Fantasy Premier League 2022-2023

Svar
guru

Re: Fantasy Premier League 2022-2023

Legg inn av guru »

Kulusevksi opp i pris i natt.


Wellé

Legg inn av Wellé »

guru skrev: tir aug 09, 2022 6:35 am Neto til Arsenal?

Meget høyt å min ønskeliste, men tror nesten det her er mer en journalist som har lagt to og to sammen. Ingen andre konkrete kilder på sterk interesse fra oss.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Kontorstol skrev: man aug 08, 2022 11:50 pm [/"quote"]

Jeg er helt enig med Welle! :) Fulham hadde aldri brukt 8 millioner pund på Leno om ikke han skulle være førstekeeper. Antar Leno innen rimelig tid starter for Fulham, kanskje allerede til helgen.
[/"quote"]

Da får jeg stå i det og spare byttet, og satse på at Leno starter fra helgen av :)


Edit: hvordan quoter man?
Heisann, du kan enten trykke på anførselstegnet øverst til høyre på innlegget du vil signere. Da blir hele det innlegget du ønsker å sitere sitert.

Evt så kan du gjøre som du nesten har fått til nå. For at det skal bli riktig så må du fjerne backslashen i den øverste quote-en din. Det du i praksis har skrevet er "avslutt sitering" to ganger :D

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Evertonion skrev: tir aug 09, 2022 12:11 am Merkelig overgang med Coady til Everton, ja. Jeg ser ikke på Wolves som en nedrykkskandidat, til det er de for solide.
Synes å huske at Coady er Everton-tilhenger fra langt tilbake, men var ikke han kaptein for Wolves? Liker dog spilleren og sier velkommen til Everton! Skal se han redder plassen for oss 🙂
Tja, tallene til Wolves fra i fjor tilsa at de skulle rykke ned.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Sikkert helt på trynet, men sniffer litt på tanken om å spille TC på Haaland. Ikke mange bedre fixtures for han, men slår nok fra meg tanken fordi 1)Pep-roulette og 2) det er nok et smartere valg å vente til en DGW.

guru

Legg inn av guru »

Cornet inne på spillet til 6M

TLee

Legg inn av TLee »

Veldig fristende å få inn Darwin til gw2!

Hadde ikke nølet om jeg måtte tatt ut Diaz/Archer for en hit!
Har ikke nok midler, mangler sure 0.5

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

guru skrev: tir aug 09, 2022 2:39 pm Cornet inne på spillet til 6M
Han er nok uaktuell for de fleste lag enn så lenge. Mener West Ham inntil videre er litt sånn vent å se det litt an.

Wellé

Legg inn av Wellé »

TLee skrev: tir aug 09, 2022 3:40 pm Veldig fristende å få inn Darwin til gw2!

Hadde ikke nølet om jeg måtte tatt ut Diaz/Archer for en hit!
Har ikke nok midler, mangler sure 0.5
Føler ikke noen ekstrem hast med å få han inn ettersom det er Spurs i GW3. Planen er å få han inn til GW4 uten en hit. Regner med at det er Robbo og Saka av starterne som droppes, men Jesus er på listen av potensielle spillere som kan ryke siden det er en lettere vei til å få han inn.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Wellé skrev: tir aug 09, 2022 3:52 pm
TLee skrev: tir aug 09, 2022 3:40 pm Veldig fristende å få inn Darwin til gw2!

Hadde ikke nølet om jeg måtte tatt ut Diaz/Archer for en hit!
Har ikke nok midler, mangler sure 0.5
Føler ikke noen ekstrem hast med å få han inn ettersom det er Spurs i GW3. Planen er å få han inn til GW4 uten en hit. Regner med at det er Robbo og Saka av starterne som droppes, men Jesus er på listen av potensielle spillere som kan ryke siden det er en lettere vei til å få han inn.
United. Kremkamp.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Yesil skrev: tir aug 09, 2022 3:53 pm
Wellé skrev: tir aug 09, 2022 3:52 pm
TLee skrev: tir aug 09, 2022 3:40 pm Veldig fristende å få inn Darwin til gw2!

