Godt om woke

Svar
Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Re: Godt om woke

Legg inn av kytec »

PapaSmurf skrev: tor aug 04, 2022 11:17 pm
kytec skrev: tor aug 04, 2022 6:48 pm En ting som er godt om woke er at vi har lært at det er rasistisk av hvite menn om de spiller reggae.
Eller at det er rasistisk å flette håret på feil måte.
Ove Thue kan nesten være glad for at han ikke er (R.I.P.) ung artist i dag, han hadde blitt så j... canceled.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: tor aug 04, 2022 11:15 pm
Henningsen skrev: tor aug 04, 2022 11:10 pm

Nei, det gjør det definitivt ikke.
Hvorfor har du ikke kritisert noen av de andre som har brukt den betegnelsen på vedkommende? Det er vel 3-4 andre som nettopp har sagt det samme.
Hvorfor ikke si noe til disse?

Betegnelsen er helt korrekt og definitivt på sin plass. Hvorfor ikke kritisere meningsfeller din som bruker betegnelsen blitzer på hvem som helst som er uenige med han..?
Greit om du hadde svart på spørsmålet mitt, og ikke plukket det fra hverandre:

Rasiststempelet sitter løst hos deg, men har du noensinne brukt ordet rasist om en muslim?
Det er fortsatt ikke et stempel som sitter løst hos meg.
Om jeg hadde sett en muslim hetse etniske grupper på samme måte, så hadde jeg sagt fra om det, ja.

Din tur nå... Hvorfor sier du ikke noe til de tre fire før meg som betegner han som rasist?
Og hvorfor kritiserer du ikke vennen din som kaller hvem som helst som er uenig med han for blitzer?

Min betegnelse av han er forøvrig spot on.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

kytec skrev: tor aug 04, 2022 11:23 pm

Ove Thue kan nesten være glad for at han ikke er (R.I.P.) ung artist i dag, han hadde blitt så j... canceled.
Har han hatt hår?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Henningsen skrev: tor aug 04, 2022 9:16 pm
Neptun skrev: tor aug 04, 2022 8:52 pm
Henningsen skrev: tor aug 04, 2022 8:21 pm

Har ikke prøvd å stikke av jeg på ingen måte, men om du ikke ser dumskapen i å sammenligne innvandringen med krigsangrepet som nazityskland ute, da er meningene dine bare så fjernt fra virkeligheten at det ikke har noen hensikt å argumentere. Det er helt hinsides, og nærmer seg tanker til folk som har gjort de grusomste handlinger.

Jeg er absolutt for at du skal få ytre deg, men du må også tåle å få ytringene dine grundig påtalt når de er så fordomsfulle og konspiratorisk orienterte som de er. Du må faktisk tåle å høre at folk oppfatter deg som rasist. Det er også en ytring som dekkes av ytringsfriheten.

Når du sier dere, så vet jeg ikke hvem du snakker om men jeg vet hva du mener men de fleste som sier deg i mot kommer fra de fleste politiske leirer, og alle som er uenig med deg er ikke venstrevridde f.eks. Der også skjærer du alle over en kam, og det blir ikke noe riktigere da. Jeg snakker for meg selv, og hva innvandringspolitikk gjelder så ønsker jeg en mer restriktiv politikk enn i dag.

Men jeg er likevel sterkt imot at man skal bedømme og generalisere folk negativt ut fra hudfarge, etnisitet og religion slik du gjør. Og det er akkurat det som gjør at du får såpass med motbør.
Mange av ytringene og holdningene dine er rasistiske.
Og det må du faktisk også tåle å høre.
Det er "hinsides" i ditt hode. For det er enkelte som aldri lærer av tidligere feil.

Kommentaren er en tirade jeg har lest før - og tro meg jeg tar ingenting av det spesielt tungt - eller til meg. Ikke fra sånne folk.
Det er jeg som har fakta på min side, rasistgaulerne driver med føleri - og velger å hoppe bukk over alle tall og erfaringer fra andre land.

Men jeg skal gi deg rett i én ting - jeg er rasist etter den utvidede paragrafens definisjon.
Fordi jeg er totalt uenig med kulturrelativister som likestiller alle kulturer. Dvs likestiller vestlige demokrati med totalitære diktatur der kvinner, homofile og "vantro" undertrykkes.

