Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
Havrebukken

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av Havrebukken »

gamblerjon skrev: lør aug 06, 2022 1:28 pm Synes nesten at Sinyan burde fått ett ultimatum.

Enten signerer han ny kontrakt eller så må Molde komme seg videre og skaffe seg ny midtstopper.

Det blir litt tynt med Risa, Bjørnbak, Haugan og Tideman.
Molde bør uansett skaffe seg en ny stopper da også Risa har vært linket til utlandet.
Kan Børset ta steget opp?

Om Sinyan ikke signerer ny kontrakt bør han heller ikke få like mye spilletid som eksempelvis Haugan, Tiedemann eller Bjørnbak.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Jeg tror fortsatt James Gomez overgangen kan gå i boks i løpet av august. Da har vi Sinyan erstatteren der.

Sidekick Joe

Legg inn av Sidekick Joe »

Status Molde sykehus FK:

Petersen (Lån fra de friske)
Haraldseid - Bjørnbak - Sinyan - Haugen
Ellingsen - Eikrem - Ulland Andersen
Kaasa - Sigurdarson - Brynhildsen (bytter snart lag)


Dette er på grensa til den sykeste skadesituasjonen jeg har sett i Norge noen gang. Og likevell har vi 19 kamper uten tap. Moe og co er magisk god om dagen!

Sett att vår skada lag kom inn i toppform og hadde keeper. Hvilke lag hadde dere satt penger på i en internmatch? :lol:

Molde frisk FK:

Karlstrøm
Tiedeman - Haugan - Risa -
Linnes - Løvik
Grødem - Mannsverk - Eriksen
Fofana - Zheknini

Benk: Bakke, Bolly, Breivik, Knudzon, Hussain, Ødegård
Sist redigert av Sidekick Joe den lør aug 06, 2022 2:43 pm, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Sidekick Joe skrev: lør aug 06, 2022 2:25 pm Status Molde sykehus FK:

Haraldseid - Bjørnbak - Sinyan - Haugen
Ellingsen - Eikrem - Ulland Andersen
Kaasa - Sigurdarson - Brynhildsen (bytter snart lag)


Dette er på grensa til den sykeste skadesituasjonen jeg har sett i Norge noen gang. Og likevell har vi 19 kamper uten tap. Moe og co er magisk god om dagen!

Sett att vår skada lag kom inn i toppform og hadde keeper. Hvilke lag hadde dere satt penger på i en internmatch? :lol:

Karlstrøm
Tiedeman - Haugan - Risa -
Linnes - Løvik
Grødem - Mannsverk - Eriksen
Fofana - Zheknini

Benk: Bakke, Bolly, Breivik, Knudzon, Hussain, Ødegård
Jeg hadde satt pengene mine på sykelaget

Tjåland

Legg inn av Tjåland »

Federin skrev: lør aug 06, 2022 10:24 am
Tjåland skrev: lør aug 06, 2022 12:11 am Hvor må man gå i Molde for å kjøpe drakt? Sport1 ved Roseby? Andre alternativer?
https://www.mfkshop.no/spillerdrakter/h ... oksen-2022

De har fått inn igjen drakter nå. Regner med at det også gjelder på stadion før kamp/når utsalget er åpent.

Edit: man kan bestille i nettbutikken og få melding om når den er klar til å hentes på stadion (hvis man ikke ønsker å få tilsendt i post).
De hadde 5-6 drakter på Sport1 ved Roseby. Godt å ha finstasen på plass før kampen i Kristiansund i morgen!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tjåland skrev: lør aug 06, 2022 2:51 pm
Federin skrev: lør aug 06, 2022 10:24 am
Tjåland skrev: lør aug 06, 2022 12:11 am Hvor må man gå i Molde for å kjøpe drakt? Sport1 ved Roseby? Andre alternativer?
https://www.mfkshop.no/spillerdrakter/h ... oksen-2022

De har fått inn igjen drakter nå. Regner med at det også gjelder på stadion før kamp/når utsalget er åpent.

Edit: man kan bestille i nettbutikken og få melding om når den er klar til å hentes på stadion (hvis man ikke ønsker å få tilsendt i post).
De hadde 5-6 drakter på Sport1 ved Roseby. Godt å ha finstasen på plass før kampen i Kristiansund i morgen!
Jeg får ikke en gang sett kampen. Blir radio i bilen på vei hjem. Når folk er så dumme at de giftet seg for 50 år siden uten tanke på at slike situasjoner kunne oppstå når gullbryllupet skal feires så blir jeg skadelidende.