Hadde ikke nølet om jeg måtte tatt ut Diaz/Archer for en hit!
Har ikke nok midler, mangler sure 0.5
Føler ikke noen ekstrem hast med å få han inn ettersom det er Spurs i GW3. Planen er å få han inn til GW4 uten en hit. Regner med at det er Robbo og Saka av starterne som droppes, men Jesus er på listen av potensielle spillere som kan ryke siden det er en lettere vei til å få han inn.
United. Kremkamp.
Ah, der har det vært en mixup i hodet mitt. Avventer uansett med bytte til neste runde, og hvis han er helt åpenbart en must-have så er det mulig jeg enten tar en hit eller tar ut Jesus (sistnevnte løsning krever ikke en hit). Nesten vært digg med en Salah-skade så jeg kan droppe kraftig ned i midtbanesjiktet og heller bruke de pengene på topp. Kunne f.eks vært gøy å endre laget til:
Sancez - Iversen
Robbo-Cancelo-TAA-Trippier-Williams
Saka-Martinelli-Kulusevski-Bailey-Pereira
Darwin-Jesus-Haaland

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Yesil skrev: tir aug 09, 2022 3:53 pm
Wellé skrev: tir aug 09, 2022 3:52 pm
TLee skrev: tir aug 09, 2022 3:40 pm Veldig fristende å få inn Darwin til gw2!

Hadde ikke nølet om jeg måtte tatt ut Diaz/Archer for en hit!
Har ikke nok midler, mangler sure 0.5
Føler ikke noen ekstrem hast med å få han inn ettersom det er Spurs i GW3. Planen er å få han inn til GW4 uten en hit. Regner med at det er Robbo og Saka av starterne som droppes, men Jesus er på listen av potensielle spillere som kan ryke siden det er en lettere vei til å få han inn.
United. Kremkamp.
Helt enig - Darwin har noen flotte kamper fremover, sannsynligvis fra start i tillegg.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Ingen prisoppgang i natt.

guru

Legg inn av guru »

Hvis ikke noe mer skjer, er jeg 95% sikker på at jeg holder byttet og avventer GW2. Det er så utrolig tidlig enda, og det gjelder å prøve å ha mest mulig is i magen. Mye kan skje i GW2. Darwin er selvsagt fristende, men jeg må altså ta en hit for å få han inn. Skal jeg ha 3 spisser med Jesus, Darwin, Haaland må jeg ta -8 og kaste ut både Robertson og Kulusevski. Hva er sjansen for at jeg går i pluss med det første? Å bytte ut Salah, Jesus og Haaland før GW2 er selvsagt 100% uaktuelt.

Jeg synes selv jeg sitter med et godt lag, og med mindre det dukker opp skader, så blir det nok mitt lag også i GW2:

Ward
TAA-Robertson-Cancelo-James
Salah-Kulusevski-Bailey-Martinelli
Jesus-Haaland(C)

Bindet står nå på Haaland. Kan muligens flyttes til Salah, men lener mest mot Haaland.

Lagverdi allerede opp med 0.3M (Kulu, Martinelli, Haaland)

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

urbeka skrev: man aug 08, 2022 8:59 pm Saka måtte ta stort defensivt ansvar mot CP på grunn av set-up'en White mot Zaha. Kommer til å levere godt med poeng.
Det var veldig irriterende på fredag da jeg så kampen. Saka jobber knallhardt og disiplinert hjemover, mens Martinelli får ligge igjen høyt i banen. Det gjorde gjentatte ganger at Martinelli kom til farligheter, mens Saka hadde langt fram til motstanderens mål. Jeg håper ikke det blir slik hver gang White skal spille.

TLee

Legg inn av TLee »

Aaranson(Leeds) ser ikke dum ut til 5.5. Greit program iallfall. Ser han scoret en del mål før han gikk til Leeds. Unggutt, men ser ut til at han var fast i Salzburg.

Nedgraderer jeg Luiz til han mangler jeg 1mill for å få på Darwin27

Har Zaha på benk kommende gw, er bare tull og ha en 7mill spiller på benk selv om jeg har lyst til å beholde han til gw3 da Palace møter Villa. Villa imponerte ikke i gw1. Får se om det blir nå bedring til helga.
Må spille Zaha eller Neco.

Til 6 får jeg Guimaraes. Imidlertid kjipt program for Newcastle så ser etter alternativ.
Rodri var veldig god utover våren ifjor, men er anker så ikke veldig fristende.

Podence/Neto er en mulighet. Holder da igjen den halve million jeg har gjømt av til ny keeper. Har Ward/Iversen.

Frister egentlig ikke med nå Wolves etter kampen i helga. Kommer Jimenez tilbake snart?

