Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
chelsea8

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av chelsea8 »

Yes! Digg.


GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

KTBFFH skrev: fre aug 05, 2022 1:25 pm Da er Cucu klar, rekker han kampen i morgen?
Djises. Vi er igang imorgen ja. Pluss PL-åpning ikveld med Øddaen og greier :)

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Haha. Chelsea-admin er frisky og sender et stikk til Brighton. Elsker det.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Screenshot_20220805-134727_Chrome.jpg

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Jeg synes det høres merkelig ut at han skal rekke Everton-kampen i morgen uten en eneste trening med laget. Har vel bare delvis deltatt med Brighton i preseason.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

chelsea8 skrev: fre aug 05, 2022 2:04 pm Jeg synes det høres merkelig ut at han skal rekke Everton-kampen i morgen uten en eneste trening med laget. Har vel bare delvis deltatt med Brighton i preseason.
Tror faktisk ikke Chilly er klar eller Tuchel mener han ikke er klar. Vi så forrige helg mot Udi sånn cirka start XI og da startet Alonso. Hvis Cucu blir klar så tror jeg han starter. tipper dette laget i morgen

Azpi-TSilva-Kouli
Reece-Kante-Jorgi-Cucu
Mount-Kai-Sterling

KingsRoad

Legg inn av KingsRoad »

chelsea8 skrev: fre aug 05, 2022 1:33 pm Yes! Digg.

8-)


Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »



Hvor rangeres 'ol 'Arry på ITK lista

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »



Akkurat som fryktet, dere blir sterke i år. Ser Tuchel også drar sammenligningen med Azpi i samme tråd.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Vi betaler kanskje for mye for Cucurella, men han er en PL proven spiller som tikker øyetest-boksen med god margin, samtidig som han har ekstreme tall innenfor de viktige avanserte statistikkene. Det å ha kvalitet på backplass er viktigere enn noensinne i moderne fotball. Det er ikke lengre feilede stoppere og vinger som blir backer; de kravene som stilles til en moderne back (og særlig vingback) er enorme. Det er ikke tilfeldig at vi ramlet som et korthus når Chilwell og senere James fikk skader.

Så tror jeg Cucu er en så god ballspiller at jeg vil spekulere i om at hans beste posisjon på sikt vil være som defensiv midtbanespiller.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Leeds-eier usedvanlig åpen om Raphinha-dealen. Gøy!


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Første trening gjennomført.


SuperJoeCole

Legg inn av SuperJoeCole »

Brått så var det sesong igjen!! Har sjeldent gledet meg mer til pause enn hva jeg gjorde i mai, men nå er det på tide med PL igjen.
Booket inn Chelsea-United i oktober, flere her som skal?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Hvit bortedrakt, med lyseblå striper (ringer), gratulerer.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: fre aug 05, 2022 3:30 pm
Så tror jeg Cucu er en så god ballspiller at jeg vil spekulere i om at hans beste posisjon på sikt vil være som defensiv midtbanespiller.
Cucu er egentlig en vingspiss som ikke har funnet ut at han skal bruke ballkontrollen sin på å kontrollere ballen inn i nettet. Han trenger sitt "Marcos Llorente på Anfield"-øyeblikk.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Da ser det ut som Alonso-æraen nærmer seg slutten, og starten på Cucurella-æraen utfolder seg.



Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Håper vi møter Barca i CL mens de må mønstre Alonso og Christensen. Har forresten dansken fått kontrakten enda?

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »



All my homies love Romero now

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lolzalot skrev: lør aug 06, 2022 11:47 am All my homies love Romero now
Den kan være tatt veldig ut av kontekst, og han er jo også Barca sitt talerør. Blir spennende å se!

Men altså, kor mye penger er det egentlig tenkt at vi skal bruke i sommer? Om man fortsatt er etter både Fofana og FDJ er det uten å finregne her snakk om sånn £350+. Beklager, meldes at Alonso-dealen ligger på rundt £8m. Så £342m.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ellers er det jo bare å ta dette først som sist. Det kom ut en story mot slutten av uken fra Matt Hughes i Daily Mail om at PIF (Saudi) milliarder av pund i assets som er forvaltet av Clearlake, som altså eier 60% av Chelsea. Nå er det ganske klart at man har sittet på denne storyen fram til Cucurella ble tidenes dyreste back, og det er en del aspekter med denne rapporteringen som må tas med en klype salt.

