Godt om woke

Svar
Solvgutt1

Re: Godt om woke

Legg inn av Solvgutt1 »

Cabal skrev: tor aug 04, 2022 2:38 pm
Solvgutt1 skrev: tor aug 04, 2022 1:49 pm Eller for å snu på det.
Hehe, det der var ikke akkurat å "snu på det". På den ene siden har du altså rasister som mener det er for mange brune overalt. Her er det noen som synes en bransje må være flinkere å inkludere folk med innvandringsbakgrunn oftere slik at man i større grad gjenspeiler samfunnet forøvrig. Om det er enkelt for bransjen å gjøre det vet jeg ikke. Kanskje det ikke er mange med innvandringsbakgrunn som er registrert i reklameskuespiller-poolen eller at de fleste av dem er drit dårlig. Kanskje folk med innvandringsbakgrunn bare er dårlig som ansikt utad i Norge. Men svaret på ditt spørsmål er enkelt. Egentlig på det andre og, men det er noe mere alvorlig og viser noe langt verre. Synes jeg.
Tror du disse mangfoldsforkjemperne ville vært like kritiske hvis det var mangel på ikke-hvite i reklamer, filmer, idretter eller andre arenaer? Det er jo ikke bare i reklamebransjen denne kritikken kommer: https://www.nrk.no/sport/england-blir-k ... 1.16054536

fazz

Legg inn av fazz »

Solvgutt1 skrev: tor aug 04, 2022 1:49 pm
fazz skrev: tor aug 04, 2022 1:46 pm
Neptun skrev: tor aug 04, 2022 1:22 pm

Ikke vær en liten unge nå.
Det er en lang tråd med forskjellige tema og innfallsvinkler.
Jeg kritiserte tidligere i tråden reklamebyråenes massive utvisking av etniske nordmenn som reklamefigurer til fordel for afrikanere og asiater mm. Og det står jeg fast ved.
Det er jo bemerkelsesverdig at det skal protesteres mot dette, da det er påfallende hvor mange fremmedkulturelle som skal friste nordmenn til å kjøpe varer. Selvsagt er det en baktanke med det - og hjernevasken starter allerede i barnehagen. Men er man hjernevasket så utløser ikke slikt en liten streiftanke en gang.

Betyr det at du er i mot innførsel av totalitære religioner og kulturer i Norge?
Selvsagt ikke, bare en avledningsmanøver for å snakke om noe annet enn et alvorlig og ubehagelig tema.
Hvor mange brune/mørke personer mener du det burde kunne finnes i en reklamefilm før det er snakk om hjernevask?
Eller for å snu på det. Hvor mange mørke må man ha for å ikke bli angrepet for å være "blendahvit"? https://kampanje.com/reklame/2017/01/re ... -far-refs/

Dette gjelder for så vidt ikke bare reklame, men idrett, kultur, næringsliv osv også.
For å snu det? Det der er jo en helt anna problemstilling. Hvorfor ikke bare svare på det jeg spurte om? Hvor mange brune/mørke personer bør være maksimum i en norsk reklamefilm før det er snakk om "hjernevaskl"?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

fazz skrev: tor aug 04, 2022 3:03 pm
Solvgutt1 skrev: tor aug 04, 2022 1:49 pm
fazz skrev: tor aug 04, 2022 1:46 pm

Hvor mange brune/mørke personer mener du det burde kunne finnes i en reklamefilm før det er snakk om hjernevask?
Eller for å snu på det. Hvor mange mørke må man ha for å ikke bli angrepet for å være "blendahvit"? https://kampanje.com/reklame/2017/01/re ... -far-refs/