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

guru skrev: ons aug 10, 2022 7:34 am Hvis ikke noe mer skjer, er jeg 95% sikker på at jeg holder byttet og avventer GW2. Det er så utrolig tidlig enda, og det gjelder å prøve å ha mest mulig is i magen. Mye kan skje i GW2.
Egentlig enkel runde for de som har bortimot template lag. Hvis man ikke har Haaland, bytt inn Haaland. Hvis du har Haaland, resten av spillerne startet kampen og holdt seg skadefri, spar byttet.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

HeskeyTime skrev: ons aug 10, 2022 9:27 am
guru skrev: ons aug 10, 2022 7:34 am Hvis ikke noe mer skjer, er jeg 95% sikker på at jeg holder byttet og avventer GW2. Det er så utrolig tidlig enda, og det gjelder å prøve å ha mest mulig is i magen. Mye kan skje i GW2.
Egentlig enkel runde for de som har bortimot template lag. Hvis man ikke har Haaland, bytt inn Haaland. Hvis du har Haaland, resten av spillerne startet kampen og holdt seg skadefri, spar byttet.
Se på dette da. FPL er forbanna kjedelig hittil i år. Det løser seg opp etter noen runder, men dette er jo ikke noe gøy i det hele tatt.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

chelsea8 skrev: ons aug 10, 2022 8:58 am
urbeka skrev: man aug 08, 2022 8:59 pm Saka måtte ta stort defensivt ansvar mot CP på grunn av set-up'en White mot Zaha. Kommer til å levere godt med poeng.
Det var veldig irriterende på fredag da jeg så kampen. Saka jobber knallhardt og disiplinert hjemover, mens Martinelli får ligge igjen høyt i banen. Det gjorde gjentatte ganger at Martinelli kom til farligheter, mens Saka hadde langt fram til motstanderens mål. Jeg håper ikke det blir slik hver gang White skal spille.
Det blir det nok ikke. Hele tanken bak inntredenen til Tomiyasu, en back som er enormt god defensivt, var i frigjøre Saka enda mer. Tomi og White løser backrollen på samme måte, slik at uavhengig av hvem av de to som spiller skulle en tro at planen var den samme.

Det var nok et spesielt tilfelle mot CP. Zaha er fort topp 3 jævlige kanter å møte i PL.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

TLee skrev: ons aug 10, 2022 9:26 am Aaranson(Leeds) ser ikke dum ut til 5.5. Greit program iallfall. Ser han scoret en del mål før han gikk til Leeds. Unggutt, men ser ut til at han var fast i Salzburg.

Nedgraderer jeg Luiz til han mangler jeg 1mill for å få på Darwin27

Har Zaha på benk kommende gw, er bare tull og ha en 7mill spiller på benk selv om jeg har lyst til å beholde han til gw3 da Palace møter Villa. Villa imponerte ikke i gw1. Får se om det blir nå bedring til helga.
Må spille Zaha eller Neco.

Til 6 får jeg Guimaraes. Imidlertid kjipt program for Newcastle så ser etter alternativ.
Rodri var veldig god utover våren ifjor, men er anker så ikke veldig fristende.

Podence/Neto er en mulighet. Holder da igjen den halve million jeg har gjømt av til ny keeper. Har Ward/Iversen.

Frister egentlig ikke med nå Wolves etter kampen i helga. Kommer Jimenez tilbake snart?
- Aaronson ser absolutt ikke dum ut, men vil ikke si at han scoret en del før han dro til Leeds. 6 mål på 41 kamper for et suverent Red Bull Salzburg-lag som tok The Double er ikke stort for en offensiv midtbanespiller. Likte det jeg så av han nå da, og til 5,5 forventer man ikke for mye.

- Ville uten tvil spilt Zaha over Neco denne runda, mye bedre spiller og større sjanse for return. Forest så utrolig tafatt ut mot Newcastle og kommer til å slippe inn mot West Ham. Liverpool sitt forsvar viste seg heller ikke til å være bunnsolid mot Fulham, selv om det blir noe annet på hjemmebane. Skal likevel bare en straffe til så har man Zaha på scoringslista.

