Fantasy Premier League 2022-2023

Svar
ermathi

Re: Fantasy Premier League 2022-2023

Legg inn av ermathi »

Wa11in skrev: søn aug 07, 2022 7:33 pm
Lew_Ashby skrev: søn aug 07, 2022 7:05 pm Nesten slik at jeg vurderer WC GW2 for å få inn både Haaland og Darwin. Vurderer det helt seriøst pga VM. Tror man kan dra stor fordel av å bare erkjenne at man tok feil og hoppe på Darwin-toget pronto.
Jeg er der sjøl. Deilig å se at jeg ikke er alene.

Jeg gikk uten Salah fra start. Jeg vurderer å kaste WC, men står fremdeles uten Salah på det utkastet jeg har smelt opp. Jeg synes rett og slett at det er alt for mye verdi i TAA, Robbo og Darwin til å droppe noen av dem.

Kan noen fortelle meg at det faktisk høres bittelitt fornuftig ut?

Edit: Fullstendig krisestemning for meg btw, med 47 poeng.
Full krise her også så godt å se at jeg ikke er alene om å drite meg ut i første runde.

ermathi

Legg inn av ermathi »

Litt trøst i at så mange gode spillere her inne er såpass i nærheten av meg til tross for en elendig start. Ender på 51 poeng. Mitrovic på første benk er bittert men i det minste en riktig vurdering å ta han inn. Spørsmålet er: Tør man gå uten Haaland neste runde. Jeg er ikke overbevist om at det nødvendigvis er helt krise, men selvsagt er det risiko.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Threewheeler. skrev: søn aug 07, 2022 9:48 pm Mitro, Zin og Haaland opp i pris i natt...
Som alltid er det uforstående at folk bytter nå slik at prisene endrer seg så fort
Kan skjønne som MÅ bytte for å få med prisoppgangen.
Men hadde ingen begynt med dette kunne vi brukt hode på litt andre ting frem mot deadline enn fantasy 😀

Heldigvis endra jeg frå Kane til Haaland på fredag for å slippe å ta dette planlagte bytte.

TLee

Legg inn av TLee »

Noen som fikk sett Brentford?

Nydelig program fremover.
Har råd til Toney iallfall.
Ikke Nunez akkurat, men var ikke så verst ifjor.
Scoret idag også.

TLee

Legg inn av TLee »

Tør man gå uten Haaland neste runde?

Bournemouth skal få slite mot Brauten.
Blir liksom litt stusslig motstand for han som er vant til å spille mot de største klubbene i Tyskland.
Nå er han på straffer også.
Lukter hat-trick.

Fristende å spille Haaland(k) over Salah selv om Salah spiller på Anfield.

Guest56

Legg inn av Guest56 »

79 poeng her over all forventning, eneste dilemmaet til neste runde blir om kulusevski skal bli til foden eller ikke

ermathi

Legg inn av ermathi »

Haaland er kjøpt. Minus 4. Rashford og Bamford ble ofret.

emin

Legg inn av emin »

Sitter uten Haaland og med Covid i kroppen. Et av problemene kan i det minste løses i kveld! :-)

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Ranks 7698 i Norge på sønnen min. Trenger noen tips for å slå han :-)

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

VivaLV skrev: søn aug 07, 2022 11:20 pm Ranks 7698 i Norge på sønnen min. Trenger noen tips for å slå han :-)
Tommelen utenfor hånda når du knytter neven, bruk hofta og slå igjennom. For psykologisk skade kan du spytte på ham i etterkant og si at det er siste gang han kødder med denne morrapuleren.

Evt. diffe med Trent neste runde.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Føler jeg burde være greit fornøyd med 69 (😎) poeng etter første runde, men sitter igjen med ergrelse over at jeg ikke rakk å bytte inn Kulusevski fra benk før deadlinen på fredag. Føler det oppsummerer fantasy for meg, er alltid noe å være frustrert over og ting man har misset.