Dette gjelder for så vidt ikke bare reklame, men idrett, kultur, næringsliv osv også.
For å snu det? Det der er jo en helt anna problemstilling. Hvorfor ikke bare svare på det jeg spurte om? Hvor mange brune/mørke personer bør være maksimum i en norsk reklamefilm før det er snakk om "hjernevaskl"?
Det er ikke en helt annen problemstilling. Det er en grunn til at det er mange mørkhudede i reklamefilmene, og det henger sammen med anklager om rasisme og "manglende inkludering" med en gang man har en "blendahvit" reklamefilm. Dette ser man gjennomgående i en rekke samfunnsarenaer. Personlig har jeg null problem med mørkhudede i reklamefilmer, og tror ikke det er snakk om noe hjernevask, men jeg har et problem med at samfunnsaktører i en rekke forskjellige arenaer hele tiden skal presses til å kvotere inn flerkulturelle og kvinner selv om det i utgangspunktet ikke er noen grunn til det.

fazz

Legg inn av fazz »

Solvgutt1 skrev: tor aug 04, 2022 3:06 pm
fazz skrev: tor aug 04, 2022 3:03 pm
Solvgutt1 skrev: tor aug 04, 2022 1:49 pm
Eller for å snu på det. Hvor mange mørke må man ha for å ikke bli angrepet for å være "blendahvit"? https://kampanje.com/reklame/2017/01/re ... -far-refs/

Dette gjelder for så vidt ikke bare reklame, men idrett, kultur, næringsliv osv også.
For å snu det? Det der er jo en helt anna problemstilling. Hvorfor ikke bare svare på det jeg spurte om? Hvor mange brune/mørke personer bør være maksimum i en norsk reklamefilm før det er snakk om "hjernevaskl"?
Det er ikke en helt annen problemstilling. Det er en grunn til at det er mange mørkhudede i reklamefilmene, og det henger sammen med anklager om rasisme og "manglende inkludering" med en gang man har en "blendahvit" reklamefilm. Dette ser man gjennomgående i en rekke samfunnsarenaer. Personlig har jeg null problem med mørkhudede i reklamefilmer, og tror ikke det er snakk om noe hjernevask, men jeg har et problem med at samfunnsaktører i en rekke forskjellige arenaer hele tiden skal presses til å kvotere inn flerkulturelle og kvinner selv om det i utgangspunktet ikke er noen grunn til det.
Men det er da fortsatt en hel masse "blendahvite" reklamefilmer på TV? Jeg ser dem hver eneste dag. Er det f.eks unaturlig at det er en sort kvinne i en reklamefilm for Norvegia ost?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

fazz skrev: tor aug 04, 2022 3:10 pm
Solvgutt1 skrev: tor aug 04, 2022 3:06 pm
fazz skrev: tor aug 04, 2022 3:03 pm

For å snu det? Det der er jo en helt anna problemstilling. Hvorfor ikke bare svare på det jeg spurte om? Hvor mange brune/mørke personer bør være maksimum i en norsk reklamefilm før det er snakk om "hjernevaskl"?
Det er ikke en helt annen problemstilling. Det er en grunn til at det er mange mørkhudede i reklamefilmene, og det henger sammen med anklager om rasisme og "manglende inkludering" med en gang man har en "blendahvit" reklamefilm. Dette ser man gjennomgående i en rekke samfunnsarenaer. Personlig har jeg null problem med mørkhudede i reklamefilmer, og tror ikke det er snakk om noe hjernevask, men jeg har et problem med at samfunnsaktører i en rekke forskjellige arenaer hele tiden skal presses til å kvotere inn flerkulturelle og kvinner selv om det i utgangspunktet ikke er noen grunn til det.
Men det er da fortsatt en hel masse "blendahvite" reklamefilmer på TV? Jeg ser dem hver eneste dag. Er det f.eks unaturlig at det er en sort kvinne i en reklamefilm for Norvegia ost?
Det er ikke unaturlig, men det er heller ikke unaturlig at det ikke er en sort kvinne i en reklamefilm for Norvergia ost. Det er derimot unaturlig å skulle presse selskaper til å ha med, eller avstå fra å ha med, mørkhudede. Selv om reklamebransjen er en av bransjene hvor det er mindre problematisk med denne typen kvotering. Verre når woke-bevegelsen begynner å kreve flere mørkhudede inn i idretten.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Det er jo en her inne som har full oversikt over dette med antall etnisk norske kontra andre etnisiteter i reklamefilmer, og hvilke kanaler som brukte disse. :lol: :lol: :lol:
Da snakker man mørkeredsel av dimensjoner.

