Godt om woke

Svar
Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Re: Godt om woke

Legg inn av ehall »

Stjerten skrev: fre aug 05, 2022 9:42 am
ehall skrev: tor aug 04, 2022 8:37 pm Her er dagen Utøya;
Hoem trekker særlig frem hets og trakassering mot transpersoner.
– Som sier at biologiske menn aldri kan bli kvinner

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/b ... d-transhat

Det er altså hets og trakassering å mene at menn ikke kan bli kvinner. Er så utpå viddene at det er ikke mulig i det hele tatt å begynne å debattere.
Sitat fra Hoem : "Norge skal det være trygt å mene hva du vil, tro på hva du vil og elske den du vil"
Da regner jeg med at hun og står på barrikadene for lærere som blir truet med oppsigelse, for å mene at det ikke finnes noe tredje kjønn?
For denne toleransen og retten til å mene hva man vil, bør i tilfelle gjelde alle, selv oss som bruker biologi i stedet for ideologi?
Selvfølgelig ikke, hun forsvarer sikkert kun det som er PK og hyller paragraf 185. I Norge kalles dette «ytringsfrihet».

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

PapaSmurf skrev: fre aug 05, 2022 5:09 pm Her ser man hva fremmedhat og rasisme er for noe:

https://www.nrk.no/sorlandet/opplever-r ... 1.16050072

Dette er nitriste greier.
Ja, dette er fryktelig. Og ekstra ille når det går utover barn. Forstår ikke hva folk tenker med, det er ingen grunn til å hetse denne familien!

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Texas_John skrev: fre aug 05, 2022 3:15 pm
Neptun skrev: fre aug 05, 2022 1:23 pm Disse folkene tviholder på sin religion og kultur fra 3. verden.
Instruksen kommer fra høyeste hold.

Uten å vite at han blir filmet sier imamen at muslimer ikke skal «smelte» inn i samfunnet.

Muslimer er i ferd med å «erobre» Europa, sier den ledende imamen i moskeen hos Det Islamske Forbund i Danmark til deres skjulte kamera, ifølge Dansk TV 2.

Akkurat nå er vi i en tid hvor vi er i ferd med å åpne disse landene, sier imam Mohammad Fouad al-Barazi, ifølge kanalen.

Da jeg kom til landet for 23 år siden, var vi kun 55.000 muslimer. Nå er vi 300.000.

https://www.nettavisen.no/nyheter/imam- ... 3423201139
Sopm sagt, dere på ytterste høire flanke og de mørkeredde har masse til felles med radikale muslimer.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

greyserpent skrev: fre aug 05, 2022 5:35 pm

Sopm sagt, dere på ytterste høire flanke og de mørkeredde har masse til felles med radikale muslimer.
Det samme kan en vel kanskje si om de på ytterste venstre flanke også. Forskjellen er vel at de på ytterste høyre flanke er mer opptatt av å ta avstand fra radikale muslimer.

fazz

Legg inn av fazz »

Guttorm123 skrev: fre aug 05, 2022 5:56 pm
greyserpent skrev: fre aug 05, 2022 5:35 pm

Sopm sagt, dere på ytterste høire flanke og de mørkeredde har masse til felles med radikale muslimer.
Det samme kan en vel kanskje si om de på ytterste venstre flanke også. Forskjellen er vel at de på ytterste høyre flanke er mer opptatt av å ta avstand fra radikale muslimer.
De tar kanskje avstand til dem i ordet, men de deler likevel usedvanlig mye av det samme tankegodset når det gjelder det meste.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

fazz skrev: fre aug 05, 2022 6:05 pm
Guttorm123 skrev: fre aug 05, 2022 5:56 pm
greyserpent skrev: fre aug 05, 2022 5:35 pm