Brauten har jeg bevisst valgt å utelate dog, han spiller for oljelaget, og noen prinsipper må man ha. Skjønner at mange driter i sånt, men der klarer jeg ikke å la være.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Kane går mest sannsynlig ned i pris, mens Haaland går opp.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

75 er nais med 0 på neco wiliams attpåtil



Går faen meg ått skogen herfra og ut! Er ranka som nr 12 på FD! 633 353 plass OR!!👀

Yesil

Legg inn av Yesil »



Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Svak start med 64 poeng, som hadde vært 75 poeng og en fin start om jeg hadde gått Haaland fremfor Kane. Overlever den greit, og for første gang på noen sesonger gjorde jeg byttet lenge før fristen for å ikke ryke på prissmellen. Kane->Haaland. Kunne tenkt mer langsiktig og spilt Kane mot Chelsea for å ha ham mot Forest og Wolves, men ble Haaland som mulig kapteinsobjekt til helgen. Ikke solgt på verken Zinchenko eller Mitro, og tenkte aldri å ta hit for å få en av dem inn.

Dropper (inntil videre) tankene om WC og stiller trolig dette laget til GW2:

Sanchez
Robbo-TAA-Cancelo-James
Martinelli-Saka-Salah-Bailey
Haaland-Bamford

(Ward-Pereira-Neco-Archer).

Ikke fått sett så mye annet enn Leicester-Brentford, Everton-Chelsea og Leeds-Wolves, får lese meg litt opp utover uken. Noterer meg at Villa-fansen likte Bailey sin førsteomgang og mener han skal starte fremover. Krysser fingrene for det i en fin kamp mot Everton, kommer det signaler om benking har jeg ingen issues med å kjøre Andreas mot Wolves. Topp at Archer fikk minutter som eneste 4.5-angriper, han er faktisk ikke milevis unna startplass.

Ellers vil jeg jo som mange andre ha flust at spillere med hjemmekamp nå - 10 av 11.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

TLee skrev: søn aug 07, 2022 10:09 pm Noen som fikk sett Brentford?

Nydelig program fremover.
Har råd til Toney iallfall.
Ikke Nunez akkurat, men var ikke så verst ifjor.
Scoret idag også.
Ja. Brentford var veldig gode utover i kampen. Toney leverte scoring, men var ikke veldig mye han kom til direkte selv utover den. Men dette var jo heller ikke den på papiret snilleste kampen de har de første 12GW'ene. Men av spissene er det jo kun Darwin, Haaland, Mitrovic og C.Wilson som hadde høyere xG enn han.

Har fryktelig lyst på Darwin Nunez inn, men føles rart å ta ut Toney som leverte fra start og som i utgangspunktet ble tatt inn pga GW3-GW8 der han har et utrolig fint kampprogram. Man Utd hjemme i GW2 kan vel også sies å være veldig oppnåelig for han å få med seg noe fra. Men tallene til Darwin Nunez er så spinnville om man ser på det han har levert mot City og Fulham. Mot Fulham leverte han 4.07 xG/90 og 1.20 xA/90. Haaland sine tall er til sammenligning 2.38 xG/90 og 0.00 xA/90. Noe større impact på kamper har jeg ikke sett fra en ny spiller i PL noensinne tror jeg.
Selvfølgelig noe annet å levere dette når man starter kamper enn mot slutten når det ofte er mer rom, men man har sett nå i to offisielle kamper at det skjer noe rundt han hele tiden og at han kommer til sjanser både langs bakken, i bakrom og i lufta.

En kamp er for lite datagrunnlag til at jeg endevender det laget jeg satte opp for fire dager siden, men om Darwin leverer noe i nærheten av det han har gjort mot City og Fulham også fra start av, så blir man jo avhengig av å ta inn han. Alt tyder jo på at dette blir det mye målpoeng av fremover.

Men vanskelig i år med så mange spisser som leverer og som man har forventninger til I fjor var det jo vanskelig å finne to man kunne spille samtidig.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Lew_Ashby skrev: man aug 08, 2022 10:22 am Svak start med 64 poeng, som hadde vært 75 poeng og en fin start om jeg hadde gått Haaland fremfor Kane. Overlever den greit, og for første gang på noen sesonger gjorde jeg byttet lenge før fristen for å ikke ryke på prissmellen. Kane->Haaland. Kunne tenkt mer langsiktig og spilt Kane mot Chelsea for å ha ham mot Forest og Wolves, men ble Haaland som mulig kapteinsobjekt til helgen. Ikke solgt på verken Zinchenko eller Mitro, og tenkte aldri å ta hit for å få en av dem inn.

