FBI: Ingen bevis for at 6. januar var et planlagt angrep

Svar

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

greyserpent skrev: ons aug 10, 2022 1:00 am

Når trolling blir for opplagt...
Det kan jo være mange grunner til at han ikke ønsker å vise seg med sin opprinnelige hudfarge...Hva tror du?

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: tir aug 09, 2022 11:50 pm
Henningsen skrev: tir aug 09, 2022 11:26 pm

Er Trump en rase eller etnisitet?
Smurfen var heller ikke nedlatende, i motsetning til dine venner
Om du synes det er greit å dra inn visse typer hudfarger i diskusjoner om personer, så deg om det.
Fin stråmann...

Merkelig at du ikke er en slik forkjemper når vi ser andre med hudfarge blir diskreditert på nett, og da langt grovere enn dette.
Hva kommer det av? 😉

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Henningsen skrev: ons aug 10, 2022 8:37 am
Guttorm123 skrev: tir aug 09, 2022 11:50 pm
Henningsen skrev: tir aug 09, 2022 11:26 pm

Er Trump en rase eller etnisitet?
Smurfen var heller ikke nedlatende, i motsetning til dine venner
Om du synes det er greit å dra inn visse typer hudfarger i diskusjoner om personer, så deg om det.
Fin stråmann...

Merkelig at du ikke er en slik forkjemper når vi ser andre med hudfarge blir diskreditert på nett, og da langt grovere enn dette.
Hva kommer det av? 😉
Kanskje han lider av samme syndrom som GOP i "junaiten"? "Every accusation is a confession"

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Rainmaker skrev: ons aug 10, 2022 8:48 am
Henningsen skrev: ons aug 10, 2022 8:37 am
Guttorm123 skrev: tir aug 09, 2022 11:50 pm

Om du synes det er greit å dra inn visse typer hudfarger i diskusjoner om personer, så deg om det.
Fin stråmann...

Merkelig at du ikke er en slik forkjemper når vi ser andre med hudfarge blir diskreditert på nett, og da langt grovere enn dette.
Hva kommer det av? 😉
Kanskje han lider av samme syndrom som GOP i "junaiten"? "Every accusation is a confession"
He he, ja det er et godt poeng, som kan stemme meget bra i dette tilfellet

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Guttorm123 skrev: tir aug 09, 2022 11:14 pm
Rainmaker skrev: tir aug 09, 2022 10:34 am

Trorlig har de allerede ganske sterke bevis for "noe" allerede. Det må de nesten ha for å ha fått denne ransakelsesordren.
Dette betyr nok ikke noe annet enn at Trump får enda mer støtte...blant amerikanerne.
Vi får se, foreløpig har han aldri vært i nærheten av oppslutning fra 50% av velgerne - begge gangene han har stilt til valg så har han tapt med flere millioner stemmer.

Jeg tror ikke dette påvirker oppslutningen i noe betydningsfull grad, for hvorfor skal det det når ingenting annet har? Kanskje det øker sjansen hans for å bli nominert, men vi er jo fortsatt et og et halvt år unna nominasjonsvalgene - og det kommer til å skje mye crazy før den tid. Det kan jo bli underholdende om Trump må veksle mellom å drive valgkamp og møte opp i retten.

William_S

Legg inn av William_S »

Knaxern skrev: ons aug 10, 2022 1:24 am



😂😂😂
Herregud for noen folk de GOP representantene er. FBI sjefen er jo en som Trumpern selv har innsatt etter at han gav sparken til fyren som i stor grad gav Trump seieren (annonserte vel en uke før valget i 2016 at de etterforska Hillary Clintons eposter).
Men en slik ransakelsesordre kan ikke gis uten at en føderal dommer har gitt godkjenning til det. Her har altså både justisministeren og en føderal dommer ment at det er hold i det FBI etterforsker. Føderale dommere tar iallefall ikke noen politiske ordre fra justisdepartementet eller andre.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Folk_flesk skrev: tir aug 09, 2022 10:45 pm
Brezjnev skrev: tir aug 09, 2022 7:35 pm
Thomas skrev: tir aug 09, 2022 7:24 pm

Det er ikke et glimrende ordtak i denne sammenhengen. Men greit nok, jeg forstår hva du mener.

Og hva denne Kronos sier foretrekker jeg at du holder langt unna meg.

