Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
chatin

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av chatin »

Big George skrev: søn aug 07, 2022 5:26 pm
chatin skrev: søn aug 07, 2022 8:16 am
Big George skrev: søn aug 07, 2022 3:10 am Dagens unggutter er omtrent like gode som de beste i Europa, det viser resultatene for Norges yngre landslag.

Derfor er argumentet om (Strandberg) "ressurs for de unge" mer usikkert for meg.
Jamen da så, da kan vel ikke Strandberg være en ressurs for yngre spillere da så klart. En av de klare lederne på det norske A-landslaget har nok ikke noe å bidra med der nei, tar nok ikke med seg noe inn i den garderoben som en ung spillergruppe kan dra nytte av i form av erfaring på og utenfor banen. F.eks 16 år gamle Hammer Kjelsen kan nok ikke lære noe av han nei.
Det er vel litt å sette det på spissen å omtale Strandberg som "en av de klare lederne" på landslaget. Null spilletid i Italia og vi må vel gi Ødegaard og Haaland kred for at landslaget vinner. Kjelsen som du nevner er som type mer lik Tollås i stilen og om han plukker opp noe på VIf treningene er det muligens litt der.

Om Maradona og Messi trente med Vålerenga er jeg ikke sikker på om de norske gutta plukket opp så mye.
Det er nivået som betyr noe, nivået på spillerne og nivået på treningene.
Spør Ståle Solbakken og Martin Ødegaard om det er å sette det på spissen å omtale Strandberg som en av de klare lederne på det norske landslaget.

Martin Ødegaard, kaptein i Arsenal, om Strandberg i intervju med NRK i juni: – Han er ekstremt viktig for oss – også for meg. Han har hjulpet meg mye med kapteinsrollen. Han er en viktig samtalepartner og en jeg diskuterer mye med. Jeg kan ikke få hyllet ham nok.

– En ledertype man ser opp til?

– Ja, helt klart. Han går alltid foran som et godt eksempel, og han er en klok mann. Han har mye bra å komme med og vært med på mye. Når han snakker, tror jeg de fleste spisser ørene, sier Ødegaard.

Flere andre landslagsspillere om Strandberg:

– Han er en fantastisk ledertype. Du trenger noen sånne på laget, sier Veton Berisha, mens Mats Møller Dæhli mener Strandberg sammen med kollega Leo Østigård utgjør et fryktet midtstopperpar. – De utfyller hverandre bra. Leo er ung og har den krigerske mentaliteten. Den må han beholde. Så får Stefan si fra hvis det går litt over streken. Stefan har vært fantastisk for oss over tid nå. Det er veldig viktig. Og hvis han sier fra, så hører du på, forteller han. Og ungfolen Østigård forteller at han stadig lærer nye ting av sin ni år eldre kollega.

– Strandberg har vært veldig viktig for meg. Han er eldre og jeg synes vi utfyller hverandre bra. Jeg er veldig fornøyd med å spille med han.

Nei det er ikke sikkert spillerne hadde fått særlig ut av om Maradona og Messi trente med Vålerenga. Men å få en type som Strandberg inn i et lag tror jeg har mye mer verdi. VI snakker ikke om at han skal lære bort jorda rundt og nye finter og frisparkteknikk.

Når man snakker om at Strandberg kan være en ressurs i spillergruppa og for unge spillere så er det jo ikke kun rent fotballteknisk og på en bestemt type spillertyper. Det handler om at Strandberg er en naturlig ledertype, en som tar ansvar, en som sier ifra. Han har bak seg en lang karriere og har også en god dose livserfaring i bagasjen. Når spillere som Ødegaard og Haaland skryter av hans verdi i et lag, sier det jo litt om hvilken ressurs han er for Vålerenga. Det handler om mentalitet, selvfølgelig kan Hammer Kjelsen lære ting av Strandberg, selv om han i dine øyne er mer lik Tollås som spillertype.
Sist redigert av chatin den man aug 08, 2022 1:05 am, redigert 1 gang totalt.

