Lillestrøm SK (Klubbtråd)

Svar
PapaSmurf

Re: Lillestrøm SK (Klubbtråd)

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg unner gutten alt godt. Og håper han får lov til å trene litt med MFK om humøret for å spille ball dukker opp innimellom selv om han er under kontrakt med LSK.

Utviklingen skremmer meg litt. Jeg har en bekjent som hadde god utdannelse og var i full jobb med gode skussmål som fikk problemer med psyken. Flyttet hjem til gutterommet i Molde og der sitter han fortsatt, 12 år senere. Ikke er han på sosiale medier, ikke har han mobil, ikke vil han ha besøk og ikke vil han bli med på noe om han inviteres. Triste greier.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

abelao skrev: ons aug 17, 2022 7:49 pm Tobias Svendsen er ute på ubestemt tid. Fikk tilbakefall til sin psykiske lidelse, ikke så ille som i fjor, men nok til at han skal hente seg inn igjen hos familien i Molde. Blir fulgt tett opp av klubbens psykolog. Synd for både Tobias og for klubben. Alle fuglafans ønsker god bedring og håper en av klubbens kjæledegger snart er tilbake i gult og svart.
Tiltredes. Håper virkelig han får hjelp og kommer seg ut av angsten.
Har dessverre sett for mange eksempler på hvor galt det kan gå om man ikke tar tak i det.
Utrolig viktig at han har vært åpen om det, og flytter til familien for ro og støtte.
Ønsker han all lykke med å bekjempe sykdommen

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

PapaSmurf skrev: ons aug 17, 2022 9:36 pm Jeg unner gutten alt godt. Og håper han får lov til å trene litt med MFK om humøret for å spille ball dukker opp innimellom selv om han er under kontrakt med LSK.

Utviklingen skremmer meg litt. Jeg har en bekjent som hadde god utdannelse og var i full jobb med gode skussmål som fikk problemer med psyken. Flyttet hjem til gutterommet i Molde og der sitter han fortsatt, 12 år senere. Ikke er han på sosiale medier, ikke har han mobil, ikke vil han ha besøk og ikke vil han bli med på noe om han inviteres. Triste greier.
Eller enda verre, Knut Thorbjørn Eggen.
Virker som Tobias gjør det eneste rette nå, og at angsten vil slippe taket

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Myhre skrev: man aug 15, 2022 6:54 pm Håper ikke Helland er på for dyr kontrakt, ser ut som det maskineriet der er godt på overtid og vel så det. Har vel ikke hjulpet at han har hatt skader av og på i flere år før der igjen, sikkert mye rusk igjen fra den tiden.
Dette er akkurat samme syklus som han hadde de siste årene i RBK. Må være fortærende å få tilbakefall hver gang han virker å være klar for comeback. Må jo ha skjedd et dusin ganger nå. Hadde unnet ham en bedre avslutning på karrieren, selv om han nå spiller for LSK.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Vil likevel tro at Helland, til tross for lite spilletid, har vært en rerssurs for LSK med sin erfaring og personlighet. En slike rolle var umulig i RBK, han var kjæledeggen og satt han noen
kamper på benken ble det oppstyr i media. Horneland ble nærmest presset til å gi ham ny kontrakt og det var ikke før Åge "Åsen kan gjøre en god jobb for andrelaget" Hareide kom at han ble sendt på dør.

Dani_e
Innlegg: 1539

Legg inn av Dani_e »

Syns det har vært merkelig at Svendsen ikke har fått mer spilletid. Skjer noe positivt hver gang han kommer inn. Skjønner jo hva som kan være grunnen nå. Trist.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Kjedelig for Svendsen, han får ta den tiden han trenger for å komme seg tilbake. Ikke gode nyheter for innspurten i serien heller, enda en offensiv brikke ute sammen med Adams. Åsen vet vi sliter med noe og kan knapt spille mer enn 30 min hver kamp. Lukter mer Knudsen fra start på vingen om vi ikke henter inn noen andre, og det vet vi at ikke fungerer særlig bra.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Linselusa skrev: tir aug 09, 2022 4:12 pm
Kjøtteter skrev: man aug 08, 2022 10:04 pm Sves teaser om at det er en ny spiller på vei inn.