Ja, USA er blitt politisert på en del områder, men FBI raider ikke uten å ha en jevla god grunn.

Men jeg kan selvfølgelig ta feil,og at Trumpern er mors beste barn og helt uskyldig...

Vi får se
At Trump er mors beste barn mente antakeligvis ikke engang hans mor, men det finnes ganske mange hakk mellom "jevla god grunn" og uskyldsren. Vi får absolutt se hva som kommer ut av det. Kommer det en godt underbygget tiltale for noe virkelig alvorlig, og helst lettfattelig, så flott. Alt annet vil være et stort nederlag for nasjonen.
Noe sier meg at det som kommer fremover nå nesten uansett kommer til å bli et stort nederlag for nasjonen. Enkelte sa jo at kongress-stormingen ikke bare var et historisk lavmål, men også et forvarsel på en politisk ekstremtilstand der innbyggerne tar opp kampen mot hverandre.

Frykter mer og mer at vi enda bare har fått servert forretten.
Nasjonen har vel egentlig opplevd et pågående og akselererende nederlag siden finanskrisen. Slik sett vil dette nok være mer en pølse i slaktetida, enn en definerende historisk hendelse. En ting er at folk er uenige om hva som er rettferdig, slikt kan man diskutere som voksne mennesker, men når man er uenige om hva som er virkeligheten blir det verre. Når man i tillegg i stadig større grad blir overbevist om at selve ens eksistens er truet dersom andre enn ens egne politikere er ved makten er det bare logisk at vi får se ekstreme utslag.

Så jeg er enig. Nasjonen har slått inn på en vei som sjelden har ført til noe godt, og den har kommet såpass langt at det er stadig vanskeligere å se hvordan det skal være mulig å snu.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Brezjnev skrev: ons aug 10, 2022 9:23 am
Folk_flesk skrev: tir aug 09, 2022 10:45 pm
Brezjnev skrev: tir aug 09, 2022 7:35 pm

At Trump er mors beste barn mente antakeligvis ikke engang hans mor, men det finnes ganske mange hakk mellom "jevla god grunn" og uskyldsren. Vi får absolutt se hva som kommer ut av det. Kommer det en godt underbygget tiltale for noe virkelig alvorlig, og helst lettfattelig, så flott. Alt annet vil være et stort nederlag for nasjonen.
Noe sier meg at det som kommer fremover nå nesten uansett kommer til å bli et stort nederlag for nasjonen. Enkelte sa jo at kongress-stormingen ikke bare var et historisk lavmål, men også et forvarsel på en politisk ekstremtilstand der innbyggerne tar opp kampen mot hverandre.

Frykter mer og mer at vi enda bare har fått servert forretten.
Nasjonen har vel egentlig opplevd et pågående og akselererende nederlag siden finanskrisen. Slik sett vil dette nok være mer en pølse i slaktetida, enn en definerende historisk hendelse. En ting er at folk er uenige om hva som er rettferdig, slikt kan man diskutere som voksne mennesker, men når man er uenige om hva som er virkeligheten blir det verre. Når man i tillegg i stadig større grad blir overbevist om at selve ens eksistens er truet dersom andre enn ens egne politikere er ved makten er det bare logisk at vi får se ekstreme utslag.

Så jeg er enig. Nasjonen har slått inn på en vei som sjelden har ført til noe godt, og den har kommet såpass langt at det er stadig vanskeligere å se hvordan det skal være mulig å snu.
Det er ikke første gang, så de har klart å snu en gang tidligere

Bilde

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Rainmaker skrev: ons aug 10, 2022 9:29 am
Brezjnev skrev: ons aug 10, 2022 9:23 am
Folk_flesk skrev: tir aug 09, 2022 10:45 pm

Noe sier meg at det som kommer fremover nå nesten uansett kommer til å bli et stort nederlag for nasjonen. Enkelte sa jo at kongress-stormingen ikke bare var et historisk lavmål, men også et forvarsel på en politisk ekstremtilstand der innbyggerne tar opp kampen mot hverandre.