Dropper (inntil videre) tankene om WC og stiller trolig dette laget til GW2:

Sanchez
Robbo-TAA-Cancelo-James
Martinelli-Saka-Salah-Bailey
Haaland-Bamford

(Ward-Pereira-Neco-Archer).

Ikke fått sett så mye annet enn Leicester-Brentford, Everton-Chelsea og Leeds-Wolves, får lese meg litt opp utover uken. Noterer meg at Villa-fansen likte Bailey sin førsteomgang og mener han skal starte fremover. Krysser fingrene for det i en fin kamp mot Everton, kommer det signaler om benking har jeg ingen issues med å kjøre Andreas mot Wolves. Topp at Archer fikk minutter som eneste 4.5-angriper, han er faktisk ikke milevis unna startplass.

Ellers vil jeg jo som mange andre ha flust at spillere med hjemmekamp nå - 10 av 11.
Tror det er et meget godt valg å ikke fyre av WC og jeg ser virkelig ikke noen grunn for deg å gjøre det heller basert på laget ditt. Du fikk gjort det som jeg tror er et smart bytte i Kane -> Haaland. Resten ser stødig ut. Det er også et skifte for hvilke lag som har bra fixtures i GW8, og å spare WC til rundt da tror jeg vil kunne lønne seg langt mer enn å ta det nå.

PS: Greenwood fikk flere minutter enn Archer. Vet ikke om det var på topp tho. Leste et sted at man trodde han ville spille midtbane under Marsch.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Wellé skrev: man aug 08, 2022 10:31 am Tror det er et meget godt valg å ikke fyre av WC og jeg ser virkelig ikke noen grunn for deg å gjøre det heller basert på laget ditt. Du fikk gjort det som jeg tror er et smart bytte i Kane -> Haaland. Resten ser stødig ut. Det er også et skifte for hvilke lag som har bra fixtures i GW8, og å spare WC til rundt da tror jeg vil kunne lønne seg langt mer enn å ta det nå.

PS: Greenwood fikk flere minutter enn Archer. Vet ikke om det var på topp tho. Leste et sted at man trodde han ville spille midtbane under Marsch.
Takk for innspill. Ble litt heit i går. Er generelt fan av å være tidlig ute, og tenker oppsiden selv om det innebærer langt større risk. Her ville det vært å manøvrere fra 4-4-2 til 4-3-3/3-4-3 for å komme seg på Darwin allerede før CP hjemme. Men jeg holder meg rolig til vi vet mer.

Beklager var litt kjapt ang Archer, ser både Greenwood og Dervisoglu fikk minutter. Sistnevnte fikk seg jo også målpoeng. Hadde helt ærlig glemt ham, hadde jo notert ham på listen min etter preseason hvor han faktisk så ganske bra ut, og fikk 2 assister.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Tenkte ikke på at ligaen også har endret navn, holder visst til på VGD fortsatt jeg😅
Min poengsum ville holdt til 2.plass i denne ligaen, overraskende bra start, kan bare gå nedover herfra.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Lew_Ashby skrev: man aug 08, 2022 10:43 am
Wellé skrev: man aug 08, 2022 10:31 am Tror det er et meget godt valg å ikke fyre av WC og jeg ser virkelig ikke noen grunn for deg å gjøre det heller basert på laget ditt. Du fikk gjort det som jeg tror er et smart bytte i Kane -> Haaland. Resten ser stødig ut. Det er også et skifte for hvilke lag som har bra fixtures i GW8, og å spare WC til rundt da tror jeg vil kunne lønne seg langt mer enn å ta det nå.

PS: Greenwood fikk flere minutter enn Archer. Vet ikke om det var på topp tho. Leste et sted at man trodde han ville spille midtbane under Marsch.
Takk for innspill. Ble litt heit i går. Er generelt fan av å være tidlig ute, og tenker oppsiden selv om det innebærer langt større risk. Her ville det vært å manøvrere fra 4-4-2 til 4-3-3/3-4-3 for å komme seg på Darwin allerede før CP hjemme. Men jeg holder meg rolig til vi vet mer.

Beklager var litt kjapt ang Archer, ser både Greenwood og Dervisoglu fikk minutter. Sistnevnte fikk seg jo også målpoeng. Hadde helt ærlig glemt ham, hadde jo notert ham på listen min etter preseason hvor han faktisk så ganske bra ut, og fikk 2 assister.
Jeg er ikke nødvendigvis imot taktikken for tidlig WC, og har gjort det selv før, men syns virkelig ikke at laget ditt tilsa at det var nødvendig (eller ønskelig).

