Dax18 chattetråd

Svar
Kongemannen

Re: Dax18 chattetråd

Legg inn av Kongemannen »

Guttorm123 skrev: lør mai 07, 2022 12:18 pm
DoktorS skrev: fre mai 06, 2022 12:34 pm Husker den gangen jeg pratet med Sigrid Sollund i baren.
Du spanderte vel en drink på henne da?
Må aldri spandrer drinker på damer. Det skal de betale selv.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Blir opprørt av den sleske Hoyre mannen.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Enig med Moene her, selv om Røe Isaksen har gode motargumenter - men hovedpoenget må da være alle har en grunnlegende sikkerhet.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Kongemannen skrev: fre mai 13, 2022 6:34 pm
Guttorm123 skrev: lør mai 07, 2022 12:18 pm
DoktorS skrev: fre mai 06, 2022 12:34 pm Husker den gangen jeg pratet med Sigrid Sollund i baren.
Du spanderte vel en drink på henne da?
Må aldri spandrer drinker på damer. Det skal de betale selv.
Hun var der sammen med noen venninner og kjøpte, så vidt jeg husker, drikke til seg selv og to av de andre. Så det var ingen lang samtale - men hun ble, ikke helt uventet, ganske interessert i da jeg fortalte at jeg hadde en jobb som i stor grad involverte Dax18, uten at jeg jobber i NRK. :-D

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

DoktorS skrev: fre mai 13, 2022 6:40 pm

Hun var der sammen med noen venninner og kjøpte, så vidt jeg husker, drikke til seg selv og to av de andre. Så det var ingen lang samtale - men hun ble, ikke helt uventet, ganske interessert i da jeg fortalte at jeg hadde en jobb som i stor grad involverte Dax18, uten at jeg jobber i NRK. :-D
Er du skomaker?

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Det har en ikke i dag, Noreg ett sant helvete, Der selv om en er i full jobb sliter med å få Endene til å møtes og der det er ingen problemer med å få regningene å strekke til.
Blir dårlig med sommerferie i år ....

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

DoktorS skrev: tor mai 05, 2022 6:30 pm Ærlig talt altså - hva faen har det slags interesse hva en "samfunnsdebattant" mener om hvordan en dansk manusforfatter fremstiller en "kvinne 50+" vs en eller annen mann i en eller annen samme serie på samme alder??!

La nå være å se den jævla serien hvis den er så plagsom for henne! Hun får jo ikke en gang et snev at søtte fra feministen Hege Ulstein. Herregud.

Nå skal Csango fortelle mer om hva som skjer i episode 8?! Kanksje på tide med litt nytt om Ukraina nå.

Man skulle jo nesten tro at Csango nesten kjente seg igjen i figuren...
Noen klarer å bli krenket av hva som helst, absolutt hva som helst

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Kongemannen skrev: fre mai 13, 2022 6:45 pm Det har en ikke i dag, Noreg ett sant helvete, Der selv om en er i full jobb sliter med å få Endene til å møtes og der det er ingen problemer med å få regningene å strekke til.
Blir dårlig med sommerferie i år ....
Dette sliter jeg litt med å forstå. Jeg er selv lavtlønnet nordmann men klarer likevel å betale ekstra på boliglånet hver måned og sette av tusenvis til fond hver måned. Norge er dog et helvete for de som bare får jobbe deltid. Og det blir jo et større og større problem.

Number4

Legg inn av Number4 »

Sitter og ser/hører på nyhetsmorgen. En kar fra Bergen nyttet seg av utrykket "Bergensmanisk"! Hva vil det si?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

For noen kaklehøner...

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Merkelig sak om leterefusjonsordningen i dag - som om det var noe nytt NRK har "avdekket", dette har jo vært villet og til dels svært nytting politikk i mange år - som selv SV var med på å støtte. NRK.no i går med noe fjollerier om at "du er oljeinvestor" (nei, de er det staten som er)....

.. .og i dag toppet det hele seg med at Sirgrid Sollund sitter der og okker seg over at pengene har gått til "kontorer" - ja, kan man streng tatt se for seg at det er mulig å drive et oljeselskap uten kontorer?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Nå begynner det virkelig å gå på stumpene - direkte innslag fra OSL med en familie som skal på Syden-tur?? Trodde Dax18 var det debattprogram? Men det er ikke så viktig lenger...

Ellers er det stort sett woke- og feministtema, med tilhørende dårlig kjønnsbalanse blant debattanter. I dag om kjønnsnøytrale filmpriser og et homse-bilde som jeg er enig er ganske upassende...

... i går var vel toppsaken at kvinnelandslaget i fotball tapte en kamp. I morgen kommer vel debatten om at man må slutte å si EM i fotball for kvinner.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

DoktorS skrev: ons jul 13, 2022 6:23 pm

... i går var vel toppsaken at kvinnelandslaget i fotball tapte en kamp. I morgen kommer vel debatten om at man må slutte å si EM i fotball for kvinner.
Akkurat for kvinnefotball, så er vel kanskje ikke dette så dumt......

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Den søte programleder i NRK, Sigrid Sollund, stivnet til da debatten ble avbrutt under onsdagens Dagsnytt 18-sending.

https://tv.vg.no/video/241550/her-gaar- ... 6-p248d94b

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Morten Kræmer - grei programleder.

