Strømsgodset

Svar
Vespa

Re: Strømsgodset 2022

Legg inn av Vespa »

Godset-rejectene Pelle, Salve og Høibråthen herjer i CL.

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

Selv Jim Johansen hadde vel blitt en suksess i dette Glimt-laget.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Vespa skrev: ons aug 03, 2022 7:15 pm Godset-rejectene Pelle, Salve og Høibråthen herjer i CL.
Værste er at pelle og Høibråten faktisk var rejects. Leverte ingenting her, evt vi som ikke evnet få noe ut av de..

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Idrettsforeningen skrev: ons aug 03, 2022 7:46 pm
Vespa skrev: ons aug 03, 2022 7:15 pm Godset-rejectene Pelle, Salve og Høibråthen herjer i CL.
Værste er at pelle og Høibråten faktisk var rejects. Leverte ingenting her, evt vi som ikke evnet få noe ut av de..
Høibråten er jeg delvis uenig i, Var god i 2014 men vi ødela utviklinga hans med at vi hadde KAM og Horn skadet + ørten andre stoppere innom på stopper også, Sætra, Hamoud, JAS, Valsvik, Glesnes alle innom der + Parr hadde noen gjesteoptredener. Sier ikke at han hadde vært på landslaget og vi hadde solgt han for 100 mill til PL klubb men vi røra rett og slett for mye og spesielt på stopperplassen etter 2013 og egentlig helt fram til i fjor med Ari og Valsvik,

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Endelig

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Arto. skrev: ons aug 03, 2022 5:42 pm Salve rett inn på laget til Glimt. Vi solgt'n for billig :P
Presspillet hans som førsteforsvarer var i dag særs viktig for å demme opp for kontringer fra Zalgiris. Så han er fort med på å sikre Glimt 5-dobbelt av kjøpesummen om de går videre.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

JBB ut 2025, Godt å vite vi i det minste har spiss mot Sarp,

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Han kan ikke spille på noen uker pga infeksjon.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Daniel skrev: ons aug 03, 2022 8:51 pm Han kan ikke spille på noen uker pga infeksjon.
Kødder du? Må dra opp 2 i kveld da for kan ikke bruke Tokstad eller Fred.

thomassim

Legg inn av thomassim »

stc887 skrev: ons aug 03, 2022 8:49 pm JBB ut 2025, Godt å vite vi i det minste har spiss mot Sarp,
Nope 😛

Infeksjon etter rånna, og ute av spill i noen uker.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

thomassim skrev: ons aug 03, 2022 8:56 pm
stc887 skrev: ons aug 03, 2022 8:49 pm JBB ut 2025, Godt å vite vi i det minste har spiss mot Sarp,
Nope 😛

Infeksjon etter rånna, og ute av spill i noen uker.
Ja ja det er i det minste studiosending.

Ross

Legg inn av Ross »

Danso klar også, to spennende signeringer..

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Ross skrev: ons aug 03, 2022 9:33 pm Danso klar også, to spennende signeringer..
Kan han spille spiss :lol:

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

thomassim skrev: ons aug 03, 2022 8:56 pm
stc887 skrev: ons aug 03, 2022 8:49 pm JBB ut 2025, Godt å vite vi i det minste har spiss mot Sarp,
Nope 😛

Infeksjon etter rånna, og ute av spill i noen uker.
Tøft å tenke på at en etterlengtet nysignering ikke er klar på treningsfeltet før 1. sept. Da begynner vi med innhopp etter BP standard (70 min), så tar vi det derfra....Wæææææ.
Greit å ta en titt nedover tabellen nå. Det er ikke så jævvla langt ned.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Ross skrev: ons aug 03, 2022 9:33 pm Danso klar også, to spennende signeringer..
Hvilken spillertype er dette?

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Danso med ulver er jo en spennende sak! Velkommen!

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Scout Fotball skrev: ons aug 03, 2022 4:22 pm
stc887 skrev: ons aug 03, 2022 3:32 pm Emanuel Danso på prøvespill. 21 år Ghaneser som har spilr for Lyon sitt b-lag siden han ble hentet til Europa.
Kan være gull og kan være potetgull. Trur Frankrike kan være smart marked å skru seg inn på. Er bra spillere med oppside da det er mye spillere med Afrikansk bakgrunn om det er pga div klubber har hentet fra utlandet som med Danso eller Franske spillere med link til Afrika.
En meget god spiller, høy klasse samt ferdigheter.
Offensiv spillerstil og bra overblikk, treffsikker i pasninger.
Han ønsker å bli godset spiller og han blir signert.
Om han ikke er signert allerede 😎
Var visst bare å lese oppover i tråden, sånn er det når man ikke har hatt tid til å lese tidligere i dag

Arto.