chatin

Legg inn av chatin »

Everenga skrev: søn aug 07, 2022 10:28 pm
Nordlys skrev: søn aug 07, 2022 10:16 pm Føler dere dette skjer på grunn av eller til tross for Fagermo?
Skal vi være seriøse når vi kritiserer ham må vi gi ham kred når ting funker. Han er veldig opptatt av hard jaging i press og det fungerer glimrende for øyeblikket.
Absolutt imponerende hvordan man har klart å snu det, og det skal Fagermo og co ha kred for. Samtidig er dette et lag som hadde ambisjoner om Europa før sesongen, og nå begynner vi så smått å nærme oss der man før sesongen forventet å være. Så har Fagermo i alle fall fått forlenget prosjektet sitt nå. Så får vi se om han klarer å bygge videre på dette.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Måla ruller inn jo :)

Everenga

Legg inn av Everenga »

Greia er jo delvis at vi møter dårlige lag. Vi har tapt for de gode og nå slår vi de dårlige. Odd er unntaket.

Brukeravatar
Big George  
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

Midtstopper rollen handler om at de to utfyller hverandre. Tollås som hodesterk duellspiller og en plasserings-sterk og ballsikker makker.. Tollås og Oldrup passer bra i den beskrivelsen

Det er ikke meningen å nedsnakke Strandberg, men trenger Vålerenga han ?

Med den store utgiftsposten og hans kunstgress problematikk

Kun tiden vil vise.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

Nå er det moro å dra på kamp! 5 på rad er veldig bra, men ser man på lagene vi har møtt så skjønner man også hvorfor. Det er fortsatt mye som mangler, samtidig som at det er tydelig at en del av de mentale sperrene er borte. De to neste er 13. og 14. plasssen på tabellen. Med gode resultater i de så kan vi reelt utfordre 4. plassen og kanskje også 3. plassen når vi begynner å møte de gode lagene.

FOJ har vært dårlig på midten i år, men nå har han imponert som stopper. Vil ha han som makker med Strandberg når Strandberg er klar. Da har vi plutselig to solide stoppere som begge har ro og kan gjøre noe konstruktivt med ball.

I går syns jeg også vi så hvorfor Fagermo vil ha en mer ruvende spiss. Udahl jobbet bra, men ble litt liten og veik. En mer fysisk spiss kunne både scoret flere mål og gitt oss flere alternativer å spille på.

Ellers syns jeg Christensen var svak. Virker ikke som at han vet hva han skal gjøre med ballen rettvendt. Jeg savner et tydelig spillmønster offensivt, men Osame og Petter Strand klarer som regel å finne noen å spille av eller vri spillet. Tobias er avventende og trekker ned tempoet. Det er synd og se for han har vært frisk de kampene han har kommet inn fra benken.

Avslutningsvis må det sies at vi nå endelig har fått to forsterkninger i Layouni og Zuta. Det begynner å bli lenge siden de kom, men nå presterer de på et veldig bra nivå.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

VIF-juvelen om ryktene: – Alle vil jo ha et eventyr

Osame Sahraoui har flere beilere etter gode prestasjoner i Vålerenga-trøya. 21-åringen innrømmer at han har et stort valg foran seg.
Bilde

Sahraoui vartet opp med en flott scoring da Vålerenga smadret Aalesund med 4-0 i Eliteserien søndag.
Stortalentet har tidligere fått kritikk for få scoringer, men sier han ikke har latt seg affisere.

