Strømsgodset

Svar
stc887
Innlegg: 3684

Re: Strømsgodset 2022

Legg inn av stc887 »

Da ble det 3 poeng. Litt små skuffet over prestasjonen likevell tatt i betraktning karantener, salg og tid de nye Sarp spillerne har ikke minst formen de har vist. Mulig jeg farges for mye av baklengsmålet og jeg hadde sagt det var god/grei kamp om det ble 3-0 men.

Arto.

Legg inn av Arto. »

Endelig en seier igjen :) Viktige poeng også, økte avstanden til kvalikstreken med ett poeng.

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Vi gjorde det fryktelig enkelt for dere ved å sette inn vanngutten vår i mål, men det var likefullt en velfortjent seier. Gratulerer med seieren, og steget bort fra nedrykkskampen.

Bikkja

Legg inn av Bikkja »

Banens beste var Konte. Ett nivå over samtlige utpå der. Går sikkert for 20 mill om et års tid. Kan ikke forstå hvorfor han ikke starta.

Særp må ha tilgang til et speidernettverk som vi ikke er i nærheten av. Henter kvalitet fra Afrika gang på gang.

Matchen bar preg av at vi spilte mot et lag med med halve 11ern ute. Kvalitetsmessig var den førsteomgangen noe av det verre jeg har sett i år, av begge lag.

3p mot Jerv nå, så bør vi kunne roe nervene mtp. kontrakten.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Bikkja skrev: søn aug 07, 2022 8:54 pm Banens beste var Konte. Ett nivå over samtlige utpå der. Går sikkert for 20 mill om et års tid. Kan ikke forstå hvorfor han ikke starta.

Særp må ha tilgang til et speidernettverk som vi ikke er i nærheten av. Henter kvalitet fra Afrika gang på gang.
Trur ikke de har det. Fredrik Wisur Hansen som nå er sjefsspeider for VIF jobbet på konsulent basis og samme med Andreas Holter (tidligere trener/spillerutvikler i VIF) + at Berntsen ser jævlig mye- Var jo videosak med Berntsen pre covid at han var på sin tredje leasing bil i Sarp for de måtte passe på KM de la ned på bilene så har de en "sportssjef" som tar det administrative for at Berntsen skal få scoutet mest mulig.

Er overkommelig for 10 av 16 klubber i ES vil jeg tippe å gjøre som Sarp men da må du skjønne at det er større risk vs hente en 25 år gammel Obos kar eller at trenern skal hente sin tidligere elev. Så må faktisk sende folk men det er overkommelig å fly til Afrika til og med nå med høye priser på alt koster det under 10k å fly fra Gardermoen til Accra i Ghana f.eks via Brussel tur/retur. Så alt fra 40-50-100k og oppover + evt kostnader på en frilanser så er man i gang alt avhengig av hvor mange turer og lengde på et opdrag varer. Behøver ikke koste mange tusenlappene mye kontra sende Flo på scouting tur til Danmark eller Island men hvorfor det når vi kan kjøpe Tokstad for 5 mill og gi Gunnarson 1 mill i lønn.

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Bikkja skrev: søn aug 07, 2022 8:54 pm

Særp må ha tilgang til et speidernettverk som vi ikke er i nærheten av. Henter kvalitet fra Afrika gang på gang.
De fleste afrikanerne våre blir hentet via agenter i et nettverk som Berntsen og co har bygd opp over tid. Nå skal jeg ikke si meg hundre prosent sikker, men jeg tror det er en forbindelse til Oslo Football Academy i Dakar.

Vil ikke tro det er noe i veien for at flere norske klubber kan få til det samme.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Noe litt på siden; Hansi imponerer meg i Sandefjord. De ligger høyt i sesong to etter å ha mistet en drøss med nøkkelspillere etter forrige sesong....