Svigersønnens straff hadde man kalt boken om mitt liv

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Havrebukken skrev: lør aug 06, 2022 1:15 pm Pussig strategi av MFK å signere Sinyan på en så kort avtale.
Kommer nok til å forlate MFK ved sesongslutt grunnet hverdagen på kunstgress.

Noe nytt rundt Gregersen?
Ville vært en perfekt mann å få inn før høstsesongen.
Får håpe klubben velger en strategi som sikter mot hybridgress som underlag etterhvert. Hareide mener det vil være fornuftig for Molde hvertfall. Tror Gomez overgangen også har strandet grunnet underlaget.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kaizen skrev: lør aug 06, 2022 4:00 pm
Havrebukken skrev: lør aug 06, 2022 1:15 pm Pussig strategi av MFK å signere Sinyan på en så kort avtale.
Kommer nok til å forlate MFK ved sesongslutt grunnet hverdagen på kunstgress.

Noe nytt rundt Gregersen?
Ville vært en perfekt mann å få inn før høstsesongen.
Får håpe klubben velger en strategi som sikter mot hybridgress som underlag etterhvert. Hareide mener det vil være fornuftig for Molde hvertfall. Tror Gomez overgangen også har strandet grunnet underlaget.
Skjer ikke så lenge man ikke kan trene på stadion.

Det var på grunn av manglende treningsmuligheter nært stadion de la kunstgress, og hybridgress er såpass sart at det ikke tåler stort mer enn kamper.

Det er vel prisen man betaler for å legge stadion i sentrum.

Jeg vet man så på muligheten for å bygge et treningsanlegg i nærheten av Høgskolen, men det ble fryktelig dyrt. 2x prisen for stadion.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Får håpe at Molde handler inn flere spillere hvis ikke så kan det bli nok ett sølv.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

PapaSmurf skrev: lør aug 06, 2022 4:08 pm
Kaizen skrev: lør aug 06, 2022 4:00 pm
Havrebukken skrev: lør aug 06, 2022 1:15 pm Pussig strategi av MFK å signere Sinyan på en så kort avtale.
Kommer nok til å forlate MFK ved sesongslutt grunnet hverdagen på kunstgress.

Noe nytt rundt Gregersen?
Ville vært en perfekt mann å få inn før høstsesongen.
Får håpe klubben velger en strategi som sikter mot hybridgress som underlag etterhvert. Hareide mener det vil være fornuftig for Molde hvertfall. Tror Gomez overgangen også har strandet grunnet underlaget.
Skjer ikke så lenge man ikke kan trene på stadion.

Det var på grunn av manglende treningsmuligheter nært stadion de la kunstgress, og hybridgress er såpass sart at det ikke tåler stort mer enn kamper.

Det er vel prisen man betaler for å legge stadion i sentrum.

Jeg vet man så på muligheten for å bygge et treningsanlegg i nærheten av Høgskolen, men det ble fryktelig dyrt. 2x prisen for stadion.
Vi tok jo et par gull på naturgress også. Så er jo mulig å oppnå resultater på det underlaget også. Men ser at klubben isåfall må ta kostnader knyttet til nye treningsanlegg.

WileE

Legg inn av WileE »

Selv om vi er vår egen verste fiende er det litt skremmende det B/G driver med for tida.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

WileE skrev: lør aug 06, 2022 4:47 pm Selv om vi er vår egen verste fiende er det litt skremmende det B/G driver med for tida.
Skal sies at Odd spiller som et kampfikset østeuropeisk lag i dag..

Albino

Legg inn av Albino »

TheRealArt_Verified skrev: lør aug 06, 2022 4:48 pm
WileE skrev: lør aug 06, 2022 4:47 pm Selv om vi er vår egen verste fiende er det litt skremmende det B/G driver med for tida.
Skal sies at Odd spiller som et kampfikset østeuropeisk lag i dag..
Vannvittig svakt forsvarsspill. Rygging, elendig press på ballfører og horribel feilpasning. Da blir det lekestue.