Frykter mer og mer at vi enda bare har fått servert forretten.
Nasjonen har vel egentlig opplevd et pågående og akselererende nederlag siden finanskrisen. Slik sett vil dette nok være mer en pølse i slaktetida, enn en definerende historisk hendelse. En ting er at folk er uenige om hva som er rettferdig, slikt kan man diskutere som voksne mennesker, men når man er uenige om hva som er virkeligheten blir det verre. Når man i tillegg i stadig større grad blir overbevist om at selve ens eksistens er truet dersom andre enn ens egne politikere er ved makten er det bare logisk at vi får se ekstreme utslag.

Så jeg er enig. Nasjonen har slått inn på en vei som sjelden har ført til noe godt, og den har kommet såpass langt at det er stadig vanskeligere å se hvordan det skal være mulig å snu.
Det er ikke første gang, så de har klart å snu en gang tidligere

Bilde
Etter at ideologien ble diskreditert av en aldri så liten verdenskrig og nazistenes gasskamre. Jeg ble ikke overvettes beroliget nå.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Brezjnev skrev: ons aug 10, 2022 9:23 am Nasjonen har vel egentlig opplevd et pågående og akselererende nederlag siden finanskrisen.
Eller mer presist; siden Obama ble valgt til president.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Folk_flesk skrev: tir aug 09, 2022 11:22 pm Tydeligvis ikke. Tenk om 50% av nordmenn hadde støttet en slik absurd skikkelse.
En svært stor del av de nordmennene jeg har snakket med støttet Trump, men ønsket nok ikke å flagge det utad. Hvis media hadde skrevet rettferdig og objektivt om Trump hadde nok støtten vært på langt over 50% også i Norge.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: ons aug 10, 2022 10:01 am
Folk_flesk skrev: tir aug 09, 2022 11:22 pm Tydeligvis ikke. Tenk om 50% av nordmenn hadde støttet en slik absurd skikkelse.
En svært stor del av de nordmennene jeg har snakket med støttet Trump, men ønsket nok ikke å flagge det utad. Hvis media hadde skrevet rettferdig og objektivt om Trump hadde nok støtten vært på langt over 50% også i Norge.
"vennene" du har kontakt med på diverse ekkokamre rundt omkring teller ikke, og er langt fra representative for nordmenn generelt.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Texas_John skrev: ons aug 10, 2022 10:01 am
Folk_flesk skrev: tir aug 09, 2022 11:22 pm Tydeligvis ikke. Tenk om 50% av nordmenn hadde støttet en slik absurd skikkelse.
En svært stor del av de nordmennene jeg har snakket med støttet Trump, men ønsket nok ikke å flagge det utad. Hvis media hadde skrevet rettferdig og objektivt om Trump hadde nok støtten vært på langt over 50% også i Norge.
Amerikanere er dumme som sauer, og det er vel omtrent det eneste (i)landet som kunne valgt inn en slik klinisk tilbakestående idiot til president (som til slutt skulle vise seg å ikke være annet enn en simpel terrorist). Finnes heldigvis ikke like mange tullinger i Norge. Noen få er det jo, men hele den oppegående delen av befolkningen ler jo bare av slike.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Cabal skrev: ons aug 10, 2022 10:22 am

Amerikanere er dumme som sauer, og det er vel omtrent det eneste (i)landet som kunne valgt inn en slik klinisk tilbakestående idiot til president (som til slutt skulle vise seg å ikke være annet enn en simpel terrorist). Finnes heldigvis ikke like mange tullinger i Norge. Noen få er det jo, men hele den oppegående delen av befolkningen ler jo bare av slike.
Nå har jo Norge hatt en statsminister som begrunnet Norges deltakelse i Libya-krigen som «utmerket trening for det norske luftvåpenet», uten at det har gått ut over hans popularitet . De aller fleste har vel heller ikke stemplet ham for noe.

Hva kan grunnen til dette være?

https://www.dagsavisen.no/kultur/2014/1 ... erdomstol/

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

GoingKronos skrev: ons aug 10, 2022 9:01 am

Jeg tror ikke dette påvirker oppslutningen i noe betydningsfull grad, for hvorfor skal det det når ingenting annet har? Kanskje det øker sjansen hans for å bli nominert, men vi er jo fortsatt et og et halvt år unna nominasjonsvalgene - og det kommer til å skje mye crazy før den tid. Det kan jo bli underholdende om Trump må veksle mellom å drive valgkamp og møte opp i retten.
Om amerikanerne opplever stadig dårligere kjøpekraft, så vil dette påvirke valget i en enda større grad, uavhengig av begrunnelser og grunner.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Det amerikanske rettssystemet viste i allefall meg kraftig ryggrad etter forrige valg da republikanske dommere avfeide søksmål etter søksmål fra Trump.