Nå er det en definisjon som også gjelder seksuell legning og religion. Vi kan trygt slå fast at muslimer er de mest rasistiske i følge §135a.
Men dette overses (selvsagt) av deg og dine meningsfeller.
Hat, splid, intoleranse, segregering, splittelse, fiendskap.
Det er noen ord som beskriver det du står for.
Gode verdier synes du? Du overgår det negative til de du selv kritiserer.

Jeg har heldigvis flertallets holdninger, som er demokrati og frihet og vestlige verdier.
I motsetning til deg.

Argumentene du kommer med ser mer og mer ut som innøvd floskler. Du står uten troverdighet.
Høres du har gått på samme rasist skolen som Lars Thorsen og disse andre marginaliserte haterne. Det er samme hatefulle rælet.

Du er en reinspikka rasist.
Lurer på hvorfor det stikker så dypt for en rasist og bli kalt nettopp det.
Føleri og personangrep, intet annet. Som vanlig
Aldri henvisninger til fakta og tall som underbygger påstandene.

Dette var ekstra lavt, selv til deg å være. Tipper det er tårer på tastene som fukter de skjelvende fingrene.
Ærlig talt, tenåringer formulerer seg bedre enn deg. Pinlig.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

kytec skrev: tor aug 04, 2022 11:13 pm
Henningsen skrev: tor aug 04, 2022 11:10 pm
Guttorm123 skrev: tor aug 04, 2022 11:06 pm

Rasiststempelet sitter løst hos deg,
Nei, det gjør det definitivt ikke.
Hvorfor har du ikke kritisert noen av de andre som har brukt den betegnelsen på vedkommende? Det er vel 3-4 andre som nettopp har sagt det samme.
Hvorfor ikke si noe til disse?
I tillegg er du enig i at det finnes masse rasistiske personer fra eks islam og fargede mennesker?

Og at det ikke er gitt at hvite er mer rasistiske enn andre grupper?

Jeg vet ikke hvem som er mest rasistiske, men har hørt at japan er ille, spesielt mot land i sin relative nærhet.
Ja, det er jeg.

Jeg har også hørt at japanerne skal være ganske så rasistiske av seg, men aldri opplevd det.
Men det blir litt whataboutism.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Neptun skrev: tor aug 04, 2022 11:26 pm
Henningsen skrev: tor aug 04, 2022 9:16 pm
Neptun skrev: tor aug 04, 2022 8:52 pm

Det er "hinsides" i ditt hode. For det er enkelte som aldri lærer av tidligere feil.

Kommentaren er en tirade jeg har lest før - og tro meg jeg tar ingenting av det spesielt tungt - eller til meg. Ikke fra sånne folk.
Det er jeg som har fakta på min side, rasistgaulerne driver med føleri - og velger å hoppe bukk over alle tall og erfaringer fra andre land.

Men jeg skal gi deg rett i én ting - jeg er rasist etter den utvidede paragrafens definisjon.
Fordi jeg er totalt uenig med kulturrelativister som likestiller alle kulturer. Dvs likestiller vestlige demokrati med totalitære diktatur der kvinner, homofile og "vantro" undertrykkes.

Nå er det en definisjon som også gjelder seksuell legning og religion. Vi kan trygt slå fast at muslimer er de mest rasistiske i følge §135a.
Men dette overses (selvsagt) av deg og dine meningsfeller.
Hat, splid, intoleranse, segregering, splittelse, fiendskap.
Det er noen ord som beskriver det du står for.
Gode verdier synes du? Du overgår det negative til de du selv kritiserer.

Jeg har heldigvis flertallets holdninger, som er demokrati og frihet og vestlige verdier.
I motsetning til deg.

Argumentene du kommer med ser mer og mer ut som innøvd floskler. Du står uten troverdighet.
Høres du har gått på samme rasist skolen som Lars Thorsen og disse andre marginaliserte haterne. Det er samme hatefulle rælet.

Du er en reinspikka rasist.
Lurer på hvorfor det stikker så dypt for en rasist og bli kalt nettopp det.
Føleri og personangrep, intet annet. Som vanlig
Aldri henvisninger til fakta og tall som underbygger påstandene.

Dette var ekstra lavt, selv til deg å være. Tipper det er tårer på tastene som fukter de skjelvende fingrene.
Ærlig talt, tenåringer formulerer seg bedre enn deg. Pinlig.
Traff ei vond tå skjønner jeg :lol:
Bra!