Sidekick Joe

Legg inn av Sidekick Joe »

Kongemannen skrev: lør aug 06, 2022 4:17 pm Får håpe at Molde handler inn flere spillere hvis ikke så kan det bli nok ett sølv.
Vi er helt avhengig av noen klassesigneringer slik stallen ser ut nå, om vi skal ta gull.

Glimt har forsterket seg kraftig og er i en enorm flyt.

Rosenborg har forsterket seg men bla. En klassespiss.

Lillestrøm blir uslåelige med Gulbrandsen om de unngår skader.

Og Vålerenga kjøper opp alt av store navn som kan krype og gå. Fagermo altså. Mr. Utvikler bare spillere. Det gledelige er att de ikke kommer til å lykkes. De henter store navn uten noe plan og gir de enorme lønninger.

Vi skal møte 3 av 4 lag borte og 1 hjemme. Og vi tåler nok maks 1 tap og 1 uavgjort.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Blir krig nå mot KBK. Her må silkehanskene tas av om en skal vinne. Så Kristiansund mot Tromsø og det var meget lav kvalitet hos hjemmelaget ,så med normal prestasjon bør dette gå veien.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Sidekick Joe skrev: lør aug 06, 2022 4:54 pm
Kongemannen skrev: lør aug 06, 2022 4:17 pm Får håpe at Molde handler inn flere spillere hvis ikke så kan det bli nok ett sølv.
Vi er helt avhengig av noen klassesigneringer slik stallen ser ut nå, om vi skal ta gull.

Glimt har forsterket seg kraftig og er i en enorm flyt.

Rosenborg har forsterket seg men bla. En klassespiss.

Lillestrøm blir uslåelige med Gulbrandsen om de unngår skader.

Og Vålerenga kjøper opp alt av store navn som kan krype og gå. Fagermo altså. Mr. Utvikler bare spillere. Det gledelige er att de ikke kommer til å lykkes. De henter store navn uten noe plan og gir de enorme lønninger.

Vi skal møte 3 av 4 lag borte og 1 hjemme. Og vi tåler nok maks 1 tap og 1 uavgjort.
Folk er alt for nervøse og har alt for dårlig trua på den gode stallen vi har.

Glimt vet vi er gode, det blir et bikkjeslagsmål. RBK er for langt bak. Vi må tape tre kamper de vinner. Det skjer ikke. De har en svak stall og er ikke gode nok.

Vi må slutte å snakke ned egne spillere.

Det folk glemmer når det er snakk om å kjøpe nye er relasjonsproblematikken. Det tar tid å komme inn i et lag. Og jo flere nye vi spillere stapper inn jo verre blir det.

I sommervinduet skal man kun justere, hvis ikke ødelegger man mer enn man oppnår.

Molde hadde ikke vært der vi er om ikke spillerne være var gode nok. Vi har klassespillere over hele fjøla.

Slapp litt av. Du skremmer bare opp deg sjøl med slike ting som at LSK blir uslåelige med Gulbrandsen. Puster du med magen vet du også at det er tullball. Om om det hadde vært tilfelle så måtte vi bare ha gitt opp gullhåpet tvert siden vi neppe vinner resten av kampene vi heller. Uansett hvor mange såkalte klassespillere vi hadde hentet.
Sist redigert av PapaSmurf den lør aug 06, 2022 5:07 pm, redigert 2 ganger totalt.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Kongemannen skrev: lør aug 06, 2022 5:02 pm Blir krig nå mot KBK. Her må silkehanskene tas av om en skal vinne. Så Kristiansund mot Tromsø og det var meget lav kvalitet hos hjemmelaget ,så med normal prestasjon bør dette gå veien.
Alltid vært tøft å reise til Kristiansund. Dette blir intet unntak.
Vi vil garantert møte et lag som ligger lavt og tar kontringer.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Havrebukken skrev: lør aug 06, 2022 5:05 pm
Kongemannen skrev: lør aug 06, 2022 5:02 pm Blir krig nå mot KBK. Her må silkehanskene tas av om en skal vinne. Så Kristiansund mot Tromsø og det var meget lav kvalitet hos hjemmelaget ,så med normal prestasjon bør dette gå veien.
Alltid vært tøft å reise til Kristiansund. Dette blir intet unntak.
Vi vil garantert møte et lag som ligger lavt og tar kontringer.
De selger seg nok dyrt. Her er det viktig at man har det rette tenningsnivået til kamp.

