får prøve å komme meg over det! ;)

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Ghost skrev: man aug 01, 2022 7:10 pm Blir det Hamilton i AM når han er ferdig? :P
Jeg kan kjøpe argumentet om at Alonso til AM er for å gi Stroll mer input fra en etablert og utrolig erfaren teammate.
En kan også spekulere i om Alonso vil få mye innflytelse i AM-teamet, på linje med hva han tilsynelatende fikk i McLaren (uten sammenligning for øvrig).

Hamilton slår meg som en type som vil gi seg "på topp". Den dagen han ikke er ansett som en sjåfør for de 2-3 beste lagene tror jeg han legger hanskene på hylla.
Ren spekulasjon selvfølgelig.

Visa

Legg inn av Visa »

Kommer aldri til å ta AM seriøst så lenge Stroll Jr kjører der. Alonso vil nok ha pengene tenker jeg.

Visa

Legg inn av Visa »

Piastri klar for Alpine

Malinovskyj

Legg inn av Malinovskyj »

Piastri benekter selv for å ha signert for Alpine.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Visa skrev: tir aug 02, 2022 7:26 pm Piastri klar for Alpine
Ikke i følge han selv.....

– Jeg forstår at Alpine, uten min godkjenning, har sendt ut en pressemelding om at jeg skal kjøre for dem neste år. Dette er galt, og jeg har ikke signert noen kontrakt med Alpine for 2023. Jeg kommer ikke til å kjøre for Alpine neste år, skriver Piastri på Twitter.

https://www.aftenposten.no/sport/i/wO76 ... ke-signert

Visa

Legg inn av Visa »

Ah deilig! Alpine er en skandale av et lag. Behandler setevarmeren som dritt slik at han stikker, og personen de varmer setet stikker og.
Min spådom?

McLaren: Norris & Piastri
Alpine: Ocon & Ricciardo

eller

McLaren: Norris & Piastri
Alpine: Ocon & Gasly
Alpha Tauri: Ricciardo & Tsunoda

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Haha, for et styr.

Piastri til McLaren da? Gasly til Alpine og så tar jeg en råsjans på Ayumu Iwasa til Alpha Tauri.

Visa

Legg inn av Visa »

Iwasa har vel ikke nok poeng til superlisens?

Ghost

Legg inn av Ghost »

Haha, når Piastri er så tydelig tenker jeg det er opplagt at han har en deal med McLaren. De bør gå for Gasly, men hadde vært gøy med RIC tilbake til Alpine da? De får ta restene. Morsomt om det er det som berger F1-karrieren hans.

Ikke imponert over Otmar i Alpine så langt. Opplagt på kant med Alonso, og mister de Piastri nå...

Iwasa og Tsunoda i AT blir vel for meget? Men de har ikke mye å ta av nå. Tror de vil strekke seg langt for å beholde Gasly når ståa er som den er.

Så er spm om McLaren har gitt lovnader de ikke kan holde og hvor enkelt de kan komme seg ut av ting. Sauber har jo fucket opp lignende før. Plutselig har ikke Piastri et sete...

Skal jeg være veldig konspiratorisk sier jeg Gasly til Alpine og Piastri til AT. Piastri til Red Bull når Perez gir seg.

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Ghost skrev: tir aug 02, 2022 9:09 pm Haha, når Piastri er så tydelig tenker jeg det er opplagt at han har en deal med McLaren. De bør gå for Gasly, men hadde vært gøy med RIC tilbake til Alpine da? De får ta restene. Morsomt om det er det som berger F1-karrieren hans.

Ikke imponert over Otmar i Alpine så langt. Opplagt på kant med Alonso, og mister de Piastri nå...

Iwasa og Tsunoda i AT blir vel for meget? Men de har ikke mye å ta av nå. Tror de vil strekke seg langt for å beholde Gasly når ståa er som den er.

Så er spm om McLaren har gitt lovnader de ikke kan holde og hvor enkelt de kan komme seg ut av ting. Sauber har jo fucket opp lignende før. Plutselig har ikke Piastri et sete...

Skal jeg være veldig konspiratorisk sier jeg Gasly til Alpine og Piastri til AT. Piastri til Red Bull når Perez gir seg.
Ganske sikker på at Piastri kjører F1 neste år hverfall. Han er vel tidenes dust om han takker nei til Alpine uten å ha garantier for sete et annet sted. Går han til Red Bull-systemet er det forøvrig enda et hinder for Hauger (stakkars Atle G...).

Håper egentlig Gasly går til Alpine. Han kommer seg aldri tilbake til Red Bull uansett. Er Theo Pourchaire en Sauber jr? Hvis ikke kan han vel ha en sjans i Alpine om han kjører bra resten av denne sesongen i F2.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Sankaa skrev: tir aug 02, 2022 9:26 pm
Ghost skrev: tir aug 02, 2022 9:09 pm Haha, når Piastri er så tydelig tenker jeg det er opplagt at han har en deal med McLaren. De bør gå for Gasly, men hadde vært gøy med RIC tilbake til Alpine da? De får ta restene. Morsomt om det er det som berger F1-karrieren hans.

Ikke imponert over Otmar i Alpine så langt. Opplagt på kant med Alonso, og mister de Piastri nå...

Iwasa og Tsunoda i AT blir vel for meget? Men de har ikke mye å ta av nå. Tror de vil strekke seg langt for å beholde Gasly når ståa er som den er.

Så er spm om McLaren har gitt lovnader de ikke kan holde og hvor enkelt de kan komme seg ut av ting. Sauber har jo fucket opp lignende før. Plutselig har ikke Piastri et sete...

Skal jeg være veldig konspiratorisk sier jeg Gasly til Alpine og Piastri til AT. Piastri til Red Bull når Perez gir seg.
Ganske sikker på at Piastri kjører F1 neste år hverfall. Han er vel tidenes dust om han takker nei til Alpine uten å ha garantier for sete et annet sted. Går han til Red Bull-systemet er det forøvrig enda et hinder for Hauger (stakkars Atle G...).

Håper egentlig Gasly går til Alpine. Han kommer seg aldri tilbake til Red Bull uansett. Er Theo Pourchaire en Sauber jr? Hvis ikke kan han vel ha en sjans i Alpine om han kjører bra resten av denne sesongen i F2.
Pourchaire er Sauber ja. Ikke supersexy slik det er nå, men tror ikke det sitter så langt inne for dem å ofre Bottas om et år eller to.

Tiden er overmoden for Gasly ut, men han har vel kontrakt ut neste år. Har egentlig tenkt på han som potensiell Mercedes wingman til Russell når Hamilton gir seg, men får se.

flourhouse

Legg inn av flourhouse »

Bilde

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »


Longva

Legg inn av Longva »

Klasse-humor av Albon. Makan til rot fra Alpine. Virkelig silly season og "stolleken" blant lagene/førerne nå. Vil jo tro at Piastri har plass i Mclaren siden han avviser å kjøre for Alpine. Men hvor går da Ricciardo? Og hvem tar plassen i Alpine?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Motorsport»