- Shelvey er ute i flere måneder, så Guimares kommer sannsynligvis til å fortsette i den dype midtbanerollen foreløpig. Newcastle har ikke flere alternativer i denne posisjonen, tidligere har Longstaff spilt indreløper når begge har vært på banen samtidig.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Ikke veldig FPL-nyttig, men kan være verdt å nevne det. Godt over 1km/t raskere enn nestemann, og bare noen få tideler bak Rudigers rekord på 36,7 fra forrige sesong:

Wellé

Legg inn av Wellé »

Odysseen skrev: ons aug 10, 2022 9:35 am
chelsea8 skrev: ons aug 10, 2022 8:58 am
urbeka skrev: man aug 08, 2022 8:59 pm Saka måtte ta stort defensivt ansvar mot CP på grunn av set-up'en White mot Zaha. Kommer til å levere godt med poeng.
Det var veldig irriterende på fredag da jeg så kampen. Saka jobber knallhardt og disiplinert hjemover, mens Martinelli får ligge igjen høyt i banen. Det gjorde gjentatte ganger at Martinelli kom til farligheter, mens Saka hadde langt fram til motstanderens mål. Jeg håper ikke det blir slik hver gang White skal spille.
Det blir det nok ikke. Hele tanken bak inntredenen til Tomiyasu, en back som er enormt god defensivt, var i frigjøre Saka enda mer. Tomi og White løser backrollen på samme måte, slik at uavhengig av hvem av de to som spiller skulle en tro at planen var den samme.

Det var nok et spesielt tilfelle mot CP. Zaha er fort topp 3 jævlige kanter å møte i PL.
Dette er nok fasiten på hvorfor Saka spilte dypere enn Martinelli. CP hadde en veldig tydelig plan på at de skulle angripe White med Zaha. Han danske backen som jeg totalt har glemt navnet på hadde jo på seg en varmesøkende missil på foten som slo presise pasninger til Zaha hele kampen, og da "måtte" Saka litt lenger ned i banen for å hjelpe til. Jeg vil tro at man vil se et generelt mer offensivt Arsenal-lag, og en mer offensiv Saka mot Leicester på hjemmebane. Justin er nok mulig å angripe for Saka. Også verdt å nevne at han tar cornere fra den ene siden og Leicester er bedritne på dødballer.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Lew_Ashby skrev: ons aug 10, 2022 9:31 am
HeskeyTime skrev: ons aug 10, 2022 9:27 am
guru skrev: ons aug 10, 2022 7:34 am Hvis ikke noe mer skjer, er jeg 95% sikker på at jeg holder byttet og avventer GW2. Det er så utrolig tidlig enda, og det gjelder å prøve å ha mest mulig is i magen. Mye kan skje i GW2.
Egentlig enkel runde for de som har bortimot template lag. Hvis man ikke har Haaland, bytt inn Haaland. Hvis du har Haaland, resten av spillerne startet kampen og holdt seg skadefri, spar byttet.
Se på dette da. FPL er forbanna kjedelig hittil i år. Det løser seg opp etter noen runder, men dette er jo ikke noe gøy i det hele tatt.
Helt enig, men det løser seg alltid opp når Europacup og rotasjon kommer inn i bildet. Problemet i år er at så mange topplag har billige alternativer, samt at alle starter med nydelig program (Chelsea/City/Liverpool/Arsenal/Spurs). Tilsvarende har svakere lag med gode alternativer som Palace, Newcastle, Leicester og Fulham dårlige program, så de fleste velger selvfølgelig storlagene fra start. Frykter at dette varer til WC-tider rundt GW7, når storlagene endelig begynner å møte hverandre, og det ikke blir like essensielt med 3x Pool, 2/3x Arsenal/City osv.

De fleste template-lag får minst 8-9 spillere med (gode) hjemmekamper denne runda, da populære valg som Bailey og Neto også har hjemmekamp. Populære spillere med bortekamper er egentlig kun Spurs-gutta, Trippier, United og Ward/Iversen, og de færreste har mange av disse. Med gode GW2-fixtures er det stor fordel i å kunne spare opp et bytte, for dermed å endre en del på laget med -4 og 3 bytter i GW3. Ikke vits med panikk etter en runde, må stole på tankene man gjorde opp før man tok ut laget.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Er det en grense for hvor mange bytter man kan spare opp?

Robin

Legg inn av Robin »

HeskeyTime skrev: ons aug 10, 2022 9:27 am
Egentlig enkel runde for de som har bortimot template lag. Hvis man ikke har Haaland, bytt inn Haaland. Hvis du har Haaland, resten av spillerne startet kampen og holdt seg skadefri, spar byttet.
Hva er template lag?