Sidekick Joe

Legg inn av Sidekick Joe »

PapaSmurf skrev: lør aug 06, 2022 5:02 pm
Sidekick Joe skrev: lør aug 06, 2022 4:54 pm
Kongemannen skrev: lør aug 06, 2022 4:17 pm Får håpe at Molde handler inn flere spillere hvis ikke så kan det bli nok ett sølv.
Vi er helt avhengig av noen klassesigneringer slik stallen ser ut nå, om vi skal ta gull.

Glimt har forsterket seg kraftig og er i en enorm flyt.

Rosenborg har forsterket seg men bla. En klassespiss.

Lillestrøm blir uslåelige med Gulbrandsen om de unngår skader.

Og Vålerenga kjøper opp alt av store navn som kan krype og gå. Fagermo altså. Mr. Utvikler bare spillere. Det gledelige er att de ikke kommer til å lykkes. De henter store navn uten noe plan og gir de enorme lønninger.

Vi skal møte 3 av 4 lag borte og 1 hjemme. Og vi tåler nok maks 1 tap og 1 uavgjort.
Folk er alt for nervøse og har alt for dårlig trua på den gode stallen vi har.

Glimt vet vi er gode, det blir et bikkjeslagsmål. RBK er for langt bak. Vi må tape tre kamper de vinner. Det skjer ikke. De har en svak stall og er ikke gode nok.

Vi må slutte å snakke ned egne spillere.

Det folk glemmer når det er snakk om å kjøpe nye er relasjonsproblematikken. Det tar tid å komme inn i et lag. Og jo flere nye vi spillere stapper inn jo verre blir det.

I sommervinduet skal man kun justere, hvis ikke ødelegger man mer enn man oppnår.

Molde hadde ikke vært der vi er om ikke spillerne være var gode nok. Vi har klassespillere over hele fjøla.

Slapp litt av. Du skremmer bare opp deg sjøl med slike ting som at LSK blir uslåelige med Gulbrandsen. Puster du med magen vet du også at det er tullball. Om om det hadde vært tilfelle så måtte vi bare ha gitt opp gullhåpet tvert siden vi neppe vinner resten av kampene vi heller. Uansett hvor mange såkalte klassespillere vi hadde hentet.
Joda, du har veldig mange gode poeng jeg kan si meg enig i. Men jeg tror du velger å overse litt skadesituasjonen vi er i.

Vi hadde gullet langt ned i lomma i fjor, glimt var i prinsippet sjanseløse. Hva skjedde? De henta en klasse angriper, og vi solgte vår beste spiller. Hva betyr det i år? De kan nesten gå i blinde og spasere inn til ett gruppespill og 80-250mnok.

Så tilbake til årets sesong. Utgangspunktet er relativt likt, men om noe kanskje litt dårligere. Glimt svir av 30 millioner ish. På 4 spillere. De har nå 3 ferdigutvikla spisser i stallen sin. De satser alt de kan og prøver å kjøpe alle de beste spillerne de kan få tak i (Som er fornuftig). Da kan vi ikke stå med lua i handa og gi bort nok ett gull.

Jeg er helt enig i att MFK har ett helt rått lag, og om vi hadde blitt kvitt skadene hadde jeg ikke bekymret meg en promille. Men vi må også se oss i speilet og se hvilke situasjon vi står i akkurat nå.

Vi har en keeper som har kostet oss 6 poeng i år, og om min hukommelse er rett ikke har vært matchvinner en eneste gang. Han har ett enormt potensiale og blir klasse, men er det ikke pr. nå.

Vi har ei angrepsrekke som putter greit, men det lukter ikke svidd av Fofana, Zheknini og Brynhildsen. Førstnevnte har mye å lære, det sier Moe også rett ut, Brynhildsen nærmer seg godt utviklet men har blitt satt litt tilbake av skade. Og Zheknini er ikke lett å bli klok på.

Midtbanen presterer på ett høyt nivå selv om det relasjonelle kan bli bedre

Forsvaret har vært absolutt verdensklasse!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Sidekick Joe skrev: lør aug 06, 2022 5:28 pm
PapaSmurf skrev: lør aug 06, 2022 5:02 pm
Sidekick Joe skrev: lør aug 06, 2022 4:54 pm

Vi er helt avhengig av noen klassesigneringer slik stallen ser ut nå, om vi skal ta gull.

Glimt har forsterket seg kraftig og er i en enorm flyt.