– Alle vil «ta» folk på noe. De eneste de har kunnet ta meg på, har vært at jeg ikke har scoret. Nå må jeg bare fortsette å være i den flyten jeg er i, og få de målene, sier Sahraoui til Dagsavisen.
Han har tidligere snakket med Dagsavisen om interessen fra Frankrike, Tyskland og Nederland.
For få dager siden skrev nederlandske medier om konkret interesse fra klubber som Cambuur og Heerenveen, som begge spiller på øverste nivå i Nederland.

https://www.dagsavisen.no/oslo/sport/tr ... t-eventyr/

Mia

Legg inn av Mia »

Kamper skal spilles uansett hvem vi møter, og det er sterkt uansett og vinne 5 på rad, 12 år siden sist?
Men vi man må jo også se på hvem vi har møtt da, tar ikke helt av enda og freder Fagermo. Men for alldel han må jo få skryt også at vi ser ut som ett helt annet lag nå, vi scorer mye mål og spiller som ett lag.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Heerenveen og Cambuur er jo knapt bedre enn Haugesund. Et av Eliteseriens beste talent kan jo ikke gå til sånne klubber.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Nordlys skrev: man aug 08, 2022 9:10 am Heerenveen og Cambuur er jo knapt bedre enn Haugesund. Et av Eliteseriens beste talent kan jo ikke gå til sånne klubber.
Kommer helt an på penger. Jeg kunne ikke bry meg mindre om spillernes videre karrierer når de ikke lenger er Engaspillere.

Sahraoui har en veldig god periode nå men han har vært ekstremt lite produktiv i et helt år før dette.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Det er jo det mest frustrerende som er. Spillere som frivillig går til et svakere lag fordi de kan tilby mer penger.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

PapaSmurf skrev: man aug 08, 2022 9:46 am Det er jo det mest frustrerende som er. Spillere som frivillig går til et svakere lag fordi de kan tilby mer penger.
Overgangssum på 15-20 millioner også sikkert. Men ikke tale om at det skal selges for under 30 om Molde, Glimt, RBK knakker på døra.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

Nordlys skrev: man aug 08, 2022 9:10 am Heerenveen og Cambuur er jo knapt bedre enn Haugesund. Et av Eliteseriens beste talent kan jo ikke gå til sånne klubber.
Osame er en veldig god spiller for Vålerenga. Dribler, løper, takler og scorer i blant. Spiller med hjertet utenpå drakta. Samtidig mener jeg vi har sett en del begrensninger ved Osame sitt potensiale denne sesongen, utover mangelen på målpoeng.

Jeg tror han aldri vil bli god nok for en topp 5 liga, og at mulighetene hans ligger i Danmark eller klubbene bak de beste i Belgia eller Nederland. Da er ikke Heerenveen så langt unna.

Så er spørsmålet om det beste for Osame er å gå nå eller modnes et par år og gå når han er 23. Jeg tror han vil få muligheten uansett og at sannsynligheten for å lykkes er større ved å modne et år eller to til i Vålerenga. Men om ambisjonene er topp 5 liga så kan det være at han bør etablere seg i en større liga neste år.

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

Big George skrev: søn aug 07, 2022 10:17 pm Fem seire på rad. Say no more !
Fagermo er gud!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Nordlys skrev: man aug 08, 2022 11:04 am
PapaSmurf skrev: man aug 08, 2022 9:46 am Det er jo det mest frustrerende som er. Spillere som frivillig går til et svakere lag fordi de kan tilby mer penger.
Overgangssum på 15-20 millioner også sikkert. Men ikke tale om at det skal selges for under 30 om Molde, Glimt, RBK knakker på døra.
På mange måter forståelig. Og selv om Saraoui nok hadde hatt godt av et miljøskifte for å utvikle seg videre er han gryteklar for et utenlandsopphold, så en ny klubb innenlands hadde i stor grad vært et steg til siden. Men fortsatt bedre enn en donaldklubb i Nederland.

Jeg tror VIF og spilleren bør ha litt is i magen. Om han får en god høstsesong nå så kan det komme klubber av et annet kaliber på banen.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Nordlys skrev: man aug 08, 2022 9:10 am Heerenveen og Cambuur er jo knapt bedre enn Haugesund. Et av Eliteseriens beste talent kan jo ikke gå til sånne klubber.
Hvordan vil du sammenligne de med fesk Union Saint Galllois?
spørr for en venn..