Jeg har alltid sett litt ned på USA på det området på grunn av de merkelige søksmålsutfallene og hvordan man med penger som f.eks. O.J. kunne slippe fri fra noe man opplagt er skyldig i.

Men jeg har innsett at jeg har vært
forutinntatt.

Det vi ser nå er resultatet av en president som har misforstått embedet sitt. Han er en ekstrem narsissist som trodde han som president var hevet over alle lover og at reglene som andre presidenter har fulgt ikke gjaldt han.

Så disse påstandene om at alle plutselig er korrupte og at Demokratene sitter og bruker FBI og statsadvokatene for å hindre Trump i å gå til valg igjen er bare nok en tullete konspirasjonsteori i rekken av tullete konspirasjonsteorier.

Når det har blitt slik at folk ikke kan gjøre jobben de er satt til uten at man sees på som korrupt, da er det ikke bare fare på ferde, men da har man en nasjon som knapt er funksjonell.

Det er faktisk ikke lett når det ene store partiet i USA har blitt fascistisk og skal stenge ned alle statlige funksjoner som ikke gjør akkurat som de vil, men enn så lenge holder disse stand. Den dagen de ikke lenger greier å holde stand er USA ferdig.
Sist redigert av PapaSmurf den ons aug 10, 2022 11:45 am, redigert 2 ganger totalt.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Guttorm123 skrev: ons aug 10, 2022 11:29 am
GoingKronos skrev: ons aug 10, 2022 9:01 am

Jeg tror ikke dette påvirker oppslutningen i noe betydningsfull grad, for hvorfor skal det det når ingenting annet har? Kanskje det øker sjansen hans for å bli nominert, men vi er jo fortsatt et og et halvt år unna nominasjonsvalgene - og det kommer til å skje mye crazy før den tid. Det kan jo bli underholdende om Trump må veksle mellom å drive valgkamp og møte opp i retten.
Om amerikanerne opplever stadig dårligere kjøpekraft, så vil dette påvirke valget i en enda større grad, uavhengig av begrunnelser og grunner.
Samtidig er det no rekordlav arbeidsledigheit, og abortspørsmålet som opptar mange.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

PapaSmurf skrev: ons aug 10, 2022 11:43 am Det amerikanske rettssystemet viste i allefall meg kraftig ryggrad etter forrige valg da republikanske dommere avfeide søksmål etter søksmål fra Trump.

Jeg har alltid sett litt ned på USA på det området på grunn av de merkelige søksmålsutfallene og hvordan man med penger som f.eks. O.J. kunne slippe fri fra noe man opplagt er skyldig i.
OJ ble ikke dømt fordi bevisene ikke var sterke nok. Hadde du hatt tilsvarende rettssikkerhet i Norge og ikke dømt folk uten at det eksisterer beviser så hadde du sluppet sånne justismord som Viggo Kristiansen.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Texas_John skrev: ons aug 10, 2022 11:57 am
PapaSmurf skrev: ons aug 10, 2022 11:43 am Det amerikanske rettssystemet viste i allefall meg kraftig ryggrad etter forrige valg da republikanske dommere avfeide søksmål etter søksmål fra Trump.

Jeg har alltid sett litt ned på USA på det området på grunn av de merkelige søksmålsutfallene og hvordan man med penger som f.eks. O.J. kunne slippe fri fra noe man opplagt er skyldig i.
OJ ble ikke dømt fordi bevisene ikke var sterke nok. Hadde du hatt tilsvarende rettssikkerhet i Norge og ikke dømt folk uten at det eksisterer beviser så hadde du sluppet sånne justismord som Viggo Kristiansen.
Ja, vi ser det på alle som har måtte sitte på dødscelle i mange år som plutsleg slepp fri for det vise seg at dei er uskyldige.

William_S

Legg inn av William_S »

Texas_John skrev: ons aug 10, 2022 11:57 am
PapaSmurf skrev: ons aug 10, 2022 11:43 am Det amerikanske rettssystemet viste i allefall meg kraftig ryggrad etter forrige valg da republikanske dommere avfeide søksmål etter søksmål fra Trump.