Rosenborg har forsterket seg men bla. En klassespiss.

Lillestrøm blir uslåelige med Gulbrandsen om de unngår skader.

Og Vålerenga kjøper opp alt av store navn som kan krype og gå. Fagermo altså. Mr. Utvikler bare spillere. Det gledelige er att de ikke kommer til å lykkes. De henter store navn uten noe plan og gir de enorme lønninger.

Vi skal møte 3 av 4 lag borte og 1 hjemme. Og vi tåler nok maks 1 tap og 1 uavgjort.
Folk er alt for nervøse og har alt for dårlig trua på den gode stallen vi har.

Glimt vet vi er gode, det blir et bikkjeslagsmål. RBK er for langt bak. Vi må tape tre kamper de vinner. Det skjer ikke. De har en svak stall og er ikke gode nok.

Vi må slutte å snakke ned egne spillere.

Det folk glemmer når det er snakk om å kjøpe nye er relasjonsproblematikken. Det tar tid å komme inn i et lag. Og jo flere nye vi spillere stapper inn jo verre blir det.

I sommervinduet skal man kun justere, hvis ikke ødelegger man mer enn man oppnår.

Molde hadde ikke vært der vi er om ikke spillerne være var gode nok. Vi har klassespillere over hele fjøla.

Slapp litt av. Du skremmer bare opp deg sjøl med slike ting som at LSK blir uslåelige med Gulbrandsen. Puster du med magen vet du også at det er tullball. Om om det hadde vært tilfelle så måtte vi bare ha gitt opp gullhåpet tvert siden vi neppe vinner resten av kampene vi heller. Uansett hvor mange såkalte klassespillere vi hadde hentet.
Joda, du har veldig mange gode poeng jeg kan si meg enig i. Men jeg tror du velger å overse litt skadesituasjonen vi er i.

Vi hadde gullet langt ned i lomma i fjor, glimt var i prinsippet sjanseløse. Hva skjedde? De henta en klasse angriper, og vi solgte vår beste spiller. Hva betyr det i år? De kan nesten gå i blinde og spasere inn til ett gruppespill og 80-250mnok.

Så tilbake til årets sesong. Utgangspunktet er relativt likt, men om noe kanskje litt dårligere. Glimt svir av 30 millioner ish. På 4 spillere. De har nå 3 ferdigutvikla spisser i stallen sin. De satser alt de kan og prøver å kjøpe alle de beste spillerne de kan få tak i (Som er fornuftig). Da kan vi ikke stå med lua i handa og gi bort nok ett gull.

Jeg er helt enig i att MFK har ett helt rått lag, og om vi hadde blitt kvitt skadene hadde jeg ikke bekymret meg en promille. Men vi må også se oss i speilet og se hvilke situasjon vi står i akkurat nå.

Vi har en keeper som har kostet oss 6 poeng i år, og om min hukommelse er rett ikke har vært matchvinner en eneste gang. Han har ett enormt potensiale og blir klasse, men er det ikke pr. nå.

Vi har ei angrepsrekke som putter greit, men det lukter ikke svidd av Fofana, Zheknini og Brynhildsen. Førstnevnte har mye å lære, det sier Moe også rett ut, Brynhildsen nærmer seg godt utviklet men har blitt satt litt tilbake av skade. Og Zheknini er ikke lett å bli klok på.

Midtbanen presterer på ett høyt nivå selv om det relasjonelle kan bli bedre

Forsvaret har vært absolutt verdensklasse!
Selger vi en bærebjelke uten å erstatte i år også så blir jeg også nervøs, men nå gleder jeg meg til høsten. Det er bra at det blir tett og spennende. Og ikke minst at det er 3 lag som kniver. Helt topp.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Karlstrøm reddet oss på slutten borte mot Sarpsborg. Ellers har han ikke vært over hva en kunne forventet.

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Sannsynlig playoff-motstander Wolfsberg ligger under 0-4 før første omgang er over hjemme mot LASK, og ligger an til å ta to poeng på sine tre første kamper.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Runde 21: Terminfestet søndag 4.september.
Bodø/Glimt vs Molde
Er bare å se frem til den kampen.
Dersom Bodø/Glimt kommer til CL så vil vel kampen gå på lørdag tenker jeg.
Kommer de til EL så blir det vel søndag kveld kl.2000?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Korgutt skrev: lør aug 06, 2022 5:44 pm Runde 21: Terminfestet søndag 4.september.
Bodø/Glimt vs Molde
Er bare å se frem til den kampen.
Dersom Bodø/Glimt kommer til CL så vil vel kampen gå på lørdag tenker jeg.
Kommer de til EL så blir det vel søndag kveld kl.2000?
Vi er gode mot Glimt. Det blir et morsomt oppgjør.

