Bringebærsorbet med lakris - med Æ-rabatt

Svar
FjodorDVD

Bringebærsorbet med lakris - med Æ-rabatt

Legg inn av FjodorDVD »

Vedlagte artikkel gjorde meg oppmerksom på at Æ-appen til Rema 1000 har blitt endret.
https://www.tv2.no/a/15021991/
Jeg har hatt appen noen år og appen viser at det ble 350 kroner i rabatt på 10/10 ordningen og avslag på frukt og grønt på de 3 siste år. Jo, 10/10 er byttet med personlig priskutt på varer du aldri kjøper. Frukt og grønt honoreres med 10% Husker ikke om det alltid har vært 10%.
I mai i år varslet Rema 1000 om endringen. Det fikk ikke jeg med meg i alle fall.
https://www.nettavisen.no/okonomi/rema- ... -95-497348
Jeg er ikke noen spesiell fan av disse medlemskapene. Men Æ tar kaka med sine målrettede tilbud på varer jeg aldri har kjøpt eller noen sinne kommer til å kjøpe.
Det er igrunn forståelig at de brenner inne med et stort lager bringebærsorbet med lakris. For et avskyelig produkt.
Hva med deg? Er din erfaring som direktøren sier:– Vi kutter ut 10-på-10-lista helt, fordi vi vil forsterke og forbedre fordelsprogrammet med flere og større personlige priskutt. Sitat Pia Mellbye. Direktør for salg og marked.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Rart de legger seg på 10% på frukt og grønt når Coop har 11% og Kiwi har 15%. Akkurat det samme, men litt dårligere - som vel kunne vært Remas slagord.

Queenie

Legg inn av Queenie »

FjodorDVD skrev: søn aug 21, 2022 7:31 pm Vedlagte artikkel gjorde meg oppmerksom på at Æ-appen til Rema 1000 har blitt endret.
https://www.tv2.no/a/15021991/
Jeg har hatt appen noen år og appen viser at det ble 350 kroner i rabatt på 10/10 ordningen og avslag på frukt og grønt på de 3 siste år. Jo, 10/10 er byttet med personlig priskutt på varer du aldri kjøper. Frukt og grønt honoreres med 10% Husker ikke om det alltid har vært 10%.
I mai i år varslet Rema 1000 om endringen. Det fikk ikke jeg med meg i alle fall.
https://www.nettavisen.no/okonomi/rema- ... -95-497348
Jeg er ikke noen spesiell fan av disse medlemskapene. Men Æ tar kaka med sine målrettede tilbud på varer jeg aldri har kjøpt eller noen sinne kommer til å kjøpe.
Det er igrunn forståelig at de brenner inne med et stort lager bringebærsorbet med lakris. For et avskyelig produkt.
Hva med deg? Er din erfaring som direktøren sier:– Vi kutter ut 10-på-10-lista helt, fordi vi vil forsterke og forbedre fordelsprogrammet med flere og større personlige priskutt. Sitat Pia Mellbye. Direktør for salg og marked.
Coop'en gjør vel akkurat det samme? Jeg har ikke Æ og handler lite på Rema, men har inntrykk av at man får hyppigere tilbud der? På Coop kommer det vel bare en gang i mnd?

Eurobonus og reiser henger høyest, så Kiwi får mest av mine penger.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

palimpsest skrev: man aug 22, 2022 12:12 am Rart de legger seg på 10% på frukt og grønt når Coop har 11% og Kiwi har 15%. Akkurat det samme, men litt dårligere - som vel kunne vært Remas slagord.
Eller et passende slagord: Alltid rabatt på det du aldri kjøper.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Queenie skrev: man aug 22, 2022 12:18 am

Coop'en gjør vel akkurat det samme? Jeg har ikke Æ og handler lite på Rema, men har inntrykk av at man får hyppigere tilbud der? På Coop kommer det vel bare en gang i mnd?
Rema 1000 gir nye personlige tilbud en gang i uken på ting du aldri kjøper. Coop har 1% på alt, og så kommer det noen kuponger av og til.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Så rart, jeg får rabatt på ting jeg bruker å kjøpe…

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Trolljegeren skrev: man aug 22, 2022 7:27 am Så rart, jeg får rabatt på ting jeg bruker å kjøpe…
Så bra! Det er vel disse algoritmene som bestemmer. For min del har algoritmene bommet totalt. Ingen av produktene jeg tidligere hadde som 10/10 har jeg hatt som personlig tilbud senere for eksempel.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

FjodorDVD skrev: man aug 22, 2022 7:49 am
Så bra! Det er vel disse algoritmene som bestemmer. For min del har algoritmene bommet totalt. Ingen av produktene jeg tidligere hadde som 10/10 har jeg hatt som personlig tilbud senere for eksempel.
Merkelig. Har du sagt nei til noe av sporingen slik at algoritmen blir tilfeldig? Akkurat nå er 5/5 ting på personlige tilbud produkter vi regelmessig handler til husstanden!