Slik kvotering synes jeg i utgangspunktet ikke noe særlig om. Man får gå for best egnede kandidater.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Solvgutt1 skrev: tor aug 04, 2022 3:06 pm
fazz skrev: tor aug 04, 2022 3:03 pm
Solvgutt1 skrev: tor aug 04, 2022 1:49 pm
Eller for å snu på det. Hvor mange mørke må man ha for å ikke bli angrepet for å være "blendahvit"? https://kampanje.com/reklame/2017/01/re ... -far-refs/

Dette gjelder for så vidt ikke bare reklame, men idrett, kultur, næringsliv osv også.
For å snu det? Det der er jo en helt anna problemstilling. Hvorfor ikke bare svare på det jeg spurte om? Hvor mange brune/mørke personer bør være maksimum i en norsk reklamefilm før det er snakk om "hjernevaskl"?
Det er ikke en helt annen problemstilling. Det er en grunn til at det er mange mørkhudede i reklamefilmene, og det henger sammen med anklager om rasisme og "manglende inkludering" med en gang man har en "blendahvit" reklamefilm. Dette ser man gjennomgående i en rekke samfunnsarenaer. Personlig har jeg null problem med mørkhudede i reklamefilmer, og tror ikke det er snakk om noe hjernevask, men jeg har et problem med at samfunnsaktører i en rekke forskjellige arenaer hele tiden skal presses til å kvotere inn flerkulturelle og kvinner selv om det i utgangspunktet ikke er noen grunn til det.
Jeg er helt enig. Det er meningsløst at kunstnerisk frihet møter slik motbør. Ønsker man å bare bruke hvite søkkespkllere og alle rolleefigurene er heterofile så må det være innafor.

Spesielt britiske TV-serier er gjennomwoke. Og det er så lett å gjennomskue.

Men det er ikke det jeg har diskutert de siste sidene, det jeg har reagert på er reinspikka rasisme. Det hører ikke hjemme i samfunnet.

Man kan fint være mot Woke og for menneskeverd (i mangel av et bedre ord)

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Dette er det nye narrativet. Det at du ikke er hvit eller heterofil gjør deg til en superhelt med superkrefter, som gjør deg overlegen disse.


PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Texas_John skrev: tor aug 04, 2022 3:29 pm Dette er det nye narrativet. Det at du ikke er hvit eller heterofil gjør deg til en superhelt med superkrefter, som gjør deg overlegen disse.

Jeg syns det er fint at hun er fornøyd med å være en mørk biseksuell kvinne. Og hvorfor skulle hun ikke være det? Det er under store og hele fint at folk er seg sjøl 100% som de sier i realityverdenen.

Men det samme må være innafor uansett kjønn, legning og hudfarge.

Jeg er er en hvit og heterofil mann og selv om det ikke føles som det gir meg superkrefter er jeg fornøyd med den jeg er.

Problemet med Woke er jo at de fremfor å fremsnakke frihet til å være den man er uten skam søker å dytte ned en gruppe mennesker mer enn de forsøker å løfte de som har opplevd å bli kuet. Og det er dømt til å mislykkes og til å forsinke reisen samfunnet har tatt i retning det å ikke skjemmes over seg sjøl.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Ikke langt unna å være blendahvitt på AUF sin sommerleir heller. Det er vel mer problematisk for de som bekymrer seg for sånt?