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Guttorm123 skrev: tor aug 04, 2022 11:26 pm
kytec skrev: tor aug 04, 2022 11:23 pm

Ove Thue kan nesten være glad for at han ikke er (R.I.P.) ung artist i dag, han hadde blitt så j... canceled.
Har han hatt hår?
Det er det som er litt rart med hår, mange som har veldig tjukt hår blir tynnhåret skalla veldig tidlig.

Mens typer som meg som alltid har måttet lide med diagnisen, det var noe tynt ja, har beholdt det langt opp i 50 årene.

Så der har du den, storebror ....

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Henningsen skrev: tor aug 04, 2022 11:28 pm
kytec skrev: tor aug 04, 2022 11:13 pm
Henningsen skrev: tor aug 04, 2022 11:10 pm

Nei, det gjør det definitivt ikke.
Hvorfor har du ikke kritisert noen av de andre som har brukt den betegnelsen på vedkommende? Det er vel 3-4 andre som nettopp har sagt det samme.
Hvorfor ikke si noe til disse?
I tillegg er du enig i at det finnes masse rasistiske personer fra eks islam og fargede mennesker?

Og at det ikke er gitt at hvite er mer rasistiske enn andre grupper?

Jeg vet ikke hvem som er mest rasistiske, men har hørt at japan er ille, spesielt mot land i sin relative nærhet.
Ja, det er jeg.

Jeg har også hørt at japanerne skal være ganske så rasistiske av seg, men aldri opplevd det.
Men det blir litt whataboutism.
Det har du rett i. Av og til blir jeg litt oppgitt av at det virker som (blant de som sier noe) 99% av folket trur det kun er hvit rasisme.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Neptun skrev: tor aug 04, 2022 11:26 pm


Tipper det er tårer på tastene som fukter de skjelvende fingrene.
Kytec har nettopp trøstet ham med noe japanske rasismegreier, så han har sikkert tatt seg inn igjen:-)

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

kytec skrev: tor aug 04, 2022 11:34 pm
Henningsen skrev: tor aug 04, 2022 11:28 pm
kytec skrev: tor aug 04, 2022 11:13 pm

I tillegg er du enig i at det finnes masse rasistiske personer fra eks islam og fargede mennesker?

Og at det ikke er gitt at hvite er mer rasistiske enn andre grupper?

Jeg vet ikke hvem som er mest rasistiske, men har hørt at japan er ille, spesielt mot land i sin relative nærhet.
Ja, det er jeg.

Jeg har også hørt at japanerne skal være ganske så rasistiske av seg, men aldri opplevd det.
Men det blir litt whataboutism.
Det har du rett i. Av og til blir jeg litt oppgitt av at det virker som (blant de som sier noe) 99% av folket trur det kun er hvit rasisme.
Rasisme, fordommer og hat finner man dessverre blant alle grupper mennesker.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

kytec skrev: tor aug 04, 2022 11:32 pm

Det er det som er litt rart med hår, mange som har veldig tjukt hår blir tynnhåret skalla veldig tidlig.

Mens typer som meg som alltid har måttet lide med diagnisen, det var noe tynt ja, har beholdt det langt opp i 50 årene.

Så der har du den, storebror ....
Personer med lange fjes bruker ikke å bli skallet så fort.., sikkert derfor du har beholdt manken.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

ehall skrev: tor aug 04, 2022 8:37 pm Her er dagen Utøya;
Hoem trekker særlig frem hets og trakassering mot transpersoner.
– Som sier at biologiske menn aldri kan bli kvinner

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/b ... d-transhat

Det er altså hets og trakassering å mene at menn ikke kan bli kvinner. Er så utpå viddene at det er ikke mulig i det hele tatt å begynne å debattere.
Sitat fra Hoem : "Norge skal det være trygt å mene hva du vil, tro på hva du vil og elske den du vil"
Da regner jeg med at hun og står på barrikadene for lærere som blir truet med oppsigelse, for å mene at det ikke finnes noe tredje kjønn?
For denne toleransen og retten til å mene hva man vil, bør i tilfelle gjelde alle, selv oss som bruker biologi i stedet for ideologi?

fazz

Legg inn av fazz »