Kaffe

Legg inn av Kaffe »

Milwaukee_Bucks_2021 skrev: lør aug 06, 2022 5:44 pm Sannsynlig playoff-motstander Wolfsberg ligger under 0-4 før første omgang er over hjemme mot LASK, og ligger an til å ta to poeng på sine tre første kamper.
Jeg er ikke sikker på om Wolfsberger i denne formen er noe særlig sterkere en Kisvarda.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Noen som vet status på Ellingsen? Skulle vært tilbake nå

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Jobs99 skrev: lør aug 06, 2022 5:55 pm Noen som vet status på Ellingsen? Skulle vært tilbake nå
Er vel ikke i nærheten, trener jo ikke med ball en gang.

Sidekick Joe

Legg inn av Sidekick Joe »

PapaSmurf skrev: lør aug 06, 2022 5:34 pm
Sidekick Joe skrev: lør aug 06, 2022 5:28 pm
PapaSmurf skrev: lør aug 06, 2022 5:02 pm

Folk er alt for nervøse og har alt for dårlig trua på den gode stallen vi har.

Glimt vet vi er gode, det blir et bikkjeslagsmål. RBK er for langt bak. Vi må tape tre kamper de vinner. Det skjer ikke. De har en svak stall og er ikke gode nok.

Vi må slutte å snakke ned egne spillere.

Det folk glemmer når det er snakk om å kjøpe nye er relasjonsproblematikken. Det tar tid å komme inn i et lag. Og jo flere nye vi spillere stapper inn jo verre blir det.

I sommervinduet skal man kun justere, hvis ikke ødelegger man mer enn man oppnår.

Molde hadde ikke vært der vi er om ikke spillerne være var gode nok. Vi har klassespillere over hele fjøla.

Slapp litt av. Du skremmer bare opp deg sjøl med slike ting som at LSK blir uslåelige med Gulbrandsen. Puster du med magen vet du også at det er tullball. Om om det hadde vært tilfelle så måtte vi bare ha gitt opp gullhåpet tvert siden vi neppe vinner resten av kampene vi heller. Uansett hvor mange såkalte klassespillere vi hadde hentet.
Joda, du har veldig mange gode poeng jeg kan si meg enig i. Men jeg tror du velger å overse litt skadesituasjonen vi er i.

Vi hadde gullet langt ned i lomma i fjor, glimt var i prinsippet sjanseløse. Hva skjedde? De henta en klasse angriper, og vi solgte vår beste spiller. Hva betyr det i år? De kan nesten gå i blinde og spasere inn til ett gruppespill og 80-250mnok.

Så tilbake til årets sesong. Utgangspunktet er relativt likt, men om noe kanskje litt dårligere. Glimt svir av 30 millioner ish. På 4 spillere. De har nå 3 ferdigutvikla spisser i stallen sin. De satser alt de kan og prøver å kjøpe alle de beste spillerne de kan få tak i (Som er fornuftig). Da kan vi ikke stå med lua i handa og gi bort nok ett gull.

Jeg er helt enig i att MFK har ett helt rått lag, og om vi hadde blitt kvitt skadene hadde jeg ikke bekymret meg en promille. Men vi må også se oss i speilet og se hvilke situasjon vi står i akkurat nå.

Vi har en keeper som har kostet oss 6 poeng i år, og om min hukommelse er rett ikke har vært matchvinner en eneste gang. Han har ett enormt potensiale og blir klasse, men er det ikke pr. nå.

Vi har ei angrepsrekke som putter greit, men det lukter ikke svidd av Fofana, Zheknini og Brynhildsen. Førstnevnte har mye å lære, det sier Moe også rett ut, Brynhildsen nærmer seg godt utviklet men har blitt satt litt tilbake av skade. Og Zheknini er ikke lett å bli klok på.