Bilde

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

PapaSmurf skrev: tor aug 04, 2022 3:40 pm Jeg syns det er fint at hun er fornøyd med å være en mørk biseksuell kvinne. Og hvorfor skulle hun ikke være det? Det er under store og hele fint at folk er seg sjøl 100% som de sier i realityverdenen.

Men det samme må være innafor uansett kjønn, legning og hudfarge.

Jeg er er en hvit og heterofil mann og selv om det ikke føles som det gir meg superkrefter er jeg fornøyd med den jeg er.

Problemet med Woke er jo at de fremfor å fremsnakke frihet til å være den man er uten skam søker å dytte ned en gruppe mennesker mer enn de forsøker å løfte de som har opplevd å bli kuet. Og det er dømt til å mislykkes og til å forsinke reisen samfunnet har tatt i retning det å ikke skjemmes over seg sjøl.
Nei si det, hvorfor skulle hun ikke være fornøyd med det? Vi snakker her om en person som har tjent flere titalls eller hundretalls millioner kroner på hobbyen sin før fylte 25 år, og har mange titalls millioner følgere og seere, så hun kan ikke være undertrykket. Poenget går på hva som i det hele tatt gjør at noen skriver slikt, det sier en hel del om narrativet som gjelder for tiden.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Justice 97 skrev: tor aug 04, 2022 3:58 pm
Ka9nen skrev: tor aug 04, 2022 3:48 pm Ikke langt unna å være blendahvitt på AUF sin sommerleir heller. Det er vel mer problematisk for de som bekymrer seg for sånt?
► Show Spoiler
Nå er det blendahvite folks tur.

AP
Jeg lo

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

jeg og :lol:

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Ka9nen skrev: tor aug 04, 2022 3:48 pm Ikke langt unna å være blendahvitt på AUF sin sommerleir heller. Det er vel mer problematisk for de som bekymrer seg for sånt?

Bilde
Det forteller bare om hysterien de mørkeredde har over at mørhudede mennesker snart overtar Norge er en konspirasjonsteori.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

greyserpent skrev: tor aug 04, 2022 4:11 pm Det forteller bare om hysterien de mørkeredde har over at mørhudede mennesker snart overtar Norge er en konspirasjonsteori.
Det er snart flere med somalisk bakgrunn i Norge enn det bor folk i Finnmark. Og Somalia er et av de minste afrikanske landene.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

greyserpent skrev: tor aug 04, 2022 4:11 pm
Ka9nen skrev: tor aug 04, 2022 3:48 pm Ikke langt unna å være blendahvitt på AUF sin sommerleir heller. Det er vel mer problematisk for de som bekymrer seg for sånt?

Bilde
Det forteller bare om hysterien de mørkeredde har over at mørhudede mennesker snart overtar Norge er en konspirasjonsteori.
Sikker på det..? De har jo tross alt byttet til kyllingpølser på en skole, og på IKEA

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Texas_John skrev: tor aug 04, 2022 4:17 pm
greyserpent skrev: tor aug 04, 2022 4:11 pm Det forteller bare om hysterien de mørkeredde har over at mørhudede mennesker snart overtar Norge er en konspirasjonsteori.
Det er snart flere med somalisk bakgrunn i Norge enn det bor folk i Finnmark. Og Somalia er et av de minste afrikanske landene.
Kostelig at du tror skvælet du skriver har noe som helst betydning.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

greyserpent skrev: tor aug 04, 2022 4:11 pm
Det forteller bare om hysterien de mørkeredde har over at mørhudede mennesker snart overtar Norge er en konspirasjonsteori.
Pakkiselsker! (Sorry, har akkurat sett filmen Pusher for første gang på lenge)

Tja, det høres jo vitterlig overdrevet ut ja. De mørkhuda i Norge gjør så mye forskjellig, alt fra å drive politikk i FrP til å selge bildekk til god pris, at jeg tviler på om de har en felles plan om å ta over Norge :lol: De mørkhuda jeg kjenner og har vært borti er så forskjellige at jeg har vansker for å tro at de kunne enes om noe så stort.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Ka9nen skrev: tor aug 04, 2022 3:48 pm Ikke langt unna å være blendahvitt på AUF sin sommerleir heller. Det er vel mer problematisk for de som bekymrer seg for sånt?