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Wellé skrev: ons aug 10, 2022 9:48 am
Odysseen skrev: ons aug 10, 2022 9:35 am
chelsea8 skrev: ons aug 10, 2022 8:58 am

Det var veldig irriterende på fredag da jeg så kampen. Saka jobber knallhardt og disiplinert hjemover, mens Martinelli får ligge igjen høyt i banen. Det gjorde gjentatte ganger at Martinelli kom til farligheter, mens Saka hadde langt fram til motstanderens mål. Jeg håper ikke det blir slik hver gang White skal spille.
Det blir det nok ikke. Hele tanken bak inntredenen til Tomiyasu, en back som er enormt god defensivt, var i frigjøre Saka enda mer. Tomi og White løser backrollen på samme måte, slik at uavhengig av hvem av de to som spiller skulle en tro at planen var den samme.

Det var nok et spesielt tilfelle mot CP. Zaha er fort topp 3 jævlige kanter å møte i PL.
Dette er nok fasiten på hvorfor Saka spilte dypere enn Martinelli. CP hadde en veldig tydelig plan på at de skulle angripe White med Zaha. Han danske backen som jeg totalt har glemt navnet på hadde jo på seg en varmesøkende missil på foten som slo presise pasninger til Zaha hele kampen, og da "måtte" Saka litt lenger ned i banen for å hjelpe til. Jeg vil tro at man vil se et generelt mer offensivt Arsenal-lag, og en mer offensiv Saka mot Leicester på hjemmebane. Justin er nok mulig å angripe for Saka. Også verdt å nevne at han tar cornere fra den ene siden og Leicester er bedritne på dødballer.
Andersen, ja. Fryktelig variant den høyrefoten hans. Forøvrig ganske fornøyelig å se hvor mange som mener at CP gjorde dette for å utnytte at White var back, og ikke fordi de har sin soleklart beste spiller på den siden. Ville CP utnyttet vårt svake punkt i forsvaret var jo det utvilsomt Zinchenko, ikke White.

Jeg spår som deg et mye mer offensivt Arsenal, og herunder i særdeleshet Saka. Leicester spiller meg forstått en 3-bak formasjon. Dette medfører særlig to ting. For det første at Arsenal ikke møter en typisk venstreback + kant, som gir Saka litt andre oppgaver, og for det andre at rommet bak vingbacken står åpent for Saka offensivt.

TLee

Legg inn av TLee »

6 mål på 41 kamper

Ok, står 9 mål på 46 matcher på Wikipedia 😃
I tillegg har han 6 mål på 22 matcher for landslaget(USA)

Fått veldig mange matcher til å være så ung, han er bare 21år

guru

Legg inn av guru »

MentalM skrev: ons aug 10, 2022 9:51 am Er det en grense for hvor mange bytter man kan spare opp?
Ja, du får maks 2 gratisbytter.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Robin skrev: ons aug 10, 2022 9:54 am
HeskeyTime skrev: ons aug 10, 2022 9:27 am
Egentlig enkel runde for de som har bortimot template lag. Hvis man ikke har Haaland, bytt inn Haaland. Hvis du har Haaland, resten av spillerne startet kampen og holdt seg skadefri, spar byttet.
Hva er template lag?
Vil si:

Sanchez/Ward/Ramsdale
TAA-Cancelo-James-Robertson
Martinelli-Salah-Saka/Mount-Neto/Bailey
Jesus-Haaland

(4.0-Andreas-Neco-Archer)

Sett disse lagene sikkert 500 ganger, krydret kanskje med Trippier, og Diaz fremfor Robertson.
Sist redigert av Lew_Ashby den ons aug 10, 2022 10:01 am, redigert 1 gang totalt.

guru

Legg inn av guru »

Robin skrev: ons aug 10, 2022 9:54 am
HeskeyTime skrev: ons aug 10, 2022 9:27 am
Egentlig enkel runde for de som har bortimot template lag. Hvis man ikke har Haaland, bytt inn Haaland. Hvis du har Haaland, resten av spillerne startet kampen og holdt seg skadefri, spar byttet.
Hva er template lag?
Et begrep som brukes om det mest "vanlige laget". Dvs. spillerne som har høyest eierandel. I hovedsak snakker man vel her om de som er aktive på twitter og de såkalte FPL-ekspertene/content creators (de som lager podcatser, youtube-videoer etc.).
Sist redigert av guru den ons aug 10, 2022 10:04 am, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»