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Superteale skrev: man aug 08, 2022 7:44 am Noe litt på siden; Hansi imponerer meg i Sandefjord. De ligger høyt i sesong to etter å ha mistet en drøss med nøkkelspillere etter forrige sesong....
Det Sandefjord og Bugge har levert siden Cifuentes selv om Cifuentes kom 6 mnd før Bugge må være kanskje tidenes overprestasjon ut i fra økonomi. 22-23 mill hadde SF i budsjett i fjor.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Hansi bør være høyaktuell den dagen vi trenger ny trener....

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Tipper VH hadde blitt foretrukket for han er så lun og "jovial"
Skogen (Feyenoord) som var på prøvespill ender opp i 3050
3 uker til "alt" av vinduer er stengt om Hove skal selges.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

stc887 skrev: tir aug 09, 2022 12:04 pm
Skogen (Feyenoord) som var på prøvespill ender opp i 3050
3 uker til "alt" av vinduer er stengt om Hove skal selges.
Tror Skogen og 3050 kan være en helt ok løsning, om Hove går håper jeg vi har andre i kikkerten.
Ernest har tydeligvis også vokst etter å ha trent med laget i lenger tid nå, tror fort han kan få noen flere innhopp.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Issuet om Hove ikke går er at vi har grusome kort videre mtp salg. 6 mnd ingjen i et vintervindu..... Blir vel solgt for ei kasse pils, to Grandiosa og en ny termos til Glimt som skal ha nye folk etter de er videre fra gruppespillet i Europa

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Ser ikke for meg at Hove drar innenlands. Vært krystallklar på at kun utlandet gjelder. Tror han trives i by og klubb også.

petterpan

Legg inn av petterpan »

Hører at Andre Stavås Skistad (2007) har signert proffkontrakt

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

petterpan skrev: tir aug 09, 2022 3:56 pm Hører at Andre Stavås Skistad (2007) har signert proffkontrakt
Generasjonstalent (ifølge andre som kan fotball) så bra klubben er på om det stemmer. Ikke sett han annet enn sporadisk i fjor to eller tre gange på U-fotball. Var god men ikke noe herregud for en åpenbaring men strålende man er på før utenlandske gribber sirkler rundt han-

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Daniel skrev: tir aug 09, 2022 3:54 pm Ser ikke for meg at Hove drar innenlands. Vært krystallklar på at kun utlandet gjelder. Tror han trives i by og klubb også.
Joa men hva om det ikke kommer tilbud og både Godset og Sogndal sitter igjen med en tredjedel av hva Glimt f.eks byr vs Go ahead Eagles, Eupen og Aberdeen? Man kan ikke bare gå eller selge til utlandet når det passer.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

petterpan skrev: tir aug 09, 2022 3:56 pm Hører at Andre Stavås Skistad (2007) har signert proffkontrakt
Sønnen til langrennssprinteren som gikk VM for en del år siden?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Zanick skrev: tir aug 09, 2022 4:46 pm
petterpan skrev: tir aug 09, 2022 3:56 pm Hører at Andre Stavås Skistad (2007) har signert proffkontrakt
Sønnen til langrennssprinteren som gikk VM for en del år siden?
I beste fall er han lillebroren. Hvis du tenker på Kristine Stavås Skistad eller hva hun heter da, for hun er nok ikke særlig eldre enn 22-23. Muligens yngre også. Er vel ikke mer enn 3 år siden hun gikk VM heller tror jeg.

thomassim

Legg inn av thomassim »

Er broren i følge Wiki.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Tveet fra Sogningen Andreas Hopen som for intill ei snau uke siden jobbet i Discovery med en liten twittertråd.