Sopm sagt, dere på ytterste høire flanke og de mørkeredde har masse til felles med radikale muslimer.
Det samme kan en vel kanskje si om de på ytterste venstre flanke også. Forskjellen er vel at de på ytterste høyre flanke er mer opptatt av å ta avstand fra radikale muslimer.
De tar kanskje avstand til dem i ordet, men de deler likevel usedvanlig mye av det samme tankegodset når det gjelder det meste.
Deler mye med vanlige troende muslimer også.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

fazz skrev: fre aug 05, 2022 6:05 pm

De tar kanskje avstand til dem i ordet, men de deler likevel usedvanlig mye av det samme tankegodset når det gjelder det meste.
Men hvorfor er det slik at de på ytterste venstre flanke ikke er like opptatt av å ta avstand fra radikale muslimer?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

greyserpent skrev: fre aug 05, 2022 5:35 pm
Texas_John skrev: fre aug 05, 2022 3:15 pm Instruksen kommer fra høyeste hold.

Uten å vite at han blir filmet sier imamen at muslimer ikke skal «smelte» inn i samfunnet.

Muslimer er i ferd med å «erobre» Europa, sier den ledende imamen i moskeen hos Det Islamske Forbund i Danmark til deres skjulte kamera, ifølge Dansk TV 2.

Akkurat nå er vi i en tid hvor vi er i ferd med å åpne disse landene, sier imam Mohammad Fouad al-Barazi, ifølge kanalen.

Da jeg kom til landet for 23 år siden, var vi kun 55.000 muslimer. Nå er vi 300.000.

https://www.nettavisen.no/nyheter/imam- ... 3423201139
Sopm sagt, dere på ytterste høire flanke og de mørkeredde har masse til felles med radikale muslimer.
Har du noe tilsvarende fra høytstående høyreradikale hvor de snakker om at der i ferd med å erobre Europa og at de har økt i antall med 500% på 20 år?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

greyserpent skrev: fre aug 05, 2022 5:35 pm
Sopm sagt, dere på ytterste høire flanke og de mørkeredde har masse til felles med radikale muslimer.
De radikale muslimene og de langt ute på venstresiden deler i det minste samme verdensbilde: USA og Israel er de store satan og problemet med verden i dag. (Ihvertfall fram til krigen nylig, en del har vel forandret synspunkt ihvertfall LITT får man tro.)

fazz

Legg inn av fazz »

Guttorm123 skrev: fre aug 05, 2022 6:11 pm
fazz skrev: fre aug 05, 2022 6:05 pm

De tar kanskje avstand til dem i ordet, men de deler likevel usedvanlig mye av det samme tankegodset når det gjelder det meste.
Men hvorfor er det slik at de på ytterste venstre flanke ikke er like opptatt av å ta avstand fra radikale muslimer?
Er de ikke? Nå er jeg ikke spesielt godt bereist ute på ytre venstre, men husker da at f.eks Rødt og tidligere leder Aslak Myhre gikk ut mot radikal islam og ISIS.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

greyserpent skrev: fre aug 05, 2022 5:35 pm Sopm sagt, dere på ytterste høire flanke og de mørkeredde har masse til felles med radikale muslimer.
Hadde jeg ikke visst bedre, så ville jeg trodd at du er negativt innstilt til radikal islam. For dette hørtes nesten ut som en slags kritikk.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

fazz skrev: fre aug 05, 2022 6:05 pm De tar kanskje avstand til dem i ordet, men de deler likevel usedvanlig mye av det samme tankegodset når det gjelder det meste.
Høyrevridde og islamister? Hvilken høyrevridd vil f.eks. leve slik de gjorde på 600 tallet?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

fazz skrev: fre aug 05, 2022 6:19 pm

Er de ikke? Nå er jeg ikke spesielt godt bereist ute på ytre venstre, men husker da at f.eks Rødt og tidligere leder Aslak Myhre gikk ut mot radikal islam og ISIS.
Er han venstreekstrem da? Er Rødt et venstreekstremt parti?

fazz

Legg inn av fazz »