Uba Charles som er i boks?
Det stemmer. Signert på 4-årskontrakt fra og med januar 2023. Artikkel i RB nå. Virker som en spennende type, men steget er stort fra Ettan Södra; bare å foredle videre!
Utrolig spennende spiller. Om han klarer å spille på samme måte i ES som han gjør på lavere nivå i Sverige blir det ei kort mellomlanding i Lillestrøm. Her skulle jeg ønsket Glimt var på ballen. Kan bli en Cajuste-historie

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

PapaSmurf skrev: ons aug 17, 2022 9:36 pm Utviklingen skremmer meg litt. Jeg har en bekjent som hadde god utdannelse og var i full jobb med gode skussmål som fikk problemer med psyken. Flyttet hjem til gutterommet i Molde og der sitter han fortsatt, 12 år senere. Ikke er han på sosiale medier, ikke har han mobil, ikke vil han ha besøk og ikke vil han bli med på noe om han inviteres. Triste greier.
Jeg har plagdes mye selv, men er blitt mye bedre til å håndtere det med årene. Inntil man lærer seg å forstå den faktiske årsaken til problemene peker pila sakte, men sikkert nedover. Mange tror de har "skjønt det" og fungerer tilsynelatende bedre før de går på en ny smell. Håper Svendsen får hjelp av noen dyktige psykologer. Min erfaring er dessverre at de fleste profesjonelle ikke er kompetente nok/dyktige nok til å hjelpe andre enn de som har milde problemer. Stikker det dypere så er det bare et fåtall som kan hjelpe og for å finne dem må du være mer kompetent enn hjelpeapparatet. Det innebærer som regel masse egenarbeid over flere år med selvstudier.

Trøsten er at de fremste fagmiljøene i dag har kommet så langt at det finnes hjelp å få for de fleste, men inntil kompetansen spres bredt nok så vil det nok fortsatt være en god del som får en utvikling av samme type som din bekjent. Også, folk utvikler ytterst sjeldent psykiske problemer plutselig. I de aller fleste tilfeller har det ligget og ulmet i bakgrunnen hele veien, men vedkommende har skjult det/greid å fungere til tross for at den har opplevd indre kaos. Det er fryktelig å ha det sånn. Unner det ikke min verste fiende.

Laban

Legg inn av Laban »

Hvis dette stemmer, så er det sinnsykt bra. Lehne kjenner klubben og spillerne godt. Lehne og Åsen som radarpar igjen. Blir medalje av slikt

Brukeravatar
abelao
Innlegg: 193

Legg inn av abelao »

Lehne kanskje tilbake! Endelig en opptur igjen. I dag rota Glimt vekk to "sikre" poeng mot Kamma. Då MÅ det bli seks poeng på de to neste hjemmekampene mot svak motstand om vi skal holde liv i medaljehåpet og mer gøy i Europa 23.

Kjøtteter

Legg inn av Kjøtteter »

Sjeiken fra Moelv blir bra om han er 70% av spilleren han var da han dro, men det løser ikke det store tempoproblemet vi har fremover i banen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kjøtteter skrev: lør aug 20, 2022 9:39 pm Sjeiken fra Moelv blir bra om han er 70% av spilleren han var da han dro, men det løser ikke det store tempoproblemet vi har fremover i banen.
Det må da bidra en del til å løse det store tempoproblemet. Er han ikke ganske så kjapp da?

Kjøtteter

Legg inn av Kjøtteter »

PapaSmurf skrev: lør aug 20, 2022 9:56 pm
Kjøtteter skrev: lør aug 20, 2022 9:39 pm Sjeiken fra Moelv blir bra om han er 70% av spilleren han var da han dro, men det løser ikke det store tempoproblemet vi har fremover i banen.
Det må da bidra en del til å løse det store tempoproblemet. Er han ikke ganske så kjapp da?
Han er ikke direkte treg, men jeg tror ikke det er nok til å erstatte det vi mistet med Adams. Har fremdeles mareritt om sesongene hvor Lehne stod alene på topp og skulle true bakrom.

Når i tillegg Åsen sliter med småskader, Helland er Helland, og Svendsen har reist hjem til familien, bør ikke klubben være fornøyd med vinduet før de har hentet inn minst én ytterligere offensiv forsterkning.