Men herregud for en debatt - først 22. juuli og bare fullsendig bla bla bal om ytringsfrihet og ekstremisme. Hva er det egentlig de prater om - kom da opp med noe konkret !! Det er jo fullstendig suppe av floskler...

Det som sies er er veldig viktig. Ja, det er det sikkert. Ytringsfrihet kan brukes til å spre hat - ja, jøss, ja flott - utrolig skarp kommentar fra Minotenk der...

"Jeg er helt enig i at ytringsfrihet er viktig og sentralt". Bra oppsumert! Imponerende innsats. Dette bør skrives ned og utgis i bokform.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Lurer på hvem hun som talte for innskrenking av ytringsfriheten vil frata denne fra. Er det hennes meningsfeller, eller hennes motstemmer tro? Forsåvidt ikke vanskelig å svare på, men dette spørsmålet burde vel strengt tatt programleder ha spurt om.

Forøvrig bra argumentert fra hennes motdebattant.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Og så var det EU-ønsker fra Europeisk Ungdom. Kan vi få slutt på krigen i Ukraina ved å melde Norge inn i EU?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

CliffC skrev: fre jul 22, 2022 6:34 pm Lurer på hvem hun som talte for innskrenking av ytringsfriheten vil frata denne fra. Er det hennes meningsfeller, eller hennes motstemmer tro? Forsåvidt ikke vanskelig å svare på, men dette spørsmålet burde vel strengt tatt programleder ha spurt om.

Forøvrig bra argumentert fra hennes motdebattant.
Ja, klart - her burde programlederen forsøkt å oppklare hva de egentlig, helt konkret snakker om. Er det noen som ønsker å sensuere ytringer? Hvor går grensene for hat? Og hvem er det som skal tas - folk i kommentarfelter? Subjekt-fyren er alltid tydelig.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ugg - den dialekten fra Mosjøen er ikke mye pen !

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Greit nok at man er sjef for radio, der antrekk ikke spiller noen rolle, men når Dax18 sendes på tv, burde det kanskje an for en mann å ta på seg noe annet enn en hvit t-skjorte....

.. for øvrig forferdelig irriterende fra Humanetisk Forbund - hvordan er det mulig å hisse seg opp over at NRK1 viser gudstjenester. Tross alt mange hundre år gamme historie med kristendom her i landet. God nok grunn.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Hvorfor har den unge økonomdamen, som snakker om "sjøpekraft" på seg sin oldemors blondegardiner??

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Espen Aas i toppform i dag...

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

DoktorS skrev: ons aug 10, 2022 6:12 pm Hvorfor har den unge økonomdamen, som snakker om "sjøpekraft" på seg sin oldemors blondegardiner??
Miljø... gjenbruk?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Guttorm123 skrev: ons aug 10, 2022 6:17 pm
DoktorS skrev: ons aug 10, 2022 6:12 pm Hvorfor har den unge økonomdamen, som snakker om "sjøpekraft" på seg sin oldemors blondegardiner??
Miljø... gjenbruk?
Ja, antakelig - ser mange vestkantdamer kler seg slik. Ser helt merkelig ut. Men men, hakket bedre enn t-skjorte.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

DoktorS skrev: tir aug 09, 2022 6:48 pm .. for øvrig forferdelig irriterende fra Humanetisk Forbund - hvordan er det mulig å hisse seg opp over at NRK1 viser gudstjenester. Tross alt mange hundre år gamme historie med kristendom her i landet. God nok grunn.
Nei, det er det ikke. Tradisjon er til for å brytes, og spesielt alt som har med religion å gjøre.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

DoktorS skrev: ons aug 10, 2022 6:12 pm "sjøpekraft"
Slik er det mange som snakker nå..., spesielt unge. Hakket bedre enn værvarslernes "genegege gegnbygeg".

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

KongOlav2 skrev: ons aug 10, 2022 6:22 pm
Nei, det er det ikke. Tradisjon er til for å brytes, og spesielt alt som har med religion å gjøre.
Men er det ikke rart at Humanetisk Forbund og mange andre ikke har noe imot at statskanalen sender "festen etter fasten" da?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Guttorm123 skrev: ons aug 10, 2022 6:29 pm Men er det ikke rart at Humanetisk Forbund og mange andre ikke har noe imot at statskanalen sender "festen etter fasten" da?
Er det religiøs forkynnelse? Det er forskjell på et livssynsprogram og selve forkynnelsen slik som en gudstjeneste er.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

DoktorS skrev: tir aug 09, 2022 6:48 pm

.. for øvrig forferdelig irriterende fra Humanetisk Forbund - hvordan er det mulig å hisse seg opp over at NRK1 viser gudstjenester. Tross alt mange hundre år gamme historie med kristendom her i landet. God nok grunn.
Enig med deg i det. Nrk burde kunne sende noe fra alle nisjer i samfunnet synes jeg.
Om det er noe man ikke liker er det bare å bytt kanal.
Det skal vel ikke være sånn at de skal kunne sensurere det de ikke liker

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

KongOlav2 skrev: ons aug 10, 2022 6:30 pm
Er det religiøs forkynnelse? Det er forskjell på et livssynsprogram og selve forkynnelsen slik som en gudstjeneste er.
Det var slik det var ja. Livssynsprogram hadde dere ikke noe i mot nei., selv om det har noe med religion å gjøre....

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»