Guttorm123 skrev: fre aug 05, 2022 6:44 pm
fazz skrev: fre aug 05, 2022 6:19 pm

Er de ikke? Nå er jeg ikke spesielt godt bereist ute på ytre venstre, men husker da at f.eks Rødt og tidligere leder Aslak Myhre gikk ut mot radikal islam og ISIS.
Er han venstreekstrem da? Er Rødt et venstreekstremt parti?
Det er vel det lengste vi kommer i den politiske floraen har. Hvem tenker du på som er lenger ut på venstresiden? Har vi noen slike organisasjoner? Blitzere kanskje? Men de er det vel knapt nok noen igjen av?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

kytec skrev: tor aug 04, 2022 11:34 pm
Henningsen skrev: tor aug 04, 2022 11:28 pm
kytec skrev: tor aug 04, 2022 11:13 pm

I tillegg er du enig i at det finnes masse rasistiske personer fra eks islam og fargede mennesker?

Og at det ikke er gitt at hvite er mer rasistiske enn andre grupper?

Jeg vet ikke hvem som er mest rasistiske, men har hørt at japan er ille, spesielt mot land i sin relative nærhet.
Ja, det er jeg.

Jeg har også hørt at japanerne skal være ganske så rasistiske av seg, men aldri opplevd det.
Men det blir litt whataboutism.
Det har du rett i. Av og til blir jeg litt oppgitt av at det virker som (blant de som sier noe) 99% av folket trur det kun er hvit rasisme.
Selvsagt er det ikke bare hvit rasisme.

Mye av det vi ser i Woke er jo reinspikka rasisme det og.

Kritisk raseteori er rasistisk til tusen. Men det siden det rettes mot hvite er det liksom greit.

Selv misliker jeg rasisme uansett form.

Folk må få ha den hudfargen de har og bli behandlet etter hvordan DE er og ikke etter hvordan andre med samme farge, religion eller kjønn er.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

fazz skrev: fre aug 05, 2022 6:54 pm

Det er vel det lengste vi kommer i den politiske floraen har. Hvem tenker du på som er lenger ut på venstresiden? Har vi noen slike organisasjoner? Blitzere kanskje? Men de er det vel knapt nok noen igjen av?
Om det er slik at du mener man må være tilknyttet en organisasjon for å bli betegnet som høgre/venstreekstrem, så har du et poeng.

Men er det slik?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

greyserpent skrev: fre aug 05, 2022 5:35 pm
Texas_John skrev: fre aug 05, 2022 3:15 pm
Neptun skrev: fre aug 05, 2022 1:23 pm Disse folkene tviholder på sin religion og kultur fra 3. verden.
Instruksen kommer fra høyeste hold.

Uten å vite at han blir filmet sier imamen at muslimer ikke skal «smelte» inn i samfunnet.

Muslimer er i ferd med å «erobre» Europa, sier den ledende imamen i moskeen hos Det Islamske Forbund i Danmark til deres skjulte kamera, ifølge Dansk TV 2.

Akkurat nå er vi i en tid hvor vi er i ferd med å åpne disse landene, sier imam Mohammad Fouad al-Barazi, ifølge kanalen.

Da jeg kom til landet for 23 år siden, var vi kun 55.000 muslimer. Nå er vi 300.000.

https://www.nettavisen.no/nyheter/imam- ... 3423201139
Sopm sagt, dere på ytterste høire flanke og de mørkeredde har masse til felles med radikale muslimer.
Dette er vel strengt tatt en konservativ muslim

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

fazz skrev: fre aug 05, 2022 6:05 pm

De tar kanskje avstand til dem i ordet, men de deler likevel usedvanlig mye av det samme tankegodset når det gjelder det meste.
Antirasistisk senter kategoriserte de ekstreme islamistene i profeten ummah som en høyreekstrem gruppe. ...en riktig betegnelse, synes du?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Solvgutt1 skrev: fre aug 05, 2022 7:12 pm
greyserpent skrev: fre aug 05, 2022 5:35 pm
Texas_John skrev: fre aug 05, 2022 3:15 pm
Instruksen kommer fra høyeste hold.