Legg inn av Arto. »

Velkommen til begge to 👍 Spennende med noe nytt selv om Salve vil bli savnet.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Arto. skrev: ons aug 03, 2022 10:06 pm Velkommen til begge to 👍 Spennende med noe nytt selv om Salve vil bli savnet.
Ut 2024 var litt kort for Danso synes jeg, egentlig tvunget til å selge han etter neste sesong om han slår til da

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

seriemester2013 skrev: ons aug 03, 2022 10:36 pm
Arto. skrev: ons aug 03, 2022 10:06 pm Velkommen til begge to 👍 Spennende med noe nytt selv om Salve vil bli savnet.
Ut 2024 var litt kort for Danso synes jeg, egentlig tvunget til å selge han etter neste sesong om han slår til da
Er alltid vurdering om man skal binde spillere på lengre avtaler. Kan jo floppe helt og være vi er stuck med en utgiftspost i 2 år. Ser ingen grunn til at vi bør klaske en avtale på 3 år+ på en spiller som joa er spennende men det er ikke Anthony Annan, Diatta, Mikel, Fofana eller lignende vi har sikret oss som er klink spillersalg om 1-2 år-

Gibbegaffel

Legg inn av Gibbegaffel »

Fitforfight skrev: ons aug 03, 2022 2:33 pm
Champis skrev: ons aug 03, 2022 12:57 pm Brunes kan ikke sammenlignes med Engblom, han har et helt annet potensial. Brunes er meget hurtig, veldig aktiv i måten å bevege seg på - og det som imponerer meg er at han får veldig mange avslutninger på mål, fra elle mulige distanser og vinkler - og med begge bein. Jeg mener dette er en kjempesignering av Godset.
Det er bare å krysse det vi har for at du har rett…
Ingenting bevist i eliteserien, LSK vil ikke ha han og ingen kø av klubber som vil kjøpe gjør halve Drammen skeptiske.
Er det en gullfugl har vi rævva full av flaks.

Tror dere har skutt gullfuglen. Ville veldig gjerne ha ham til Viking, og skjønner ikke hvorfor ikke flere er etter ham. Potensialet fra det vi har sett, og Chanps beskriver er helt riktig stort.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Fitforfight skrev: ons aug 03, 2022 8:52 am Mens vi venter på noe nytt....
Minner om denne saken.

Pontus Engblom ble kåret til årets spiller i OBOS-ligaen i fjor.
De to siste sesongene har 25-åringen bøttet inn mål for Sandnes Ulf i førstedivisjon. Svensken står med imponerende 43 mål på 55 seriekamper for vestlendingene. Det gjorde han til divisjonens toppscorer både i 2015 og 2016. I samme periode har han sørget for tolv målgivende pasninger for de lyseblå.

Vi vet hvordan det gikk med toppskårern.


Edit: Sorry #idrettsforeningen, så ikke at du hadde vært innom Engbom.
Veton Berisha floppet også i Brann...
Kan det ha noe å gjøre med hvordan spillerne brukes? (eventuelt ikke brukes i det hele tatt..)

AustadMessi

Legg inn av AustadMessi »

Litt spent på hvor vi skal bruke Danso?
Ser ut som en sentral midtbanespiller. Backup til Stengel? Danker han ut Jack?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

alseboy skrev: ons aug 03, 2022 11:42 pm
Fitforfight skrev: ons aug 03, 2022 8:52 am Mens vi venter på noe nytt....
Minner om denne saken.

Pontus Engblom ble kåret til årets spiller i OBOS-ligaen i fjor.
De to siste sesongene har 25-åringen bøttet inn mål for Sandnes Ulf i førstedivisjon. Svensken står med imponerende 43 mål på 55 seriekamper for vestlendingene. Det gjorde han til divisjonens toppscorer både i 2015 og 2016. I samme periode har han sørget for tolv målgivende pasninger for de lyseblå.

Vi vet hvordan det gikk med toppskårern.


Edit: Sorry #idrettsforeningen, så ikke at du hadde vært innom Engbom.
Veton Berisha floppet også i Brann...
Kan det ha noe å gjøre med hvordan spillerne brukes? (eventuelt ikke brukes i det hele tatt..)
Ikke med Engblom det er mister Obos det. Berisha er utrolig dårlig eksempel. Engblom var spiss i FKH(de fleste kamper) Godset og SF. 6 mål iSF i ES. Dunker inn 20 året etter i Obos og bøtter inn i Superettan. Noen er for gode for nest høyeste men ikke gode nok for det høyeste. Engblom og Given imo prakteksemplar på det.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