Stjerten skrev: fre aug 05, 2022 9:42 am
ehall skrev: tor aug 04, 2022 8:37 pm Her er dagen Utøya;
Hoem trekker særlig frem hets og trakassering mot transpersoner.
– Som sier at biologiske menn aldri kan bli kvinner

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/b ... d-transhat

Det er altså hets og trakassering å mene at menn ikke kan bli kvinner. Er så utpå viddene at det er ikke mulig i det hele tatt å begynne å debattere.
Sitat fra Hoem : "Norge skal det være trygt å mene hva du vil, tro på hva du vil og elske den du vil"
Da regner jeg med at hun og står på barrikadene for lærere som blir truet med oppsigelse, for å mene at det ikke finnes noe tredje kjønn?
For denne toleransen og retten til å mene hva man vil, bør i tilfelle gjelde alle, selv oss som bruker biologi i stedet for ideologi?
Har ikke lærere en læreplan de skal følge? For lærere kan vel ikke bare lære bort det de måtte føle for?

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

fazz skrev: fre aug 05, 2022 9:46 am
Stjerten skrev: fre aug 05, 2022 9:42 am
ehall skrev: tor aug 04, 2022 8:37 pm Her er dagen Utøya;
Hoem trekker særlig frem hets og trakassering mot transpersoner.
– Som sier at biologiske menn aldri kan bli kvinner

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/b ... d-transhat

Det er altså hets og trakassering å mene at menn ikke kan bli kvinner. Er så utpå viddene at det er ikke mulig i det hele tatt å begynne å debattere.
Sitat fra Hoem : "Norge skal det være trygt å mene hva du vil, tro på hva du vil og elske den du vil"
Da regner jeg med at hun og står på barrikadene for lærere som blir truet med oppsigelse, for å mene at det ikke finnes noe tredje kjønn?
For denne toleransen og retten til å mene hva man vil, bør i tilfelle gjelde alle, selv oss som bruker biologi i stedet for ideologi?
Har ikke lærere en læreplan de skal følge? For lærere kan vel ikke bare lære bort det de måtte føle for?
Har det gått så langt, er virkelig det tredje kjønn tatt inn i læreplanen?
Trodde læreren hadde uttalt seg på sosiale medier eller noe. Men har ikke fulgt saken tett.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Skjellsord er bare skjellsord, enten det kommer i den ene eller den andre varianten. Det brukes av lav-IQ-individer når de møter overlegen argumentasjon, og ikke ser noen annen utvei enn å ty til ad hominem-argumenter.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

fazz skrev: tor aug 04, 2022 7:26 pm
Texas_John skrev: tor aug 04, 2022 7:08 pm Tror du folk i 1970 hadde sett for seg over 1 million innvandrere i Norge i 2020?
På 40 år på slutten av 1800 tallet så kom det 55.000 Svensker som innvandret til Norge ( i tillegg til andre innvandrere fra Europa) for en befolkning på 2.2 millioner. Befolkningen mellom 1800 - 1900 steg fra 0.9 millioner til 2.2 millioner. Etterfølgerne av disse kalles selvsagt nordmenn i dag, men å snakke om innvandring som at det er noe nytt er bare idiotisk.
Innvandring fra Sverige på slutten av 1800 tallet, da vi for øvrig hadde felles konge og var i union med landet, har selvsagt ingen som helst relevans i forhold til dagens masseinnvandring fra hele verden. Gikk forresten over halvparten av sosialhjelpsutgiftene i landet den gang til disse innvandrerne, og var 2 av 3 trygdet?

MRSA

Legg inn av MRSA »

Texas_John skrev: fre aug 05, 2022 11:45 am
fazz skrev: tor aug 04, 2022 7:26 pm
Texas_John skrev: tor aug 04, 2022 7:08 pm Tror du folk i 1970 hadde sett for seg over 1 million innvandrere i Norge i 2020?
På 40 år på slutten av 1800 tallet så kom det 55.000 Svensker som innvandret til Norge ( i tillegg til andre innvandrere fra Europa) for en befolkning på 2.2 millioner. Befolkningen mellom 1800 - 1900 steg fra 0.9 millioner til 2.2 millioner. Etterfølgerne av disse kalles selvsagt nordmenn i dag, men å snakke om innvandring som at det er noe nytt er bare idiotisk.
Innvandring fra Sverige på slutten av 1800 tallet, da vi for øvrig hadde felles konge og var i union med landet, har selvsagt ingen som helst relevans i forhold til dagens masseinnvandring fra hele verden. Gikk forresten over halvparten av sosialhjelpsutgiftene i landet den gang til disse innvandrerne, og var 2 av 3 trygdet?
Ja, den svenske innvandringa på den tida var verre, den kan sjåast på som eit forsøk på å få kontroll over Norge og svekke Stortinget.