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

PapaSmurf skrev: man aug 08, 2022 11:21 am
Nordlys skrev: man aug 08, 2022 11:04 am
PapaSmurf skrev: man aug 08, 2022 9:46 am Det er jo det mest frustrerende som er. Spillere som frivillig går til et svakere lag fordi de kan tilby mer penger.
Overgangssum på 15-20 millioner også sikkert. Men ikke tale om at det skal selges for under 30 om Molde, Glimt, RBK knakker på døra.
På mange måter forståelig. Og selv om Saraoui nok hadde hatt godt av et miljøskifte for å utvikle seg videre er han gryteklar for et utenlandsopphold, så en ny klubb innenlands hadde i stor grad vært et steg til siden. Men fortsatt bedre enn en donaldklubb i Nederland.

Jeg tror VIF og spilleren bør ha litt is i magen. Om han får en god høstsesong nå så kan det komme klubber av et annet kaliber på banen.
Slik det ser ut nå er det nettopp det som skjer.
Osame har en tilsynelatende fornuftig agent (Mohammed Fellah) som tenker like mye på utvikling som å kunne cashe inn på investeringen.
Blir spent på å se hvem som evt kommer med tilbud.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

chatin skrev: man aug 08, 2022 12:52 am
Big George skrev: søn aug 07, 2022 5:26 pm
chatin skrev: søn aug 07, 2022 8:16 am
Jamen da så, da kan vel ikke Strandberg være en ressurs for yngre spillere da så klart. En av de klare lederne på det norske A-landslaget har nok ikke noe å bidra med der nei, tar nok ikke med seg noe inn i den garderoben som en ung spillergruppe kan dra nytte av i form av erfaring på og utenfor banen. F.eks 16 år gamle Hammer Kjelsen kan nok ikke lære noe av han nei.
Det er vel litt å sette det på spissen å omtale Strandberg som "en av de klare lederne" på landslaget. Null spilletid i Italia og vi må vel gi Ødegaard og Haaland kred for at landslaget vinner. Kjelsen som du nevner er som type mer lik Tollås i stilen og om han plukker opp noe på VIf treningene er det muligens litt der.

Om Maradona og Messi trente med Vålerenga er jeg ikke sikker på om de norske gutta plukket opp så mye.
Det er nivået som betyr noe, nivået på spillerne og nivået på treningene.
Spør Ståle Solbakken og Martin Ødegaard om det er å sette det på spissen å omtale Strandberg som en av de klare lederne på det norske landslaget.

Martin Ødegaard, kaptein i Arsenal, om Strandberg i intervju med NRK i juni: – Han er ekstremt viktig for oss – også for meg. Han har hjulpet meg mye med kapteinsrollen. Han er en viktig samtalepartner og en jeg diskuterer mye med. Jeg kan ikke få hyllet ham nok.

– En ledertype man ser opp til?

– Ja, helt klart. Han går alltid foran som et godt eksempel, og han er en klok mann. Han har mye bra å komme med og vært med på mye. Når han snakker, tror jeg de fleste spisser ørene, sier Ødegaard.

Flere andre landslagsspillere om Strandberg:

– Han er en fantastisk ledertype. Du trenger noen sånne på laget, sier Veton Berisha, mens Mats Møller Dæhli mener Strandberg sammen med kollega Leo Østigård utgjør et fryktet midtstopperpar. – De utfyller hverandre bra. Leo er ung og har den krigerske mentaliteten. Den må han beholde. Så får Stefan si fra hvis det går litt over streken. Stefan har vært fantastisk for oss over tid nå. Det er veldig viktig. Og hvis han sier fra, så hører du på, forteller han. Og ungfolen Østigård forteller at han stadig lærer nye ting av sin ni år eldre kollega.

