Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
Jokkemedkniven

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av Jokkemedkniven »

GatlingGun skrev: tir aug 09, 2022 9:24 pm Better Call fucking Saul!

Én jækla episode igjen...
Og for en episode det kommer til å bli!

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

kibby skrev: søn mai 01, 2022 3:36 pm Dopamin (Discovery +)

Norske Ida (Josefine Pettersen - Noora fra Skam) begynner som sykepleier på et sykehus i Aalborg. Raskt blir hun god venninne med sin kollega Maiken (Amalie Dollerup - Amanda fra Badehotellet). Så begynner det raskt å skje en rekke merkelige ting.

Spennende dansk drama, underholdende og gode skuespillere. Pluss for mange kjente i mindre roller; Fies far fra Badehotellet, Martha fra Badehotellet, filmskuespilleren fra Badehotellet, sosiallæreren fra Rita, og ikke minst at episodene er rett under halvtimen. Totalt 8 episoder, som gjør at storylinen er akkurat passe fordelt i både tid og antall episoder.

Og slutten... bare wow. Det MÅ jo komme en sesong 2.

8/10
Jeg forstår ikke hvorfor det ikke ble tatt blodprøver og sjekket rundt alle de andre pasientene som døde. Det var bare fokus på Ellen sin blodprøve (den som ble gjemt unna i skapet).

Godt skuespill fra flere i serien, driblant Josefine Pettersen.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »



Greg og Tom er et riot i hver scene de er sammen..

Den ultimate bromance!

SirJames

Legg inn av SirJames »

Greg og Jar Jar Binks burde blitt stappet i en tønne og sendt i permanent bane rundt Mars.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Black Bird. Rett og slett en glimrende serie fra start til slutt. 8,3/10.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: tor aug 11, 2022 10:22 pm Black Bird. Rett og slett en glimrende serie fra start til slutt. 8,3/10.
Larry, dude....creepy as hell.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1464

Legg inn av 4pLaY »

Sjelden jeg ser noe norsk, men madamen ville se Maskineriet. Ok første sesong, om en ser bort ifra enkelte dårlige skuespillere, mindre bra sesong 2. Skal være snill å gi den 5/10.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

SirJames skrev: tor aug 11, 2022 11:56 pm
Glycinello skrev: tor aug 11, 2022 10:22 pm Black Bird. Rett og slett en glimrende serie fra start til slutt. 8,3/10.
Larry, dude....creepy as hell.
Oh yes. Syns begge hovedrollene var gode.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Band of Brothers

Er vel ikke så mye mer å si enn at BoB er en klokkeklar ti av ti.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

ElGuaje skrev: lør aug 13, 2022 1:39 am Band of Brothers

Er vel ikke så mye mer å si enn at BoB er en klokkeklar ti av ti.
Det kan ikke lages mye bedre enn det nei. Tror jeg har sett hele serien sikkert nærmere 8-10 ganger.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Begynt å se på 13 reasons why.
Stort sett alltid ganske treg til å se serier med mye hype.
Det blir vel derfor jeg ender opp med å se serier som BB, BCS, Succession, Sopranos osv sånn type flere år etter de er gått (altså ikke sett enda). :roll:

kibby

Legg inn av kibby »

Love Island US (sesong 3) (TV2 Play)

Hva skal man si? Den dølleste sesongen til nå? Eller tja, nei den var kanskje hakket bedre enn sesong 1 som var miserabel. Dette er første gang, etter å ha sett Love Island UK ses 4, 5, 6 og 7, Love Island Norge ses 1 og 2, og Love Island US ses 1, 2 og 3 at jeg ikke fikk et eneste favorittpar i løpet av hele sesongen. Min favorittdeltaker var nok lenge Cashay.
► Show Spoiler
Nei, nå blir det tilbake til UK ses 8. Dette var triste greier.

5/10

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

13 reasons why (Netflix) - rating 8/10.
Så denne på et døgn (ja, siste dagene av ferie og la meg 4 i natt) så denne var engasjerende. Trekker ned at de hadde fjernet
► Show Spoiler
Dette var altså sesong 1. Svært usikker om på om jeg skal gidde å se de andre sesongene, ser de har blitt slaktet nedenom og hjem.
Mulig jeg gir sesong 2 en sjanse, kun fordi jeg regner med at den kommer inn på rettsaken og hvor sesong 1 sluttet.

kibby

Legg inn av kibby »

Fringegirl skrev: søn aug 14, 2022 2:19 pm [Dette var altså sesong 1. Svært usikker om på om jeg skal gidde å se de andre sesongene, ser de har blitt slaktet nedenom og hjem.
Mulig jeg gir sesong 2 en sjanse, kun fordi jeg regner med at den kommer inn på rettsaken og hvor sesong 1 sluttet.
Sesong 1 og 4 er de beste.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

kibby skrev: søn aug 14, 2022 11:03 pm
Fringegirl skrev: søn aug 14, 2022 2:19 pm [Dette var altså sesong 1. Svært usikker om på om jeg skal gidde å se de andre sesongene, ser de har blitt slaktet nedenom og hjem.
Mulig jeg gir sesong 2 en sjanse, kun fordi jeg regner med at den kommer inn på rettsaken og hvor sesong 1 sluttet.
Sesong 1 og 4 er de beste.
Ser ut til at de fleste roser sesong 1 mens sesong 2 er halvveis god.