Bilde
Artig, ikkje lenge sidan enkelte klaga over at AUF var berre muslimar.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Justice 97 skrev: tor aug 04, 2022 3:58 pm
Ka9nen skrev: tor aug 04, 2022 3:48 pm Ikke langt unna å være blendahvitt på AUF sin sommerleir heller. Det er vel mer problematisk for de som bekymrer seg for sånt?
► Show Spoiler
Nå er det blendahvite folks tur.

AP
haha dagens :)

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Ka9nen skrev: tor aug 04, 2022 3:48 pm Ikke langt unna å være blendahvitt på AUF sin sommerleir heller. Det er vel mer problematisk for de som bekymrer seg for sånt?

Bilde
Det er et paradoks at det er såpass mye hvithet hos akkurat AUF, det må man kunne si.

Hvithet er problematisk for veldig mange personer i Norge, noen lever t.o.m. av å poengtere det. AUF er noen av de verste i så måte.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Neptun skrev: tor aug 04, 2022 4:52 pm
Ka9nen skrev: tor aug 04, 2022 3:48 pm Ikke langt unna å være blendahvitt på AUF sin sommerleir heller. Det er vel mer problematisk for de som bekymrer seg for sånt?

Bilde
Det er et paradoks at det er såpass mye hvithet hos akkurat AUF, det må man kunne si.

Hvithet er problematisk for veldig mange personer i Norge, noen lever t.o.m. av å poengtere det. AUF er noen av de verste i så måte.
Hvithet er ikke noe problem for de aller aller fleste.
Derimot så er det enkelte som har store problemer med folk som er mørke i huden, og det er virkelig ikke noe som representerer gode vestlige holdninger!

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Henningsen skrev: tor aug 04, 2022 5:07 pm
Neptun skrev: tor aug 04, 2022 4:52 pm
Ka9nen skrev: tor aug 04, 2022 3:48 pm Ikke langt unna å være blendahvitt på AUF sin sommerleir heller. Det er vel mer problematisk for de som bekymrer seg for sånt?

Bilde
Det er et paradoks at det er såpass mye hvithet hos akkurat AUF, det må man kunne si.

Hvithet er problematisk for veldig mange personer i Norge, noen lever t.o.m. av å poengtere det. AUF er noen av de verste i så måte.
Hvithet er ikke noe problem for de aller aller fleste.
Derimot så er det enkelte som har store problemer med folk som er mørke i huden, og det er virkelig ikke noe som representerer gode vestlige holdninger!
Rasistgaulere har ingen definisjonsrett over hva som er gode vestlige holdninger.
Det har i allefall tidligere vært gode holdninger å holde i hevd vestlige verdier i møte med menneskefiendtlige og undertrykkende ideologier. Og hos gode nordmenn gjelder nok dette fremdeles.
Vi ønsker ikke samme utvikling som i en rekke andre land og byer, uansett hvor mye det gaules.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Neptun skrev: tor aug 04, 2022 5:27 pm
Henningsen skrev: tor aug 04, 2022 5:07 pm
Neptun skrev: tor aug 04, 2022 4:52 pm

Det er et paradoks at det er såpass mye hvithet hos akkurat AUF, det må man kunne si.