stc887 skrev: ons aug 03, 2022 8:20 pm
Idrettsforeningen skrev: ons aug 03, 2022 7:46 pm
Vespa skrev: ons aug 03, 2022 7:15 pm Godset-rejectene Pelle, Salve og Høibråthen herjer i CL.
Værste er at pelle og Høibråten faktisk var rejects. Leverte ingenting her, evt vi som ikke evnet få noe ut av de..
Høibråten er jeg delvis uenig i, Var god i 2014 men vi ødela utviklinga hans med at vi hadde KAM og Horn skadet + ørten andre stoppere innom på stopper også, Sætra, Hamoud, JAS, Valsvik, Glesnes alle innom der + Parr hadde noen gjesteoptredener. Sier ikke at han hadde vært på landslaget og vi hadde solgt han for 100 mill til PL klubb men vi røra rett og slett for mye og spesielt på stopperplassen etter 2013 og egentlig helt fram til i fjor med Ari og Valsvik,
Som jeg sa «evt vi som ikke evnet å få noe ut av de»
Tror nok også pelle kunne gjort det bra om han hadde blitt brukt på en annen måte, men det ville seg ikke og de var få som møtte i fakkel-og protest tog da Høibråten ble sendt på dør.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

stc887 skrev: ons aug 03, 2022 8:20 pm
Idrettsforeningen skrev: ons aug 03, 2022 7:46 pm
Vespa skrev: ons aug 03, 2022 7:15 pm Godset-rejectene Pelle, Salve og Høibråthen herjer i CL.
Værste er at pelle og Høibråten faktisk var rejects. Leverte ingenting her, evt vi som ikke evnet få noe ut av de..
Høibråten er jeg delvis uenig i, Var god i 2014 men vi ødela utviklinga hans med at vi hadde KAM og Horn skadet + ørten andre stoppere innom på stopper også, Sætra, Hamoud, JAS, Valsvik, Glesnes alle innom der + Parr hadde noen gjesteoptredener. Sier ikke at han hadde vært på landslaget og vi hadde solgt han for 100 mill til PL klubb men vi røra rett og slett for mye og spesielt på stopperplassen etter 2013 og egentlig helt fram til i fjor med Ari og Valsvik,
Problemet med Høibråten i mine øyne var at han hadde for mye tyvtriks på den tiden.
Masse holdninger som både ble og ikke ble tatt av dommer.
Jeg gikk lei han pga det.
Nå er han eldre og mer erfaren, og plasserer seg dermed bedre.
Han hadde mye bra ved seg, men at han skulle spille seg til fast plass og vinne serien med glimt må jeg innrømme at jeg ikke så for meg.
Men, morro for han

thomassim

Legg inn av thomassim »

Klubben får håpe Braut får besøk av Braut, sånn at klubben tjener inn overgangssummen i PR.

Så får vi håpe det kommer enda en angriper inn portene, evt hoppende over.

Randommaster1001

Legg inn av Randommaster1001 »

AustadMessi skrev: ons aug 03, 2022 11:53 pm Litt spent på hvor vi skal bruke Danso?
Ser ut som en sentral midtbanespiller. Backup til Stengel? Danker han ut Jack?
Hvorfor skal Stengel ha klippekort?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Randommaster1001 skrev: tor aug 04, 2022 9:33 am
AustadMessi skrev: ons aug 03, 2022 11:53 pm Litt spent på hvor vi skal bruke Danso?
Ser ut som en sentral midtbanespiller. Backup til Stengel? Danker han ut Jack?
Hvorfor skal Stengel ha klippekort?
Stengel er av våre beste spillere jevnt over. Har jo sett Stengel i en slags hybrid indreløper mot LSK(?) hvor Jack var 6er og Herman driftet mer og gikk høyere i banen og var også høyre i banen mot Molde så tipper Danso vurderes 6er rollen og Stengel flyttes på om ikke Danso viser seg på være mobil nok til å takle indreløper.
Alternativt snu V på midten Danso og Stengel med Gullik i 10r om Hove selges og det kommer inn kant. Enersen kan forsåvidt også ta en 10r når jeg tenker meg om. Uansett godt å kunne være mer fleksible

AustadMessi

Legg inn av AustadMessi »

Klarer ikke helt å kvitte meg med tanken om et system med tre bak ville vært bedre for vår tropp.
Skulle gjerne forsøkt 3-4-3 av den typen f.eks. Conte bruker i Tottenham.
Jeg tror Jack kunne spilt i en bakre treer sammen med Leifsson og Valsvik.
Tror også Ving back rollen passer bedre til både Vilsvik, Grøgaard og ikke minst Stenevik.
Rollen som smale innover kanter bak spissen passer perfekt til både Gulliksen, Enersen og Hove.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»