Personlig så ser jeg litt på muligheten for å komme meg til 4-3-3 til GW sjæl, men gjennom FTs. Robbo blir fort offeret fra Liverpool. Og så er det mulig at Saka kanskje må vike til fordel for noe billig ræl slik at jeg får nok midler til å komme meg fra Archer til Darwin. Har 0.5itb, men må hente inn 4.0 til for å klare det. Spillere som Neto og Aaronson er in play hvis Robbo blir til en 5.0 spiller. Hvis jeg går for James eller Perisic må jeg tenke litt annerledes

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Wellé skrev: man aug 08, 2022 10:31 am PS: Greenwood fikk flere minutter enn Archer. Vet ikke om det var på topp tho. Leste et sted at man trodde han ville spille midtbane under Marsch.
Ja, Greenwood er for midtbanespiller å regne nå. Han ble byttet inn på stillingen 1-1 da Roca gikk ut og spilte sentralt på midten sammen med Adams (og Klich) resten av kampen.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

george_hincapie skrev: man aug 08, 2022 10:53 am
Wellé skrev: man aug 08, 2022 10:31 am PS: Greenwood fikk flere minutter enn Archer. Vet ikke om det var på topp tho. Leste et sted at man trodde han ville spille midtbane under Marsch.
Ja, Greenwood er for midtbanespiller å regne nå. Han ble byttet inn på stillingen 1-1 da Roca gikk ut og spilte sentralt på midten sammen med Adams (og Klich) resten av kampen.
Takk for info george (dog tommel ned for US Postal).

Jeg så en del av Leeds-Wolves, og synes Bamford så veldig kvikk ut i måten han ledet angrepet deres (du er Leeds-fan sant?). Er du enig i at han ser ut til å være 100% tilbake nå? Ekstremt kjipt for oss med ham på laget at han ikke fikk satt headingen på den elleville redningen av Sa. Merkelig at dere ikke fikk straffe da Sa forsøkte å drepe Kristensen i feltet. Skjønner ikke at det ikke er straffe.

Aaronson er for øvrig en speller.

Metagnostic

Legg inn av Metagnostic »

Jeg ender på 72 poeng, noe jeg er fornøyd med.
Gjør ingen store bytter helt enda.
Neste uke så ser vi enda flere som skiller seg ut, og med 2 ft så får det heller bli noe da.

TLee

Legg inn av TLee »

For en fantastisk start på sesongen!
Dette var veldig morsomt, får håpe det fortsetter utover 😃

Fikk sett hele 5 matcher her, gikk glipp av tidligmatchene igår pga bursdag.
Hvem feirer bursdag når PL har startet?

Startet forrykende med Arsenal på Fredag. Palace spiste seg inn i kampen og hadde muligens fortjent en utligning selv om de ikke klarte å skape all verdens.

Fulham imponerte veldig, Nunez kom inn og Liverpool tok mere over. Synes Fulham fortjente poeng, men dommerne gjorde ikke jobben sin. Håper på bedring her!

I 16 runden prioriterte jeg Villa. Det var skuffende greier! Håper de tar seg sammen til helga! Bournemouth var bedre enn man skulle tro. Hadde ikke nevneverdige utfordringer med å holde Villa unna egen goal.

Chelsea da, hva skal man skrive? Gjorde jobben uten å imponere.
Everton kjempet hardt, men blir vanskelig når man spiller med Gordon på topp. Lampard må få inn en goalgetter nå som Lewin er ute!

Så var det Haaland da, i dortmundfarger. Begynte litt under pari, men får heller ikke mye å jobbe med.
De to scoringene er jo klasse!

bj1

Legg inn av bj1 »

Ender på 70 poeng.

Medium+ start, egentlig fornøyd
Ble grovt straffet av Vurderingen Kane vs Haaland, men den var kalkulert så kan ikke ergre seg over den. Allerede byttet selvsagt, sammen med en halv mill andre.