fazz

Legg inn av fazz »

Texas_John skrev: fre aug 05, 2022 11:45 am
fazz skrev: tor aug 04, 2022 7:26 pm
Texas_John skrev: tor aug 04, 2022 7:08 pm Tror du folk i 1970 hadde sett for seg over 1 million innvandrere i Norge i 2020?
På 40 år på slutten av 1800 tallet så kom det 55.000 Svensker som innvandret til Norge ( i tillegg til andre innvandrere fra Europa) for en befolkning på 2.2 millioner. Befolkningen mellom 1800 - 1900 steg fra 0.9 millioner til 2.2 millioner. Etterfølgerne av disse kalles selvsagt nordmenn i dag, men å snakke om innvandring som at det er noe nytt er bare idiotisk.
Innvandring fra Sverige på slutten av 1800 tallet, da vi for øvrig hadde felles konge og var i union med landet, har selvsagt ingen som helst relevans i forhold til dagens masseinnvandring fra hele verden. Gikk forresten over halvparten av sosialhjelpsutgiftene i landet den gang til disse innvandrerne, og var 2 av 3 trygdet?
Selvsagt har det relevans den tid de som kom da ikke var nordmenn, men har blitt "godkjent" som nordmenn etter at tiden gikk, da var det liksom ikke noe snakk om spore norske røtter tilbake til Olav Trygvasson sin tid. Like etter århundreskiftet så kom det jo også innvandrere fra Danmark som vi har brødføtt i over 100 år, hvor ingen i familien har hatt en ærlig dags jobb.

Er for øvrig 2 av 3 innvandrere i Norge i dag trygdet? Hvilken statistikk bruker du på det?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

fazz skrev: fre aug 05, 2022 12:00 pm Selvsagt har det relevans den tid de som kom da ikke var nordmenn, men har blitt "godkjent" som nordmenn etter at tiden gikk, da var det liksom ikke noe snakk om spore norske røtter tilbake til Olav Trygvasson sin tid. Like etter århundreskiftet så kom det jo også innvandrere fra Danmark som vi har brødføtt i over 100 år, hvor ingen i familien har hatt en ærlig dags jobb.

Er for øvrig 2 av 3 innvandrere i Norge i dag trygdet? Hvilken statistikk bruker du på det?
To av tre ikke-vestlige innvandrere til Norge går på trygd. https://www.bt.no/btmeninger/leder/i/Wm ... -paa-trygd

Til sammenlikning fra naboland: Sjokktall om innvandrere på trygd https://www.nettavisen.no/nyheter/sjokk ... 3423202025

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

MRSA skrev: fre aug 05, 2022 11:51 am
Texas_John skrev: fre aug 05, 2022 11:45 am
fazz skrev: tor aug 04, 2022 7:26 pm
På 40 år på slutten av 1800 tallet så kom det 55.000 Svensker som innvandret til Norge ( i tillegg til andre innvandrere fra Europa) for en befolkning på 2.2 millioner. Befolkningen mellom 1800 - 1900 steg fra 0.9 millioner til 2.2 millioner. Etterfølgerne av disse kalles selvsagt nordmenn i dag, men å snakke om innvandring som at det er noe nytt er bare idiotisk.
Innvandring fra Sverige på slutten av 1800 tallet, da vi for øvrig hadde felles konge og var i union med landet, har selvsagt ingen som helst relevans i forhold til dagens masseinnvandring fra hele verden. Gikk forresten over halvparten av sosialhjelpsutgiftene i landet den gang til disse innvandrerne, og var 2 av 3 trygdet?
Ja, den svenske innvandringa på den tida var verre, den kan sjåast på som eit forsøk på å få kontroll over Norge og svekke Stortinget.
Venstresiden og lyseblå blamerer seg igjen.
Innvandring fra Sverige er gjensidig, mange nordmenn har flyttet dit - og blitt der.
Jeg regner det knapt som innvandring, men utveksling av folk med samme kulturelle bakgrunn og nesten samme språk.

