*Haaland vs Nunez Scoringstråd*

Svar
taknina

Re: *Haaland vs Nunez Scoringstråd*

Legg inn av taknina »

Det er vel Moyes og Rodgers som konkurerer om den tittelen har jeg latt meg fortalt.

Bf109

Legg inn av Bf109 »

Yesil skrev: man aug 08, 2022 5:50 am Alle offisielle kamper telles selvsagt med. For kun Premier League, sjekk: https://www.premierleague.com/stats/top/players/goals

Haaaland
Kamper: 2 (167 min/1,86 kamp)
Mål: 2 (hvert 83,5 min)
Assist: 0

Nunez
Kamper: 2 (70 min/0,78 kamp)
Mål: 2 (hvert 35. min)
Assist: 1 (hvert 70. min)
Dette ser ut som en fin fasit. Gøy å ha med assists også. Det å ta med preseason kamper blir for dumt.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Yesil skrev: man aug 08, 2022 5:50 am Alle offisielle kamper telles selvsagt med. For kun Premier League, sjekk: https://www.premierleague.com/stats/top/players/goals

Haaaland
Kamper: 2 (167 min/1,86 kamp)
Mål: 2 (hvert 83,5 min)
Assist: 0

Nunez
Kamper: 2 (70 min/0,78 kamp)
Mål: 2 (hvert 35. min)
Assist: 1 (hvert 70. min)
Her tror jeg vi har et oppsett vi kan leve med ja.

Spent på om Nunez klarer å opprettholde målsnittet sitt på mål hvert 35. minutt. Ikke usannsynlig, men det er vel godkjent om det skvetter ned til hvert 45. minutt også. Noe svakere enn det tror jeg ikke det blir.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

DuncanE skrev: fre aug 05, 2022 12:07 pm
k9b skrev: søn jul 31, 2022 8:20 am Vi teller kun offisielle kamper.

Haaland: 0
Nunez: 1

Tidlig ledelse på Nunez, men var ikke lett for Haaland idag. Han fikk ikke noen særlig gode eller store sjanser.
Nei, foruten de 2-3 gangene har var alene med keeper og den ene han satte i tverra.
Jeg beklager at du ikke klarte å forstå at det var sarkasme.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

k9b skrev: man aug 08, 2022 7:45 am
Yesil skrev: man aug 08, 2022 5:50 am Alle offisielle kamper telles selvsagt med. For kun Premier League, sjekk: https://www.premierleague.com/stats/top/players/goals

Haaaland
Kamper: 2 (167 min/1,86 kamp)
Mål: 2 (hvert 83,5 min)
Assist: 0

Nunez
Kamper: 2 (70 min/0,78 kamp)
Mål: 2 (hvert 35. min)
Assist: 1 (hvert 70. min)
Her tror jeg vi har et oppsett vi kan leve med ja.

Spent på om Nunez klarer å opprettholde målsnittet sitt på mål hvert 35. minutt. Ikke usannsynlig, men det er vel godkjent om det skvetter ned til hvert 45. minutt også. Noe svakere enn det tror jeg ikke det blir.
Men helt syk impact Nunez har gjort på de minuttene han har. Det er selvfølgelig noe annet når man skal spille fra start og rommet blir mindre i kampene, så verdien av disse tallene er ikke veldig store, men det er altså helt spinnville tall både i sluttprodukt, men også i xG. Som jeg skrev i en annen tråd her for litt siden:

Mot Fulham leverte Darwin 4.07 xG/90 og 1.20 xA/90. Haaland sine tall var til sammenligning 2.38 xG/90 og 0.00 xA/90.

Så er dette veldig tynt datagrunnlag, men med tall som er ganske like også mot Man City i Community Shield kan jeg ikke huske å ha sett en spiller gjøre større impact noensinne som fersk i laget enn det Darwin har gjort på disse minuttene. Blir overrasket om det finnes tall som ligner også om man ser på toppligaene. Rett og slett helt enormt og det skjer jo noe rundt han uansett om ballen kommer i lufta, langs bakken eller i bakrom.
Jeg er veldig spent på dynamikken mellom Salah og Darwin over tid. Ingen tvil om at Salah fremdeles skal være lagets ener og med straffeansvar i tillegg vil jeg tro Haaland tar denne tråden her i alle fall denne sesongen. Men liker at man ser totalen av bidraget de har igjennom assist også, der mistenker jeg Darwin som "løytnanten" til Salah vil levere bedre enn Haaland.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Det burde legges til i templaten til Yesil, straffemål er en egen statistikk sel sakt.

Hadeland
Kamper: 2 (167 min/1,86 kamp)
Mål: 1 (hvert 180 min)
Straffemål: 1
Assist: 0

Darwin
Kamper: 2 (70 min/0,78 kamp)
Mål: 2 (hvert 35. min)
Assist: 1 (hvert 70. min)

Darwin blir bare bedre og bedre.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Kan legge til at Cucurelle og Longstaff hadde hhv 5,24 og 4,51 i xA/90 også. Cucurella med t.o.m enda større impact enn Nunez!