Laban

Legg inn av Laban »

Lehne Olsen er klar for Fugla, melder Eurosport. Deilig start på uka. Inn med en kjapp kantspiller også nå.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

You'll never walk a-Lehne?

Laban

Legg inn av Laban »

4,5 årskontrakt er jo spenstig for en spiller som er 31 år

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Laban skrev: man aug 22, 2022 11:43 am Lehne Olsen er klar for Fugla, melder Eurosport. Deilig start på uka. Inn med en kjapp kantspiller også nå.
Jepp og er selvfølgelig hjertelig velkommen tilbake! :D

https://www.vg.no/sport/fotball/i/8Q3Kq ... rskontrakt

Fikk seg et eventyr og kommer nå for å sikre den beste plasseringen i eliteserien for Fugla på maaange år...!

Brukeravatar
abelao
Innlegg: 193

Legg inn av abelao »

Kjøtteter skrev: lør aug 20, 2022 9:39 pm Sjeiken fra Moelv blir bra om han er 70% av spilleren han var da han dro, men det løser ikke det store tempoproblemet vi har fremover i banen.
Tviler på at han har mistet så veldig mye av hurtigheten på åtte måneder...

Brukeravatar
abelao
Innlegg: 193

Legg inn av abelao »

Laban skrev: man aug 22, 2022 2:06 pm 4,5 årskontrakt er jo spenstig for en spiller som er 31 år
Han vil være en førsteklasses mentor for Akor, Skauen og andre talentfulle, unge angripere vi får inn i klubben de neste 4-5 åra. Kontinuitet, vettu...

aderyn

Legg inn av aderyn »

Laban skrev: man aug 22, 2022 2:06 pm 4,5 årskontrakt er jo spenstig for en spiller som er 31 år
Voldsomt ja. Hadde tenkt 3,5 eller til og med 2,5 år ville vært mer passende for en i den alderen men tipper Lehne ønsker seg forutsigbarhet ut resten av karrieren mtp familie og liknende.

Heldigvis er han ikke en spiller med skadehistorikk så kan tåle den risikoen. Er heller ikke kun avhengig av fart så ikke helt krise om han mister litt fart de siste par årene. Bør kunne holde et ok nivå som spiss #2 i 2025-26. Spissudellen neste sesong mellom Lehne og Adams blir spennende, men alltid bra å ha to strenger å spille på.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

https://www.vg.no/sport/fotball/i/a7Xdl ... for-tobias

Gjermund Åsen, altså. Glimrende spiller, fantastisk fyr.

Dere er heldige som har en sånn profil i klubben.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Håper fortsatt at det kommer inn et offensivt alternativt til. Vi trengte uansett en spiss for å erstatte Adams, det har vi nå. Men med Svendsen ute så er det fortsatt rom for en kantspiller i troppen. Gulbrandsen kan vel spille ving, så kanskje den ikke er helt død enda om han ikke får noe bra fra utlandet. Men litt usikker på motivasjonen der, han virker litt mer pengemotivert enn f. eks Lehne, men uansett, Gulbrandsens kvalitet i Eliteserien skal være mer enn nok til å skinne, selv som kant. Han har vel spilt mye der i utlandet.

Kjøtteter

Legg inn av Kjøtteter »

2000 billetter revet bort til bortetribunen på Valle VGS. 1190 igjen i skrivende stund. Fylle hele jævla svingen med passienter nå!

aderyn

Legg inn av aderyn »

Kan trekke fra 2 til nå som jeg har kjøpt

Trodde faktisk ikke billettrykket skulle bli så stort etter den siste tidens sviktende form. Tippet rundt 2.000, nå ser det ut til at man klarer å fylle med 3.000 pers som ville blitt sinnsykt fett. Må være mange mange år siden det var et så stort bortefølge i en Eliteseriekamp.

lsklars

Legg inn av lsklars »


Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Tar Simsir hver eneste dag i uka.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Real-_- skrev: fre aug 26, 2022 10:08 pm Tar Simsir hver eneste dag i uka.
Er sterk den signeringa der.

Kjøtteter

Legg inn av Kjøtteter »

Kan ikke se at noen opsjon på kjøp er nevnt noe sted. Fra det som er skrevet høres det ut som et rent lån ut sesongen?

lsklars

Legg inn av lsklars »

Simsir klar. Lån ut sesongen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»