Uten å vite at han blir filmet sier imamen at muslimer ikke skal «smelte» inn i samfunnet.

Muslimer er i ferd med å «erobre» Europa, sier den ledende imamen i moskeen hos Det Islamske Forbund i Danmark til deres skjulte kamera, ifølge Dansk TV 2.

Akkurat nå er vi i en tid hvor vi er i ferd med å åpne disse landene, sier imam Mohammad Fouad al-Barazi, ifølge kanalen.

Da jeg kom til landet for 23 år siden, var vi kun 55.000 muslimer. Nå er vi 300.000.

https://www.nettavisen.no/nyheter/imam- ... 3423201139
Sopm sagt, dere på ytterste høire flanke og de mørkeredde har masse til felles med radikale muslimer.
Dette er vel strengt tatt en konservativ muslim
Nei. Slike meninger er radikale. Jeg har samtalet med flere imamer, og man skal lete lenger for å finne mer tolerante og fromme folk.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Knaberaps skrev: fre aug 05, 2022 6:30 pm
greyserpent skrev: fre aug 05, 2022 5:35 pm Sopm sagt, dere på ytterste høire flanke og de mørkeredde har masse til felles med radikale muslimer.
Hadde jeg ikke visst bedre, så ville jeg trodd at du er negativt innstilt til radikal islam. For dette hørtes nesten ut som en slags kritikk.
Om du ikke har huet tredd så langt opp i ræva at det begynner å lysne, så hadde du fått med deg at jeg aldri har sagt noe positivt om radikal islam.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Tråden er åpenbart inne i et gigantisk blindspor.

Mod kan like gjerne finne frem hengelåsen.

Corvus

Legg inn av Corvus »

greyserpent skrev: fre aug 05, 2022 7:46 pm
Solvgutt1 skrev: fre aug 05, 2022 7:12 pm
greyserpent skrev: fre aug 05, 2022 5:35 pm

Sopm sagt, dere på ytterste høire flanke og de mørkeredde har masse til felles med radikale muslimer.
Dette er vel strengt tatt en konservativ muslim
Nei. Slike meninger er radikale. Jeg har samtalet med flere imamer, og man skal lete lenger for å finne mer tolerante og fromme folk.
Det tror jeg ikke et sekund på. Og en ting er hva disse imamene sier til vantro, og noe helt annet er hva de sier til muslimer.
Regner ikke med du er muslim? Hva er egentlig greia med at du har samtalet med flere imamer? Ikke helt normalt å gjøre.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

greyserpent skrev: fre aug 05, 2022 7:46 pm
Solvgutt1 skrev: fre aug 05, 2022 7:12 pm
greyserpent skrev: fre aug 05, 2022 5:35 pm

Sopm sagt, dere på ytterste høire flanke og de mørkeredde har masse til felles med radikale muslimer.
Dette er vel strengt tatt en konservativ muslim
Nei. Slike meninger er radikale. Jeg har samtalet med flere imamer, og man skal lete lenger for å finne mer tolerante og fromme folk.
Det er derfor homofile vielser er veldig vanlig i norske moskeer blant annet?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Corvus skrev: fre aug 05, 2022 7:58 pm
greyserpent skrev: fre aug 05, 2022 7:46 pm
Solvgutt1 skrev: fre aug 05, 2022 7:12 pm
Dette er vel strengt tatt en konservativ muslim
Nei. Slike meninger er radikale. Jeg har samtalet med flere imamer, og man skal lete lenger for å finne mer tolerante og fromme folk.
Det tror jeg ikke et sekund på. Og en ting er hva disse imamene sier til vantro, og noe helt annet er hva de sier til muslimer.
Regner ikke med du er muslim? Hva er egentlig greia med at du har samtalet med flere imamer? Ikke helt normalt å gjøre.
Jobbet som graver på Tune kirke. Muslimer skal gravlegges i retning Mekka, og da trenger man en imam for å kartlegge retning. Nei, det holder ikke å gravlegge dem ca likt med de ved siden av.
Til å begynne med kom disse flygenede inn fra UK faktisk. Vokste ikke imamer på trær da jeg startet som graver.