Hvithet er problematisk for veldig mange personer i Norge, noen lever t.o.m. av å poengtere det. AUF er noen av de verste i så måte.
Hvithet er ikke noe problem for de aller aller fleste.
Derimot så er det enkelte som har store problemer med folk som er mørke i huden, og det er virkelig ikke noe som representerer gode vestlige holdninger!
Rasistgaulere har ingen definisjonsrett over hva som er gode vestlige holdninger.
Det har i allefall tidligere vært gode holdninger å holde i hevd vestlige verdier i møte med menneskefiendtlige og undertrykkende ideologier. Og hos gode nordmenn gjelder nok dette fremdeles.
Vi ønsker ikke samme utvikling som i en rekke andre land og byer, uansett hvor mye det gaules.
Har ingen ting med gauling å gjøre.
Holdningene dine er minst like intolerante som de du kritiserer.
De fleste du kritiserer har faktisk bedre holdninger enn deg, selv om fordommene dine tror at de er lik som alle ekstremister.

Rasisme og hat er like lite ønskelig i vestlig kultur som det ekstrem islamisme er.
De fleste normalt oppegående mennesker kjemper mot begge deler, og ser forskjell på han som jobber ræva av seg på grønskshandleren på hjørnet og Arfan Bhatti.
Dine holdninger har mer til felles med sistnevnte enn et fritt vestlig demokrati(som er det de fleste av oss ønsker)

Jeg forventer ikke at du skal forstå dette, så fastlåst du er i dine fordomsfulle holdninger og konspirasjonståka.

Trist å se at slike reinspikka rasistholdninger fortsatt eksisterer.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: tor aug 04, 2022 5:37 pm
Dine holdninger har mer til felles med sistnevnte enn et fritt vestlig demokrati(som er det de fleste av oss ønsker)

En skulle vel tro at demokratiske samfunn var noe alle ønsket seg, men slik er det altså ikke.

Muslimske land har ikke mye til felles med demokrati. Hvorfor er det slik, tror du?

fazz

Legg inn av fazz »

Texas_John skrev: tor aug 04, 2022 4:17 pm
greyserpent skrev: tor aug 04, 2022 4:11 pm Det forteller bare om hysterien de mørkeredde har over at mørhudede mennesker snart overtar Norge er en konspirasjonsteori.
Det er snart flere med somalisk bakgrunn i Norge enn det bor folk i Finnmark. Og Somalia er et av de minste afrikanske landene.
Ja da må det vel være sinnsykt mange her med Nigeriansk, Kenyansk eller Namibisk for de landene er jo kjempesvære.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Henningsen skrev: tor aug 04, 2022 5:37 pm
Neptun skrev: tor aug 04, 2022 5:27 pm
Henningsen skrev: tor aug 04, 2022 5:07 pm

Hvithet er ikke noe problem for de aller aller fleste.
Derimot så er det enkelte som har store problemer med folk som er mørke i huden, og det er virkelig ikke noe som representerer gode vestlige holdninger!
Rasistgaulere har ingen definisjonsrett over hva som er gode vestlige holdninger.
Det har i allefall tidligere vært gode holdninger å holde i hevd vestlige verdier i møte med menneskefiendtlige og undertrykkende ideologier. Og hos gode nordmenn gjelder nok dette fremdeles.
Vi ønsker ikke samme utvikling som i en rekke andre land og byer, uansett hvor mye det gaules.
Har ingen ting med gauling å gjøre.
Holdningene dine er minst like intolerante som de du kritiserer.
De fleste du kritiserer har faktisk bedre holdninger enn deg, selv om fordommene dine tror at de er lik som alle ekstremister.

Rasisme og hat er like lite ønskelig i vestlig kultur som det ekstrem islamisme er.
De fleste normalt oppegående mennesker kjemper mot begge deler, og ser forskjell på han som jobber ræva av seg på grønskshandleren på hjørnet og Arfan Bhatti.
Dine holdninger har mer til felles med sistnevnte enn et fritt vestlig demokrati(som er det de fleste av oss ønsker)

Jeg forventer ikke at du skal forstå dette, så fastlåst du er i dine fordomsfulle holdninger og konspirasjonståka.