Midtbanen presterer på ett høyt nivå selv om det relasjonelle kan bli bedre

Forsvaret har vært absolutt verdensklasse!
Selger vi en bærebjelke uten å erstatte i år også så blir jeg også nervøs, men nå gleder jeg meg til høsten. Det er bra at det blir tett og spennende. Og ikke minst at det er 3 lag som kniver. Helt topp.
Men att vi nesten til en hver tid i hele år har hatt mellom 7-10 KLASSESPILLERE på skadelista bekymrer deg ikke?

Jeg håper du forstår jeg ikke prøver å skape dårlig stemning. Men vi må legge litt press på klubben vår. Om vi så henter Mame og han holder ut sesongen er det verdt hver en krone i lønn, siden dette A) Vil øke sjansene våre betraktelig for gull og dermed champions path neste år og B) Noen må få Glimt ned på jorda nå. Eller så vil snart alle lag i ES bli farmer lag til glimt de neste 5-6 sesongene.

Vi har mer penger enn glimt. 2 års suksess trumfer ikke suksess over 13 år. Tiden er inne for å flekse litt muskler. Synes hele kjøpelag æraen begynner å dabbe litt av. Vi kan ikke la Glimt ta over som hele norges hatobjekt 8-)

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Kaffe skrev: lør aug 06, 2022 5:50 pm
Milwaukee_Bucks_2021 skrev: lør aug 06, 2022 5:44 pm Sannsynlig playoff-motstander Wolfsberg ligger under 0-4 før første omgang er over hjemme mot LASK, og ligger an til å ta to poeng på sine tre første kamper.
Jeg er ikke sikker på om Wolfsberger i denne formen er noe særlig sterkere en Kisvarda.
De har ikke noe optimal oppladning til eventuell kamp mot Molde heller.
3 bortekamper på en uke, inkludert bortekampen mot Gzira så har de Salzburg borte 4 dager før de kommer til Molde.

gamblerjon

Legg inn av gamblerjon »

PapaSmurf skrev: lør aug 06, 2022 5:02 pm
Sidekick Joe skrev: lør aug 06, 2022 4:54 pm
Kongemannen skrev: lør aug 06, 2022 4:17 pm Får håpe at Molde handler inn flere spillere hvis ikke så kan det bli nok ett sølv.
Vi er helt avhengig av noen klassesigneringer slik stallen ser ut nå, om vi skal ta gull.

Glimt har forsterket seg kraftig og er i en enorm flyt.

Rosenborg har forsterket seg men bla. En klassespiss.

Lillestrøm blir uslåelige med Gulbrandsen om de unngår skader.

Og Vålerenga kjøper opp alt av store navn som kan krype og gå. Fagermo altså. Mr. Utvikler bare spillere. Det gledelige er att de ikke kommer til å lykkes. De henter store navn uten noe plan og gir de enorme lønninger.

Vi skal møte 3 av 4 lag borte og 1 hjemme. Og vi tåler nok maks 1 tap og 1 uavgjort.
Folk er alt for nervøse og har alt for dårlig trua på den gode stallen vi har.

Glimt vet vi er gode, det blir et bikkjeslagsmål. RBK er for langt bak. Vi må tape tre kamper de vinner. Det skjer ikke. De har en svak stall og er ikke gode nok.

Vi må slutte å snakke ned egne spillere.

Det folk glemmer når det er snakk om å kjøpe nye er relasjonsproblematikken. Det tar tid å komme inn i et lag. Og jo flere nye vi spillere stapper inn jo verre blir det.

I sommervinduet skal man kun justere, hvis ikke ødelegger man mer enn man oppnår.

Molde hadde ikke vært der vi er om ikke spillerne være var gode nok. Vi har klassespillere over hele fjøla.

Slapp litt av. Du skremmer bare opp deg sjøl med slike ting som at LSK blir uslåelige med Gulbrandsen. Puster du med magen vet du også at det er tullball. Om om det hadde vært tilfelle så måtte vi bare ha gitt opp gullhåpet tvert siden vi neppe vinner resten av kampene vi heller. Uansett hvor mange såkalte klassespillere vi hadde hentet.
Vel, jeg usikker på om vi greier å stable 11 seniorspillere på beina til alle kampene på høsten. Det blir fort noen skader på høsten også :?

Det er også slik at vi har 9 spillere utgående kontrakter, og jeg er usikker på om vi har bruk for Zekhnini og Craninx.

Håper i hvert fall på et eller to kjøp til i sommer.

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»