Nøyaktig gva du tror og ikke tror på er meg revnenede likegyldig, gitt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Solvgutt1 skrev: fre aug 05, 2022 8:01 pm
greyserpent skrev: fre aug 05, 2022 7:46 pm
Solvgutt1 skrev: fre aug 05, 2022 7:12 pm
Dette er vel strengt tatt en konservativ muslim
Nei. Slike meninger er radikale. Jeg har samtalet med flere imamer, og man skal lete lenger for å finne mer tolerante og fromme folk.
Det er derfor homofile vielser er veldig vanlig i norske moskeer blant annet?
Er vel ikke så forbanna lenge siden disse var svært uvanlige i norske kirker heller. Og jeg tør vedde 5 kroner på at det finnes prester som nekter å vie homofile.

Det sagt, Islam strenger en reformasjon snarest.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

greyserpent skrev: fre aug 05, 2022 8:10 pm
Jobbet som graver på Tune kirke. Muslimer skal gravlegges i retning Mekka, og da trenger man en imam for å kartlegge retning. Nei, det holder ikke å gravlegge dem ca likt med de ved siden av.
Til å begynne med kom disse flygenede inn fra UK faktisk. Vokste ikke imamer på trær da jeg startet som graver.
Lager styr selv fra grava disse muslimene!

Artig at du har "6 feet under" jobben 8-)

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Ka9nen skrev: fre aug 05, 2022 8:18 pm
greyserpent skrev: fre aug 05, 2022 8:10 pm
Jobbet som graver på Tune kirke. Muslimer skal gravlegges i retning Mekka, og da trenger man en imam for å kartlegge retning. Nei, det holder ikke å gravlegge dem ca likt med de ved siden av.
Til å begynne med kom disse flygenede inn fra UK faktisk. Vokste ikke imamer på trær da jeg startet som graver.
Lager styr selv fra grava disse muslimene!
:lol: :lol: :lol: :lol:

Stor humor.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

greyserpent skrev: fre aug 05, 2022 7:48 pm Om du ikke har huet tredd så langt opp i ræva at det begynner å lysne, så hadde du fått med deg at jeg aldri har sagt noe positivt om radikal islam.
Skrev du 2 min. etter å ha løyet om at man omtrent ikke finner mer fromme og tolerante mennesker enn imamer. Litt av en artigkar, du.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

greyserpent skrev: fre aug 05, 2022 8:11 pm
Er vel ikke så forbanna lenge siden disse var svært uvanlige i norske kirker heller. Og jeg tør vedde 5 kroner på at det finnes prester som nekter å vie homofile.
Og om noen skriver eller sier at man skal lete lenge for å finne noen mer tolerante og fromme folk enn prester som nekter å vie homofile, så vil det nok være mange som reagerer.

Reaksjonene ville vel vært at man har med en homohater å gjøre.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

greyserpent skrev: fre aug 05, 2022 7:48 pm
Knaberaps skrev: fre aug 05, 2022 6:30 pm
greyserpent skrev: fre aug 05, 2022 5:35 pm Sopm sagt, dere på ytterste høire flanke og de mørkeredde har masse til felles med radikale muslimer.
Hadde jeg ikke visst bedre, så ville jeg trodd at du er negativt innstilt til radikal islam. For dette hørtes nesten ut som en slags kritikk.
Om du ikke har huet tredd så langt opp i ræva at det begynner å lysne, så hadde du fått med deg at jeg aldri har sagt noe positivt om radikal islam.
Lurer på hvordan livet er når man er så rasandes sint hele tiden?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»