Clearlake forvalter en helt sinnssyk formuesmasse, tilsammen £72 milliarder. Pga limits i Clearlake sin portfolioverdi (£60 milliarder) så er det snakk om maks £3 milliarder (sannsynligvis mindre), ca 0,5% av PIF sin kapital. Dette innebærer jo at koblingen mellom Chelsea og PIF er tilnærmet ingenting. Mtp at myndigheter fra flere land var inne og godkjente kanskje tidenes strengeste salgsprosess i fotballverdenen så er det med stor sannsynlighet ikke noe issues.

Klubben melder om at PIF ikke har hatt noen tilknytning til Chelsea-oppkjøpet, og forhåpentligvis er det sant.

Rob (følg ham på twitter) forklarer nærmere:



https://www.dailymail.co.uk/sport/sport ... older.html
Sist redigert av Lew_Ashby den lør aug 06, 2022 12:19 pm, redigert 1 gang totalt.

startelver

Legg inn av startelver »

Da er det offisielt


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Er det litt sykt at vi vurderer å gjøre Fofana til tidenes dyreste forsvarsspiller? Det kan ikke bare være meg som mener at det er ørlite absurd. Kjør på med £30m for Max Kilman da vel. Selvsagt ikke like stor oppside, men han er svært solid, ikke ferdigutviklet (25 år, men kun ca 100 kamper på toppnivå) og faktisk et veldig interessant ferdighetsregister emm.
Sist redigert av Lew_Ashby den lør aug 06, 2022 12:59 pm, redigert 1 gang totalt.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Helt, helt i mot Fofana inn for rekordsum. Ikke minst fordi Boston-noncen Alex Goldberg har begynt med sin agenda for han. Det er turn off nok i seg selv. Misliker den skamløse personen så sterkt. Måten han har prøvd å mobbe Jorginho ut av klubben på i tre år, for så be han om et bilde når vi var i USA denne sommeren. Kvalm fyr. Hvordan han har fått en slik fanskare er forbi meg.

De Jong krysser jeg derimot fingrene for. For en begavet, deilig fotballspiller han er. Helt rå type.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Nytt bud på 70m avslått.


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Inbetweener skrev: lør aug 06, 2022 12:57 pm Helt, helt i mot Fofana inn for rekordsum. Ikke minst fordi Boston-noncen Alex Goldberg har begynt med sin agenda for han. Det er turn off nok i seg selv. Misliker den skamløse personen så sterkt. Måten han har prøvd å mobbe Jorginho ut av klubben på i tre år, for så be han om et bilde når vi var i USA denne sommeren. Kvalm fyr. Hvordan han har fått en slik fanskare er forbi meg.

De Jong krysser jeg derimot fingrene for. For en begavet, deilig fotballspiller han er. Helt rå type.
Goldberg er grufull. Verste Chelsea-grifteren der ute.

Jeg liker jo Fofana godt, og om han blir en suksess er jo 12 år som forsvarssjef for oss slik at £85m er ingenting. Men med nye eiere er vi så mye mer avhengig av at kjøpene våre leverer, hvis ikke kan det i langt større grad enn tidligere påvirke fremtidige vinduer. Da blir det emm for risky å bruke så mye penger på Fofana.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Boehly ser ut til å elske hardkjøret denne sommeren. Reiser rundt i verden og spiser middag mens han dealer.

Er forresten ikke veldig betryggende at Tuchel karakteriserte Boehly sitt arbeid i sommer som ''super hard-working and learning while on the job.2'' Haha, hva faen er det for noe da. Har Boehly bare kjørt fullstendig YOLO og tenkt ''faen disse overgangsgreiene i fotballen har jeg ikke peiling på, men dette skal jeg fikse''.


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

En må vel se et eventuelt Fofana-kjøp i et lengre perspektiv. Hvis han spiller for klubben i 10 år, og blir en solid tilvekst til stallen, så er ikke £85m avskrekkende for en spiller fra øverste hylle. Dette er en ung spiller som også har videresalgsverdi hvis han skulle ønske nye utfordringer et annet sted om noen år.

Bratt læringskurve for Boehly. Han virker veldig aktiv og involvert rundt alt som har foregått i sommer.
Sist redigert av chelsea8 den lør aug 06, 2022 1:15 pm, redigert 2 ganger totalt.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

chelsea8 skrev: lør aug 06, 2022 1:12 pm En må vel se et eventuelt Fofana-kjøp i et lengre perspektiv. Hvis han spiller for klubben i 10 år, og blir en solid tilvekst til stallen, så er ikke £85m avskrekkende for en spiller fra øverste hylle. Dette er en ung spiller som også har videresalgsverdi hvis han skulle ønske nye utfordringer et annet sted om noen år.
Sånn sett så er KK på 31 år en mye verre deal.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»