– Strandberg har vært veldig viktig for meg. Han er eldre og jeg synes vi utfyller hverandre bra. Jeg er veldig fornøyd med å spille med han.

Nei det er ikke sikkert spillerne hadde fått særlig ut av om Maradona og Messi trente med Vålerenga. Men å få en type som Strandberg inn i et lag tror jeg har mye mer verdi. VI snakker ikke om at han skal lære bort jorda rundt og nye finter og frisparkteknikk.

Når man snakker om at Strandberg kan være en ressurs i spillergruppa og for unge spillere så er det jo ikke kun rent fotballteknisk og på en bestemt type spillertyper. Det handler om at Strandberg er en naturlig ledertype, en som tar ansvar, en som sier ifra. Han har bak seg en lang karriere og har også en god dose livserfaring i bagasjen. Når spillere som Ødegaard og Haaland skryter av hans verdi i et lag, sier det jo litt om hvilken ressurs han er for Vålerenga. Det handler om mentalitet, selvfølgelig kan Hammer Kjelsen lære ting av Strandberg, selv om han i dine øyne er mer lik Tollås som spillertype.


er det dette som kalles å bli eid?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

JackBlack skrev: man aug 08, 2022 11:22 am
Nordlys skrev: man aug 08, 2022 9:10 am Heerenveen og Cambuur er jo knapt bedre enn Haugesund.
Hvordan vil du sammenligne de med fesk Union Saint Galllois?
spørr for en venn..
Saint Gallois ble nummer 2 i Belgia i fjor så de er pdd. bedre vil jeg tro.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Nordlys skrev: man aug 08, 2022 11:04 am
PapaSmurf skrev: man aug 08, 2022 9:46 am Det er jo det mest frustrerende som er. Spillere som frivillig går til et svakere lag fordi de kan tilby mer penger.
Overgangssum på 15-20 millioner også sikkert. Men ikke tale om at det skal selges for under 30 om Molde, Glimt, RBK knakker på døra.
https://www.nettavisen.no/sport/nettavi ... -95-598184

Godt under 10 millioner der altså. Frekt å komme med et slikt skambud. Sahraoui har ifølge Transfermarkt kontrakt i 1,5 år til og bør være verdt ihvertfall opp mot 25 mill.

Når det gjelder Christensen bør det selges ved et fornuftig bud. Tror dessverre ikke han har det som skal til for å være med å løfte laget.

Champis

Legg inn av Champis »

Mia skrev: lør aug 06, 2022 3:53 pm
Lilleborg skrev: lør aug 06, 2022 3:19 pm Sjøeng fortsetter i mål. Tanker?
Så lenge han spiller bra så hvorfor ikke. Helt greit.

Det er jo en enorm oppside mtp. salgsverdi i å bruke Sjøeng også. Så for meg virker det som et opplagt valg, hvis man skal kalle seg utviklingsklubb.

Mia

Legg inn av Mia »

Champis skrev: man aug 08, 2022 1:51 pm
Mia skrev: lør aug 06, 2022 3:53 pm
Lilleborg skrev: lør aug 06, 2022 3:19 pm Sjøeng fortsetter i mål. Tanker?
Så lenge han spiller bra så hvorfor ikke. Helt greit.

Det er jo en enorm oppside mtp. salgsverdi i å bruke Sjøeng også. Så for meg virker det som et opplagt valg, hvis man skal kalle seg utviklingsklubb.
Selvfølgelig, men håper vi satser litt høyere enn å være en utviklingsklubb.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Taururu skrev: man aug 08, 2022 1:33 pm
Nordlys skrev: man aug 08, 2022 11:04 am
PapaSmurf skrev: man aug 08, 2022 9:46 am Det er jo det mest frustrerende som er. Spillere som frivillig går til et svakere lag fordi de kan tilby mer penger.
Overgangssum på 15-20 millioner også sikkert. Men ikke tale om at det skal selges for under 30 om Molde, Glimt, RBK knakker på døra.
https://www.nettavisen.no/sport/nettavi ... -95-598184

Godt under 10 millioner der altså. Frekt å komme med et slikt skambud. Sahraoui har ifølge Transfermarkt kontrakt i 1,5 år til og bør være verdt ihvertfall opp mot 25 mill.