Trist å se at slike reinspikka rasistholdninger fortsatt eksisterer.
Det hjelper ikke hva godtroende lirer av seg av svada når resultatet blir det samme overalt i verden der naive godhetsposører har fått fritt spillerom.
Dette argumentet *ikke alle, ikke alle* ødelegger gode land og samfunn. Som her (61 no-go-soner)
https://www.nettavisen.no/nyheter/her-e ... 3423368156

Nei det er ikke alle av alt, selv ikke i de verste landene i verden - men vi kan ikke styre etter dette, det er sluttsummen som teller.
Ikke alle tyskerne var fæle og slemme, de fleste hadde nok bedre holdninger enn dagens invaderende - men de var kollektiv en fiende og ut måtte de.
Den tidens overløpere gikk det ikke så bra med. I dag er de politisk "korrekte" og vel ansette.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

MRSA skrev: tor aug 04, 2022 4:32 pm

Artig, ikkje lenge sidan enkelte klaga over at AUF var berre muslimar.
Artigere at du mener religion har noe med hudfarge å gjøre.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Neptun skrev: tor aug 04, 2022 6:30 pm
Henningsen skrev: tor aug 04, 2022 5:37 pm
Neptun skrev: tor aug 04, 2022 5:27 pm

Rasistgaulere har ingen definisjonsrett over hva som er gode vestlige holdninger.
Det har i allefall tidligere vært gode holdninger å holde i hevd vestlige verdier i møte med menneskefiendtlige og undertrykkende ideologier. Og hos gode nordmenn gjelder nok dette fremdeles.
Vi ønsker ikke samme utvikling som i en rekke andre land og byer, uansett hvor mye det gaules.
Har ingen ting med gauling å gjøre.
Holdningene dine er minst like intolerante som de du kritiserer.
De fleste du kritiserer har faktisk bedre holdninger enn deg, selv om fordommene dine tror at de er lik som alle ekstremister.

Rasisme og hat er like lite ønskelig i vestlig kultur som det ekstrem islamisme er.
De fleste normalt oppegående mennesker kjemper mot begge deler, og ser forskjell på han som jobber ræva av seg på grønskshandleren på hjørnet og Arfan Bhatti.
Dine holdninger har mer til felles med sistnevnte enn et fritt vestlig demokrati(som er det de fleste av oss ønsker)

Jeg forventer ikke at du skal forstå dette, så fastlåst du er i dine fordomsfulle holdninger og konspirasjonståka.

Trist å se at slike reinspikka rasistholdninger fortsatt eksisterer.
Det hjelper ikke hva godtroende lirer av seg av svada når resultatet blir det samme overalt i verden der naive godhetsposører har fått fritt spillerom.
Dette argumentet *ikke alle, ikke alle* ødelegger gode land og samfunn. Som her (61 no-go-soner)
https://www.nettavisen.no/nyheter/her-e ... 3423368156

Nei det er ikke alle av alt, selv ikke i de verste landene i verden - men vi kan ikke styre etter dette, det er sluttsummen som teller.
Ikke alle tyskerne var fæle og slemme, de fleste hadde nok bedre holdninger enn dagens invaderende - men de var kollektiv en fiende og ut måtte de.
Den tidens overløpere gikk det ikke så bra med. I dag er de politisk "korrekte" og vel ansette.
Når du sammenligner innvandring med nazistene i 2 verdenskrig så er du så langt ute i koko-land som det går an å komme.
Da er det liksom ikke noe å diskutere videre.
Hjelpes... :shock:

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Henningsen skrev: tor aug 04, 2022 5:07 pm
Hvithet er ikke noe problem for de aller aller fleste.
Det er jo faktisk et problem for en del. Nylig så har det blitt sagt at det er trist at det engelske laget som vant kvinne-EM i fotball er hvitt. Det samme har blitt sagt om flere norske landslag siste åra. Håndball-landslaget også vel?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»