Strømsgodset og Johan Hove er visstnok einige om at sogndølen skal få lov til å forlate klubben i august om budet er godt nok. Klubben treng penger i kassa på tross av tosifra antall millioner frå Salvesen-salet, og 21-åringen har eitt år igjen av kontrakta.
Det skal vere brei interesse frå fleire europeiske klubbar, men pdd skal toppklubbar i Nederland og Belgia vere mest aktuelt. Klubbar i Norge har snust på sogndølen, men Hove skal ha uttrykt at det berre er Godset som er aktuelt i ES.
Nærliggande å tru at viss det skjer noko - så blir det i siste del av august.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

thomassim skrev: tir aug 09, 2022 7:14 pm Er broren i følge Wiki.
Stemmer, og en bror som speller sporadisk for 3050. Andre er det største talentet jeg har sett med unntak av første gang jeg så Martin (15) som 14 åring. Så han førstegang for fire fem år siden og selv om det selvsagt er alt for tidlig å bedømme en ti-åring så var han ekstremt god for alderen. Ble veldig glad når godset hentet han. Hamler opp med større og eldre gutter. Og det gjør han fortsatt nå som 15 åring. Uten tvil det største talentet i kretsen i sin klasse, ganske mange hakk over nestemann. Så snur det fort i fotball, men enn så lenge så er denne grinete, gamle gubben ekstremt spent på å følge han videre.

For de som lurer på typen; uredd fysisk defensiv midtbane. Meget god pasningsfot jeg sjelden ser gjør feil, og et godt overblikk og ballforståelse. Det som dog gjør meg mest optimistisk er gode holdninger og hodet på rett plass! Yngstemann (tror jeg) på u16 laget og fått nummer 11. har også nese for mål men spiller som oftest dypere i banen.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Broren i 3050 ref sporadisk har vært meget uheldig med skader, Får håpe det ikke er noe som ligger latent men at Eirik bare er utursmann.

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

Ser nå at selveste Henrik Bredeli har signert for Jerv, og starter dagens cupkamp. Kan nok få se han på Marienlyst neste helg da.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Skistad med proffkontrakt, Bare så dumt at vi ikke får vite hvor lenge ettersom SIF ikke opplyser om noen lengde på kontrakten,

petterpan

Legg inn av petterpan »

stc887 skrev: ons aug 10, 2022 8:18 pm Skistad med proffkontrakt, Bare så dumt at vi ikke får vite hvor lenge ettersom SIF ikke opplyser om noen lengde på kontrakten,
Ut 2024 visstnok. Hører også at Bologna er veldig interesserte i å hente han når han er 16, så kan kanskje krysse fingrene for et salg.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

petterpan skrev: ons aug 10, 2022 8:48 pm
stc887 skrev: ons aug 10, 2022 8:18 pm Skistad med proffkontrakt, Bare så dumt at vi ikke får vite hvor lenge ettersom SIF ikke opplyser om noen lengde på kontrakten,
Ut 2024 visstnok. Hører også at Bologna er veldig interesserte i å hente han når han er 16, så kan kanskje krysse fingrene for et salg.
Bra man har sikret på så lang avtale som mulig, Er jo maks 3 år for spillere under 18-
Edit: Bologna? Må finnes bedre alternativ.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Skistad drar aldri i verden ut som 16 åring. Det er jeg rimelig sikker på. Beina godt planter på jorden og ønsker i førsteomgang å ta stegene i en eliteserieklubb (offisielt uttalt).

Forresten gjør Marcus P comeback for kamma i eliten. Kontakt ut året. Håper han lykkes

AustadMessi

Legg inn av AustadMessi »

Idrettsforeningen skrev: tor aug 11, 2022 2:18 pm Skistad drar aldri i verden ut som 16 åring. Det er jeg rimelig sikker på. Beina godt planter på jorden og ønsker i førsteomgang å ta stegene i en eliteserieklubb (offisielt uttalt).

Forresten gjør Marcus P comeback for kamma i eliten. Kontakt ut året. Håper han lykkes
Ja, gøy om han lykkes...Bare ikke mot oss :P

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

Glimt betaler 26 mill for en danske. Kunne vært oss, men vi sløste dem heller bort på millionlønninger til PVM, Hauger, Bugge, Høiland, Ringstad osv.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Stor fallhøyde på denne signeringen. Alle spillere, uansett talent, kan ryke ut for en karrierestoppende skade.......

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»