Når det gjelder Christensen bør det selges ved et fornuftig bud. Tror dessverre ikke han har det som skal til for å være med å løfte laget.
Latterlig bud.

25 bør være minimum ja, og selv det er billig.

Større liga = høyere priser.

Forøvrig synd dette med Christensen. Han har noe uforløst over seg. Det så vi i Molde og det ser man i VIF.

Champis

Legg inn av Champis »

Nordlys skrev: søn aug 07, 2022 10:16 pm Føler dere dette skjer på grunn av eller til tross for Fagermo?

Mest på tross av. Vålerenga har så bra stall at de bør være medlajekandidat nesten uansett trener.

Champis

Legg inn av Champis »

Mia skrev: man aug 08, 2022 1:54 pm
Champis skrev: man aug 08, 2022 1:51 pm
Mia skrev: lør aug 06, 2022 3:53 pm

Så lenge han spiller bra så hvorfor ikke. Helt greit.

Det er jo en enorm oppside mtp. salgsverdi i å bruke Sjøeng også. Så for meg virker det som et opplagt valg, hvis man skal kalle seg utviklingsklubb.
Selvfølgelig, men håper vi satser litt høyere enn å være en utviklingsklubb.

Hehe, det er jo klubben selv som profilerer seg som en utviklingsklubb da :lol:

Og dessuten - hvis man har ambisjoner om å gjøre det bra sportslig, så er god økonomi en av de viktigste ingrediensene. Da er det dumt å la være å bruke slike muligheter. Spesielt hvis alternativet på den plassen ikke er så veldig mye bedre, og klubben i tillegg vaker litt i ingenmannsland i serien.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Totalpakke på godt under 10 millioner kroner på Sahraoui fra nederlandske Cambuur er et skambud. Vålerenga må bare bryte kontakten med folk som kommer med slike useriøse henvendelser og ikke bruke mer tid på de.

Men hvorfor har folk så trang om å nedsnakke Vålerenga? Vinner vi er det bare for at de andre er så dårlige. Vi ligger på 6. plass! Det betyr faktisk at de fleste er dårligere enn oss. Finn på noe annet å klage på.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Cambuur ja, der har du en ganske høy who the fuck are you faktor.
Det er jo ganske enkelt, vi har nå ok økonomi og kan prise spillere høyere slik at Cambuurer og andre nobodys ikke er aktuelle.

chatin

Legg inn av chatin »

Budet på Sahraoui som ble avslått fra Charlotte FC i vår var vel 14-15 mill. og da krevde Vålerenga det dobbelte. Så regner med at Cambuur er omdirigert til søppelpost i Jonssons E-post.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

ehall skrev: man aug 08, 2022 6:38 pm Men hvorfor har folk så trang om å nedsnakke Vålerenga? Vinner vi er det bare for at de andre er så dårlige. Vi ligger på 6. plass! Det betyr faktisk at de fleste er dårligere enn oss. Finn på noe annet å klage på.
Det handler om å være realitetsorientert. Vi har vært gjennom denne runden noen ganger før. Vi er ikke Norges dårligste når vi går 5 uten seier og vi er ikke Norges beste når vi får 5 seire på rad. Totalt sett er vi ganske middelmådige, det har vi vært siste 10 årene og det må det være lov å påpeke.

Så er det selvfølgelig synd på de som ikke klarer å glede seg over seier og gode prestasjoner. Da blir det ikke mye moro supporterliv.

Brukeravatar
Big George  
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

Vålerenga har avslått et bud fra IFK Göteborg. Tobias Christensen (22) skulle helst sett at han fikk lov til å dra.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»