Sesong 4 blir rett og slett revet i filler av ganske mange. Har lest dine anmeldelser av serier/filmer og vi er nok ganske så ulike i smak så hvis du likte sesong 4 så er nok det et tegn på at jeg ikke vil like den 😂😉

kibby

Legg inn av kibby »

Fringegirl skrev: søn aug 14, 2022 11:05 pm
kibby skrev: søn aug 14, 2022 11:03 pm
Fringegirl skrev: søn aug 14, 2022 2:19 pm [Dette var altså sesong 1. Svært usikker om på om jeg skal gidde å se de andre sesongene, ser de har blitt slaktet nedenom og hjem.
Mulig jeg gir sesong 2 en sjanse, kun fordi jeg regner med at den kommer inn på rettsaken og hvor sesong 1 sluttet.
Sesong 1 og 4 er de beste.
Ser ut til at de fleste roser sesong 1 mens sesong 2 er halvveis god.

Sesong 4 blir rett og slett revet i filler av ganske mange. Har lest dine anmeldelser av serier/filmer og vi er nok ganske så ulike i smak så hvis du likte sesong 4 så er nok det et tegn på at jeg ikke vil like den 😂😉
:lol:

Men ja. Sesong 2 var direkte tragisk. Burde ikke vært laget. Bar tydelig preg av at de ikke visste hva de ville når boka sesong 1 var basert på tok slutt. Sesong 3 var også dårlig, men hakket bedre. Sesong 4 hadde en viss spenning, og jeg likte slutten.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Westworld sesong 4: 8/10

Avslutningen teaser en sesong 5 som man ikke kan gå glipp av.
► Show Spoiler

R66

Legg inn av R66 »

Det var det for Saul, innfrir i siste episode også
Ekstremt bra laga serie, storytelling på sitt beste, fantastiske skuespillere

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Better Call Saul. Flott avslutning på en strålende serie.

Får bli et gjensyn med BB snart.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Nydelig avslutning for Better Call Saul, 11 sesonger med skyhøy kvalitet i BB-universet.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

ElGuaje skrev: tir aug 16, 2022 10:26 am Better Call Saul. Flott avslutning på en strålende serie.

Får bli et gjensyn med BB snart.
Spørs om det ikke blir en
► Show Spoiler
etter hvert også. Kjenner jeg ikke er helt ferdig med dette universet.

Vi fikk vel helle egentlig aldri 110% vite at
► Show Spoiler

Brukeravatar
JaffaKree
Innlegg: 31

Legg inn av JaffaKree »

GatlingGun skrev: tir aug 16, 2022 8:08 pm
ElGuaje skrev: tir aug 16, 2022 10:26 am Better Call Saul. Flott avslutning på en strålende serie.

Får bli et gjensyn med BB snart.
Spørs om det ikke blir en
► Show Spoiler
etter hvert også. Kjenner jeg ikke er helt ferdig med dette universet.

Vi fikk vel helle egentlig aldri 110% vite at
► Show Spoiler
Jo,
► Show Spoiler

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

JaffaKree skrev: tir aug 16, 2022 8:38 pm
GatlingGun skrev: tir aug 16, 2022 8:08 pm
ElGuaje skrev: tir aug 16, 2022 10:26 am Better Call Saul. Flott avslutning på en strålende serie.

Får bli et gjensyn med BB snart.
Spørs om det ikke blir en
► Show Spoiler
etter hvert også. Kjenner jeg ikke er helt ferdig med dette universet.

Vi fikk vel helle egentlig aldri 110% vite at
► Show Spoiler
Jo,
► Show Spoiler
Ok,
► Show Spoiler

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Tusen takk for at dere bruker spoilerfunksjonen! Ikke sett avslutningen enda. Pleier å gå inn i denne tråden av vane og slapp med skrekken.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Game of Thrones
Ja, jeg er en av de rare som aldri har sett det før. Jeg visste at jeg ville like det, men av ulike årsaker begynte jeg ikke før nå. Nå har jeg kommet til halvveis ut i sesong 5 og jeg elsker det så langt. Jeg har jo fått med meg noen spoilere, men jeg vet faktisk ikke hvordan serien slutter. Og det er jeg glad for. Men jeg har jo fått med meg at mange synes de siste par sesongene er de dårligste. Så jeg er spent på hva jeg synes.

startelver

Legg inn av startelver »

Har heller ikke sett Games of Thrones men står på ønskelisten.

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Lea på NRK TV. Svensk spenningsdrama om en kvinnelig bokser. Fin liten serie, svenskene er så mye bedre på slikt enn Norge.

SirJames

Legg inn av SirJames »

ElGuaje skrev: tir aug 16, 2022 10:26 am Better Call Saul. Flott avslutning på en strålende serie.

Får bli et gjensyn med BB snart.
Enig i begge deler, har akkurat begynt gjensynet med BB.

SirJames

Legg inn av SirJames »

The Morning Show, sesong 2

Synes sesongen sett under ett var meget severdig, klarte å holde meg like engasjert som i første sesong.

Men..
► Show Spoiler
7.7/10

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Jeg begynte på Arrow for ca en måned siden. Jeg gav opp etter ca 10 episoder. Jeg liker god drama men det ble altfor mye kjærlighet og tullball og altfor lite action.
Jeg hadde av en eller annen grunn trodd at dette var en serie midt i blinken for meg, men jeg klarte ikke å bli engasjert i noen av karakterene. De forskjellige skurkene var også jævlig kjedelige.
Jeg er glad jeg så det på streaming og ikke investere i Arrow på fysisk format.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»