Det forteller det meste at venstresiden og lyseblå sammenligner dette med velferdsinnvandring fra 3. verden - muhammedanere og analfabeter som tar knekken på velferdssystemet vårt og som "takker" med høy overrepresentasjon i alvorlig kriminalitet mm. Helt syk sammenligning.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Texas_John skrev: fre aug 05, 2022 12:07 pm
fazz skrev: fre aug 05, 2022 12:00 pm Selvsagt har det relevans den tid de som kom da ikke var nordmenn, men har blitt "godkjent" som nordmenn etter at tiden gikk, da var det liksom ikke noe snakk om spore norske røtter tilbake til Olav Trygvasson sin tid. Like etter århundreskiftet så kom det jo også innvandrere fra Danmark som vi har brødføtt i over 100 år, hvor ingen i familien har hatt en ærlig dags jobb.

Er for øvrig 2 av 3 innvandrere i Norge i dag trygdet? Hvilken statistikk bruker du på det?
To av tre ikke-vestlige innvandrere til Norge går på trygd. https://www.bt.no/btmeninger/leder/i/Wm ... -paa-trygd

Til sammenlikning fra naboland: Sjokktall om innvandrere på trygd https://www.nettavisen.no/nyheter/sjokk ... 3423202025
En annen sak er at SSB etter beste evne pynter på tallene ved å angi innvandrere som jobber ned i 1 time i uken som "yrkesaktive" selv om de i realiteten lever av trygdeytelser.
SSB er en del av systemet.
https://www.nettavisen.no/nyheter/stati ... 3423531446

fazz

Legg inn av fazz »

Neptun skrev: fre aug 05, 2022 12:25 pm
MRSA skrev: fre aug 05, 2022 11:51 am
Texas_John skrev: fre aug 05, 2022 11:45 am
Innvandring fra Sverige på slutten av 1800 tallet, da vi for øvrig hadde felles konge og var i union med landet, har selvsagt ingen som helst relevans i forhold til dagens masseinnvandring fra hele verden. Gikk forresten over halvparten av sosialhjelpsutgiftene i landet den gang til disse innvandrerne, og var 2 av 3 trygdet?
Ja, den svenske innvandringa på den tida var verre, den kan sjåast på som eit forsøk på å få kontroll over Norge og svekke Stortinget.
Venstresiden og lyseblå blamerer seg igjen.
Innvandring fra Sverige er gjensidig, mange nordmenn har flyttet dit - og blitt der.
Jeg regner det knapt som innvandring, men utveksling av folk med samme kulturelle bakgrunn og nesten samme språk.

Det forteller det meste at venstresiden og lyseblå sammenligner dette med velferdsinnvandring fra 3. verden - muhammedanere og analfabeter som tar knekken på velferdssystemet vårt og som "takker" med høy overrepresentasjon i alvorlig kriminalitet mm. Helt syk sammenligning.
Nei, poenget var bare at dersom vi stopper alle innvandring i dag så er det ca 1 million innvandrere, men ca. 500.000 av disse er europeiske innvandrere (som ser ut som oss), da er poenget at om en generasjon eller to så ville vi ikke hatt noe betenkeligheter med å kalle disse europeiske innvandrerne norske, eller i alle fall ikke barna dems. Så dersom disse som er litt brunere får i snitt 2.1 barn så antallet holder seg ganske stabilt, vil det da være la oss si om 80 år, fortsatt 1 million innvandrere, er det 500.000 innvandrere, eller har alle sammen da blitt nordmenn så vi ikke har noen innvandrere.
Sist redigert av fazz den fre aug 05, 2022 1:01 pm, redigert 1 gang totalt.

Cabal

Legg inn av Cabal »

fazz skrev: fre aug 05, 2022 12:49 pmom en generasjon eller to så ville vi ikke hatt noe betenkeligheter med å kalle de norske, eller i alle fall ikke barna dems.
Rasister vil aldri anse disse som norske.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

fazz skrev: fre aug 05, 2022 12:49 pm
Neptun skrev: fre aug 05, 2022 12:25 pm
MRSA skrev: fre aug 05, 2022 11:51 am

Ja, den svenske innvandringa på den tida var verre, den kan sjåast på som eit forsøk på å få kontroll over Norge og svekke Stortinget.
Venstresiden og lyseblå blamerer seg igjen.
Innvandring fra Sverige er gjensidig, mange nordmenn har flyttet dit - og blitt der.
Jeg regner det knapt som innvandring, men utveksling av folk med samme kulturelle bakgrunn og nesten samme språk.