Jeg har alltid sett litt ned på USA på det området på grunn av de merkelige søksmålsutfallene og hvordan man med penger som f.eks. O.J. kunne slippe fri fra noe man opplagt er skyldig i.
OJ ble ikke dømt fordi bevisene ikke var sterke nok. Hadde du hatt tilsvarende rettssikkerhet i Norge og ikke dømt folk uten at det eksisterer beviser så hadde du sluppet sånne justismord som Viggo Kristiansen.
Rettsikkerheten i Norge er nok bedre enn i USA da mye avhenger hvor god advokat du er istand til å betale. De advokatene du får av delstaten er ofte ganske udugelige. Her får iallefall en god del forsvarere som Elden, Lippestad etc.
Jeg har sett noen livesendinger fra amerikanske rettssaker, veldig mye av det som kommer frem er føleri som i og for seg er irrelevant for saken.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Texas_John skrev: ons aug 10, 2022 10:01 am
Folk_flesk skrev: tir aug 09, 2022 11:22 pm Tydeligvis ikke. Tenk om 50% av nordmenn hadde støttet en slik absurd skikkelse.
En svært stor del av de nordmennene jeg har snakket med støttet Trump, men ønsket nok ikke å flagge det utad. Hvis media hadde skrevet rettferdig og objektivt om Trump hadde nok støtten vært på langt over 50% også i Norge.
Det er slike uttalelser som gjør at du med jevne mellomrom blir mistenkt for å være et troll. Holder bare en passe ekstrem linje, men opps.. så går det akkurat litt over streken og troll-alarmen ljomer over FD.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

MRSA skrev: ons aug 10, 2022 11:43 am
Guttorm123 skrev: ons aug 10, 2022 11:29 am
GoingKronos skrev: ons aug 10, 2022 9:01 am

Jeg tror ikke dette påvirker oppslutningen i noe betydningsfull grad, for hvorfor skal det det når ingenting annet har? Kanskje det øker sjansen hans for å bli nominert, men vi er jo fortsatt et og et halvt år unna nominasjonsvalgene - og det kommer til å skje mye crazy før den tid. Det kan jo bli underholdende om Trump må veksle mellom å drive valgkamp og møte opp i retten.
Om amerikanerne opplever stadig dårligere kjøpekraft, så vil dette påvirke valget i en enda større grad, uavhengig av begrunnelser og grunner.
Samtidig er det no rekordlav arbeidsledigheit, og abortspørsmålet som opptar mange.
Det at arbeidsledigheten er rekordlav er mindre viktig, ganske enkelt fordi det er mange færre velgere som nyter godt av å ha fått jobb enn det er velgere som påvirkes negativt av dårligere kjøpekraft. Når du opplever at inflasjonen henter stadig mer ut av lommeboka tenker du ikke at jaja, men jeg må jo huske på at andre har fått det bedre.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Brezjnev skrev: ons aug 10, 2022 1:02 pm
MRSA skrev: ons aug 10, 2022 11:43 am
Guttorm123 skrev: ons aug 10, 2022 11:29 am

Om amerikanerne opplever stadig dårligere kjøpekraft, så vil dette påvirke valget i en enda større grad, uavhengig av begrunnelser og grunner.
Samtidig er det no rekordlav arbeidsledigheit, og abortspørsmålet som opptar mange.
Det at arbeidsledigheten er rekordlav er mindre viktig, ganske enkelt fordi det er mange færre velgere som nyter godt av å ha fått jobb enn det er velgere som påvirkes negativt av dårligere kjøpekraft. Når du opplever at inflasjonen henter stadig mer ut av lommeboka tenker du ikke at jaja, men jeg må jo huske på at andre har fått det bedre.
Men så må man jo vurdere alternativet. Prisen på brød og bensin har gått opp og man kan kanskje skyte en pil etter ferien - men man lever i et demokrati og man slipper å føde en voldtektsmanns barn om man havner i ulykka. Men ja, ekstremisme har bedre kår under dårlige tider enn gode - men det å ha en jobb gjør i det minste at ikke hele livet kollapser og lønnsøkningene i USA har vært høye i tillegg. Så dette er ingen krise f.eks sammenlignet med finanskrisen for å ikke snakk om de harde 30årene. Så det er eventuelt ikke nød som gjør at fascismen vinner frem i USA.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