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

MentalM skrev: man aug 08, 2022 11:11 am Kan legge til at Cucurelle og Longstaff hadde hhv 5,24 og 4,51 i xA/90 også. Cucurella med t.o.m enda større impact enn Nunez!
Haha. Sa at datagrunnlaget er tynt med 40 minutter her og minuttene mot City, men er vel betydelig bedre grunnlag enn 0.34 xA på 6 minutter spilt.

Men Cucurella så absolutt bra ut. Kommer assist og mål derifra også om han får mer spilletid.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Faquarl skrev: søn aug 07, 2022 7:24 pm
Folk_flesk skrev: søn aug 07, 2022 7:15 pm
"Konkludere med at Haaland kommer til å score mer enn Nunez" = City-supporter.

De kommer til å få litt av tilskuerskare isåfall.
Det går fint, skjønner at du har lyst til å heie på et lag i max medgang. Det er jo derfor du ble Utdsupporter til å begynne med ;)
Gjelder for samtlige Liverpool-supportere som begynte å heie på laget på 70- og 80-tallet.

Uansett, den eneste måten Nunez kan vinne denne konkurransen på er om Haaland blir skadet i store deler av sesongen.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Folk_flesk skrev: man aug 08, 2022 11:28 am
Faquarl skrev: søn aug 07, 2022 7:24 pm
Folk_flesk skrev: søn aug 07, 2022 7:15 pm
"Konkludere med at Haaland kommer til å score mer enn Nunez" = City-supporter.

De kommer til å få litt av tilskuerskare isåfall.
Det går fint, skjønner at du har lyst til å heie på et lag i max medgang. Det er jo derfor du ble Utdsupporter til å begynne med ;)
Gjelder for samtlige Liverpool-supportere som begynte å heie på laget på 70- og 80-tallet.

Uansett, den eneste måten Nunez kan vinne denne konkurransen på er om Haaland blir skadet i store deler av sesongen.
Som jo er en veldig aktuell problemstilling. Haaland har jo mistet 28 kamper for Dortmund pga skade siste tre sesongene. Og den skadehistorikken gjør nok også at Pep Guardiola vil ta litt hensyn til det mtp hvor mange minutter han spiller selv.

Ellers tror jeg også Haaland vil score mer. Av flere grunner, der den mest åpenbare er at Liverpool allerede har en toppscorer og ener i Mohamed Salah som fortsatt tar straffer og er den som skal avslutte flest Liverpoolangrep. Og jeg synes fremdeles Haaland har en edge mtp timingen av de løpene han score 2-0 på i går. Og at Man City sitt spill nå vil bygges opp rundt han som målscoreren mens Liverpool sitt er bygd opp rundt Salah.

Men basert på det begge har vist til nå i hver sin klubb er det Darwin har levert i alle fall ikke noe dårligere enn det Haaland har levert på de minuttene vi har sett de. Egentlig tvert i mot. Men føler meg tryggere på at det vi så i går er Haaland sitt nivå fremover enn jeg er på Darwin sine vegne når det kommer til sluttprodukt i alle fall.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Klaumb skrev: man aug 08, 2022 11:21 am
MentalM skrev: man aug 08, 2022 11:11 am Kan legge til at Cucurelle og Longstaff hadde hhv 5,24 og 4,51 i xA/90 også. Cucurella med t.o.m enda større impact enn Nunez!
Haha. Sa at datagrunnlaget er tynt med 40 minutter her og minuttene mot City, men er vel betydelig bedre grunnlag enn 0.34 xA på 6 minutter spilt.

Men Cucurella så absolutt bra ut. Kommer assist og mål derifra også om han får mer spilletid.
:mrgreen: Må ha det litt gøy nå i starten. Fram til neste runde er Cucurella definitivt den beste spilleren i PL!

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Folk_flesk skrev: man aug 08, 2022 11:28 am Gjelder for samtlige Liverpool-supportere som begynte å heie på laget på 70- og 80-tallet.

Uansett, den eneste måten Nunez kan vinne denne konkurransen på er om Haaland blir skadet i store deler av sesongen.
Traff godt med den ;)

Jeg er enig for øvrig, jeg tror også at Haaland vinner denne, spesielt siden han kommer til å få 10+ straffer. Da er det mer interessant om han klarer å holde følge med Salah. Men det gjør han sikkert.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Hvis dette skjærer seg utover synes jeg vi bør konsentrere oss om hvem av dem som er kjekkest.

Hektisk Kampanje

Legg inn av Hektisk Kampanje »

Hvem er kjekkest av Nordic Meat Shield og Cavani-regen?

Thor i 10/10 tilfeller.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Eldon skrev: man aug 08, 2022 12:43 pm Hvis dette skjærer seg utover synes jeg vi bør konsentrere oss om hvem av dem som er kjekkest.
evt hvem som har lengst hår ved sesongslutt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

En duell på intervjuer er også en mulighet. Brautens korte, merkelige svar vs. Nunoz med grammatikalsk katastrofal Mou-engelsk.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Snakker Nunez i det hele tatt engelsk?