Det forteller det meste at venstresiden og lyseblå sammenligner dette med velferdsinnvandring fra 3. verden - muhammedanere og analfabeter som tar knekken på velferdssystemet vårt og som "takker" med høy overrepresentasjon i alvorlig kriminalitet mm. Helt syk sammenligning.
Nei, poenget var bare at dersom vi stopper alle innvandring i dag så er det ca 1 million innvandrere, men ca. 500.000 av disse er europeiske innvandrere (som ser ut som oss), da er poenget at om en generasjon eller to så ville vi ikke hatt noe betenkeligheter med å kalle disse europeiske innvandrerne norske, eller i alle fall ikke barna dems. Så dersom disse som er litt brunere får i snitt 2.1 barn så antallet holder seg ganske stabilt, vil det da være la oss si om 80 år, fortsatt 1 million innvandrere, er det 500.000 innvandrere, eller har alle sammen da blitt nordmenn så vi ikke har noen innvandrere.
Du får leve i villfarelsen.
2. generasjon pakistanere er mer kriminell enn 1 generasjon. Disse folkene tviholder på sin religion og kultur fra 3. verden. De blir aldri norske.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Neptun skrev: fre aug 05, 2022 1:23 pm De blir aldri norske.
Ingen av dem? Aldri? Uansett hva de gjør? Hva om de gifter seg med etniske norske? Og får barn og barnebarn. Blir barnebarna da norske? Hvor går grensen for din del?

fazz

Legg inn av fazz »

Neptun skrev: fre aug 05, 2022 1:23 pm Du får leve i villfarelsen.
Hvilken villfarelse, jeg spurte deg ett konkret spørsmål. Det kan vel ikke være så vanskelig å svare på?'

For å gjøre det litt lettere for deg da. Hvem ser du på som mest norsk av Alexander Rybak og John Carew ?
Sist redigert av fazz den fre aug 05, 2022 1:35 pm, redigert 1 gang totalt.

Jallaskar

Legg inn av Jallaskar »

KongOlav2 skrev: fre aug 05, 2022 1:29 pm
Neptun skrev: fre aug 05, 2022 1:23 pm De blir aldri norske.
Ingen av dem? Aldri? Uansett hva de gjør? Hva om de gifter seg med etniske norske? Og får barn og barnebarn. Blir barnebarna da norske? Hvor går grensen for din del?
Gjetter på at grensen er en eller annen Jotun hvit fargekode

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Jallaskar skrev: fre aug 05, 2022 1:34 pm
KongOlav2 skrev: fre aug 05, 2022 1:29 pm
Neptun skrev: fre aug 05, 2022 1:23 pm De blir aldri norske.
Ingen av dem? Aldri? Uansett hva de gjør? Hva om de gifter seg med etniske norske? Og får barn og barnebarn. Blir barnebarna da norske? Hvor går grensen for din del?
Gjetter på at grensen er en eller annen Jotun hvit fargekode
10416/0604-Y04R

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Neptun skrev: fre aug 05, 2022 1:23 pm Disse folkene tviholder på sin religion og kultur fra 3. verden.
Instruksen kommer fra høyeste hold.

Uten å vite at han blir filmet sier imamen at muslimer ikke skal «smelte» inn i samfunnet.

Muslimer er i ferd med å «erobre» Europa, sier den ledende imamen i moskeen hos Det Islamske Forbund i Danmark til deres skjulte kamera, ifølge Dansk TV 2.

Akkurat nå er vi i en tid hvor vi er i ferd med å åpne disse landene, sier imam Mohammad Fouad al-Barazi, ifølge kanalen.

Da jeg kom til landet for 23 år siden, var vi kun 55.000 muslimer. Nå er vi 300.000.

https://www.nettavisen.no/nyheter/imam- ... 3423201139

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Her ser man hva fremmedhat og rasisme er for noe:

https://www.nrk.no/sorlandet/opplever-r ... 1.16050072

Dette er nitriste greier.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»