GoingKronos skrev: ons aug 10, 2022 2:04 pm
Brezjnev skrev: ons aug 10, 2022 1:02 pm
MRSA skrev: ons aug 10, 2022 11:43 am

Samtidig er det no rekordlav arbeidsledigheit, og abortspørsmålet som opptar mange.
Det at arbeidsledigheten er rekordlav er mindre viktig, ganske enkelt fordi det er mange færre velgere som nyter godt av å ha fått jobb enn det er velgere som påvirkes negativt av dårligere kjøpekraft. Når du opplever at inflasjonen henter stadig mer ut av lommeboka tenker du ikke at jaja, men jeg må jo huske på at andre har fått det bedre.
Men så må man jo vurdere alternativet. Prisen på brød og bensin har gått opp og man kan kanskje skyte en pil etter ferien - men man lever i et demokrati og man slipper å føde en voldtektsmanns barn om man havner i ulykka. Men ja, ekstremisme har bedre kår under dårlige tider enn gode - men det å ha en jobb gjør i det minste at ikke hele livet kollapser og lønnsøkningene i USA har vært høye i tillegg. Så dette er ingen krise f.eks sammenlignet med finanskrisen for å ikke snakk om de harde 30årene. Så det er eventuelt ikke nød som gjør at fascismen vinner frem i USA.
Nå har ikke noe av dette noe særlig å gjøre med hva jeg skrev, men OK.

Demokrati er noe man begynner å tenke på etter at de viktigere behovene er dekket, de fleste vil glatt velge kombinasjonen ekstremisme/velstand over demokrati/armod. Velstand og armod er heller ikke objektive, konstante størrelser, det er dynamiske begrep som først og fremst defineres av prefikset "opplevd". Når salig baronesse Thatcher i parlamentet illustrerte at det ikke var noe problem at forskjellene økte (mye) så lenge også de nederst fikk det (litt) bedre så skjønte hun ganske enkelt ikke hva hun snakket om. Joda, i en slik utvikling ville de nederst få det objektivt sett bedre, men den opplevde armoden blir større når gapet til omgivelsenes levestandard øker. Armod og politisk stabilitet er som olje og vann, de går ganske enkelt ikke å kombinere.

Så at folk har det bedre i USA (og alle andre steder i verden) enn i de harde 30-årene er fullstendig irrelevant.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Utfra hva Trump skriver så er det god grunn til å tro at FBI gjorde funn under deres aksjon og at Trump sitt forsvar vil være at deep state plantet beviser:


Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

GoingKronos skrev: ons aug 10, 2022 2:28 pm Utfra hva Trump skriver så er det god grunn til å tro at FBI gjorde funn under deres aksjon og at Trump sitt forsvar vil være at deep state plantet beviser:

Wow..... bare wow...

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Brezjnev skrev: ons aug 10, 2022 2:27 pm
Så at folk har det bedre i USA (og alle andre steder i verden) enn i de harde 30-årene er fullstendig irrelevant.
Men de fleste husker finanskrisen med massearbeidsledighet, så noe sammenligningsgrunnlag har de. Så er det ikke sikkert det hjelper at folk har jobb, over 90% nå har helseforsikring og det for første gang på en generasjon blir gjort store løft i infrastrukturen. Det kan hende at fascismen vinner uansett, men man har i det minste en fighting chance som kanskje ikke hadde vært der om det var massiv arbeidsledighet og et kraftig nedbygd sikkerhetsnett.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

GoingKronos skrev: ons aug 10, 2022 2:35 pm
Brezjnev skrev: ons aug 10, 2022 2:27 pm
Så at folk har det bedre i USA (og alle andre steder i verden) enn i de harde 30-årene er fullstendig irrelevant.
Men de fleste husker finanskrisen med massearbeidsledighet, så noe sammenligningsgrunnlag har de. Så er det ikke sikkert det hjelper at folk har jobb, over 90% nå har helseforsikring og det for første gang på en generasjon blir gjort store løft i infrastrukturen. Det kan hende at fascismen vinner uansett, men man har i det minste en fighting chance som kanskje ikke hadde vært der om det var massiv arbeidsledighet og et kraftig nedbygd sikkerhetsnett.
Situasjonen hadde vært verre om ting var verre. Det er vi helt enige om.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»