Eneste jeg har sett av han var noe som fremstod som noen innøvde fraser fra lanseringen

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

TheOpiate skrev: man aug 08, 2022 1:42 pm Snakker Nunez i det hele tatt engelsk?

Eneste jeg har sett av han var noe som fremstod som noen innøvde fraser fra lanseringen
Før eller siden får han nok sin ilddåp.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Hadde bare Darwin Nunez vært fra Norge og båret navnet Daniel Nilsen istedenfor, så hadde alle tatt fullstendig av.

startelver

Legg inn av startelver »

Hvorfor skal man ha med assists ? Blir ikke det urettferdig hvis Nunez sin spillestil gir han flere assists ?

Denne tråden heter scoringstråd, vi teller mål .

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

En assist fører da til mål :)

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Klaumb skrev: man aug 08, 2022 4:32 pm Hadde bare Darwin Nunez vært fra Norge og båret navnet Daniel Nilsen istedenfor, så hadde alle tatt fullstendig av.
Jo, men tenk så spennende det er med denne Haaland, da! Norsk og greier, jo. Nordmann som kanskje kan hevde seg i engelsk fotball. Har vi hatt det siden Hallvar Thoresens dager? Ikke som jeg kan huske, og jeg har vært ute ei sommernatt før, for å si're sånn. Nesten frista til å dra på med et utropstegn her.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Faquarl skrev: søn aug 07, 2022 7:24 pm
Folk_flesk skrev: søn aug 07, 2022 7:15 pm
"Konkludere med at Haaland kommer til å score mer enn Nunez" = City-supporter.

De kommer til å få litt av tilskuerskare isåfall.
Det går fint, skjønner at du har lyst til å heie på et lag i max medgang. Det er jo derfor du ble Utdsupporter til å begynne med ;)
Jeg begynte "å heie" på laget det året vi rykka ned. Hvordan passer jeg inn i hypotesen? Projisering er sjelden lurt ;)
Sist redigert av DuncanE den tir aug 09, 2022 10:00 pm, redigert 1 gang totalt.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

k9b skrev: man aug 08, 2022 7:46 am
DuncanE skrev: fre aug 05, 2022 12:07 pm
k9b skrev: søn jul 31, 2022 8:20 am Vi teller kun offisielle kamper.

Haaland: 0
Nunez: 1

Tidlig ledelse på Nunez, men var ikke lett for Haaland idag. Han fikk ikke noen særlig gode eller store sjanser.
Nei, foruten de 2-3 gangene har var alene med keeper og den ene han satte i tverra.
Jeg beklager at du ikke klarte å forstå at det var sarkasme.
Beklager at du åpenbart ikke forstår innholdet i begrepet.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

DuncanE skrev: tir aug 09, 2022 9:55 pm Jeg begynte "å heie" på laget det året vi rykka ned. Hvordan passer jeg inn i hypotesen? Projisering er sjelden lurt ;)
Ingen regel uten unntak. Her er du nok en av få.

Det hadde kanskje vært projisering hvis det grodde like mye mose på meg som på deg.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Faquarl skrev: tir aug 09, 2022 10:18 pm
DuncanE skrev: tir aug 09, 2022 9:55 pm Jeg begynte "å heie" på laget det året vi rykka ned. Hvordan passer jeg inn i hypotesen? Projisering er sjelden lurt ;)
Ingen regel uten unntak. Her er du nok en av få.

Det hadde kanskje vært projisering hvis det grodde like mye mose på meg som på deg.
Du har mye å se frem til. Mye som fortsatt gror, men mose har jeg til gode å oppleve.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Jeg startet som Glory hunter deluxe. Var syv-åtte år, pool var best i verden og jeg var overbevist om at slik kom det alltid til å være.

I ettertid har jeg tenkt at 30 års soning (med et par permisjoner) for dette var litt drøyt, men slik ble det som kjent.

taknina

Legg inn av taknina »

Vi har alle vårt å stri med.
THERE AINT NO CURE FOR THE SUMMERTIME BLUES.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

mikemodano skrev: man aug 08, 2022 7:03 pm
Klaumb skrev: man aug 08, 2022 4:32 pm Hadde bare Darwin Nunez vært fra Norge og båret navnet Daniel Nilsen istedenfor, så hadde alle tatt fullstendig av.
Jo, men tenk så spennende det er med denne Haaland, da! Norsk og greier, jo. Nordmann som kanskje kan hevde seg i engelsk fotball. Har vi hatt det siden Hallvar Thoresens dager? Ikke som jeg kan huske, og jeg har vært ute ei sommernatt før, for å si're sånn. Nesten frista til å dra på med et utropstegn her.
Skal være overbærende og;
Ehh...! ;)

Hodor

Legg inn av Hodor »

Klaumb skrev: man aug 08, 2022 4:32 pm Hadde bare Darwin Nunez vært fra Norge og båret navnet Daniel Nilsen istedenfor, så hadde alle tatt fullstendig av.
Hadde bare Erling Haaland vært fra Uruguay og hett Edinson Heurelho xD

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»