Fornøyd med vurderingen Darwin vs Jesus og både Martinelli og Saka på midten.
Trippier foran Perisic funket i GW1. Kjempeverdi i vingbackene hos Spurs selvsagt, men en seriøs honningfelle, så styrer unna foreløpig-
Grealish uten avkastning, men løsner forhåpentlig der snart.
Valgte feil keeper i rulleringen Ward/Sanches. Irriterende, og en god påminnelse om hvorfor jeg bør kjøre Set&forget på keeper. Det blir nok Sanches fremover tenker jeg. Selv om planen var Ward tilbake i GW3.

Siden byttet nå er gjort, legger jeg vekk FPL noen dager. Det var hektisk tankevirksomhet forrige uke :)

Firminoooo

Legg inn av Firminoooo »

79 poeng og ca 300k i OR. Flott start. Tror jeg sparer FT. Planen var Kulusevski til Foden, men ble ikke imponert av det jeg så i kampen.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »


Wellé

Legg inn av Wellé »

Et bytte jeg bør gjøre, men som ikke er en prioritet enn så lenge er å bytte Iversen til Ward. Ble skremt av noen twitter-meldinger og byttet til Iversen rett før start. Heldig for meg denne uken siden Sanchez kom inn, men vil helst ha to spillende keepere som kan roteres. Spm er om jeg noengang har så lite å gjøre at et slikt bytte fremstår som "verdt det". Selvfølgelig også mulig at Leicester henter en ny keeper før 31. august, og bør kanskje vente til Ward er locked som førstevalg.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Wellé skrev: man aug 08, 2022 12:37 pm Et bytte jeg bør gjøre, men som ikke er en prioritet enn så lenge er å bytte Iversen til Ward. Ble skremt av noen twitter-meldinger og byttet til Iversen rett før start. Heldig for meg denne uken siden Sanchez kom inn, men vil helst ha to spillende keepere som kan roteres. Spm er om jeg noengang har så lite å gjøre at et slikt bytte fremstår som "verdt det". Selvfølgelig også mulig at Leicester henter en ny keeper før 31. august, og bør kanskje vente til Ward er locked som førstevalg.
GW3 er vel eneste kampen frem til WC-tider rundt GW8-9 hvor man helst skulle hatt Ward over Sanchez, så skal være ekstremt luksusproblem for at dette blir gjort før WC. Selv i denne runda er det dødballfoten til Ward-Prowse mot PLs dårligste lag på defensiv dødball, så tror du skal være fornøyd med Sanchez.

Wellé

Legg inn av Wellé »

HeskeyTime skrev: man aug 08, 2022 12:43 pm
Wellé skrev: man aug 08, 2022 12:37 pm Et bytte jeg bør gjøre, men som ikke er en prioritet enn så lenge er å bytte Iversen til Ward. Ble skremt av noen twitter-meldinger og byttet til Iversen rett før start. Heldig for meg denne uken siden Sanchez kom inn, men vil helst ha to spillende keepere som kan roteres. Spm er om jeg noengang har så lite å gjøre at et slikt bytte fremstår som "verdt det". Selvfølgelig også mulig at Leicester henter en ny keeper før 31. august, og bør kanskje vente til Ward er locked som førstevalg.
GW3 er vel eneste kampen frem til WC-tider rundt GW8-9 hvor man helst skulle hatt Ward over Sanchez, så skal være ekstremt luksusproblem for at dette blir gjort før WC. Selv i denne runda er det dødballfoten til Ward-Prowse mot PLs dårligste lag på defensiv dødball, så tror du skal være fornøyd med Sanchez.
Ja, det er som sagt et bytte jeg har lyst til å gjøre, men blir nok isåfall nesten kun hvis jeg allerede har to FT og ingen andre bytter jeg ønsker å gjøre (pipedream). Har allerede begynt å sette opp en trebyttersplan for å få inn Darwin til GW4 som jeg tror kan bli veldig bra.

I GW 3:
Robbo -> Perisic

I GW 4:
Saka -> 5.5 midtbanespiller som ser bra ut
Archer - Nunez

Men kjenner jo også meg selv og vet at jeg er altfor reaktiv i dette spillet. Stor sjanse for at f.eks Saka briljerer mot Leicester eller Robbo mot CP og at jeg må tilbake til tegnebrettet. Frister litt å heller nedgradere Salah til Son også som en løsning. Enn så lenge er ikke Jesus ut et alternativ enda. Tror han kommer til å fyre på alle sylindere fremover.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»