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Trolljegeren skrev: man aug 22, 2022 8:05 am Merkelig. Har du sagt nei til noe av sporingen slik at algoritmen blir tilfeldig? Akkurat nå er 5/5 ting på personlige tilbud produkter vi regelmessig handler til husstanden!
Nei, har ikke lagt noen restriksjoner. Men det er allikevel en viss bedring å spore. Kommende ukes gjeldende personlige tilbud er 7. Av disse produktene har jeg kjøpt 2 tidligere. Muligens 3, da Freia Sjokoladeruller er usikkert. Fortsatt et stykke til å kunne kalles personlige tilbud, heller tilfeldige tilbud.

peraleks

Legg inn av peraleks »

palimpsest skrev: man aug 22, 2022 12:12 am Rart de legger seg på 10% på frukt og grønt når Coop har 11% og Kiwi har 15%. Akkurat det samme, men litt dårligere - som vel kunne vært Remas slagord.
Enig, 15 % er mye, 17 % under trippeltrumf.
Sørger for at jeg effektivt i underbevisstheten tar unna all form for grønnsak og frukthandling hos Kiwi, spesielt norske jordbær/bringebær.

Men Rema1000 skal ha for å kjøre noen random 40 og 50 % rabattrunder her og der på ting som ikke er på Æ, de kjørte blant annet kyllingbryst og Grandiosa Pepperoni 2 pack på 50 % for ikke så lenge siden, meget deilig.

Kiwi er sånn ca. 0 tilbud, bare generelt sett blant de lavere på priser.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Oppdateringen av Æ er naturligvis bare tull. Som nevnt over er det en fin måte å få solgt ut ting de brenner inne med. Sort sett er det ting jeg har handlet før, men ikke ønsker nå. Før hadde du jo 10-på-topp pluss personlige tilbud, selvsagt langt bedre.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

peraleks skrev: man aug 22, 2022 9:28 am
palimpsest skrev: man aug 22, 2022 12:12 am Rart de legger seg på 10% på frukt og grønt når Coop har 11% og Kiwi har 15%. Akkurat det samme, men litt dårligere - som vel kunne vært Remas slagord.
Enig, 15 % er mye, 17 % under trippeltrumf.
Sørger for at jeg effektivt i underbevisstheten tar unna all form for grønnsak og frukthandling hos Kiwi, spesielt norske jordbær/bringebær.

Men Rema1000 skal ha for å kjøre noen random 40 og 50 % rabattrunder her og der på ting som ikke er på Æ, de kjørte blant annet kyllingbryst og Grandiosa Pepperoni 2 pack på 50 % for ikke så lenge siden, meget deilig.

Kiwi er sånn ca. 0 tilbud, bare generelt sett blant de lavere på priser.
Spar pleier å ha veldig gode lokketilbud med 40% og 50% på ting som ost, melk, brød fisk og diverse. Vi pleier å bunkre opp der når det er salg, og ellers gjøre unna på handlingen på Kiwi.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

palimpsest skrev: man aug 22, 2022 12:12 am Rart de legger seg på 10% på frukt og grønt når Coop har 11% og Kiwi har 15%. Akkurat det samme, men litt dårligere - som vel kunne vært Remas slagord.
Har faktisk vært på Rema 1000, KIWI og COOP (Extra)i dag og i den grad disse fordelskortene betyr noe har Rema 1000 virkelig gjort seg til taperen. Handlemønstre endrer seg og jeg tipper analysesjefen i Rema 1000 kommer til å klø seg i hodet hvorfor algoritmene feiler. For makan til bomskudd på personlige tilbud er slående. I hvert fall for meg og kona. Har hatt noen fordelaktige 10/10 angående glutenfritt, men med bortfall av dette er kjeden uinteressant for oss.

arknath

Legg inn av arknath »

Det som kanskje er mest spesielt er at de legger tilbud inn i "Du har spart x kroner" med Æ. Disse tilbudene gjelder også uten appen så det virker meningsløst. Faktisk ser jeg at over 90% av besparelsene mine hadde vært de samme uten Æ.Er ikke mange kronene å hente med andre ord.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Økonomi»